Strona 1 z 1

Fulvia - Cewka zapłonowa

: 27 mar 2011, 16:29
autor: topcio
Czym się różnią cewki zapłonowe? Od początku - potrzebuję cewkę zapłonową :link: stosowaną również w Golfach, Betach, Alfach i stu innych samochodach, ale nie w popularnym FSO, którą kupić najłatwiej. Czy poza sposobem podłączenia cewki (sterowane stykowo) różnią się czymś ?

Re: Fulvia - Cewka zapłonowa

: 27 mar 2011, 21:31
autor: faraon
topcio1 pisze:Czy poza sposobem podłączenia cewki (sterowane stykowo) różnią się czymś ?
Marcin, moje rozważanie będzie nieco teoretyczne. Tak - różnią się. Cewka to dwa uzwojenia /niskiego i wysokiego napięcia/, przerwy /sterowanie stykowe/ w uzwojeniu niskonapięciowym generuje impuls w "wysokim napięciu". Od takich parametrów jak: grubość drutu, ilość zwojów, średnica rdzenia cewki - będą zależały "parametry" cewki. Rozumiem, że nie mając oryginału chcesz dobrać coś bliskiego. Teoretycznie każda cewka powinna zadziałać, ale różnie z tym bywa, a na pewno nie uzyskasz optymalnych parametrów pracy silnika. Najprościej byłoby znaleźć padniętą cewkę od fulvii, albo podobną montowaną w tamtych czasach, rozebrać ją i ... może ktoś by coś takiego nawinął od nowa ?

Re: Fulvia - Cewka zapłonowa

: 27 mar 2011, 21:45
autor: topcio
Chodziło mi o raczej konkretne dane (niedostępne w katalogu) a nie teorię działania, którą przypadkowo znam. Rozbierać nie ma potrzeby, ponieważ jak napisałem jest bez większych problemów do kupienia. Tylko po co kupować skoro mam od FSO.
Dzięki za chęci.

Re: Fulvia - Cewka zapłonowa

: 27 mar 2011, 22:02
autor: Lukasz_TG
Zasadniczo są dwa typy do zapłonu tradycyjnego na przerywaczu oraz do elektroncznego.
Obstawiam,że fulvia ma klasyczny zapłon.

pierwotne 3,07-3,33 ohma, wtórne 6750-8250ohmów czyli kupujesz cewke z df125 produkcji zelmot

Re: Fulvia - Cewka zapłonowa

: 27 mar 2011, 22:19
autor: topcio
Lukasz_TG pisze:Obstawiam,że fulvia ma klasyczny zapłon.
Dokładnie tak.

Dzięki.