Thesis - światła dzienne
Re: Thesis - światła dzienne
Argument z korbką nie trafiony, odpalanie na korbkę jest zdecydowanie mniej wygodne niż rozrusznikiem, natomiast używanie świateł dziennych jest wygodniejsze i ekonomiczniejsze od świateł mijania które nie zostały zaprojektowane by używać ich w dzień.
Mój thesis jest akurat tani w utrzymaniu bo części do rozrządu kosztują 500zł a pali 12l lpg, więc może dlatego jakby z przyzwyczajenia nie widzi mi się wymiana żarników czy zmatowiałych reflektorów przedwcześnie, zwłaszcza przy cenie tych ostatnich 5500zł za sztukę.
Mój thesis jest akurat tani w utrzymaniu bo części do rozrządu kosztują 500zł a pali 12l lpg, więc może dlatego jakby z przyzwyczajenia nie widzi mi się wymiana żarników czy zmatowiałych reflektorów przedwcześnie, zwłaszcza przy cenie tych ostatnich 5500zł za sztukę.
Re: Thesis - światła dzienne
Spryski i samopoziomowanie stały się obowiązkowe dopiero z czasem w każdym razie.Alley pisze:Michor pisze:poniekad masz racje ale to sa wyjatki, z tego co wiem to okular faktycznie nie ma soczewek ale ma spryski. fabryczne auta bez soczewek maja odblysnik inaczej skonstuowany jak auto bez ksenonu i podajesz w dodatku auta starej konstrukcji nie mylic z data ostatniej produkcji. dla mnie najjasniejsze swiatlo palnika to najbielsze 6000k i tez takie mam.Alley pisze:(...)
Gdybym był bogatszy, to kupiłbym lampę ksenonową z kapiszona i pokazał Ci że odbłyśnik NICZYM się nie różni od tego halogenowego...
Pokazałbym Ci też że szkło nie różni się istotnie od halogenowego- i dlaczego różni się w tych miejscach w których się od niego różni.
Najgorszym złem jest wkładanie zwykłych palników do lamp FF (z gładkim kloszem).
a jak jeszcze jeden z drugim stwierdzi że skoro ma żarówki h7, to palniki też powinien włożyć h7 to już tylko tłuc lampy.
Od jakieś czasu się czaję żeby obalić (w kapiszonie przynajmniej) mit oryginalnej lampy ksenonowej- bo go nie ma. Ta lampa jest IMHO bardzo podobna do lampy halogenowej, jeżeli praktycznie nie taka sama.
Jedyna różnica to to, że fabrycznie są palniki z przesłonami - D2R'y.
A polecam sobie poszukać porównania geometrii palników D1S/R D2S/R w porównaniu do żarówki h7... okaże się coś dziwnego:)
EDIT: Aaaa. i 6000k to nie jest najjaśniejsze i najbielsze światło obiektywnie. Subiektywnie może dla Ciebie tak, obiektywnie przy 6000k tracisz lumeny i to już jest niebieskie.
Ostatnio zmieniony 08 cze 2013, 17:53 przez Michor, łącznie zmieniany 1 raz.
BMW E39 Touring - 4,4 V8
- Taz
- Klubowicz
- Posty: 4093
- Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Thesis - światła dzienne
GRNB, Tobie i wielu innym niedouczonym (niestety muszę użyć tego słowa) użytkownikom LEDów pozabierałbym dowody rejestracyjne.
Ciekawe ile cm od bocznej krawędzi auta są twoje światła, mierzyłeś?
Ciekawe ile cm od bocznej krawędzi auta są twoje światła, mierzyłeś?
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
Re: Thesis - światła dzienne
40 cm, niedouczony ignorancie (przepraszam musiałem użyć tego sformułowania jeśli mamy się koniecznie obrażać).
- Taz
- Klubowicz
- Posty: 4093
- Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Thesis - światła dzienne
Podeślesz zdjęcie z przyłożonym metrem?
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
Re: Thesis - światła dzienne
Panowie,
warto się tak kłócić? Ważne to czy ma 40cm czy też zrobił to po swojemu i gwiżdże na służby mundurowe? Zalożył - jego prawo, a jak źle założył i będzie musiał zapłacić - to jego obowiązek. No i tyle. Sądzę, że byłoby lepiej gdybyśmy zamiast opinii personalnych zajęli się tym co i jak można zrobić by lepiej było. Od opinii to lepszy niż LP jest Pudelek. O! Nawet mi się dużą literą napisało.
