Kappa - sterownik centralnego zamka

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: marceli » 19 kwie 2012, 16:23

Zakładam właśnie centralny na pilota, wszystko ok, tylko nie wiem w tunelu które to kable od kierunków są.
Nie chciałbym ciągnąć od skrzynki bezpiecznikowej bo to już więcej paplaniny kabli a tam mam wszystko.
Mógłby ktoś podpowiedzieć(kto zakładał i wie) które to tam kable?

Dobra, poszukałem znalazłem.Można się wpiąć w kable wychodzące z wiązki alarmu,tej mniejszej 13pinowej.
Kolorów nie podaje bo tam wszytkie czarne wychodzą,trzeba sobie znaleźć wg.schematu z instrukcji.(dostępnej na forum).
Reszta potrzebnych kabli to kable dochodzące do przekaźnika C.Z.

Wszystko się udało ładnie spiąć i zagrało, lecz o dziwo poległem przy podpięciu bagażnika.Centralka pika, bagażnik milczy, próbowałem na kilka sposobów i nic.
Znajomy elektryk ma mi to ogarnąć za kilka dni.Dziś tylko, zerknął powiedział,że potrzebny dodatkowy przekaźnik i coś jeszcze bo tak jakby wyjście na bagażnik z C.Z.(nowego) było uwalone.
Na kablu nie ma żadnych impulsów czy jakoś tak.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: marceli » 24 kwie 2012, 16:55

Więc tak, dla potomnych gdyby ktoś sam chciał podpiąć bagażnik na pilota:
w Kappie bagażnik jest sterowany PLUSEM a 99% sterowników ma sterowanie MASĄ i podpięcie tak jak ja czyli bezpośrednio do klawisza w schowku uszkadza sterownik C.Z.
W zasadzie nie ma na dodatkowym kanale przepięcia tego zworką(tak jak zamki) trzeba to zrobić przekaźnikiem.
Więc przestrzegam.Tym bardziej ,że jest na forum temat w którym rzekomo ktoś wpiął się i zadziałało, ja też tak zrobiłem i musiałem przelutowywać pewne scalaki w C.Z. .plus oczywiście przekaźnik żeby zrobić sterowanie masą.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

argenta67

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: argenta67 » 24 kwie 2012, 20:23

marceli pisze:Więc tak, dla potomnych gdyby ktoś sam chciał podpiąć bagażnik na pilota:
w Kappie bagażnik jest sterowany PLUSEM a 99% sterowników ma sterowanie MASĄ i podpięcie tak jak ja czyli bezpośrednio do klawisza w schowku uszkadza sterownik C.Z.
W zasadzie nie ma na dodatkowym kanale przepięcia tego zworką(tak jak zamki) trzeba to zrobić przekaźnikiem.
Więc przestrzegam.Tym bardziej ,że jest na forum temat w którym rzekomo ktoś wpiął się i zadziałało, ja też tak zrobiłem i musiałem przelutowywać pewne scalaki w C.Z. .plus oczywiście przekaźnik żeby zrobić sterowanie masą.
Ja bym tak dla potomnych nie ogłaszał bo w Kappie przed liftowej sterowanie bagażnikiem jest masą a w poliftowej jest plusem a tak naprawdę to montujący powinien potrafić to określić i podłączyć tak jak trzeba. Sterowniki(dobre) takie dodatkowe są wyposażone w dwa kanały "+" i "-".
marceli pisze:Więc tak, dla potomnych gdyby ktoś sam chciał podpiąć bagażnik na pilota:
Swoja wiedzę masz ze swojej Kappy a ja z wielu rożnych.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: marceli » 25 kwie 2012, 0:06

argenta67 pisze:bo w Kappie przed liftowej sterowanie bagażnikiem jest masą a w poliftowej jest plusem a tak naprawdę to montujący powinien potrafić to określić i podłączyć tak jak trzeba.
No to albo źle Ty napisałeś czyli jest na odwrót, bo jak dobrze widać ja mam przedlifta i mam sterowanie plusem.Więc albo jest na odwrót albo nie ma reguły...
Uprzedzam stwierdzenie które zaraz padnie,nie nie miałem nic grzebane w klapie wcześniej, Wszystko jest fabryczne.
Co do określania sposobu podpięcia....mój post właśnie ku temu służy żeby zwrócić na to uwagę bo można narobić troszkę szkód.
Tym bardziej,że wielu z nas,robi takie rzeczy samemu.
argenta67 pisze: Sterowniki(dobre) takie dodatkowe są wyposażone w dwa kanały "+" i "-".
Tak,ale na zamki drzwi a nie na dodatkowy kanał(klapa itp.) Na dodatkowy kanał tak jak pisałem,99% ma minus,który trzeba zmienić zewnętrznym przekaźnikiem.
Wiem, bo trochę wertowałem ogłoszenia.
argenta67 pisze:woja wiedzę masz ze swojej Kappy a ja z wielu rożnych.
Zgadzam się, ale tak samo chce się tą wiedzą dzielić jak i Ty.

