Thesis - światła dzienne

Awatar użytkownika
grnb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 444
Rejestracja: 18 mar 2011, 19:52
Imię: piotr
Lokalizacja: Racibórz

Re: Thesis - światła dzienne

Post autor: grnb » 08 cze 2013, 7:31

Argument z korbką nie trafiony, odpalanie na korbkę jest zdecydowanie mniej wygodne niż rozrusznikiem, natomiast używanie świateł dziennych jest wygodniejsze i ekonomiczniejsze od świateł mijania które nie zostały zaprojektowane by używać ich w dzień.
Mój thesis jest akurat tani w utrzymaniu bo części do rozrządu kosztują 500zł a pali 12l lpg, więc może dlatego jakby z przyzwyczajenia nie widzi mi się wymiana żarników czy zmatowiałych reflektorów przedwcześnie, zwłaszcza przy cenie tych ostatnich 5500zł za sztukę.
Lancie:

'02 Thesis 2.0t, http://do-slubu.com.pl

'07 ypsilon 1,4 16v,

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis - światła dzienne

Post autor: Michor » 08 cze 2013, 8:20

Alley pisze:
Michor pisze:
Alley pisze:(...)
poniekad masz racje ale to sa wyjatki, z tego co wiem to okular faktycznie nie ma soczewek ale ma spryski. fabryczne auta bez soczewek maja odblysnik inaczej skonstuowany jak auto bez ksenonu i podajesz w dodatku auta starej konstrukcji nie mylic z data ostatniej produkcji. dla mnie najjasniejsze swiatlo palnika to najbielsze 6000k i tez takie mam.
Spryski i samopoziomowanie stały się obowiązkowe dopiero z czasem w każdym razie.

Gdybym był bogatszy, to kupiłbym lampę ksenonową z kapiszona i pokazał Ci że odbłyśnik NICZYM się nie różni od tego halogenowego...
Pokazałbym Ci też że szkło nie różni się istotnie od halogenowego- i dlaczego różni się w tych miejscach w których się od niego różni.

Najgorszym złem jest wkładanie zwykłych palników do lamp FF (z gładkim kloszem).
a jak jeszcze jeden z drugim stwierdzi że skoro ma żarówki h7, to palniki też powinien włożyć h7 to już tylko tłuc lampy.

Od jakieś czasu się czaję żeby obalić (w kapiszonie przynajmniej) mit oryginalnej lampy ksenonowej- bo go nie ma. Ta lampa jest IMHO bardzo podobna do lampy halogenowej, jeżeli praktycznie nie taka sama.

Jedyna różnica to to, że fabrycznie są palniki z przesłonami - D2R'y.
A polecam sobie poszukać porównania geometrii palników D1S/R D2S/R w porównaniu do żarówki h7... okaże się coś dziwnego:)

EDIT: Aaaa. i 6000k to nie jest najjaśniejsze i najbielsze światło obiektywnie. Subiektywnie może dla Ciebie tak, obiektywnie przy 6000k tracisz lumeny i to już jest niebieskie.
Ostatnio zmieniony 08 cze 2013, 17:53 przez Michor, łącznie zmieniany 1 raz.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Thesis - światła dzienne

Post autor: Taz » 08 cze 2013, 16:30

GRNB, Tobie i wielu innym niedouczonym (niestety muszę użyć tego słowa) użytkownikom LEDów pozabierałbym dowody rejestracyjne.
Obrazek
Ciekawe ile cm od bocznej krawędzi auta są twoje światła, mierzyłeś?
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
grnb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 444
Rejestracja: 18 mar 2011, 19:52
Imię: piotr
Lokalizacja: Racibórz

Re: Thesis - światła dzienne

Post autor: grnb » 08 cze 2013, 19:49

40 cm, niedouczony ignorancie (przepraszam musiałem użyć tego sformułowania jeśli mamy się koniecznie obrażać).
Lancie:

'02 Thesis 2.0t, http://do-slubu.com.pl

'07 ypsilon 1,4 16v,

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Thesis - światła dzienne

Post autor: Taz » 09 cze 2013, 10:39

Podeślesz zdjęcie z przyłożonym metrem?
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - światła dzienne