Nie może to być normalne, merytoryczne forum? Musi być piekiełko? No to może trzeba nazwę zmienić na LanciaPolskiePiekiełkoKlub? Tak, rozumiem, że to forum jest i każdy może swoje zdanie wypowiadać, ale róbmy to kulturalnie i rzeczowo.
Mój nauczyciel historii, jak ktoś mu dyrdymały na forum klasy opowiadał, brał w rękę kredę i niepozornie zachodził gościa z tyłu i pisał na tablicy dwa zdania: 1) wiem co mówię; 2) mówię co wiem. Po czym klepał delikwenta w ramię i mu pokazywał tablicę. Nigdy nie było żadnego komentarza. Wszyscy wiedzieli o co chodzi. I przyznam, że tymi dwoma zdaniami z liceum się kieruję.
Zatem skończcie spory, Panowie, i stuknijmy się kufelkiem piwa. Taki ładny dzień dziś. Przynajmniej w Poznaniu.
Pozdrawiam z tarasu.
Jan
warto się tak kłócić? Ważne to czy ma 40cm czy też zrobił to po swojemu i gwiżdże na służby mundurowe? Zalożył - jego prawo, a jak źle założył i będzie musiał zapłacić - to jego obowiązek. No i tyle. Sądzę, że byłoby lepiej gdybyśmy zamiast opinii personalnych zajęli się tym co i jak można zrobić by lepiej było. Od opinii to lepszy niż LP jest Pudelek. O! Nawet mi się dużą literą napisało.
Nie może to być normalne, merytoryczne forum? Musi być piekiełko? No to może trzeba nazwę zmienić na LanciaPolskiePiekiełkoKlub? Tak, rozumiem, że to forum jest i każdy może swoje zdanie wypowiadać, ale róbmy to kulturalnie i rzeczowo.
Mój nauczyciel historii, jak ktoś mu dyrdymały na forum klasy opowiadał, brał w rękę kredę i niepozornie zachodził gościa z tyłu i pisał na tablicy dwa zdania: 1) wiem co mówię; 2) mówię co wiem. Po czym klepał delikwenta w ramię i mu pokazywał tablicę. Nigdy nie było żadnego komentarza. Wszyscy wiedzieli o co chodzi. I przyznam, że tymi dwoma zdaniami z liceum się kieruję.
Zatem skończcie spory, Panowie, i stuknijmy się kufelkiem piwa. Taki ładny dzień dziś. Przynajmniej w Poznaniu.
Pozdrawiam z tarasu.
Jan
Re: Thesis - światła dzienne
Szczerze to te wszystkie przepisy odnośnie dodatkowych świateł do jazdy dziennej są po to by wyłudzić od użytkowników pieniądze. Wg mnie to nawet mogłoby być jedno światło ustawione centralnie na środku na wysokości zderzaka, bo przecież tak i tak jeździmy na nich w dzień i każdy widzi zarys auta. Każde światło nadające zarys auta ma służyć odwzorowaniu jego kształtu w nocy dla celów bezpieczeństwa.
A dodając jeszcze odnośnie xenon-ów... jeździłem bardzo długo z żarnikami xenon-owymi citroenem zx z dwudzielnymi lampami ( występowały dwa rodzaje jedno żarówkowe i dwu żarówkowe ) i nigdy przy kontroli policja się tego nie czepiała a świeciły znakomicie tylko czasem koledzy jadący z przeciwka mnie pozdrawiali dlatego już mam znowu blue vision ultra xenon effect Philips .
A dodając jeszcze odnośnie xenon-ów... jeździłem bardzo długo z żarnikami xenon-owymi citroenem zx z dwudzielnymi lampami ( występowały dwa rodzaje jedno żarówkowe i dwu żarówkowe ) i nigdy przy kontroli policja się tego nie czepiała a świeciły znakomicie tylko czasem koledzy jadący z przeciwka mnie pozdrawiali dlatego już mam znowu blue vision ultra xenon effect Philips .
Re: Thesis - światła dzienne
No dobra, soczewkę mam, spryskiwacze mam, samopoziomowania nie mam - ale wiem do czego służy pokrętło po lewej od kierownicyAlley pisze:(...) Aby móc jeździć na palnikach ksenonowych trzeba spełnić 3 warunki. Soczewka w lampie, soczewka samopoziomująca się, sprawne spryskiwacze.
