"Powrót" Lancii Stratos.
Re: "Powrót" Lancii Stratos.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
- Claromonte
- Forumowicz/ka
- Posty: 1578
- Rejestracja: 26 paź 2010, 15:48
- Barton
- Forumowicz/ka
- Posty: 319
- Rejestracja: 13 lut 2011, 22:11
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Zatrzęsienie Stratosów :)
Autokult
Ciekawe ile tych Stratosów to są oryginalne modele, a ile to repliki.
Jedno jest pewne wszystkie wyglądają i brzmią świetnie
Ciekawe ile tych Stratosów to są oryginalne modele, a ile to repliki.
Jedno jest pewne wszystkie wyglądają i brzmią świetnie
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Zatrzęsienie Stratosów :)
Drogowych stratosów (stradale) powstało czterysta dziewięćdziesiąt parę.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: "Powrót" Lancii Stratos.
A nie dokładnie 500? Wydaje mi się, że właśnie tyle potrzeba było aby uzyskać homologację.
Oczywiście nie wszystkie trafiły do sprzedaży...
Oczywiście nie wszystkie trafiły do sprzedaży...
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- grzole
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6821
- Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
- Skype: grzole
- Lokalizacja: Warszawa
Re: "Powrót" Lancii Stratos.
Kilka poszło na crash testy, część karoserii zostało tylko ricambi originale (buda jako część zapasowa - nie tylko polska przypadłość minionych lat).
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: "Powrót" Lancii Stratos.
Dokładnie 500 ich nie było. Najbardziej prawdopodobną liczba jest 491 lub 492 sztuki. Kiedyś Bertone podało że wyprodukowano ich 1500. A tak naprawdę liczba nie jest znana na 100% ze względu na braki w papierach, oraz luźne podejście do numeracji podwozi, często te z większymi numerami były wyprodukowane wcześniej od tych z mniejszymi, a dodatkowo były braki w numeracji. Jeśli chodzi o homologację to z tego co pamiętam Włosi żeby ją uzyskać zastosowali sprytny manewr i pokazali komisji część wyprodukowanych samochodów na parkingu, a następnie przeprowadzili te same samochody na inny parking i pokazali jako resztę produkcji, nie jestem tylko na 100% pewien czy dotyczyło to Stratosa czy którejś z późniejszych Lancii 037 lub Delty S4. Musiałbym poszperać w materiałach, gdzieś to miałem.FXX pisze:A nie dokładnie 500? Wydaje mi się, że właśnie tyle potrzeba było aby uzyskać homologację.
Oczywiście nie wszystkie trafiły do sprzedaży...
Jeśli chodzi o sprzedaż wyprodukowanych Stratosów to mieli z tym problem i część z tych samochodów stała w salonach po kilka lat jako maskotki. Zresztą granatowy Stratos, jedyny w Polsce, z tego co pamiętam też był takim leżakiem magazynowym, a potem trafił do kolekcji pana który się nazywa Christian Hrabalek i jest posiadaczem największej kolekcji Stratosów na świecie (chyba 11 sztuk), a następnie do Polski.
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: "Powrót" Lancii Stratos.
Też słyszałem, że Włosi zachachmęcili na 8-9 sztuk, stąd mniejsza faktyczna produkcja.
Generalnie większość źródeł podaje liczbę 492, ale jak było naprawdę, to pewnie jeden Agnelli, ai to nie jest pewne, znając włoską organizację oraz to, że podówczas Lancia była świeżutkim nabytkiem FIATa.
Generalnie większość źródeł podaje liczbę 492, ale jak było naprawdę, to pewnie jeden Agnelli, ai to nie jest pewne, znając włoską organizację oraz to, że podówczas Lancia była świeżutkim nabytkiem FIATa.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 paź 2011, 1:27
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: "Powrót" Lancii Stratos.
Hejka - Jestem tu nowy ale mam szalony pomysł i marzenie żeby połączyć Poldka z silnikiem 3,0 z skrzynią i napędem od Włocha. Czyli tanio, nowocześnie oraz oryginalnie - z tyłu. To tylko połącznie do kupy - jak to zrobić?
Sprawdzałem wszędzie - w muzeum, FSO i allegro... Potrzebuje planu przekrojów Poldka by zaprojektować przejście...
Sprawdzałem wszędzie - w muzeum, FSO i allegro... Potrzebuje planu przekrojów Poldka by zaprojektować przejście...
Ostatnio zmieniony 26 paź 2011, 8:13 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ortografia
Powód: Ortografia
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: "Powrót" Lancii Stratos.
Wszystko się da, tylko pytanie o koszt i sens.
Polecam na forum (i w necie) artykuły o stratopolonezie oraz sprawozdanie z ostatniego zlotu LKP.
Na torze spotkaliśmy tam poloneza z silnikiem 2,0 turbo Lancii, rozkręconego do jakichś niebotycznych setek koni mechanicznych.
Ale nowego Stratosa (zgodnie z tytułem wątku) z tego nie zrobisz.
Polecam na forum (i w necie) artykuły o stratopolonezie oraz sprawozdanie z ostatniego zlotu LKP.
Na torze spotkaliśmy tam poloneza z silnikiem 2,0 turbo Lancii, rozkręconego do jakichś niebotycznych setek koni mechanicznych.
Ale nowego Stratosa (zgodnie z tytułem wątku) z tego nie zrobisz.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 paź 2011, 1:27
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: "Powrót" Lancii Stratos.
Bardzo dziękuję za odpowiedź!
To super połączenie. Ja mam jednak wątpliwości o montaż tej 2,0 turbo. Otóż prosta wymiana silnika na większy i silniejszy wymaga znacznych dodatkowych kosztów. Montaż z przodu wymaga wzmocnień całej konstrukcji wzdłuż auta oraz nowego przeniesienia napędu. Konstukcja poltka jest za słaba.