Post autor: jjash » 09 cze 2013, 10:51

Panowie,
warto się tak kłócić? Ważne to czy ma 40cm czy też zrobił to po swojemu i gwiżdże na służby mundurowe? Zalożył - jego prawo, a jak źle założył i będzie musiał zapłacić - to jego obowiązek. No i tyle. Sądzę, że byłoby lepiej gdybyśmy zamiast opinii personalnych zajęli się tym co i jak można zrobić by lepiej było. Od opinii to lepszy niż LP jest Pudelek. O! Nawet mi się dużą literą napisało.
Nie może to być normalne, merytoryczne forum? Musi być piekiełko? No to może trzeba nazwę zmienić na LanciaPolskiePiekiełkoKlub? Tak, rozumiem, że to forum jest i każdy może swoje zdanie wypowiadać, ale róbmy to kulturalnie i rzeczowo.
Mój nauczyciel historii, jak ktoś mu dyrdymały na forum klasy opowiadał, brał w rękę kredę i niepozornie zachodził gościa z tyłu i pisał na tablicy dwa zdania: 1) wiem co mówię; 2) mówię co wiem. Po czym klepał delikwenta w ramię i mu pokazywał tablicę. Nigdy nie było żadnego komentarza. Wszyscy wiedzieli o co chodzi. I przyznam, że tymi dwoma zdaniami z liceum się kieruję.
Zatem skończcie spory, Panowie, i stuknijmy się kufelkiem piwa. Taki ładny dzień dziś. Przynajmniej w Poznaniu.
Pozdrawiam z tarasu.
Jan
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

LUKI82

Re: Thesis - światła dzienne

Post autor: LUKI82 » 09 cze 2013, 13:09

Szczerze to te wszystkie przepisy odnośnie dodatkowych świateł do jazdy dziennej są po to by wyłudzić od użytkowników pieniądze. Wg mnie to nawet mogłoby być jedno światło ustawione centralnie na środku na wysokości zderzaka, bo przecież tak i tak jeździmy na nich w dzień i każdy widzi zarys auta. Każde światło nadające zarys auta ma służyć odwzorowaniu jego kształtu w nocy dla celów bezpieczeństwa.
A dodając jeszcze odnośnie xenon-ów... jeździłem bardzo długo z żarnikami xenon-owymi citroenem zx z dwudzielnymi lampami ( występowały dwa rodzaje jedno żarówkowe i dwu żarówkowe ) i nigdy przy kontroli policja się tego nie czepiała a świeciły znakomicie tylko czasem koledzy jadący z przeciwka mnie pozdrawiali :lol: dlatego już mam znowu blue vision ultra xenon effect Philips .

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis - światła dzienne

Post autor: Michor » 09 cze 2013, 14:43

Alley pisze:(...) Aby móc jeździć na palnikach ksenonowych trzeba spełnić 3 warunki. Soczewka w lampie, soczewka samopoziomująca się, sprawne spryskiwacze.
No dobra, soczewkę mam, spryskiwacze mam, samopoziomowania nie mam - ale wiem do czego służy pokrętło po lewej od kierownicy
(w odróżnieniu od 99% użyszkodników dróg-> co jest z resztą uważane za oczywistość - i dlatego trzeba dodać samopoziomowanie... po przecież nikt nie pomyśli że jak dowali w bagaj to coś jeszcze trzeba zrobić... to zróbmy przepis żeby się światła same poziomowały. Dziwne że nie ma jeszcze takiego wymogu dla halogenów...).

Obrazek
Obrazek


Mogę czy nie?
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
grnb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 444
Rejestracja: 18 mar 2011, 19:52
Imię: piotr
Lokalizacja: Racibórz

Re: Thesis - światła dzienne

Post autor: grnb » 09 cze 2013, 18:53

Zdjęcia z metrem nie zamierzam wrzucać, padło pytanie dlaczego ktoś może chcieć zakładać drl w Thesis, wypisałem kilka powodów parę postów wyżej, minusów nie zauważyłem (zaznaczam że wygląd zewnętrzny mi nie przeszkadza), zamieściłem filmik jak to działa i wygląda, i po tym wszystkim zostałem obrażony głupią wypowiedzią jednego z użytkowników, całe szczęście że większość na tym forum trzyma poziom i niech tak zostanie, jakby ktoś miał pytania odnośnie działania czy montażu drl w Thesis, to na wszystkie zadane z minimalną dozą kultury, odpowiem z przyjemnością.
Lancie:

'02 Thesis 2.0t, http://do-slubu.com.pl

'07 ypsilon 1,4 16v,

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Thesis - światła dzienne

Post autor: Taz » 10 cze 2013, 17:36

Nie podważam sensowności montażu świateł dziennych w Thesisie tylko ich umiejscowienie w odniesieniu do obowiązujących w Polsce przepisów. Zbyt bliskie rozmieszczenie tego typu świateł wpływa na błędną ocenę odległości auta jadącego z przeciwka (np. przy wyprzedzaniu).

