Kappa - jak odłączyć oryginalny immobiliser

Szmugler

Kappa - jak odłączyć oryginalny immobiliser

Post autor: Szmugler » 04 lis 2010, 16:26

Jak wyłączyć to Gówno
Słuchajcie od pewnego czasu coraz cześciej nie gaśnie mi zielona dioda po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
Muszę po kilka razy go obracac żeby raczył zaskoczyć.
Jest na to jakaś metoda :?:
Można to wyłączyć żeby wogóle nie reagowało :?:
Ostatnio zmieniony 04 lis 2010, 18:21 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami

Awatar użytkownika
annubis17
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1231
Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
Imię: Damian
Lokalizacja: Koszalin

Re: Oryginalny Immobiliser

Post autor: annubis17 » 04 lis 2010, 16:30

To ja się przy okazji spytam, co jest że mi sie ona wcale nie świeci? Podłaczana na krótko świeci, ale tak poza tym to jeszcze nigdy nie okazała aktywności. Czy to oznacza że mam odłączone immo?
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
Praptax
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Konin

Re: Oryginalny Immobiliser

Post autor: Praptax » 04 lis 2010, 18:20

Da się odłączyć ponieważ u mnie jest odłączone ( auto odpalę nawet kluczem serwisowym ), ale niestety nie pomogę co i jak ponieważ poprzedni właściciel miał takie same problemy jak napisałeś i odłączył w aucie immo.
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta

Awatar użytkownika
bargaw3181
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4067
Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Kappa - jak odłączyć oryginalny immobiliser

Post autor: bargaw3181 » 04 lis 2010, 18:26

Da się to zrobić w ciągu 20 min :) niestety muszę widzieć komputer i centralkę... z centralki odcina się dwa przewody a przy komputerze łączy się dwa przewody po za komputerem :)

Oczywiście da się to też naprawić i nie sądzę aby zajęło to więcej niż popołudnie :) jedź do porządnego elektromechanika :)
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo ;)
Obrazek
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !

argenta67

Re: Oryginalny Immobiliser

Post autor: argenta67 » 04 lis 2010, 19:49

Praptax pisze:Da się odłączyć ponieważ u mnie jest odłączone ( auto odpalę nawet kluczem serwisowym ), ale niestety nie pomogę co i jak ponieważ poprzedni właściciel miał takie same problemy jak napisałeś i odłączył w aucie immo.
Kluczyk serwisowy tez ma pastylkę immo, odłącz pętle immo i wtedy zapalaj.

Adrian828
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 22 lut 2014, 12:53
Lokalizacja: Torun

Re: Kappa - jak odłączyć oryginalny immobiliser

Post autor: Adrian828 » 22 lut 2014, 19:57

Witam, posiada ktoś konkretną wiedze jak rozłączyć na stale immo i jakie konkretnie kabelki trzeba rozciąć i zmostkowac :?:
Ostatnio zmieniony 22 lut 2014, 21:48 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pisownia/ortografia!!!

Awatar użytkownika
ziabol
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 01 wrz 2012, 10:23
Imię: Janek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - jak odłączyć oryginalny immobiliser

Post autor: ziabol » 22 lut 2014, 20:59

Miałem podobny problem - przekręcałem kluczyk kilka razy a dioda nie gasła.
Po kilku próbach się udawało, dioda gasła i samochód odpalał.

Też myślałem o odłączeniu immo, ale pomogło mi poprawienie styków w kostce, która jest w kolumnie kierownicy.
Jak włożysz rękę od góry za plastik to jej sięgniesz (paluchy w stronę kierownicy).

Spróbuj przy próbie odpalania nią poruszać.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Kappa - jak odłączyć oryginalny immobiliser

Post autor: Ramzes_II » 23 lut 2014, 0:29

rozcięcie i zmostkowanie nic nie da. Sterownik przy braku komunikacji z modułem immo przechodzi w tryb zapłon zablokowany. Emulator immo w sterowniku być może załatwiłby sprawę, ale wymaga poza wlutowaniem doń emulatora, edycję pamięci w sterowniku i zmianę kilku bajtów...
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
wujaszek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 16 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Wołomin

Re: Kappa - jak odłączyć oryginalny immobiliser

Post autor: wujaszek » 23 lut 2014, 13:30

Na allegro można kupić emulator do kappy-cena około 100zł
2.0 i 2.4 na pewno nie trzeba przeprogramować.Po
podłączeniu emulator sam "uczy się kodu" Co do turbo i 3.0 to
nie jestem pewny-być może trzeba coś zmieniać..
Podłączenie jest proste: masa,plus po zapłonie i sygnał immo
Najlepiej emulator umiejscowić w takim miejscu aby było widać jego
diody sygnalizujące stan pracy(jest mniejszy niż pudełko zapałek)
Kostkę od immobilisera (pod siedzeniem kierowcy) odłączamy
Jeśli chcemy aby była zachowana autodiagnoza (aby działało
złącze diagnostyczne) należy przy kostce immo zewrzeć odpowiednio dwa piny.
Pozdrawiam.
Lancia Kappa 2.0 20V 1996r LPG

Awatar użytkownika
mjwmierzwiak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 80
Rejestracja: 05 lis 2012, 12:30
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lubsko/Zielona Góra/Sulechów

Re: Kappa - jak odłączyć oryginalny immobiliser

Post autor: mjwmierzwiak » 24 mar 2014, 21:02

kiedyś miałem taki problem w omedze że nie mogłem odpalić przez imo. Nie słuchajcie że się nie da! Mechanik mówił 250 zł. Forum omegi, 20 min szukania, kontakt do konkretnego faceta i konkretna odpowiedź. Znaleźć imo, odciąć kabel numer jakiś tak i jakiś tam połączyć i będzie działać. Działało jak złoto. W Kappie na pewno tak się da i zapewne ktoś z forum wie jak to zrobić i za piwko pomoże.

Awatar użytkownika
Michal198422
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - jak odłączyć oryginalny immobiliser

Post autor: Michal198422 » 18 paź 2014, 1:41

Może i odgrzewam kotleta, ale sam miałem podobne problemy. Wymieniałem pętlę przy kierownicy i nic. Styki poprawiałem i nic. Kilkanaście razy kręcenia kluczykiem i zero działania, by w końcu jakimś cudem załapało, że mam prawo to żelastwo odpalić. Pewnego dnia zdjąłem górną osłonę z kolumny, przesunąłem plastik z pętlą w stronę kluczyka (wykraczając za pole przewidziane dla tego elementu przez producenta) i zadziałało. Kluczyk oryginalny, pętla używana ale też oryginalna. Od około 3 lat problemów z immo nie miałem i wszystko działa. Wygląda jakby problem był z "wyłapaniem" i odczytem przez pętlę transpondera, jak to się zdarzało w nieoryginalnych kluczykach.
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak :|

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”