Zwłaszcza ,że nie podpiął bym tego gdyby nie pewien temat o C.Z. w którym to kilku forumowiczów, pisząc podpinaj jest git wprowadziło mnie w d... : cenzura :

O ten akurat: centralny zamek,założenie
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

argenta67

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: argenta67 » 25 kwie 2012, 6:26

marceli pisze:
No to albo źle Ty napisałeś czyli jest na odwrót, bo jak dobrze widać ja mam przedlifta i mam sterowanie plusem.Więc albo jest na odwrót albo nie ma reguły...
Uprzedzam stwierdzenie które zaraz padnie,nie nie miałem nic grzebane w klapie wcześniej, Wszystko jest fabryczne.
Co do określania sposobu podpięcia....mój post właśnie ku temu służy żeby zwrócić na to uwagę bo można narobić troszkę szkód.
Tu zaczyna sie robić ciekawie bo przed liftowa wersja ma oryginalnie sterowanie masą a łatwo to sprawdzić bo nie można otworzyć bagażnika jak jest uruchomiony silnik. Sterowanie bagażnika jest z kontrolki oleju i było to już gdzieś opisane przez Grzole i to jest fabryczny typ więc nie wiem dlaczego masz pewność, że w tym aucie nikt nic nie robił. Ja z takiego auta wymontowałem całą instalacje i jak po sznureczku "szedłem" po kabelkach od czujnika oleju przez zestaw wskaźników i do schowka.
marceli pisze:Zwłaszcza ,że nie podpiął bym tego gdyby nie pewien temat o C.Z. w którym to kilku forumowiczów, pisząc podpinaj jest git wprowadziło mnie w d... : cenzura :
O ten akurat: centralny zamek,założenie
To jest własnie śmieszne naprawianie przez internet, telefon, itp, itd, zawsze trzeba wszystko sprawdzać bo utarte frazesy prowadzą do "kuku" :lol: :lol: :lol: i dlatego ja się wzbraniam od "dawania rad" na odległość, własnoręcznie zrobie wszystko na odległość to do czarodzieja.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: marceli » 25 kwie 2012, 11:41

argenta67 pisze:Tu zaczyna sie robić ciekawie bo przed liftowa wersja ma oryginalnie sterowanie masą a łatwo to sprawdzić bo nie można otworzyć bagażnika jak jest uruchomiony silnik. Sterowanie bagażnika jest z kontrolki oleju i było to już gdzieś opisane przez Grzole i to jest fabryczny typ więc nie wiem dlaczego masz pewność, że w tym aucie nikt nic nie robił.
A widzisz, masz rację i ja tak mam, ale to nie znaczy ,że jest sterowane masą.Dlaczego, dlatego,że masa jest stała a na włączniku w schowku jest podany plus i to on steruje.Przyciskając przycisk ,zamykamy obwód plusem.A więc jest sterowanie plusem.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

argenta67

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: argenta67 » 25 kwie 2012, 19:31

marceli pisze:
argenta67 pisze:Tu zaczyna sie robić ciekawie bo przed liftowa wersja ma oryginalnie sterowanie masą a łatwo to sprawdzić bo nie można otworzyć bagażnika jak jest uruchomiony silnik. Sterowanie bagażnika jest z kontrolki oleju i było to już gdzieś opisane przez Grzole i to jest fabryczny typ więc nie wiem dlaczego masz pewność, że w tym aucie nikt nic nie robił.
A widzisz, masz rację i ja tak mam, ale to nie znaczy ,że jest sterowane masą.Dlaczego, dlatego,że masa jest stała a na włączniku w schowku jest podany plus i to on steruje.Przyciskając przycisk ,zamykamy obwód plusem.A więc jest sterowanie plusem.
Uparty jesteś ale mnie nie przekonasz bo takie cuda tylko u ciebie. Pomyśl sobie i odpowiedz dlaczego nie działa ten przycisk jeśli jest uruchomiony silnik. Jeśli tak nie masz to nie masz oryginalnego podłączenia.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: marceli » 26 kwie 2012, 8:12

argenta67 pisze:Uparty jesteś ale mnie nie przekonasz bo takie cuda tylko u ciebie.
;) Sprecyzujmy,wszystko to co napisałeś się zgadza, z przycisku mogę otworzyć klapę tylko jak silnik off. Zgadza się. Jak zapalony, nie da rady.
Tak mam nadal i miałem od początku posiadania Kappy.
argenta67 pisze:Pomyśl sobie i odpowiedz dlaczego nie działa ten przycisk jeśli jest uruchomiony silnik.
Wiem dlaczego, ale to nie znaczy ,że mamy sterowanie minusem bagażnik!To tylko zamysł konstruktorów żeby tak a nie inaczej była masa.Możemy ją dać na stałe i to wszystko pominiemy, ale nadal na przycisku w schowku cały czas mamy PLUS i to nim sterujemy.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

