Kappa - czyszczenie lamp
Re: Kappa - czyszczenie lamp
a jeśli chodzi o ten silikon to zwykły uniwersalny bezbarwny da rade, czy trzeba jakiś specjalny ?
Wogóle to nie bardzo te śruby od ustawiania świateł chcą się ruszać ;/ bylem na ustawianiu to powiedzieli ze nowe lampy ...
Wogóle to nie bardzo te śruby od ustawiania świateł chcą się ruszać ;/ bylem na ustawianiu to powiedzieli ze nowe lampy ...
Re: Kappa - czyszczenie lamp
Polej, jak najbardziej się z Tobą zgadzam...
red-blade, wg. mnie zwykły sylikon daje radę, pamiętaj, że lepiej niż nadmiar wyleci na zewnątrz lampy niż wleci do środka. Uważam, że silikon (czy jakiś uszczelniacz) musi się ładnie rozpłynąć aby lampa była szczelna, w tym wypadku sądzę że "mądry nadmiar" nie szkodzi.
Co do śrub regulacyjnych, nie przyglądałem się bo moje działają.
red-blade, wg. mnie zwykły sylikon daje radę, pamiętaj, że lepiej niż nadmiar wyleci na zewnątrz lampy niż wleci do środka. Uważam, że silikon (czy jakiś uszczelniacz) musi się ładnie rozpłynąć aby lampa była szczelna, w tym wypadku sądzę że "mądry nadmiar" nie szkodzi.
Co do śrub regulacyjnych, nie przyglądałem się bo moje działają.
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Re: Kappa - czyszczenie lamp
już po operacji dzięki za pomoc teraz czekamy na wyschnięcie
Re: Kappa - czyszczenie lamp
jedna lampa od strony kierowcy cały czas rosieje przy dolnym lewym rogu, 2 razy ja robiłem i niestety to samo nie żałowałem silikonu schło 36h i nadal. Macie jakieś pomysły ?
Re: Kappa - czyszczenie lamp
Nie zakleiłeś w jakiś sposób (nieświadomie) odpowietrzeń? Spróbuj zdemontować na jakiś czas któryś z dekielków od żarówek (też uszczelniane)- jeśli rosa zniknie/ przestanie się wytwarzać, to będziesz wiedział, że lampy 'nie oddychają'- w innym wypadku muszą być nieszczelne..red-blade pisze:jedna lampa od strony kierowcy cały czas rosieje przy dolnym lewym rogu, 2 razy ja robiłem i niestety to samo nie żałowałem silikonu schło 36h i nadal. Macie jakieś pomysły ?
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Re: Kappa - czyszczenie lamp
odpowietrzenia nie są zaklejone bo je sprawdzałem przy ostatnim sklejaniu wiec to musi być coś innego.
Re: Kappa - czyszczenie lamp
Wydaje mi się ze lampa od strony kierowcy jest nie szczelna dlatego nie zaparowała ;/ nie wiem już sam co robić z ta która paruje macie jakieś pomysły?
Re: Kappa - czyszczenie lamp
I ja jestem po zabiegu czyszczenia/mycia lamp zrobiłem wersje bez rozklejania - efekt zadowalający raczej.
A co parowania - kolega z doświadczeniem znacznie większym niż moje powiedział mi tak że lampa musi być w 101% sucha przed założeniem bo właśnie może parować.
Moje leżały kilkanaście godzin koło kaloryfera + jeszcze kilka godzin z otwartymi dekielkami po montażu.
A co parowania - kolega z doświadczeniem znacznie większym niż moje powiedział mi tak że lampa musi być w 101% sucha przed założeniem bo właśnie może parować.
Moje leżały kilkanaście godzin koło kaloryfera + jeszcze kilka godzin z otwartymi dekielkami po montażu.
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest
Re: Kappa - czyszczenie lamp
mi nareszcie po kilku próbach w końcu się udało musiałem zostawić na parę dni otwarte dekielki z tylu lamp bo po porostu różnica temperatur była taka ze moment parowały no i wydaje mi się ze jeszcze coś silikon od środka parował i musiał dobrze zastygnąć 2 dni w domu mu nie starczyły
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kappa - czyszczenie lamp
Kurde, apetycznie to wygląda, ale boję sie rozklejać.
Mam pecha, bo mam oryginalne ksenony, takich lamp nie uświadczysz za grosze w razie uszkodzenia...
Mam jedną starą, próbowałem się do niej dobrać, wywaliłem te spinki i zacząłem kroić nożykiem (Gerlachem, żeby nie było ), ale dziadostwo tak trzyma, że przy podważaniu tylko wyszczerbiłem szkło, a efektu żadnego...
Stąd boję się zabrać za lampy siedzące w aucie...
Jak to ruszyć skubaństwo, żeby puściło?
Rozumiem, że po rozklejeniu odbłyśnik potraktować delikatnie na sucho jakąś szmatką 100% bawełna i polerka ruchami kolistymi?
Bo szkło to chyba nie kłopot - od wewnątrz jakąś szczoteczką kilka razy przejechać i dobrze wytrzeć, czyż nie?
Mam pecha, bo mam oryginalne ksenony, takich lamp nie uświadczysz za grosze w razie uszkodzenia...