(w odróżnieniu od 99% użyszkodników dróg-> co jest z resztą uważane za oczywistość - i dlatego trzeba dodać samopoziomowanie... po przecież nikt nie pomyśli że jak dowali w bagaj to coś jeszcze trzeba zrobić... to zróbmy przepis żeby się światła same poziomowały. Dziwne że nie ma jeszcze takiego wymogu dla halogenów...).
Mogę czy nie?
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Re: Thesis - światła dzienne
Zdjęcia z metrem nie zamierzam wrzucać, padło pytanie dlaczego ktoś może chcieć zakładać drl w Thesis, wypisałem kilka powodów parę postów wyżej, minusów nie zauważyłem (zaznaczam że wygląd zewnętrzny mi nie przeszkadza), zamieściłem filmik jak to działa i wygląda, i po tym wszystkim zostałem obrażony głupią wypowiedzią jednego z użytkowników, całe szczęście że większość na tym forum trzyma poziom i niech tak zostanie, jakby ktoś miał pytania odnośnie działania czy montażu drl w Thesis, to na wszystkie zadane z minimalną dozą kultury, odpowiem z przyjemnością.
- Taz
- Klubowicz
- Posty: 4093
- Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Thesis - światła dzienne
Nie podważam sensowności montażu świateł dziennych w Thesisie tylko ich umiejscowienie w odniesieniu do obowiązujących w Polsce przepisów. Zbyt bliskie rozmieszczenie tego typu świateł wpływa na błędną ocenę odległości auta jadącego z przeciwka (np. przy wyprzedzaniu).
A odległość do miejsca, w którym umiejscowiłeś światła zmierzę sobie sam na zlocie w jakiejś innej Thesis.
A odległość do miejsca, w którym umiejscowiłeś światła zmierzę sobie sam na zlocie w jakiejś innej Thesis.
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
Re: Thesis - światła dzienne
co do montażu świateł dziennych w thesisie to dla mnie to szpeci i tyle, ale co do walorów użytkowych się nie czepiam z resztą każdy jest panem swojego auta, natomiast uważam, że przepis to kompletna bzdura i utrudnianie życia kierowcom chcącym montować światła do jazdy dziennej gdyż widząc samochody fabrycznie wyposażane w owe światła każdy te światła ma gdzie indziej tak więc ekhm kiepsko z tą oceną odległości wg mnie bo przecież wedle przepisów powinny być poniżej świateł mijania i pozycyjnych ;] dobra zaraz ktoś powie " to jest obliczone przez producenta itd itp" bla bla bla, jeżdżąc w nocy oślepiają mnie np światła Opla Insigni które w dzień robią za dzienne, a w nocy za pozycyjne ? Tyle ode mnie
Re: Thesis - światła dzienne
Jeśli widzisz już te światła to widzisz całe auto, one są używane w dzień i mają na celu zwrócić uwagę że coś tam jedzie a nie stoi na poboczu np, tak przynajmniej mi się wydaje, odległość ich od siebie zresztą również jest zachowana, powyżej 60 cm, naprawdę nie zdarzyło mi się w życiu źle ocenić odległość zbliżającego się auta na podstawie nie przepisowo zamontowanych świateł dziennych, no ale przepis przepisem, lepiej zamontować zgodnie z nim niż się potem martwić
- Alley
- Forumowicz/ka
- Posty: 502
- Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
- Skype: alleyek
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Żuromin
- Kontakt:
Re: Thesis - światła dzienne
Nie możesz. Chyba, że jadąc pod górke będziesz ustawiał na 0, zjeżdzając z górki będziesz ustawiał na 3 pokrętło przy Twojej kierownicy. Mnie gdy policjant zatrzymał do kontroli na ala ksenonach typu hid, mimo, że miały spryski, soczewkę, lampy hella to nie miały samopoziomowania. Policjant kazał włączyć światła i przekręcić zapłon. Ucho przytknął do lampy i nic nie usłyszał. Kazał zdjąć. Ale miał prawo, w końcu nie oryginał, mimo, że dobrze świeciło a stacji diagnostycznej i przegląd dostałem. Niestety każdy policjant jest 'szkolony' na 'diagnoste'.Michor pisze:No dobra, soczewkę mam, spryskiwacze mam, samopoziomowania nie mam - ale wiem do czego służy pokrętło po lewej od kierownicyAlley pisze:(...) Aby móc jeździć na palnikach ksenonowych trzeba spełnić 3 warunki. Soczewka w lampie, soczewka samopoziomująca się, sprawne spryskiwacze.
