Prisma 1.6 i.e. - chłodnica wody
- romlen
- Założyciel LKP
- Posty: 4372
- Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
- Skype: romlen
- Imię: Roman
- Lokalizacja: Lyski koło Raciborza
Prisma 1.6 i.e. - chłodnica wody
Witam.
No i stało się to co się obawiałem. Chłodnica wody dokonała żywota.
Czeka mnie zakup nowej. I nim zakupię, proszę o info w sprawie dopasowania fabrycznego chłodnicy do mojego modelu. Powiem szczerze że zgłupiałem nieco patrząc na aukcje allegro.
Nie chcę aby auto nie było przegrzane ale i też niedogrzane skoro mogę polepszyć temperaturę.
Wg tej aukcji wymiar jaki opisują (463x322x34) miałem do tej pory. Auto mało kiedy miało temperaturę powodującą włączanie wentylatora a wskaźnik prawie nigdy nie wychodził ponad 90st.
Za to wymiary tej (zauważcie, jest cieńsza, mniejsza pojemność płynu przez to, 465x295x22) pasują do silnika jaki posiadam (149C2)
I teraz pytanie mi się nasuwa: czy poprzedni właściciel zamontował nadwymiarową chłodnicę, czego fakt odkryłem teraz, czy na aukcjach nie jest do końca stan zgodny z rzeczywistością. Którą zakupić? Jak w tym konkretnie modelu to wygląda? Numer silnika 149C2000, ZLA831AB00.
Tak przy okazji, może ktoś ma na zbyciu niepotrzebną? Może pasuje jakaś z rodziny Fiata? Bo cena pow. 300zł w porównaniu ze 100zł do innych jest mało atrakcyjna.
No i stało się to co się obawiałem. Chłodnica wody dokonała żywota.
Czeka mnie zakup nowej. I nim zakupię, proszę o info w sprawie dopasowania fabrycznego chłodnicy do mojego modelu. Powiem szczerze że zgłupiałem nieco patrząc na aukcje allegro.
Nie chcę aby auto nie było przegrzane ale i też niedogrzane skoro mogę polepszyć temperaturę.
Wg tej aukcji wymiar jaki opisują (463x322x34) miałem do tej pory. Auto mało kiedy miało temperaturę powodującą włączanie wentylatora a wskaźnik prawie nigdy nie wychodził ponad 90st.
Za to wymiary tej (zauważcie, jest cieńsza, mniejsza pojemność płynu przez to, 465x295x22) pasują do silnika jaki posiadam (149C2)
I teraz pytanie mi się nasuwa: czy poprzedni właściciel zamontował nadwymiarową chłodnicę, czego fakt odkryłem teraz, czy na aukcjach nie jest do końca stan zgodny z rzeczywistością. Którą zakupić? Jak w tym konkretnie modelu to wygląda? Numer silnika 149C2000, ZLA831AB00.
Tak przy okazji, może ktoś ma na zbyciu niepotrzebną? Może pasuje jakaś z rodziny Fiata? Bo cena pow. 300zł w porównaniu ze 100zł do innych jest mało atrakcyjna.
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87 (tak tak, dalej u mnie), Lancia Y 1.2 2003 grudzień - ostatni miesiąc produkcji, Lancia Lybra SW 2.0 '99 i nigdy nie widziała gazu; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię
Tel. 503124557-Orange
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.
Tel. 503124557-Orange
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Prisma 1.6 i.e. - chłodnica wody
Jeśli silnik trzyma 90 stopni to specjalnie nie przejmowałbym się tym że się wentylator nie włącza. Ja mam wsadzoną trochę mniejszą chłodnicę przez poprzedniego właściciela i muszę po wjechaniu do miasta włączyć wentylator na stałe bo się grzeje, a w lecie w korku temp mi skacze w okolice 100 stopni, a nawet trochę więcej.
Osobiście bym się nie pakował w używaną chłodnice mając możliwość kupienia nowej i z pewnością nie zakładałbym mniejszej niż ta która jest.
