Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Favo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 121
Rejestracja: 22 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: Favo » 15 cze 2010, 18:40

Znaczy sprężarka na złom czy da się to jakoś naprawić ? A miało być tak pięknie jak się kupi auto w LT : beczy :

argenta67

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: argenta67 » 15 cze 2010, 18:59

Favo pisze:Znaczy sprężarka na złom czy da się to jakoś naprawić ? A miało być tak pięknie jak się kupi auto w LT : beczy :
taki element nie występuje w sprzedaży a i ot tak sobie innego zamontować nie można bo musi być ustawiona szczelina aby elektromagnes dał radę odpowiednio mocno połączyć. Może zakład co regeneruje podejmie się naprawy.

Eleni
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 26 paź 2009, 16:29
Lokalizacja: Waw/Kat

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: Eleni » 15 cze 2010, 21:30

Codee pisze: Widzisz bo w "warszafce" nowobogaccy żyją którzy zarabiają średnio najwięcej w kraju zatem cóż się dziwić - sami sobie takie eldorado zgotowaliście.
Na śląsku nie słyszałem żeby miało coś wzrastać! ...
Jakbyś poczytał dokładniej to największy odsetek ludzi bogatych mieszka dokładnie... na Śląsku. Pochodzę z tegoż regionu i znam go pod względem gospodarczym bardzo dobrze. Usługi często są droższe od tych w mazowieckim - moim zdaniem z uwagi na obrót i przepływ pieniądza. Z klimą to pewnie kwestia czasu.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2010, 19:22 przez Eleni, łącznie zmieniany 1 raz.
Eleni

elbarto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:25
Imię: Bartek
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: elbarto » 16 cze 2010, 1:50

coprawda mojego tematu nikt nie podejmuje, ale dzisiaj przy normalnej temp;) tzn 25 stopni klima dzialala bez przerwy idealnie. zobaczymy jak wroca upaly, pytanie, o ile mniej trzeba nabic by to dzialalo jak trzeba?:)
pozdrawiam, Bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002

Eleni
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 26 paź 2009, 16:29
Lokalizacja: Waw/Kat

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: Eleni » 16 cze 2010, 19:45

Dodając do całości tej ostrej wymiany zdań w tym temacie to ja niedawno skorzystałam z usługi serwisowej klimatyzacji Argenta67. Mimo iż w cale nie było łatwo gdyż nie znałam historii serwisowej klimatyzacji "nowo" nabytego auta, czyli coś tam musiało zardzewieć, czegoś brakować..., to wyjechałam z klimatyzacją, która działa do dziś.

Ja nie mam takiej wiedzy jak Wy na temat budowy układu klimatyzacji, ale podejście, sposób szukania problemu, diagnozy, uporu w rozwiązaniu zagadnienia i finalnie efekt w postaci DZIAŁA (i problem nie powraca), pozwala mi na stwierdzenie, że Argenta67 na prawdę ma dużą wiedzę i na pewno nie zabierał by się za coś na czym się dobrze nie zna.
Eleni

miszko
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 138
Rejestracja: 04 kwie 2010, 23:56
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: miszko » 15 maja 2011, 13:09

Odkopuję temat. Ostatnio znowu powrócił mały problem. Po wymianie przekaźnika jak tutaj pisałem już w tym temacie kiedyś, klima chodziła.
W tym roku powiem tak. Szału nie ma. Słabo chodzi.

Odpaliłem sobie DTE do Lybry i mówi on tak:
Powyżej 4 barów dopiero włącza się sprężarka. Więc tyle muszę mieć w układzie, bo sprężarka się aktywuje.
Przy 15 barów - wiatrak działa na 1 biegu.
Przy 20 barów - wiatrak działa na 2 biegu.

Ok więc. Idę do auta, odpalam. Sprężarka się aktywuje. Gdy dotknę przewody idącego do kabiny robi się zimny, ale na chwilę. Po chwili jego temperatura się podnosi i nie jest już taki zimny. Przewód idący z skraplacza jest ciepły. Sam skraplacz też jest w miarę ciepły.

Zapewne osuszacz nigdy nie był wymieniany (nie nosi auto takich śladów).

