Kappa - sterownik centralnego zamka
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Zakładam właśnie centralny na pilota, wszystko ok, tylko nie wiem w tunelu które to kable od kierunków są.
Nie chciałbym ciągnąć od skrzynki bezpiecznikowej bo to już więcej paplaniny kabli a tam mam wszystko.
Mógłby ktoś podpowiedzieć(kto zakładał i wie) które to tam kable?
Dobra, poszukałem znalazłem.Można się wpiąć w kable wychodzące z wiązki alarmu,tej mniejszej 13pinowej.
Kolorów nie podaje bo tam wszytkie czarne wychodzą,trzeba sobie znaleźć wg.schematu z instrukcji.(dostępnej na forum).
Reszta potrzebnych kabli to kable dochodzące do przekaźnika C.Z.
Wszystko się udało ładnie spiąć i zagrało, lecz o dziwo poległem przy podpięciu bagażnika.Centralka pika, bagażnik milczy, próbowałem na kilka sposobów i nic.
Znajomy elektryk ma mi to ogarnąć za kilka dni.Dziś tylko, zerknął powiedział,że potrzebny dodatkowy przekaźnik i coś jeszcze bo tak jakby wyjście na bagażnik z C.Z.(nowego) było uwalone.
Na kablu nie ma żadnych impulsów czy jakoś tak.
Nie chciałbym ciągnąć od skrzynki bezpiecznikowej bo to już więcej paplaniny kabli a tam mam wszystko.
Mógłby ktoś podpowiedzieć(kto zakładał i wie) które to tam kable?
Dobra, poszukałem znalazłem.Można się wpiąć w kable wychodzące z wiązki alarmu,tej mniejszej 13pinowej.
Kolorów nie podaje bo tam wszytkie czarne wychodzą,trzeba sobie znaleźć wg.schematu z instrukcji.(dostępnej na forum).
Reszta potrzebnych kabli to kable dochodzące do przekaźnika C.Z.
Wszystko się udało ładnie spiąć i zagrało, lecz o dziwo poległem przy podpięciu bagażnika.Centralka pika, bagażnik milczy, próbowałem na kilka sposobów i nic.
Znajomy elektryk ma mi to ogarnąć za kilka dni.Dziś tylko, zerknął powiedział,że potrzebny dodatkowy przekaźnik i coś jeszcze bo tak jakby wyjście na bagażnik z C.Z.(nowego) było uwalone.
Na kablu nie ma żadnych impulsów czy jakoś tak.
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Więc tak, dla potomnych gdyby ktoś sam chciał podpiąć bagażnik na pilota:
w Kappie bagażnik jest sterowany PLUSEM a 99% sterowników ma sterowanie MASĄ i podpięcie tak jak ja czyli bezpośrednio do klawisza w schowku uszkadza sterownik C.Z.
W zasadzie nie ma na dodatkowym kanale przepięcia tego zworką(tak jak zamki) trzeba to zrobić przekaźnikiem.
Więc przestrzegam.Tym bardziej ,że jest na forum temat w którym rzekomo ktoś wpiął się i zadziałało, ja też tak zrobiłem i musiałem przelutowywać pewne scalaki w C.Z. .plus oczywiście przekaźnik żeby zrobić sterowanie masą.
w Kappie bagażnik jest sterowany PLUSEM a 99% sterowników ma sterowanie MASĄ i podpięcie tak jak ja czyli bezpośrednio do klawisza w schowku uszkadza sterownik C.Z.
W zasadzie nie ma na dodatkowym kanale przepięcia tego zworką(tak jak zamki) trzeba to zrobić przekaźnikiem.
Więc przestrzegam.Tym bardziej ,że jest na forum temat w którym rzekomo ktoś wpiął się i zadziałało, ja też tak zrobiłem i musiałem przelutowywać pewne scalaki w C.Z. .plus oczywiście przekaźnik żeby zrobić sterowanie masą.
