Thesis - awaria automatycznej skrzyni biegów

LUKI82

Thesis - awaria automatycznej skrzyni biegów

Post autor: LUKI82 » 06 wrz 2010, 22:11

Objawy-
1) podczas długich postojów w korkach , dźwigni zmiany biegów w poz. "D" oraz wciśniętym pedałem hamulca, uderzenie oraz błąd awarii automatycznej skrzyni biegów wraz z awarią EPB .
2) podczas jazdy uderzenie i wejście w tryb awaryjny- jazda na jednym biegu , po chwili dodatkowo wyświetla się awaria EPB
Uszkodzenie-
Czujnik obrotów na wejściu automatycznej skrzyni biegów ( cena 178 zł w serwisie Lancii)

Wymiana czujnika likwiduje uderzenia w momencie przełączania biegów z "P" na "R" z "N" na "R" ponadto likwiduje szarpania podczas zmian biegów ( pod warunkiem że sprawne są wszystkie elektrozawory)

Pisze to by ustrzec przed warsztatami które twierdzą że jest to wina zespołu elektrozaworów i całej części mechanicznej.

Walczyłem z tym problemem od zimy tego roku. Żaden z warsztatów albo nie miała pojęcia czym ta awaria jest spowodowana albo chęć naciągnięcia klienta na koszty rzędu 6 000 zł - 7 000 zł nie pozwalało im powiedzieć prawdy.
Ja osobiście drążyłem ten temat aż w końcu się poddałem. W dzień przed wstawieniem Thesis to warsztatu automatycznych skrzyń biegów podjechałem na Examiner i Pan oznajmił mi że jest to błąd owego czujnika natomiast czujnik odpowiada za mierzenie obrotów w sprzęgle hydrokinetycznym i (słowa panów mechaników) " Jak jest uszkodzone sprzęgło i się ślizga to wzrasta temp. oleju i dlatego są takie objawy a czujnik wyrzuca bo tak musi być a sam czujnik jest sprawny i nie ma sensu go wymieniać". Zaufałem i zostawiłem biedną Thesis w warsztacie. Faktem jest że skrzynia po przebiegu 200 000 km musi mieć jakieś wyrobienia i musi się w pewnym stopni zużyć ale przy rozsądnym użytkowaniu skrzyni nie są to zużycia kwalifikujące ją do kapitalnego remontu. Oczywiście panowie napocili się i napracowali. Udało mi się trafić do warsztatu w czasie pierwszego odpalenia Thesis po zabiegu i nawet pierwsza jazda przypadła mojej osobie. Wyjechałem z warsztatu w pełni zadowolony z pracy Panów mechaników ale czar prysł jak przed pierwszym skrzyżowaniem skrzynia oznajmiła swoją bolączkę. Wróciłem do warsztatu a tu proszę OBD 2 mówi ze jest awaria czujnika obrotów na wejściu i należy go kategorycznie wymienić. Panowie mechanicy dzisiaj go wymienili i poinformowali mnie że skrzynia teraz działa idealnie natomiast co tam podczas składania Thesis jeszcze się działo to zostawię dla siebie ( byłem i widziałem ) i OSTRZEGAM.

Pozdrawiam Thesisowiczów
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2010, 22:38 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Tytuł zgodnie z zasadami

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1789
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: Thesis - awaria automatycznej skrzyni biegów

Post autor: bogdan » 11 wrz 2010, 19:43

Mam themę z `93r. 3.0 aut. 360tys km i chodzi jak laleczka : yesyes :

argenta67

Re: Thesis - awaria automatycznej skrzyni biegów

Post autor: argenta67 » 11 wrz 2010, 20:38

bogdan pisze:Mam themę z `93r. 3.0 aut. 360tys km i chodzi jak laleczka : yesyes :
Mam chyba lepszy wynik bo mam Argente 84r 2.0 aut XXXtyś i chodzi jak laleczka : yesyes : : yesyes : : yesyes :

