Witam,
Abysmy tylko takie problemy miewali Gdy ustapiły te największe mrozy moja Liberia zaczęła wydawać na wybojach niepokojące mnie mocno odgłosy - cuś stukało. "Na ucho" było to w dolnej, tylnej części pojazdu. Bałem się, że to coś w zawieszeniu.
W czasie wizyty na przeglądzie panowie mechanicy stwierdzili, że to tłumik, który uderza o osłonę. Powiedzieli, że to większa robota, bo trzeba go zdjąć i wygiąć trochę tak, aby odsunąć go od w/w osłony.
Dzisiaj w drodze do domu zajechałem sobie do Shellserva i poprosiłem o analogiczne oględziny. Tym razem byłem również obecny pod samochodem, no i faktycznie - tłumik da sie dotknąć do osłony silniejszym ruchem ręki. I tu pojawia się ciąg pytań:
- czy ktoś już się z czymś takim zetknął i czy diagnoza była podobna (zalecenie odgięcia tłumika)?
- czy ten tłumik faktycznie tak luźno lata?
- czy w środkowo-tylnej części układu wydechowego nie ma jakiegoś mocowania, które lubi sobie np. odpaść?
- ... tudzież wszystkie inne pytania, których nie zadałem a powinienem
I bardziej konkretnie - czy znacie w okolicy Trójmiasta warsztat tłumikarski, który mógłby się tym zająć? W Shellserv mechanik stwierdził, że trzeba to na gorąco wyginać (o ile wogóle wyginać).
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Pozdrawiam,
/muha/
Lybra - stuki tłumika (mocowanie tłumika?)
Lybra - stuki tłumika (mocowanie tłumika?)
Witam,
Takie przypadłości mogą się przytrafić - głęboki śnieg, zlodowaciała bryła śniegobłota, można przyłożyć tłumikiem nawet nie zauważając tego. Myslę, że zakład specjalizujący się w naprawia układów wydechowych poradzi sobie z tym, warto sprawdzić zawieszenie całego wydechu i ew. odkształcenia.
Pozdrawiam
Takie przypadłości mogą się przytrafić - głęboki śnieg, zlodowaciała bryła śniegobłota, można przyłożyć tłumikiem nawet nie zauważając tego. Myslę, że zakład specjalizujący się w naprawia układów wydechowych poradzi sobie z tym, warto sprawdzić zawieszenie całego wydechu i ew. odkształcenia.
Pozdrawiam
Lybra - stuki tłumika (mocowanie tłumika?)
Witam,
Ciag dalszy stukania. Nie tlumik Dwa warsztaty tlumikarskie obejrzaly, ocenily, ze "Panie, tu sie nic zlego nie dzieje". Stuka dalej. Pojechalem do diagnosty. Wzial, podniosl, wytrzasl, wetknal reke tam, gdzie ja bym sie bal, ze Lancia pozre, wyciagnal ja nietknieta i wydal ocene: gumy w stabilizatorze. O dziwo - z przodu, nie z tylu.
No i teraz pytanie: czy gumy na stabilizatorze sa dostepne oddzielnie jako element, czy trzeba wymieniac caly stabilizator. Zaznaczam, ze nie chodzi o gumy na koncach (przy kolach), tylko posrodku - tak gdzies przy osi podluznej samochodu. Slyszalem np., ze w Skodzie oficjalnie wymienia sie caly stabilizator, ale jesli sie zdobedzie same gumy, to nie ma technicznie problemu aby tylko je wymienic ...
Z gory dzieki za wszelkie podpowiedzi.
/muha/
Ciag dalszy stukania. Nie tlumik Dwa warsztaty tlumikarskie obejrzaly, ocenily, ze "Panie, tu sie nic zlego nie dzieje". Stuka dalej. Pojechalem do diagnosty. Wzial, podniosl, wytrzasl, wetknal reke tam, gdzie ja bym sie bal, ze Lancia pozre, wyciagnal ja nietknieta i wydal ocene: gumy w stabilizatorze. O dziwo - z przodu, nie z tylu.
No i teraz pytanie: czy gumy na stabilizatorze sa dostepne oddzielnie jako element, czy trzeba wymieniac caly stabilizator. Zaznaczam, ze nie chodzi o gumy na koncach (przy kolach), tylko posrodku - tak gdzies przy osi podluznej samochodu. Slyszalem np., ze w Skodzie oficjalnie wymienia sie caly stabilizator, ale jesli sie zdobedzie same gumy, to nie ma technicznie problemu aby tylko je wymienic ...
Z gory dzieki za wszelkie podpowiedzi.
/muha/
/muha/
Lybra - stuki tłumika (mocowanie tłumika?)
może jest podobnie?
link
Maciej wiem że jest sposób na skracanie linków, ale gdzieś mi zaginął i nie mogę odnaleźć (nawet w opcji szukaj ). Proszę o instrukcje ew. linka
link
Maciej wiem że jest sposób na skracanie linków, ale gdzieś mi zaginął i nie mogę odnaleźć (nawet w opcji szukaj ). Proszę o instrukcje ew. linka