Nareszcie coś polskiego - Pasagon, czyli Lublin reaktywacja.
Moderator: giekso
Nareszcie coś polskiego - Pasagon, czyli Lublin reaktywacja.
No i proszę, może coś z tego wyjdzie dobrego:
Mimo wszystkich swoich wad (przestarzała konstrukcja, niski poziom wygłuszenia, słabe hamulce) miał i Lublin swoje niezaprzeczalne zalety: niska cena, ciekawy i trwały klekot Andorii pod maską, wysoka odporność na eksploatację w trudnych warunkach polskich bezdroży, nieskomplikowaną budowę = łatwość napraw, można było nim wozić farbę, wapno, nawóz i diabli wiedzą co jeszcze i nie było go szkoda
Miejmy więc nadzieję, że uda się wznowić produkcję i powoli modernizować. Będziemy wówczas mieli chociaż jeden w pełni polski samochód, produkowany przez polski kapitał i pieniążki pozostaną w kraju a nie pojadą do Włoch czy innych Niemiec
No i bezpośrednia konkurencja - GAZ Gazela - jednak co by nie mówić, dużo słabsza, rdzewieje już w salonie a to duża wada
Serdecznie pozdrawiam.
Mimo wszystkich swoich wad (przestarzała konstrukcja, niski poziom wygłuszenia, słabe hamulce) miał i Lublin swoje niezaprzeczalne zalety: niska cena, ciekawy i trwały klekot Andorii pod maską, wysoka odporność na eksploatację w trudnych warunkach polskich bezdroży, nieskomplikowaną budowę = łatwość napraw, można było nim wozić farbę, wapno, nawóz i diabli wiedzą co jeszcze i nie było go szkoda
Miejmy więc nadzieję, że uda się wznowić produkcję i powoli modernizować. Będziemy wówczas mieli chociaż jeden w pełni polski samochód, produkowany przez polski kapitał i pieniążki pozostaną w kraju a nie pojadą do Włoch czy innych Niemiec
No i bezpośrednia konkurencja - GAZ Gazela - jednak co by nie mówić, dużo słabsza, rdzewieje już w salonie a to duża wada
Serdecznie pozdrawiam.
Re: Nareszcie coś polskiego - Pasagon, czyli Lublin reaktywa
fajnie by było, ale moim zdaniem Lublin przestał się sprzedawać nie dlatego że miał toksyczne spaliny tylko powody były inne, i wsadzenie nowego silnika w starą budę niewiele zmieni, a szkoda. Pozdrawiam
Re: Nareszcie coś polskiego - Pasagon, czyli Lublin reaktywa
Dużo ludzi przeskoczyło do używanych sprowadzonych wyeksploatowanych na maksa a teraz jak się z nimi porozmawia to mówią, że z miłą chęcią przeskoczyliby do nowego z salonu i na gwarancji.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Re: Nareszcie coś polskiego - Pasagon, czyli Lublin reaktywa
jakoś nazwa kojarzy mi się z Pusywagon na zdjęciach i na filmie wygląda ohydnie.
Re: Nareszcie coś polskiego - Pasagon, czyli Lublin reaktywa
Nie musi być piękny. Ma wytrzymać okres gwarancyjny
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Nareszcie coś polskiego - Pasagon, czyli Lublin reaktywa
Mamy juz jedno takie cudo pod nazwą "polskie auto".Rafako pisze:Będziemy wówczas mieli chociaż jeden w pełni polski samochód, produkowany przez polski kapitał i pieniążki pozostaną w kraju a nie pojadą do Włoch czy innych Niemiec
IMHO, zamiast tęsknić za "polskim autem" - lepiej byłoby skupić się na promocji polskich... marek. Bo co z tego, że właściciel Polak, skoro za pół roku sprzeda udziały. Albo nie sprzeda, a za zyski kupi dwa Lambo, jak bracia Koral? To wolę zagranicznego właściciela, który zainwestuje w Polsce, zamiast polskiego, który kupi Bentleya za dywidendę. Natomiast kojarzona z krajem marka, szczególnie taka prestiżowa - to duża promocja kraju i jego mieszkańców.
