Delta I - wymiana osłony przegubu wewn.
: 12 sie 2010, 9:48
Prośba, podpowiedzcie laikowi jak się zabrać do wymiany osłony przegubu wew.? Przyda się każda podpowiedź
Z góry dziękuję.
Z góry dziękuję.
Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia
https://forum.lanciapolska.org/
A która strona ( lewa , czy prawa - bo są pewne różnice ) ?Bandit pisze:Prośba, podpowiedzcie laikowi jak się zabrać do wymiany osłony przegubu wew.? Przyda się każda podpowiedź
Z góry dziękuję.
Otóż nie wszystko jedno ! Pierścień segera zabezpieczający półoś przed wysunięciem z przegubu zewnętrznego znajduje się na końcu półosi - wewnątrz przegubu . Aby wyjąć półoś należy złapać ją w imadło i naparzać młotem w przegub . Jak łatwo zgadnąć - operacja nie jest zbyt zdrowa dla przegubu , a ponadto aby wymontować półoś trzeba odkręcić również przegub wewnętrzny , a to już czyni taką operację lekko bez sensu ...topcio1 pisze:wszystko jedno - jak zdejmiesz zewn. to zsuniesz osłonę z wewn.
chyba mamy inne przegubyschab pisze:Pierścień segera zabezpieczający półoś przed wysunięciem z przegubu zewnętrznego znajduje się na końcu półosi - wewnątrz przegubu .
jak wyżej napisałem, aby zdjąć przegub zewnętrzny nie demontowałem półosi.schab pisze:Aby wyjąć półoś należy złapać ją w imadło i naparzać młotem w przegub
Cały czas piszemy o Delcie I !topcio1 pisze:chyba mamy inne przeguby.
tak wszystko pięknie, ale jak napisał Przemek i ja wcześniej zewn. przegub zdejmuje się bardzo łatwo a po jego zdjęciu można już wymienić osłonę przegubu wewn. bez jego rozbiórkischab pisze:Cały czas piszemy o Delcie I !
Dla ułatwienia - te same rozwiązania funkcjonują w Dedrze 1,8 8V i Delcie 2,0 16V ...
Widok półosi z oboma przegubami, wyjętej z Delty II 2,0 16V:
To nie są dowody na to , że demontaż półosi z przegubu jest łatwy - tylko na to, że ktoś tam już był przed Tobą i spieprzył swoją robotę ! Oryginalny pierścień zwinięty jest z drutu stalowego o średnicy 3 mm i rozciągnięcie go na tyle , by wszedł na swoje miejsce - już stanowi niemały problem . We wszystkich trzech powyższych autach , gdzie wymieniałem przeguby zewnętrzne po przebiegu ~200 tys , a mam pewność co do ich wcześniejszej historii - bo wraz z wszelkimi dokumentami dostałem książki serwisowe ( Szwajcaria , Niemcy ) - żadna z półosi nie poddała się bez walki .przemas81 pisze:pozatym niedawno urwał mi się sworzeń i przegub z półośki wypiął się sam elegancko nawet nie uszkadzając ani sieboe ani owego pierścienia-zresza co to za pierścień-zwiniety w kółko drut średnicy milimetra
Co do zdejmowania przegubu zewnętrznego - patrz wyżej , natomiast osłony wewnętrznego nie wymieniałeś - tylko teoretyzujesz ...topcio1 pisze:tak wszystko pięknie, ale jak napisał Przemek i ja wcześniej zewn. przegub zdejmuje się bardzo łatwo a po jego zdjęciu można już wymienić osłonę przegubu wewn. bez jego rozbiórki
teoretyzuję na temat Delty na podstawie wielu innych wymienionych - jaką średnicę na środku ma półoś Delty ?schab pisze: Co do zdejmowania przegubu zewnętrznego - patrz wyżej , natomiast osłony wewnętrznego nie wymieniałeś - tylko teoretyzujesz ...
schab pisze:przemas81 napisał(a):
pozatym niedawno urwał mi się sworzeń i przegub z półośki wypiął się sam elegancko nawet nie uszkadzając ani sieboe ani owego pierścienia-zresza co to za pierścień-zwiniety w kółko drut średnicy milimetra
To nie są dowody na to , że demontaż półosi z przegubu jest łatwy - tylko na to, że ktoś tam już był przed Tobą i spieprzył swoją robotę ! Oryginalny pierścień zwinięty jest z drutu stalowego o średnicy 3 mm i rozciągnięcie go na tyle , by wszedł na swoje miejsce - już stanowi niemały problem . We wszystkich trzech powyższych autach , gdzie wymieniałem przeguby zewnętrzne po przebiegu ~200 tys , a mam pewność co do ich wcześniejszej historii - bo wraz z wszelkimi dokumentami dostałem książki serwisowe ( Szwajcaria , Niemcy ) - żadna z półosi nie poddała się bez walki .
I vice versa ...przemas81 pisze: jeśli ktoś mówi że idzie cos zrobic bo to robił to uszanuj czyjąś wiedzę