A odległość do miejsca, w którym umiejscowiłeś światła zmierzę sobie sam na zlocie w jakiejś innej Thesis.
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
kecajgo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 643
Rejestracja: 28 gru 2009, 17:26
Lokalizacja: Brzeg

Re: Thesis - światła dzienne

Post autor: kecajgo » 10 cze 2013, 18:56

co do montażu świateł dziennych w thesisie to dla mnie to szpeci i tyle, ale co do walorów użytkowych się nie czepiam z resztą każdy jest panem swojego auta, natomiast uważam, że przepis to kompletna bzdura i utrudnianie życia kierowcom chcącym montować światła do jazdy dziennej gdyż widząc samochody fabrycznie wyposażane w owe światła każdy te światła ma gdzie indziej tak więc ekhm kiepsko z tą oceną odległości wg mnie bo przecież wedle przepisów powinny być poniżej świateł mijania i pozycyjnych ;] dobra zaraz ktoś powie " to jest obliczone przez producenta itd itp" bla bla bla, jeżdżąc w nocy oślepiają mnie np światła Opla Insigni które w dzień robią za dzienne, a w nocy za pozycyjne ? Tyle ode mnie ;)

Awatar użytkownika
grnb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 444
Rejestracja: 18 mar 2011, 19:52
Imię: piotr
Lokalizacja: Racibórz

Re: Thesis - światła dzienne

Post autor: grnb » 10 cze 2013, 21:25

Jeśli widzisz już te światła to widzisz całe auto, one są używane w dzień i mają na celu zwrócić uwagę że coś tam jedzie a nie stoi na poboczu np, tak przynajmniej mi się wydaje, odległość ich od siebie zresztą również jest zachowana, powyżej 60 cm, naprawdę nie zdarzyło mi się w życiu źle ocenić odległość zbliżającego się auta na podstawie nie przepisowo zamontowanych świateł dziennych, no ale przepis przepisem, lepiej zamontować zgodnie z nim niż się potem martwić
Lancie:

'02 Thesis 2.0t, http://do-slubu.com.pl

'07 ypsilon 1,4 16v,

Awatar użytkownika
Alley
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 502
Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt:

Re: Thesis - światła dzienne

Post autor: Alley » 10 cze 2013, 23:40

Michor pisze:
Alley pisze:(...) Aby móc jeździć na palnikach ksenonowych trzeba spełnić 3 warunki. Soczewka w lampie, soczewka samopoziomująca się, sprawne spryskiwacze.
No dobra, soczewkę mam, spryskiwacze mam, samopoziomowania nie mam - ale wiem do czego służy pokrętło po lewej od kierownicy
(w odróżnieniu od 99% użyszkodników dróg-> co jest z resztą uważane za oczywistość - i dlatego trzeba dodać samopoziomowanie... po przecież nikt nie pomyśli że jak dowali w bagaj to coś jeszcze trzeba zrobić... to zróbmy przepis żeby się światła same poziomowały. Dziwne że nie ma jeszcze takiego wymogu dla halogenów...).

Obrazek
Obrazek


Mogę czy nie?
Nie możesz. Chyba, że jadąc pod górke będziesz ustawiał na 0, zjeżdzając z górki będziesz ustawiał na 3 pokrętło przy Twojej kierownicy. Mnie gdy policjant zatrzymał do kontroli na ala ksenonach typu hid, mimo, że miały spryski, soczewkę, lampy hella to nie miały samopoziomowania. Policjant kazał włączyć światła i przekręcić zapłon. Ucho przytknął do lampy i nic nie usłyszał. Kazał zdjąć. Ale miał prawo, w końcu nie oryginał, mimo, że dobrze świeciło a stacji diagnostycznej i przegląd dostałem. Niestety każdy policjant jest 'szkolony' na 'diagnoste'.