A ten dostawczak? Z przodu brzydki jak noc, co nie pomoże w sprzedaży, ale jeśli znajdzie nabywców - to czemu nie?
Pasagon to zapewne zlepek od "pasażerski furgon".
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Nareszcie coś polskiego - Pasagon, czyli Lublin reaktywa
Jarku...bracia Koral kupili dwa Rolls-Royce-y
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Nareszcie coś polskiego - Pasagon, czyli Lublin reaktywa
Sorka, nie jestem na bieżąco z plotkami
Wiadomo, o co biega.
Wiadomo, o co biega.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: Nareszcie coś polskiego - Pasagon, czyli Lublin reaktywa
Nat czy kiedykolwiek kupowałeś tani samochód dostawczy Taki samochód ma:Nat pisze: A ten dostawczak? Z przodu brzydki jak noc, co nie pomoże w sprzedaży, ale jeśli znajdzie nabywców - to czemu nie?
a) w miarę "mało" palić,
b) dobrze znosić przeładowanie,
c) zawieszenie ma wytrzymywać kontakt z dziurami wielkości leja po bombie,
d) ma być prosty w naprawie (żeby Ździchu mógł w szopie nareperować) i mieć tanie części.
Każdy przedsiębiorca, który użytkował przez jakiś czas wynalazki typu Transit Duratorq i inny shit, który wytrzymuje 50 tysięcy km a po jednym zatankowaniu słabej ropy odwala kitę, z chęcią kupi takiego trolla jak ten new-Lublin.
Dla większości ludzi - to ma jeździć a nie wyglądać (dlatego mamy w firmie kilkadziesiąt Loganów furgon, które nie mają nawet wspomagania, a pod maską silnik 1,4 + podtlenek LPG).
Serdecznie pozdrawiam.
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Nareszcie coś polskiego - Pasagon, czyli Lublin reaktywa
Nie, dlatego życzę mu sukcesu. Rynek zweryfikuje to auto, oby pozytywnie.
Ale ładniejsza mordka nie przeszkadza w zakupie Wiele firm (producentów aut) już to zrozumiało
Ale ładniejsza mordka nie przeszkadza w zakupie Wiele firm (producentów aut) już to zrozumiało
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Nareszcie coś polskiego - Pasagon, czyli Lublin reaktywa
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Nareszcie coś polskiego - Pasagon, czyli Lublin reaktywa
Tu sie całkowicie zgadzamRafako pisze:Nat czy kiedykolwiek kupowałeś tani samochód dostawczy Taki samochód ma:Nat pisze: A ten dostawczak? Z przodu brzydki jak noc, co nie pomoże w sprzedaży, ale jeśli znajdzie nabywców - to czemu nie?
a) w miarę "mało" palić,
b) dobrze znosić przeładowanie,
c) zawieszenie ma wytrzymywać kontakt z dziurami wielkości leja po bombie,
d) ma być prosty w naprawie (żeby Ździchu mógł w szopie nareperować) i mieć tanie części.
Każdy przedsiębiorca, który użytkował przez jakiś czas wynalazki typu Transit Duratorq i inny shit, który wytrzymuje 50 tysięcy km a po jednym zatankowaniu słabej ropy odwala kitę, z chęcią kupi takiego trolla jak ten new-Lublin.
Dla większości ludzi - to ma jeździć a nie wyglądać (dlatego mamy w firmie kilkadziesiąt Loganów furgon, które nie mają nawet wspomagania, a pod maską silnik 1,4 + podtlenek LPG).
Serdecznie pozdrawiam.
Proste, tanie, a co najważniejsze przewidywalne.
Nowe zachodnie dostawczaki np Ducato posiadają mase niepotrzebnych gadzetów już nie wspominam moim zdaniem o nie potrzebnej magistrali CAN. Wiadomo mając malą firme transportową świadczącą usługi na terenie UE Pasagona bym nie kupił.
Ale dla rolników wożących ogórki na targ, czy firm budowlanych lepszego wyboru niż pasagon chyba nie ma
Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc