Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?
Moderator: stabraf
Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?
Luki, nie wiem co za cytrynę miałeś, ale co do Busso to niezwykle trwała konstrukcja... o ile ktoś ją traktuje zgodnie z tym co założył producent
Niestety, ale gorszego smarowania na zimnym oleju się nie przeskoczy, ot fizyka.
Nie wspomnę już o zalewaniu tego silnika 10W-40 przy takim stylu jazdy.
Niestety, ale gorszego smarowania na zimnym oleju się nie przeskoczy, ot fizyka.
Nie wspomnę już o zalewaniu tego silnika 10W-40 przy takim stylu jazdy.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?
Zgoda, zgoda.
Ja śmigałem na 0w60 chyba to był lotos choć nie dam głowy. Cytrynę mam do tej pory bo cholera nie chce się poddać. Obecnie zalana jest 10w40 Total ... jeździ ale to jej pierwsza zima na tym smarowidle, zobaczymy. Wcześniej przed 0w60 były 5w 40 czy coś pod to i też dawała radę. Obrotomierz kręci się po odcinkę a cytrynie strzeli już niedługo 22 lata. To były konstrukcje ZX 1,8i furio .
Ja śmigałem na 0w60 chyba to był lotos choć nie dam głowy. Cytrynę mam do tej pory bo cholera nie chce się poddać. Obecnie zalana jest 10w40 Total ... jeździ ale to jej pierwsza zima na tym smarowidle, zobaczymy. Wcześniej przed 0w60 były 5w 40 czy coś pod to i też dawała radę. Obrotomierz kręci się po odcinkę a cytrynie strzeli już niedługo 22 lata. To były konstrukcje ZX 1,8i furio .
Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?
Jak to jakie Proste jak konstrukcja przysłowiowego cepaLUKIThesis pisze:To były konstrukcje
A niestety Busso już tak proste nie jest. Za to prawidłowo eksploatowane jest twarde i lubi kręcenie w górnych zakresach obrotów tylko... czasem jakaś skrzynia biegów tego nie wytrzyma w GTA
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?
Eeeee.....słabo się starasz....jak na prawdę chcesz mieć obróconą panewkę to pożycz auto koledze Odysikowi na dzień i na pewno da radę bo Tobie widać niezbyt zależałoLUKIThesis pisze:Dla mnie pojęcie czekania aż się rozgrzeje jest z deka lipne
Jakoś cytryną naklepałem ok 200 tys km i nigdradęmiałem problemu z obróceniem panewki na korbie gdy depnąłem ostro na zimny silniku. Jakoś te włoszczyzny jednak zbyt delikatne jak na polskich kierowców W 2,0 problem i teraz jeszcze czytam, że i w 3,0, to i zapewne w 3,2 . A miało być tak pięknie
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?
Ale czy konstrukcje przysłowiowego cepa nie były niezawodne i chwalone. Moja cytryna to dokładny tego wzór . Ma jedynie "karoserię, silnik i koła" niemal zero elektroniki Golas pierwsza klasa
Odysik jak posiada szkółkę nauki jazdy to mogę przystąpić ponownie do lekcji i egzaminu ... warunek zdania, jak rozumiem, to obrócenie panewki w mojej leciwej prostocie
Szkoda tylko, że odysik utopił kasę w remoncie silnika . Było to wałkowane na forum i to dzięki Tobie SIWY155 posiadłem nieco wiedzy na temat tych V-ek .
Odysik jak posiada szkółkę nauki jazdy to mogę przystąpić ponownie do lekcji i egzaminu ... warunek zdania, jak rozumiem, to obrócenie panewki w mojej leciwej prostocie
Szkoda tylko, że odysik utopił kasę w remoncie silnika . Było to wałkowane na forum i to dzięki Tobie SIWY155 posiadłem nieco wiedzy na temat tych V-ek .
Ostatnio zmieniony 08 paź 2014, 7:32 przez LUKIThesis, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?
Były chwalone i były niezawodne, bo były idiotoodporne
Problem w tym, że ta budowa przysłowiowego cepa oznaczała brak czegokolwiek poza przemieszczaniem się.
Problem w tym, że ta budowa przysłowiowego cepa oznaczała brak czegokolwiek poza przemieszczaniem się.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?
Całe szczęście mam jeszcze thesis , może nie w 3,0, a w klekocie tylko z tą samą delikatną skrzynią biegów.
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?
Kolego odysik2 - co ty pierdzielisz o jakiejś ukrytej wadzie tego silnika - chyba jedyną i to wcale nie ukrytą wadą jesteś ty jako użytkownik tego auta. Mam kilka Lancii wszystkie w V-ce i jedyna awaria to raz pękł mi pasek w dopiero co kupionym aucie.