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Ja bym tak dla potomnych nie ogłaszał bo w Kappie przed liftowej sterowanie bagażnikiem jest masą a w poliftowej jest plusem a tak naprawdę to montujący powinien potrafić to określić i podłączyć tak jak trzeba. Sterowniki(dobre) takie dodatkowe są wyposażone w dwa kanały "+" i "-".marceli pisze:Więc tak, dla potomnych gdyby ktoś sam chciał podpiąć bagażnik na pilota:
w Kappie bagażnik jest sterowany PLUSEM a 99% sterowników ma sterowanie MASĄ i podpięcie tak jak ja czyli bezpośrednio do klawisza w schowku uszkadza sterownik C.Z.
W zasadzie nie ma na dodatkowym kanale przepięcia tego zworką(tak jak zamki) trzeba to zrobić przekaźnikiem.
Więc przestrzegam.Tym bardziej ,że jest na forum temat w którym rzekomo ktoś wpiął się i zadziałało, ja też tak zrobiłem i musiałem przelutowywać pewne scalaki w C.Z. .plus oczywiście przekaźnik żeby zrobić sterowanie masą.
Swoja wiedzę masz ze swojej Kappy a ja z wielu rożnych.marceli pisze:Więc tak, dla potomnych gdyby ktoś sam chciał podpiąć bagażnik na pilota:
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
No to albo źle Ty napisałeś czyli jest na odwrót, bo jak dobrze widać ja mam przedlifta i mam sterowanie plusem.Więc albo jest na odwrót albo nie ma reguły...argenta67 pisze:bo w Kappie przed liftowej sterowanie bagażnikiem jest masą a w poliftowej jest plusem a tak naprawdę to montujący powinien potrafić to określić i podłączyć tak jak trzeba.
Uprzedzam stwierdzenie które zaraz padnie,nie nie miałem nic grzebane w klapie wcześniej, Wszystko jest fabryczne.
Co do określania sposobu podpięcia....mój post właśnie ku temu służy żeby zwrócić na to uwagę bo można narobić troszkę szkód.
Tym bardziej,że wielu z nas,robi takie rzeczy samemu.
Tak,ale na zamki drzwi a nie na dodatkowy kanał(klapa itp.) Na dodatkowy kanał tak jak pisałem,99% ma minus,który trzeba zmienić zewnętrznym przekaźnikiem.argenta67 pisze: Sterowniki(dobre) takie dodatkowe są wyposażone w dwa kanały "+" i "-".
Wiem, bo trochę wertowałem ogłoszenia.
Zgadzam się, ale tak samo chce się tą wiedzą dzielić jak i Ty.argenta67 pisze:woja wiedzę masz ze swojej Kappy a ja z wielu rożnych.
Zwłaszcza ,że nie podpiął bym tego gdyby nie pewien temat o C.Z. w którym to kilku forumowiczów, pisząc podpinaj jest git wprowadziło mnie w d...
O ten akurat: centralny zamek,założenie
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Tu zaczyna sie robić ciekawie bo przed liftowa wersja ma oryginalnie sterowanie masą a łatwo to sprawdzić bo nie można otworzyć bagażnika jak jest uruchomiony silnik. Sterowanie bagażnika jest z kontrolki oleju i było to już gdzieś opisane przez Grzole i to jest fabryczny typ więc nie wiem dlaczego masz pewność, że w tym aucie nikt nic nie robił. Ja z takiego auta wymontowałem całą instalacje i jak po sznureczku "szedłem" po kabelkach od czujnika oleju przez zestaw wskaźników i do schowka.marceli pisze:
No to albo źle Ty napisałeś czyli jest na odwrót, bo jak dobrze widać ja mam przedlifta i mam sterowanie plusem.Więc albo jest na odwrót albo nie ma reguły...
Uprzedzam stwierdzenie które zaraz padnie,nie nie miałem nic grzebane w klapie wcześniej, Wszystko jest fabryczne.
Co do określania sposobu podpięcia....mój post właśnie ku temu służy żeby zwrócić na to uwagę bo można narobić troszkę szkód.
To jest własnie śmieszne naprawianie przez internet, telefon, itp, itd, zawsze trzeba wszystko sprawdzać bo utarte frazesy prowadzą do "kuku" i dlatego ja się wzbraniam od "dawania rad" na odległość, własnoręcznie zrobie wszystko na odległość to do czarodzieja.marceli pisze:Zwłaszcza ,że nie podpiął bym tego gdyby nie pewien temat o C.Z. w którym to kilku forumowiczów, pisząc podpinaj jest git wprowadziło mnie w d...
