Delta II - regulacja wysokości kierownicy

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5040
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Delta II - regulacja wysokości kierownicy

Post autor: Bichoń » 23 gru 2010, 13:42

Czy wszystkie delty 2 mają regulowaną wysokość kierownicy?

W mojej poprzedniej delcie była wajcha pod kierownicą, odginało się ją, ustawiało kierownicę i doginało wajchę, żeby zablokować kierownicę. Czyli rozwiązanie standardowe.

W mojej drugiej delcie też jest wajcha do regulacji, ale...
Gdy ją kupowałem, każdy mocny ruch kierownicą góra-dół ją wysuwał, więc znalazło się to na liście do przeglądu u mechanika. Przed chwilą mechanik do mnie dzwonił i stwierdził, że:
1. Jest tam na stałe śrubą z nakrętką. Regulacja w tym egzemplarzu wygląda mniej więcej tak, że luzuje się nakrętkę, odgina wajchę(?), ustawia kierownicę, dokręca nakrętkę.
2. Całość wygląda na rozwiązanie oryginalne, nie widać śladów garażowej kombinacji.

Co wy na to?

Awatar użytkownika
bargaw3181
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4067
Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Delta II - regulacja wysokości kierownicy

Post autor: bargaw3181 » 23 gru 2010, 13:45

Ciężko mi w to uwierzyć... trochę debilne rozwiązanie jeżeli takie faktycznie jest...
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo ;)
Obrazek
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Delta II - regulacja wysokości kierownicy

Post autor: dr_scott » 23 gru 2010, 14:32

Coś jest nie tak. Na 99% każda delta 2 miała regulację kiery.
Tu nie ma żadnej filozofii, może jakiś partacz tam jakąś śrubę wkręcił?? Znajdź na szrocie delte/dedre (albo allegro) i kup sobie kompletny mechanizm regulacji.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta II - regulacja wysokości kierownicy

Post autor: Dawid » 23 gru 2010, 14:47

Popieram całkowicie dr-scotta. Choćby dla włąsnego bezpieczeństwa,bo skoro ktoś w taki dziwny sposób to przerobił to bóg wie co jeszcze może tam być nie tak.A w końcu to układ kierowniczy.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2738
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - regulacja wysokości kierownicy

Post autor: Mariusz91 » 23 gru 2010, 15:01

To jest prosty zacisk... wajcha jest połączona ze śrubą przechodzi przez kolumnę kierowniczą i z drugiej strony skręcona jest nakrętką samokontrującą. Nakrętki nie rusza się chyba że rozbiera się całą kolumnę kierownicy. Wajchę ciągniemy do siebie układ się luzuje ustawiamy kierownice w dogodnej pozycji i wajchę odciągamy od siebie na prawidłową pozycję. W przypadku gdy nakrętka o której mówiłem jest za słabo dokręcona, po odciągnięciu wajchy na swoje miejsce(zablokowaniu układu) kierownica nadal będzie latała góra dół. Gdy nakrętka jest za mocno dokręcona nie będziesz wstanie odciągnąć wajchy na swoje miejsce, prędzej ją złamiesz. Działa to bardzo podobnie do standardowego zacisku w rowerze który znajduje się często przy siodełku bądź piastach kół.
W bajki takiego mechanika nie wierz... i zmień go ;)

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Delta II - regulacja wysokości kierownicy

Post autor: dr_scott » 23 gru 2010, 15:08

Mariusz91 pisze:To jest prosty zacisk... wajcha jest połączona ze śrubą przechodzi przez kolumnę kierowniczą i z drugiej strony skręcona jest nakrętką samokontrującą. Nakrętki nie rusza się chyba że rozbiera się całą kolumnę kierownicy. Wajchę ciągniemy do siebie układ się luzuje ustawiamy kierownice w dogodnej pozycji i wajchę odciągamy od siebie na prawidłową pozycję. W przypadku gdy nakrętka o której mówiłem jest za słabo dokręcona, po odciągnięciu wajchy na swoje miejsce(zablokowaniu układu) kierownica nadal będzie latała góra dół. Gdy nakrętka jest za mocno dokręcona nie będziesz wstanie odciągnąć wajchy na swoje miejsce, prędzej ją złamiesz. Działa to bardzo podobnie do standardowego zacisku w rowerze który znajduje się często przy siodełku bądź piastach kół.
W bajki takiego mechanika nie wierz... i zmień go ;)
No właśnie, może dla tego mechanika to zbyt skomplikowany mechanizm. Może tam wszystko jest OK tylko śruba zbyt słabo przykręcona, a gość wymyśla nie wiadomo co.
Jak masz możliwość to porównaj z inną deltą/dedrą, bądź jakimś fiatem z tamtej epoki i znajdziesz odpowiedź.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
bargaw3181
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4067
Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Delta II - regulacja wysokości kierownicy