PAWCAR
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 60
Rejestracja: 06 sty 2011, 16:24
Skype: pawcar
Imię: PAWEŁ
Lokalizacja: ZAMOŚĆ

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: PAWCAR » 18 maja 2012, 11:26

witam mam problem z podpięciem sterownika do centralnego zamka, a mianowicie po podlaczeniu sterowania pod bialo zolty i niebiesko zolty kabel w wiazce pod deska idaca do lewych dzwi, zolty i zolto czarny z centralki pod mase przekaznik w centralce sie odzywa, ale nie uruchamia zamkow jak zamkne recznie zamki to po nacisnieciu przycisku zamykania na pilocie zamki sie otwieraja... bardzo proszę o pomoc...
KAPPA 2.0 VIS 1997

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: marceli » 18 maja 2012, 17:07

Podpięcie w tunelu:
samochód-kable biało-żółty-otwieranie
nieb-żółty-zamykanie
w/w kable wychodzą z przekaźnika CZ fabrycznego.
centralka dokładana:
żółty i żółto czarny -do masy
biały-zamknij
biało czarny otwórz.

Oprócz tego wpinasz się stałym plusem w centralkę i masą.A to wszystko masz w kabelkach przy przekaźniku w tunelu.
Jak tak wepniesz jak napisałem musi chodzić.

Do tego dopnij miganie kierunkami,wyjscie kierunków masz opisane wyżej w temacie ja o tym pisałem.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

PAWCAR
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 60
Rejestracja: 06 sty 2011, 16:24
Skype: pawcar
Imię: PAWEŁ
Lokalizacja: ZAMOŚĆ

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: PAWCAR » 18 maja 2012, 20:15

Dzięki marceli już doszedłem co było nie tak a mianowicie problemem nie był sterownik a siłowniki w drzwiach przednich, które raz działały a raz nie prawy zamek wymieniłem a z lewej strony założę dodatkowy siłownik i będzie git. Jeszcze raz dziękuje za pomoc.
KAPPA 2.0 VIS 1997

Awatar użytkownika
annubis17
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1231
Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
Imię: Damian
Lokalizacja: Koszalin

Otwieranie bagażnika na pilota

Post autor: annubis17 » 03 lip 2012, 16:11

Zakupiłem ostatnio centralny zamek z funkcją otwierania bagażnika z pilota. Pod co się podpiąć? Nie wiem jeszcze czy centralka daje sygnał + czy -, więc szukam na razie tylko info gdzie i jak sie najlepiej dobrać i do jakich przewodów sie podpiąc. Szukałem na forum to raz było pisane że na przycisku jest + a w innym temacie że -...
I jeszcze jedno, czy ta dioda od immo w infocenter jest na 12V? Bo bym pod nią podpiął wyjście na diodke od tej centralki.
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Otwieranie bagażnika na pilota

Post autor: marceli » 03 lip 2012, 16:49

A musiałeś zakładać nowy kolejny n-ty temat o zamku??Nie można było zapytać w istniejącym, a jest ich trochę...

Tu masz wszystko jasno napisane jaśniej nie da się: Temat o zamku i podpięciu klapy
Ostatnio zmieniony 03 lip 2012, 17:52 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączone
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
annubis17
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1231
Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
Imię: Damian
Lokalizacja: Koszalin

Re: Otwieranie bagażnika na pilota

Post autor: annubis17 » 04 lip 2012, 11:11

marceli pisze:A musiałeś zakładać nowy kolejny n-ty temat o zamku??Nie można było zapytać w istniejącym, a jest ich trochę...

Tu masz wszystko jasno napisane jaśniej nie da się: Temat o zamku i podpięciu klapy
No to widocznie jestem zbyt ciemny bo nie moge wyczytać czy to jednak jest sterowane plusem czy minusem bo każdy mówi swoje. Na szczęście mi centralka pozwala wybrać czy steruje + czy - więc sobie dojde sam jak to podłączyc. Tylko pytanie, jak sie dobrać najlepiej do tego przycisku od bagażnika?
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: marceli » 04 lip 2012, 14:05

W przycisku masz na pewno + więc jak masz standardowo wyprowadzone sterowanie minusem to jak wepniesz bezpośrednio to upalisz centralkę.Bo tam w 99%przypadkach dają na minus.
Ale sprawdź sobie próbówką,wiem co mówię bo robiłem to sam,pewnie czytałeś.

Przycisk od schowka wyjmujesz....w schowku razem z tym światełkiem wychodzi.Dość ciężko tam siedzi.
Jak wyjmiesz całość będziesz wiedział jak go wypiąć.
Wepnij sobie kierunki tak jak ja wpiąłem jest najszybciej,chyba że nie miałeś alarmu fabrycznego to się tak nie da.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”