O ten akurat: centralny zamek,założenie
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
A widzisz, masz rację i ja tak mam, ale to nie znaczy ,że jest sterowane masą.Dlaczego, dlatego,że masa jest stała a na włączniku w schowku jest podany plus i to on steruje.Przyciskając przycisk ,zamykamy obwód plusem.A więc jest sterowanie plusem.argenta67 pisze:Tu zaczyna sie robić ciekawie bo przed liftowa wersja ma oryginalnie sterowanie masą a łatwo to sprawdzić bo nie można otworzyć bagażnika jak jest uruchomiony silnik. Sterowanie bagażnika jest z kontrolki oleju i było to już gdzieś opisane przez Grzole i to jest fabryczny typ więc nie wiem dlaczego masz pewność, że w tym aucie nikt nic nie robił.
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Uparty jesteś ale mnie nie przekonasz bo takie cuda tylko u ciebie. Pomyśl sobie i odpowiedz dlaczego nie działa ten przycisk jeśli jest uruchomiony silnik. Jeśli tak nie masz to nie masz oryginalnego podłączenia.marceli pisze:A widzisz, masz rację i ja tak mam, ale to nie znaczy ,że jest sterowane masą.Dlaczego, dlatego,że masa jest stała a na włączniku w schowku jest podany plus i to on steruje.Przyciskając przycisk ,zamykamy obwód plusem.A więc jest sterowanie plusem.argenta67 pisze:Tu zaczyna sie robić ciekawie bo przed liftowa wersja ma oryginalnie sterowanie masą a łatwo to sprawdzić bo nie można otworzyć bagażnika jak jest uruchomiony silnik. Sterowanie bagażnika jest z kontrolki oleju i było to już gdzieś opisane przez Grzole i to jest fabryczny typ więc nie wiem dlaczego masz pewność, że w tym aucie nikt nic nie robił.
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Sprecyzujmy,wszystko to co napisałeś się zgadza, z przycisku mogę otworzyć klapę tylko jak silnik off. Zgadza się. Jak zapalony, nie da rady.argenta67 pisze:Uparty jesteś ale mnie nie przekonasz bo takie cuda tylko u ciebie.
Tak mam nadal i miałem od początku posiadania Kappy.
Wiem dlaczego, ale to nie znaczy ,że mamy sterowanie minusem bagażnik!To tylko zamysł konstruktorów żeby tak a nie inaczej była masa.Możemy ją dać na stałe i to wszystko pominiemy, ale nadal na przycisku w schowku cały czas mamy PLUS i to nim sterujemy.argenta67 pisze:Pomyśl sobie i odpowiedz dlaczego nie działa ten przycisk jeśli jest uruchomiony silnik.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 60
- Rejestracja: 06 sty 2011, 16:24
- Skype: pawcar
- Imię: PAWEŁ
- Lokalizacja: ZAMOŚĆ
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
witam mam problem z podpięciem sterownika do centralnego zamka, a mianowicie po podlaczeniu sterowania pod bialo zolty i niebiesko zolty kabel w wiazce pod deska idaca do lewych dzwi, zolty i zolto czarny z centralki pod mase przekaznik w centralce sie odzywa, ale nie uruchamia zamkow jak zamkne recznie zamki to po nacisnieciu przycisku zamykania na pilocie zamki sie otwieraja... bardzo proszę o pomoc...
KAPPA 2.0 VIS 1997
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Podpięcie w tunelu:
samochód-kable biało-żółty-otwieranie
nieb-żółty-zamykanie
w/w kable wychodzą z przekaźnika CZ fabrycznego.
centralka dokładana:
żółty i żółto czarny -do masy
biały-zamknij
biało czarny otwórz.
Oprócz tego wpinasz się stałym plusem w centralkę i masą.A to wszystko masz w kabelkach przy przekaźniku w tunelu.
Jak tak wepniesz jak napisałem musi chodzić.
Do tego dopnij miganie kierunkami,wyjscie kierunków masz opisane wyżej w temacie ja o tym pisałem.
samochód-kable biało-żółty-otwieranie
nieb-żółty-zamykanie
w/w kable wychodzą z przekaźnika CZ fabrycznego.
centralka dokładana:
żółty i żółto czarny -do masy
biały-zamknij
biało czarny otwórz.