Post autor: bargaw3181 » 23 gru 2010, 16:06

Mi się wydaje że po prostu jest nie dokręcona śruba a mechanik szuka problemów na siłę...
dokręci i stwierdzi że należy się 300 zł bo temat był ciężki
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo ;)
Obrazek
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5040
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - regulacja wysokości kierownicy

Post autor: Bichoń » 23 gru 2010, 20:53

bargaw3181 pisze:(...) mechanik szuka problemów na siłę... dokręci i stwierdzi że należy się 300 zł bo temat był ciężki
Bez przesady, świat nie jest aż taki zły :-)
Mariusz91 pisze:To jest prosty zacisk... wajcha jest połączona ze śrubą przechodzi przez kolumnę kierowniczą i z drugiej strony skręcona jest nakrętką samokontrującą. Nakrętki nie rusza się chyba że rozbiera się całą kolumnę kierownicy. Wajchę ciągniemy do siebie układ się luzuje ustawiamy kierownice w dogodnej pozycji i wajchę odciągamy od siebie na prawidłową pozycję. W przypadku gdy nakrętka o której mówiłem jest za słabo dokręcona, po odciągnięciu wajchy na swoje miejsce(zablokowaniu układu) kierownica nadal będzie latała góra dół. Gdy nakrętka jest za mocno dokręcona nie będziesz wstanie odciągnąć wajchy na swoje miejsce, prędzej ją złamiesz. Działa to bardzo podobnie do standardowego zacisku w rowerze który znajduje się często przy siodełku bądź piastach kół.
W bajki takiego mechanika nie wierz... i zmień go ;)
Dzięki, to wytłumaczenie spełnia zasadę brzytwy Ockhama, jest więc najbardziej wiarygodne.
I nie wieszać psów na moim mechaniku proszę. On powie, że coś jest nie tak, dziwne, albo nie da rady zrobić i się nie podejmuje, większość tego narodu prawdopodobnie by taki problem rozwiązała spawarką, przecinakiem albo klejem - i zgarnęła te 300zł. I to dzięki niemu moje lancie są w przyzwoitym stanie :-)

Awatar użytkownika
bargaw3181
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4067
Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Delta II - regulacja wysokości kierownicy

Post autor: bargaw3181 » 23 gru 2010, 20:59

W takim razie zwracam honor :)
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo ;)
Obrazek
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Delta II - regulacja wysokości kierownicy

Post autor: dr_scott » 23 gru 2010, 21:01

bichon pisze: I nie wieszać psów na moim mechaniku proszę (...) I to dzięki niemu moje lancie są w przyzwoitym stanie :-)
_________________
Kappa 2.0 16V Turbo
Delta II 1.8 - rozbita :-( <------ SZCZEGÓLNIE TA JEST W PRZYZWOITYM STANIE??
No i nowy nabytek - druga Delta II 1.8 8V :-)

No sorki, nie mogłem się powstrzymać.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Gramatyk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 192
Rejestracja: 08 sty 2010, 16:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Delta II - regulacja wysokości kierownicy

Post autor: Gramatyk » 23 gru 2010, 22:15

też miałem mechanika któremu myślałem że można zaufać i że zna się na fachu a generalnie wyszło tak że jak samemu nie zrobisz to mało kto Ci zrobi porządnie....

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Delta II - regulacja wysokości kierownicy

Post autor: dr_scott » 24 gru 2010, 13:50

Z mechanikami różnie bywa. Niektórzy robią solidnie i mało gadają, inni partaczą ale za to dużo gadają jacy to oni nie są i strasznie mydlą oczy (że to się tak nie da, że to trzeba też wymienić całe, że najlepiej wszystko nowe wsadzić, że to bardzo skomplikowane i musi kosztować, że już zrobione, ale wystąpił jeszcze problem z tym i tym i naprawa się przedłuży i będzie kosztować 4 razy więcej, że tamto sraamto...).
Ja chyba sam otworzę warsztaciek, bo próbowałem różnych "fahofcuf" ale z mizernym skutkiem. Szkoda auta i kasy. A wszystko to samemu można zrobić. Potrzebny tylko czas, profesjonalny sprzęt i duży garaż :) Sprzętu już sporo nagromadziłem, nad garażem pracuję. W przyszłym roku może otworzę jakiś Lancia serwis ;)
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”