Mam jedną starą, próbowałem się do niej dobrać, wywaliłem te spinki i zacząłem kroić nożykiem (Gerlachem, żeby nie było ), ale dziadostwo tak trzyma, że przy podważaniu tylko wyszczerbiłem szkło, a efektu żadnego...
Stąd boję się zabrać za lampy siedzące w aucie...
Jak to ruszyć skubaństwo, żeby puściło?
Rozumiem, że po rozklejeniu odbłyśnik potraktować delikatnie na sucho jakąś szmatką 100% bawełna i polerka ruchami kolistymi?
Bo szkło to chyba nie kłopot - od wewnątrz jakąś szczoteczką kilka razy przejechać i dobrze wytrzeć, czyż nie?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Kappa - czyszczenie lamp
Ryzyko przy takiej operacji zawsze jest..bo reflektory mają ponad 10 lat, plastik nie ma już tych właściwości (łatwo się kruszy), szkło matowieje, odbłyśniki przegrzane..Tomzik pisze:Kurde, apetycznie to wygląda, ale boję sie rozklejać.
Mam pecha, bo mam oryginalne ksenony, takich lamp nie uświadczysz za grosze w razie uszkodzenia...
Mam jedną starą, próbowałem się do niej dobrać, wywaliłem te spinki i zacząłem kroić nożykiem (Gerlachem, żeby nie było ), ale dziadostwo tak trzyma, że przy podważaniu tylko wyszczerbiłem szkło, a efektu żadnego...
Stąd boję się zabrać za lampy siedzące w aucie...
Jak to ruszyć skubaństwo, żeby puściło?
Rozumiem, że po rozklejeniu odbłyśnik potraktować delikatnie na sucho jakąś szmatką 100% bawełna i polerka ruchami kolistymi?
Bo szkło to chyba nie kłopot - od wewnątrz jakąś szczoteczką kilka razy przejechać i dobrze wytrzeć, czyż nie?
Ale w zwykłych reflektorach robota "warta świeczki", nie wiem, jak obecnie świecą Ci ksenony..
Ja do rozklejania używałem kilku płaskich śrubokrętów do podważania, kilku dłutek stolarskich i dwóch noży- scyzoryka i noża do papieru. Nie miałem problemu z kruszącym się szkłem, ale z kruszącą się obwiednią plastikową, ale i to udało się przebrnąć. Nie wolno się śpieszyć, trzeba mądrze i powoli rozklejać-podważać-rozchylać-znowu nacinać itd.
Szkła nie myłem szczotką, żeby nie rysować (rysy rozpraszają światło), myłem je ciepłą wodą, jakąś chemią + gąbkami. Wystarczyło. Odbłyśnik przetarłem 100% bawełną + parą wodną z ust i tyle, bez żadnej polerki, chemii itd.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kappa - czyszczenie lamp
Źle mi nie świecą te lampy (dużo lepiej niż halogeny), ale jest w nich śmietnik, w jednej nawet jakiś duży robal
Ostatnio jeszcze się poprawiła jakośc świecenia, bo wymieniłem palniki na nowe, z racji zuzycia jednego ze starych. Okazało się, że poprzednik założył D2S zamiast D2R, zakupiłem 2 nowe Osramy Xenarc D2R i jest naprawdę ok.
Jednak na pewno warto wyczyscić, powinno byc jeszcze lepiej. Tylko właśnie boję się uszkodzeń. W razie draki zwykłą lampę dostaniesz nawet poniżej stówki, za ksenona trzeba wywalić lekko 5 stów/sztuka...
Może jeszcze raz spróbuję na spokojnie rozebrać tą "zapasową", może trening uczyni mistrza
Ostatnio modliłem się z nią w garażu i nie za długo, wezmę na spokojnie do chaty i spróbuję jeszcze raz.
Ostatnio jeszcze się poprawiła jakośc świecenia, bo wymieniłem palniki na nowe, z racji zuzycia jednego ze starych. Okazało się, że poprzednik założył D2S zamiast D2R, zakupiłem 2 nowe Osramy Xenarc D2R i jest naprawdę ok.
Jednak na pewno warto wyczyscić, powinno byc jeszcze lepiej. Tylko właśnie boję się uszkodzeń. W razie draki zwykłą lampę dostaniesz nawet poniżej stówki, za ksenona trzeba wywalić lekko 5 stów/sztuka...
Może jeszcze raz spróbuję na spokojnie rozebrać tą "zapasową", może trening uczyni mistrza
Ostatnio modliłem się z nią w garażu i nie za długo, wezmę na spokojnie do chaty i spróbuję jeszcze raz.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Kappa - czyszczenie lamp
To może wystarczy dobry odkurzacz i ewentualnie pędzelek i wyczyszczenie/odkurzenie reflektorów bez rozklejania (Na sucho)?Jeśli dobrze świecą, to bym nie ruszał..Tomzik pisze:Źle mi nie świecą te lampy (dużo lepiej niż halogeny), ale jest w nich śmietnik, w jednej nawet jakiś duży robal
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Re: Kappa - czyszczenie lamp
Zamiast podważać, rozcinaj ten klej nożem do tapet. Jak go porządnie natniesz dookoła, jak będziesz podważał klej rozerwie się. Podważanie na siłę nic dobrego nie wróży... możesz klej podgrzać suszarką, będzie bardziej elastyczny...
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...