Oprócz tego wpinasz się stałym plusem w centralkę i masą.A to wszystko masz w kabelkach przy przekaźniku w tunelu.
Jak tak wepniesz jak napisałem musi chodzić.
Do tego dopnij miganie kierunkami,wyjscie kierunków masz opisane wyżej w temacie ja o tym pisałem.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 60
- Rejestracja: 06 sty 2011, 16:24
- Skype: pawcar
- Imię: PAWEŁ
- Lokalizacja: ZAMOŚĆ
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Dzięki marceli już doszedłem co było nie tak a mianowicie problemem nie był sterownik a siłowniki w drzwiach przednich, które raz działały a raz nie prawy zamek wymieniłem a z lewej strony założę dodatkowy siłownik i będzie git. Jeszcze raz dziękuje za pomoc.
KAPPA 2.0 VIS 1997
- annubis17
- Forumowicz/ka
- Posty: 1231
- Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Koszalin
Otwieranie bagażnika na pilota
Zakupiłem ostatnio centralny zamek z funkcją otwierania bagażnika z pilota. Pod co się podpiąć? Nie wiem jeszcze czy centralka daje sygnał + czy -, więc szukam na razie tylko info gdzie i jak sie najlepiej dobrać i do jakich przewodów sie podpiąc. Szukałem na forum to raz było pisane że na przycisku jest + a w innym temacie że -...
I jeszcze jedno, czy ta dioda od immo w infocenter jest na 12V? Bo bym pod nią podpiął wyjście na diodke od tej centralki.
I jeszcze jedno, czy ta dioda od immo w infocenter jest na 12V? Bo bym pod nią podpiął wyjście na diodke od tej centralki.
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Otwieranie bagażnika na pilota
A musiałeś zakładać nowy kolejny n-ty temat o zamku??Nie można było zapytać w istniejącym, a jest ich trochę...
Tu masz wszystko jasno napisane jaśniej nie da się: Temat o zamku i podpięciu klapy
Tu masz wszystko jasno napisane jaśniej nie da się: Temat o zamku i podpięciu klapy
Ostatnio zmieniony 03 lip 2012, 17:52 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączone
Powód: Połączone
- annubis17
- Forumowicz/ka
- Posty: 1231
- Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Otwieranie bagażnika na pilota
No to widocznie jestem zbyt ciemny bo nie moge wyczytać czy to jednak jest sterowane plusem czy minusem bo każdy mówi swoje. Na szczęście mi centralka pozwala wybrać czy steruje + czy - więc sobie dojde sam jak to podłączyc. Tylko pytanie, jak sie dobrać najlepiej do tego przycisku od bagażnika?marceli pisze:A musiałeś zakładać nowy kolejny n-ty temat o zamku??Nie można było zapytać w istniejącym, a jest ich trochę...
Tu masz wszystko jasno napisane jaśniej nie da się: Temat o zamku i podpięciu klapy
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
W przycisku masz na pewno + więc jak masz standardowo wyprowadzone sterowanie minusem to jak wepniesz bezpośrednio to upalisz centralkę.Bo tam w 99%przypadkach dają na minus.
Ale sprawdź sobie próbówką,wiem co mówię bo robiłem to sam,pewnie czytałeś.
Przycisk od schowka wyjmujesz....w schowku razem z tym światełkiem wychodzi.Dość ciężko tam siedzi.
Jak wyjmiesz całość będziesz wiedział jak go wypiąć.
Wepnij sobie kierunki tak jak ja wpiąłem jest najszybciej,chyba że nie miałeś alarmu fabrycznego to się tak nie da.
Ale sprawdź sobie próbówką,wiem co mówię bo robiłem to sam,pewnie czytałeś.
Przycisk od schowka wyjmujesz....w schowku razem z tym światełkiem wychodzi.Dość ciężko tam siedzi.
Jak wyjmiesz całość będziesz wiedział jak go wypiąć.
Wepnij sobie kierunki tak jak ja wpiąłem jest najszybciej,chyba że nie miałeś alarmu fabrycznego to się tak nie da.