LUKI82

Re: Thesis - awaria automatycznej skrzyni biegów

Post autor: LUKI82 » 12 wrz 2010, 10:04

Starsze skrzynie były mniej awaryjne od tych obecnych, niestety im więcej elektroniki tym więcej problemów. Skrzynia 4-biegowa Aisin ( montowana np w Volvo V70 )też nie dawała się w takim stopniu we znaki swoim użytkownikom natomiast już nowsza 5-biegowa Aisis (AW 55-50 SN taka jak jest montowana do Thesis ) pokazała na co ją stać.
Aisin 5-biegów powinna zmieniać biegi zupełnie niewyczuwalnie. Nieprawidłowa zmiana biegu może zwiastować już początkowe zużycia elektrozaworów S1, S2, S3, S4 i S5 pod warunkiem gdy elektrozawory główne SLU, SLT i SLS są idealne.

Tomkom
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 80
Rejestracja: 08 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Piła

Re: Thesis - awaria automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Tomkom » 14 wrz 2010, 20:36

Nie wiesz przypadkiem gdzie znajduje się ten czujnik? Rok temu robiłem remont elektrozaworów, a od tygodnia mam takie objawy jak ty.
Nie mam ochoty oddawać samochodu do naciągaczy z Teomotors, wolę sam to wymienić w zaprzyjaźnionym zakładzie.

LUKI82

Re: Thesis - awaria automatycznej skrzyni biegów

Post autor: LUKI82 » 17 wrz 2010, 19:56

I jak dotarł ten mail do Ciebie tomkom?

Tomkom
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 80
Rejestracja: 08 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Piła

Re: Thesis - awaria automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Tomkom » 17 wrz 2010, 21:06

Tak, dzięki.
Sory, z nie odpisałem, ale mam problem z jednym kompem. Posypał się rejestr i walczę z tym.
Co do czujnika zamówiłem i czekam. Wg. serwisu są dwa takie czujniki. Do jednego jest to dojście które pokazałeś, drugi jest po przeciwnej stronie. Jego wymiana będzie dużo trudniejsza.
Na razie czekam, w środę ma dojść. Napiszę czy wymiana coś dała.
Pozdro.

LUKI82

Re: Thesis - awaria automatycznej skrzyni biegów

Post autor: LUKI82 » 18 wrz 2010, 11:22

Wystarczy odkręcić te mocowanie rury od filtra powietrza i masz dostęp.Odpinasz kostkę.Odkręcasz śrubę najwygodniej użyć klucz nasadowy z przedłużką i nie ma żadnych problemów z jego odkręceniem a potem wyciągasz czujnik.
Ten czujnik co jest na zdjęciu które Ci przesłałem to czujnik obrotów na wejściu a ten drugi to czujnik obrotów na wyjściu. Do czujnika na wyjściu nie ma żadnego problemu z dostępem.
Pozdrawiam
Więcej wiary w swoje możliwości.

Awatar użytkownika
Alley
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 502
Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt:

Re: Thesis - awaria automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Alley » 12 gru 2014, 18:00

Witam, potrzebna szybka informacja.

Który czujnik to jest na wyjściu, a który jest na wejściu?

U mnie aby pracuje czujnik na wejściu, zaś na wyjściu 0obr/min.

Pozdr.
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis - awaria automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Bartek-Lodz » 12 gru 2014, 21:28

Ja profilaktycznie wymieniłem dwa - to są te same czujniki i kosztują po 168 PLN.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
Alley
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 502
Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt:

Post autor: Alley » 13 gru 2014, 11:11

Podmienilem oba. Fakt, ze na używane ze swojej starej skrzyni i z pol roku lezaly. Od razu przynajmniej comfortonic nie wyskakuje ale szarpie niemiłosiernie jak mocniej, ciut mocniej się pedał gazu naciśnie na biegach 1-2-3. Na 4 jest chyba ok. Do 5 nie doszedlem. Nie chciałbym aby mi tak szarpnelo przy 130 km/h. Dziś zczytam dokładne błędy. Pamiętam, ze wyskoczył jeszcze elektrozawor 3go biegu. Nie wiem czy to jest powiązane.

Obrazek
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”