Do tego jak tu piszesz, że wał robiłeś - a przepraszam co robiłeś bo jak szlif robiłeś to ci powodzenia życzę. Ogólnie jak się kupi auto z niegrzebanym motorem to wystarczy wymienić rozrząd i pilnować płynów. Co do panewek to dwa silnik mam o zwiększone mocy jeden 3.0 drugi 3.2 w 3.2 mam wirusa i jakoś panewki mi się nie obracają. Na jednej v-ce z LPG najechałem już 170 tysi - bez obrócenia panewki a wał ma luz na panewce półksiężycowej ale nie robię tego bo jak zacznę dłubać to pewnie skończy się źle. Ogólnie uważam, że są to jedne z bardziej udanych konstrukcji i nie ma co się bac - grunt any nie kupić grzebanego silnika.
P.S.
A ukryte wady co do panewek to miały ople Omega B i C - w B silnik 2.0 16v pierwsza wersja z pojedynczą miską olejową - była przez pierwsze dwa lata stosowana zła uszczelka pod pompę olejową i silnik tracił ciśnienie oleju co powodowało zatarcie na panewce później zrobiono modyfikację - inna pompa i miska składająca się z dwóch części, a w Omedze C w silniku 3.2 V6 źle zaprojektowano miskę olejową i podczas kręcenia bączków olej uciekał spod smoka i też szlak trafiał panewki - podobnie zresztą było w silnikach od Fiata 132 z miską ala rekin.
Do tego jak tu piszesz, że wał robiłeś - a przepraszam co robiłeś bo jak szlif robiłeś to ci powodzenia życzę. Ogólnie jak się kupi auto z niegrzebanym motorem to wystarczy wymienić rozrząd i pilnować płynów. Co do panewek to dwa silnik mam o zwiększone mocy jeden 3.0 drugi 3.2 w 3.2 mam wirusa i jakoś panewki mi się nie obracają. Na jednej v-ce z LPG najechałem już 170 tysi - bez obrócenia panewki a wał ma luz na panewce półksiężycowej ale nie robię tego bo jak zacznę dłubać to pewnie skończy się źle. Ogólnie uważam, że są to jedne z bardziej udanych konstrukcji i nie ma co się bac - grunt any nie kupić grzebanego silnika.
P.S.
A ukryte wady co do panewek to miały ople Omega B i C - w B silnik 2.0 16v pierwsza wersja z pojedynczą miską olejową - była przez pierwsze dwa lata stosowana zła uszczelka pod pompę olejową i silnik tracił ciśnienie oleju co powodowało zatarcie na panewce później zrobiono modyfikację - inna pompa i miska składająca się z dwóch części, a w Omedze C w silniku 3.2 V6 źle zaprojektowano miskę olejową i podczas kręcenia bączków olej uciekał spod smoka i też szlak trafiał panewki - podobnie zresztą było w silnikach od Fiata 132 z miską ala rekin.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?
Przyznam się bez bicia, że po cichu czaje się na Alfe GT i nic innego jak 3,2 mi do niej nie pasuje
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?
Ja ostatnio jechałem Thesisem w dieslu 2.4 20V ale - 230 KM i ponad 400 niutków do tego w manualu - i powiem, że fajnie to ciągnie.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?
Żartujesz ? Tyle z niego wydusili i nie wyskoczył ? Dobrze, że w manualu bo w automacie ( aisin ) skrzynka by się zmiliła na pierwszym ogniu .
Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?
Ten motorek ma spory potencjał
Na Alfaholikach w 156 koleś z niego wydusił nieco ponad 280KM i 560Nm
Na Alfaholikach w 156 koleś z niego wydusił nieco ponad 280KM i 560Nm
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?
Wydusił i udusił ?
Kurczę może założę wajchę od Ursusa do mojego traktora, wyciągne z niego tyle i pościgam się nocami
Kurczę może założę wajchę od Ursusa do mojego traktora, wyciągne z niego tyle i pościgam się nocami
Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?
Nie, nie udusił
Może poza sprzęgłem, które nie było w stanie utrzymać trakcji na biegach 1-4
Może poza sprzęgłem, które nie było w stanie utrzymać trakcji na biegach 1-4
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?
Kumpel ma na placu do naprawy Tereskę chyba z 2007 albo 2008 do zrobienia po bombie która ma 250KM i 500 niutków.
Ja mam w swoje V6 chipa na 250 KM i 320 niutków i skrzynia się jeszcze nie rozsypała - póki co poleciały krzyżaki w kielichach ale za to jest większa frajda z jazdy.
Ja mam w swoje V6 chipa na 250 KM i 320 niutków i skrzynia się jeszcze nie rozsypała - póki co poleciały krzyżaki w kielichach ale za to jest większa frajda z jazdy.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]