(w odróżnieniu od 99% użyszkodników dróg-> co jest z resztą uważane za oczywistość - i dlatego trzeba dodać samopoziomowanie... po przecież nikt nie pomyśli że jak dowali w bagaj to coś jeszcze trzeba zrobić... to zróbmy przepis żeby się światła same poziomowały. Dziwne że nie ma jeszcze takiego wymogu dla halogenów...).
Mogę czy nie?
Zapomniałem dodać dlaczego jestem przeciwko ledom. Skoro montuje się je poniżej świateł mijania to wyjeżdzające auto zza górki później mozna dostrzeć aniżeli jechałoby na mijania. Nieraz jadę i już łapie manetką za długie by mrugnąć 'pacanowi' że jedzie bez świateł a tu LEDY
537-407-123
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Re: Thesis - światła dzienne
A po co?Alley pisze:Nie możesz. Chyba, że jadąc pod górke będziesz ustawiał na 0, zjeżdzając z górki będziesz ustawiał na 3 pokrętło przy Twojej kierownicy.Michor pisze:No dobra, soczewkę mam, (...)Alley pisze:(...) Aby móc jeździć na palnikach ksenonowych trzeba spełnić 3 warunki. Soczewka w lampie, soczewka samopoziomująca się, sprawne spryskiwacze.
Mogę czy nie?
Od kiedy sampoziomowanie jest robione na żyroskopach?
W wolnej chwili, polecam, idź sobie do garażu i pobaw się Twoim Thesisem.
Wtedy trochę lepiej zrozumiesz jak działa samopoziomowanie.
Polecam- albo pomocnika który usiądzie na klapie, albo 2 worki cementu
Zobacz sobie jak szybko światła skorygują zmianę wysokości tylnej osi, a potem sobie to uzależnij od przekręcania kluczyka.
Zanim np. Mazda zareaguje na to że ma tył siadnięty i powinna skorygować światła to chwilę mija (dużo dłuższą niż Ci się wydaje).
I wtedy wrócimy do rozmowy o kręceniu gałką przy podjeździe pod górkę.
Hmm... ciekawa metoda. To niech go bardziej podszkolą. I nie na 'diagnostę' tylko na inżyniera albo bo widziałem kilka samochodów które to robią po odpaleniu silnika a nie po przekręceniu na zapłonAlley pisze: Mnie gdy policjant zatrzymał do kontroli na ala ksenonach typu hid, mimo, że miały spryski, soczewkę, lampy hella to nie miały samopoziomowania. Policjant kazał włączyć światła i przekręcić zapłon. Ucho przytknął do lampy i nic nie usłyszał. Kazał zdjąć. Ale miał prawo, w końcu nie oryginał, mimo, że dobrze świeciło a stacji diagnostycznej i przegląd dostałem. Niestety każdy policjant jest 'szkolony' na 'diagnoste'.
Inny taki 'diagnosta' z którym miałem styczność, twierdził że fabryczne xenony to hidy i trochę mu mina zrzedła jak się okazało frabryczne!
Ja ogólnie uważam że jeżdżenie na światłach (jakichkolwiek) to pomyłka. W dzień jest wystarczająco jasno żeby widzieć samochód.Alley pisze:Zapomniałem dodać dlaczego jestem przeciwko ledom. Skoro montuje się je poniżej świateł mijania to wyjeżdzające auto zza górki później mozna dostrzeć aniżeli jechałoby na mijania. Nieraz jadę i już łapie manetką za długie by mrugnąć 'pacanowi' że jedzie bez świateł a tu LEDY
BMW E39 Touring - 4,4 V8
- Alley
- Forumowicz/ka
- Posty: 502
- Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
- Skype: alleyek
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Żuromin
- Kontakt:
Re: Thesis - światła dzienne
Źle zrozumiałeś moją wypowiedź. To wcale nie miała być metoda, której JA UŻYWAM albo KAŻE UŻYWAĆ. Wiem dokładnie jak działa samopoziomowanie, wiem z jakich elementów się składa. Ale nie muszę tego pisać i udowadniać. Kolega, którego cytowałem post napisał, czy bez soczewek może. To dałem mu przykład samopoziomowania na regulatorze wysokości świateł. Idąć Twoim tokiem myślenia to gość siada w bagażniku z dwoma workami cementu i regulacja świateł na 3. Wysiądzie z bagażnika to na 0. Jeżeli dalej nie zrozumiałeś mojej aluzji to nie pisz.
537-407-123
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.