Osobiście bym się nie pakował w używaną chłodnice mając możliwość kupienia nowej i z pewnością nie zakładałbym mniejszej niż ta która jest.
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Re: Prisma 1.6 i.e. - chłodnica wody
a czemu nie ta?
alledrogo
moim zdaniem najważniejsze to sprawny termostat i drożny niezakamieniony układ
sam złożyłem theme 2.0 na chłodnicy od golfa (tak wiem - profanacja..)
- dlatego tylko że kupiłem nową za 120 pln a nie używkę za np 200 !!!
dlatego może taka? króćce pasują...
wymiary były podobne (tylko jeden króciec nie pasił)
i nigdy (autostrada 180km/h w sierpniu albo korki w mieście) nie było problemu z temp.
alledrogo
moim zdaniem najważniejsze to sprawny termostat i drożny niezakamieniony układ
sam złożyłem theme 2.0 na chłodnicy od golfa (tak wiem - profanacja..)
- dlatego tylko że kupiłem nową za 120 pln a nie używkę za np 200 !!!
dlatego może taka? króćce pasują...
wymiary były podobne (tylko jeden króciec nie pasił)
i nigdy (autostrada 180km/h w sierpniu albo korki w mieście) nie było problemu z temp.
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
Re: Prisma 1.6 i.e. - chłodnica wody
Czy nie lepiej zakupić polski zamiennik? Ja tak dokonałem w poprzednim samochodzie (AlfaRomeo 33) i byłem bardzo zadowolony z ceny i jakości.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Re: Prisma 1.6 i.e. - chłodnica wody
Biorąc pod uwagę fakt wykonania chodzi o materiały, że są lepsze pod względem odbioru ciepła i zapewne gorsze trwałościowo (niestety ) to jednak bym tą kupił.Piszczyk pisze:a czemu nie ta?
alledrogo
moim zdaniem najważniejsze to sprawny termostat i drożny niezakamieniony układ
sam złożyłem theme 2.0 na chłodnicy od golfa (tak wiem - profanacja..)
- dlatego tylko że kupiłem nową za 120 pln a nie używkę za np 200 !!!
dlatego może taka? króćce pasują...
wymiary były podobne (tylko jeden króciec nie pasił)
i nigdy (autostrada 180km/h w sierpniu albo korki w mieście) nie było problemu z temp.
Re: Prisma 1.6 i.e. - chłodnica wody
Znalazłem takie coś ale ze zdjęcia widać że troszeczkę się różni. Mimo wszystko to chyba najrozsądniejszy wybór.
skracamy linki
skracamy linki
Aktualne:
Delta III 1.4
Phedra 2.0 Multijet
Byłe:
Lybra SW 2.0
Dedra SW 1.9 TD
Y 1.2
Delta III 1.4
Phedra 2.0 Multijet
Byłe:
Lybra SW 2.0
Dedra SW 1.9 TD
Y 1.2
- romlen
- Założyciel LKP
- Posty: 4372
- Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
- Skype: romlen
- Imię: Roman
- Lokalizacja: Lyski koło Raciborza
Re: Prisma 1.6 i.e. - chłodnica wody
No i sprawa się rozwiązała. Do mojego modelu pasuje chłodnica wg dołączonego pdf. Dostępna w Polcarze za ok 300zł. Gdyby tego było mało, można wyszukać na stronie katalogu online Hella.pl, gdzie wg obrazka poniżej dopasowałem dokładnie parametry fizyczne chłodnicy do modelu.
Produkcji Hella dostępna od reki w Intercarsie za ok 400zł.
Moja zamontowana, temat na razie uznaję za wyczerpany
Produkcji Hella dostępna od reki w Intercarsie za ok 400zł.
Moja zamontowana, temat na razie uznaję za wyczerpany
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87 (tak tak, dalej u mnie), Lancia Y 1.2 2003 grudzień - ostatni miesiąc produkcji, Lancia Lybra SW 2.0 '99 i nigdy nie widziała gazu; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię
Tel. 503124557-Orange
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.
Tel. 503124557-Orange
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.