Jednak montaż z tyłu jak w Stratku jest doskonałe. Nie wymaga specjalnego napędu (właśnie weźmiemy cały silnik zawieszenie, skrzynię oraz napęd z takiej lancii czy alfy przednionapędowej). Wystarczy tylko wykonać przejściówkę z punktów wspornych układu napędowego z punktami przeniesienia ciężaru alfy.
Dlatego upieram się przy koncepcji stratka i uważam, że koszt będzie niższy niż przedstawionej lancii 2,0t. Przykładowe koszty:
1.Polonez - 2500 PLN (plus naprawy podstawowe i kosmetyka) 3500 PLN*
2. komplet napędu - 3000 - 4000 PLN
3. Koszt przejścia oraz montaż itd itd - 4000 PLN?
Wydaje się, że za 20 patyków można mieć małe Ferrari z Peerelu
Co ty na to? Co uważasz?
Będę dalej pytał tych konstruktorów (skąd mają na to kasę ) co mam dalej robić.
* - http://allegro.pl/polonez-1989r-1-6-mod ... 20493.html
** - http://allegro.pl/alfa-romeo-164-silnik ... 79128.html
To super połączenie. Ja mam jednak wątpliwości o montaż tej 2,0 turbo. Otóż prosta wymiana silnika na większy i silniejszy wymaga znacznych dodatkowych kosztów. Montaż z przodu wymaga wzmocnień całej konstrukcji wzdłuż auta oraz nowego przeniesienia napędu. Konstukcja poltka jest za słaba.
Jednak montaż z tyłu jak w Stratku jest doskonałe. Nie wymaga specjalnego napędu (właśnie weźmiemy cały silnik zawieszenie, skrzynię oraz napęd z takiej lancii czy alfy przednionapędowej). Wystarczy tylko wykonać przejściówkę z punktów wspornych układu napędowego z punktami przeniesienia ciężaru alfy.
Dlatego upieram się przy koncepcji stratka i uważam, że koszt będzie niższy niż przedstawionej lancii 2,0t. Przykładowe koszty:
1.Polonez - 2500 PLN (plus naprawy podstawowe i kosmetyka) 3500 PLN*
2. komplet napędu - 3000 - 4000 PLN
3. Koszt przejścia oraz montaż itd itd - 4000 PLN?
Wydaje się, że za 20 patyków można mieć małe Ferrari z Peerelu
Co ty na to? Co uważasz?
Będę dalej pytał tych konstruktorów (skąd mają na to kasę ) co mam dalej robić.
* - http://allegro.pl/polonez-1989r-1-6-mod ... 20493.html
** - http://allegro.pl/alfa-romeo-164-silnik ... 79128.html
- wojtekwrc
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 16 paź 2011, 19:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Wieruszów
Re: "Powrót" Lancii Stratos.
Powiem wam tyle.... Jeździłem tym Polonezem z silnikiem Lancii.... Właściwie to kolegi jest.. W pewnym momencie osiągał moc około 400KM...... Oprócz tego Poloneza ma jeszcze Mirafiori z takim silnikiem podkręconym do 300KM...Lecz wg. mnie ta moc jest niewykorzystana ponieważ Polonez ma lekki tył i gubi przyczepność...
Ostatnio zmieniony 28 paź 2011, 9:03 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nazwy własne, w szczególności na forum motoryzacyjnym, piszemy z wielkich liter :)
Powód: Nazwy własne, w szczególności na forum motoryzacyjnym, piszemy z wielkich liter :)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 paź 2011, 1:27
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: "Powrót" Lancii Stratos.
Hej! Czy ktoś może mi doradzić jak zaprojektować przejściówkę tylnego zawieszenia i napędu?
Pozdrawiam,
Mike
Pozdrawiam,
Mike
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: "Powrót" Lancii Stratos.
Mieliśmy okazję podziwiać go w akcji, na torze.wojtekwrc pisze:Powiem wam tyle.... Jeździłem tym Polonezem z silnikiem Lancii.... Właściwie to kolegi jest.. W pewnym momencie osiągał moc około 400KM...... Oprócz tego Poloneza ma jeszcze Mirafiori z takim silnikiem podkręconym do 300KM...Lecz wg. mnie ta moc jest niewykorzystana ponieważ Polonez ma lekki tył i gubi przyczepność...
I podziwiać jego spore kłopoty z trakcją.
Sensowne "prlowskie auto z wielusetkonna duszą" to chyba tylko auto zachodnie z JEDYNIE karoserią prlowskiego wyrobu samochodowego.
Udany (podobno) przykład poniżej:
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 paź 2011, 1:27
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: "Powrót" Lancii Stratos.
Przepraszam ale to chyba żart.
Bez względu jak słabą trakcję ma każda odmiana Poloneza - Polonez Stratos to wyjątek!
Jest wspaniały, ma miejsce w muzeum techniki i nie wygląda jak porsze z doklejonymi częściami obudowy.
Polonez-Stratos to 50-50 PRL - Ferrari!
I chwała mu za to!
Więc jak ktoś ma pomysł jak to zrobić to bardzo proszę: michalkorczak@o2.pl
Bez względu jak słabą trakcję ma każda odmiana Poloneza - Polonez Stratos to wyjątek!
Jest wspaniały, ma miejsce w muzeum techniki i nie wygląda jak porsze z doklejonymi częściami obudowy.
Polonez-Stratos to 50-50 PRL - Ferrari!
I chwała mu za to!
Więc jak ktoś ma pomysł jak to zrobić to bardzo proszę: michalkorczak@o2.pl