Kappa 2.4 JTD proszę o poradę
: 15 paź 2010, 9:24
Witam wszystkich uprzejmie, jako że jest to mój pierwszy post na tym zacnym forum
Mam na oku Lancie Kappa 2.4 JTD od znajomego, który uczciwie przedstawił mi całą historię auta.
Samochód jest z 2000r i za bardzo rozsądne pieniądze.
Jest jednak kilka spraw, które z punktu widzenia dalszej eksploatacji, mi jako laikowi wydały się istotne i chciałem zapytać Was ekspertów co sądzicie.
1. Po pierwsze i chyba najważniejsze. Auto jakiś czas temu miało niemiłe przejście. Otóż żona znajomego miała pecha i przebiła miskę olejową. Nie zorientowała się co jest grane i jechała dalej aż do domu a olej zostawiła po drodze na ulicy. Nie wiem w jakim stopniu i ile czasu silnik był niedostatecznie smarowany ale kilka dni później w rezultacie padła turbina. Znajomy wymienił turbo na jakieś regenerowane i pospawał miskę ale twierdzi, że od tego zajścia samochód dosyć znacznie stracił na mocy. No i tu czas na pytania. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy może to być kwestia regulacji turbiny/silnika czy też trzeba się spodziewać jakiś większych problemów a co z tym idzie kosztów aby przywrócić Lancie do dawnej świetności?
2. Sprawa druga jest dość prosta. Auto ma sporo rys i obtarć tu i ówdzie. błotnik przedni i tylny, zderzaki oraz jedne drzwi z punkty widzenia blacharsko lakierniczego pozostawiają trochę do życzenia. Jak wspomniałem wcześniej jestem zielony w tych sprawach więc pytam się Was jakie mogą być koszta doprowadzenia tych elementów do porządku? Jak najrozsądniej się za to zabrać? klepać, szpachlować i lakierować poszczególne elementy? Może szukać na allegro i po szrotach tych kawałków w kolorze fabrycznym i po prostu wymieniać (jak jest z wymianą tylnego błotnika?). Czy też może cały samochód polakierować?
3. Trzecia sprawa to raczej drobiazg. Samochód posiada tylko jeden kluczyk, który jednocześnie służy do aktywacji immobilizera. Jest to czarny kluczyk. Czy mogę spodziewać się w związku z tym jakiś problemów? Nie posiada w ogóle pilota - Czy w Kappach nie był fabrycznie instalowany centralny na pilota?
Z góry dzięki za wszystkie pomocne informacje i przepraszam jeśli mój post zawiera jakieś bzdury czy herezje ale jestem totalnie zielony w kwestiach motoryzacyjnych
Mam na oku Lancie Kappa 2.4 JTD od znajomego, który uczciwie przedstawił mi całą historię auta.
Samochód jest z 2000r i za bardzo rozsądne pieniądze.
Jest jednak kilka spraw, które z punktu widzenia dalszej eksploatacji, mi jako laikowi wydały się istotne i chciałem zapytać Was ekspertów co sądzicie.
1. Po pierwsze i chyba najważniejsze. Auto jakiś czas temu miało niemiłe przejście. Otóż żona znajomego miała pecha i przebiła miskę olejową. Nie zorientowała się co jest grane i jechała dalej aż do domu a olej zostawiła po drodze na ulicy. Nie wiem w jakim stopniu i ile czasu silnik był niedostatecznie smarowany ale kilka dni później w rezultacie padła turbina. Znajomy wymienił turbo na jakieś regenerowane i pospawał miskę ale twierdzi, że od tego zajścia samochód dosyć znacznie stracił na mocy. No i tu czas na pytania. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy może to być kwestia regulacji turbiny/silnika czy też trzeba się spodziewać jakiś większych problemów a co z tym idzie kosztów aby przywrócić Lancie do dawnej świetności?
2. Sprawa druga jest dość prosta. Auto ma sporo rys i obtarć tu i ówdzie. błotnik przedni i tylny, zderzaki oraz jedne drzwi z punkty widzenia blacharsko lakierniczego pozostawiają trochę do życzenia. Jak wspomniałem wcześniej jestem zielony w tych sprawach więc pytam się Was jakie mogą być koszta doprowadzenia tych elementów do porządku? Jak najrozsądniej się za to zabrać? klepać, szpachlować i lakierować poszczególne elementy? Może szukać na allegro i po szrotach tych kawałków w kolorze fabrycznym i po prostu wymieniać (jak jest z wymianą tylnego błotnika?). Czy też może cały samochód polakierować?
3. Trzecia sprawa to raczej drobiazg. Samochód posiada tylko jeden kluczyk, który jednocześnie służy do aktywacji immobilizera. Jest to czarny kluczyk. Czy mogę spodziewać się w związku z tym jakiś problemów? Nie posiada w ogóle pilota - Czy w Kappach nie był fabrycznie instalowany centralny na pilota?
Z góry dzięki za wszystkie pomocne informacje i przepraszam jeśli mój post zawiera jakieś bzdury czy herezje ale jestem totalnie zielony w kwestiach motoryzacyjnych