Zapomniałem dodać dlaczego jestem przeciwko ledom. Skoro montuje się je poniżej świateł mijania to wyjeżdzające auto zza górki później mozna dostrzeć aniżeli jechałoby na mijania. Nieraz jadę i już łapie manetką za długie by mrugnąć 'pacanowi' że jedzie bez świateł a tu LEDY :mlotek: :mlotek: :mlotek:
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis - światła dzienne

Post autor: Michor » 11 cze 2013, 9:58

Alley pisze:
Michor pisze:
Alley pisze:(...) Aby móc jeździć na palnikach ksenonowych trzeba spełnić 3 warunki. Soczewka w lampie, soczewka samopoziomująca się, sprawne spryskiwacze.
No dobra, soczewkę mam, (...)
Mogę czy nie?
Nie możesz. Chyba, że jadąc pod górke będziesz ustawiał na 0, zjeżdzając z górki będziesz ustawiał na 3 pokrętło przy Twojej kierownicy.
A po co?
Od kiedy sampoziomowanie jest robione na żyroskopach?

W wolnej chwili, polecam, idź sobie do garażu i pobaw się Twoim Thesisem.
Wtedy trochę lepiej zrozumiesz jak działa samopoziomowanie.
Polecam- albo pomocnika który usiądzie na klapie, albo 2 worki cementu :)
Zobacz sobie jak szybko światła skorygują zmianę wysokości tylnej osi, a potem sobie to uzależnij od przekręcania kluczyka.

Zanim np. Mazda zareaguje na to że ma tył siadnięty i powinna skorygować światła to chwilę mija (dużo dłuższą niż Ci się wydaje).

I wtedy wrócimy do rozmowy o kręceniu gałką przy podjeździe pod górkę.
Alley pisze: Mnie gdy policjant zatrzymał do kontroli na ala ksenonach typu hid, mimo, że miały spryski, soczewkę, lampy hella to nie miały samopoziomowania. Policjant kazał włączyć światła i przekręcić zapłon. Ucho przytknął do lampy i nic nie usłyszał. Kazał zdjąć. Ale miał prawo, w końcu nie oryginał, mimo, że dobrze świeciło a stacji diagnostycznej i przegląd dostałem. Niestety każdy policjant jest 'szkolony' na 'diagnoste'.
Hmm... ciekawa metoda. To niech go bardziej podszkolą. I nie na 'diagnostę' tylko na inżyniera albo bo widziałem kilka samochodów które to robią po odpaleniu silnika a nie po przekręceniu na zapłon :)
Inny taki 'diagnosta' z którym miałem styczność, twierdził że fabryczne xenony to hidy i trochę mu mina zrzedła jak się okazało : gafa : frabryczne! : gafa :

Alley pisze:Zapomniałem dodać dlaczego jestem przeciwko ledom. Skoro montuje się je poniżej świateł mijania to wyjeżdzające auto zza górki później mozna dostrzeć aniżeli jechałoby na mijania. Nieraz jadę i już łapie manetką za długie by mrugnąć 'pacanowi' że jedzie bez świateł a tu LEDY :mlotek: :mlotek: :mlotek:
Ja ogólnie uważam że jeżdżenie na światłach (jakichkolwiek) to pomyłka. W dzień jest wystarczająco jasno żeby widzieć samochód.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Alley
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 502
Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt:

Re: Thesis - światła dzienne

Post autor: Alley » 12 cze 2013, 20:47

Źle zrozumiałeś moją wypowiedź. To wcale nie miała być metoda, której JA UŻYWAM albo KAŻE UŻYWAĆ. Wiem dokładnie jak działa samopoziomowanie, wiem z jakich elementów się składa. Ale nie muszę tego pisać i udowadniać. Kolega, którego cytowałem post napisał, czy bez soczewek może. To dałem mu przykład samopoziomowania na regulatorze wysokości świateł. Idąć Twoim tokiem myślenia to gość siada w bagażniku z dwoma workami cementu i regulacja świateł na 3. Wysiądzie z bagażnika to na 0. Jeżeli dalej nie zrozumiałeś mojej aluzji to nie pisz.
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”