Autko było podłączone do aparatury i zgodnie z mową Pana serwisanta, mówił on, że sprężarka pompuje. Na wysokim ciśnieniu było około 15 barów.
Czyli niby dobrze. Później nie patrzyłem na ciśnienie, ale drugi bieg wentylatora się włączył.

Martwi mnie słaba jej wydajność. W środku kabiny słychać przy uruchomieniu, albo na wolnych obrotach taki niby świst/szum przepływającego czynnika. Gdy jadę jest cisza. Gdy ostatnio było 20C i włączyłem - po chwili było czuć chłodek, ale innego dnia gdy było 28C i włączyłem klimę to fakt było chłodniej, ale bez szału. Jeździłem kiedyś firmowym Golfem IV i tam odmarzało kości...

Dodam, że w środku auta czuć taki efekt, że po stronie kierowcy jest ciut zimniejsze powietrze niż po stronie pasażera.

Podobnież są tego dwie przyczyny - nadal za mało czynnika, albo zawór rozprężny.
Po DTE doczytałem, że zawór jest przy skraplaczu tutaj przy chłodnicy wody.

Co myślicie? Powiem tak:
- Sprężarka, wydaje małe odgłosy już przepracowanych godzin (łożysko?). Na wolnych obrotach to słychać, taki jakby minimalny luz. Przy szybszej pracy już nie. Po przygazowaniu słychać tak jakby w niej coś się przestawiało. Z danych z DTE wynika, że ma zmienną geometrię. Czy może słaba jej wydajność to efekt zacięcia się zmiennej geometrii?

- Ostatnio wymieniałem olej i wydawało mi się, że sprężarka od dołu jest ciut ubrudzona czymś (jak olej). Może to być pozostałość po lekkim rozlaniu oleju podczas wlewania do silnika (kiedyś mi się zdarzyło). Czy sama sprężarka może puszczać "od środka" olejem?

- Czy zawór rozpreżny ktoś wymieniał? Czy może to być powodem słabego chłodzenia?

- Czy osuszacz ktoś wymienia? I pytanie jak wyżej, czy może to być tego powodem?
Lybra 1.6 jako auto do dojazdów do pracy.
Zajrzyjna Fiat Klub Polska

elbarto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:25
Imię: Bartek
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: elbarto » 11 lip 2011, 12:27

i jak twoja walka z klimą?
ja chyba muszę zastosować jescze raz patent codee, bo o ile przy normalnej temp klima dziala, [sprezarka pracuje jak powinna] o tyle wczoraj przy solidnym upale, aucie w sloncu i na postoju sprezarka sie poprostu co chuwile wylaczala/ wlaczala. ewidentnie jak by ze qwzgledu na zbyt wysokie cisnienie, bo podczas jazdy [nawet na wolnych obrotach ale gdy chlodzi sie auto powietrzem - tego efektu nie bylo widac - nie byl odzczuwalny.

czy ktoś doszedl do tego oco chodzi z tymi cisnieniami, jaka prawidlowa powinna byc wartosc cisnienia czynnika, czy moze ja i kolega codee mamy z... zepsuta np presostat?

coś musi byc na zeczy skoro unas obojga stalo sie tak dokladnie po wymianie czynnika. mam promocyjna wymiane czynika teraz mimo ze rok temu to robilem, ale zastanawiam się, oczym gadać z gsci od wymiany, skoro mam problem jak widac ;)

codee udalo ci sie cos ustaklic wiecej?
pozdrawiam, Bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002

miszko
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 138
Rejestracja: 04 kwie 2010, 23:56
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: miszko » 11 lip 2011, 12:40

Oddałem auto do speca. Ten obejrzał całość i poddał w wątpliwość jeden przewód, gdyż nosił na złączeniu ślady markera.
Dla pewności jeszcze raz mi nabił (znajomy, więc zrobił za przysługę). Zaraz po nabiciu klima chodziła bezbłędnie. Sprężarka pompowała, w środku wiało chłodem.

A wentylator Ci pracuje poprawnie?
Lybra 1.6 jako auto do dojazdów do pracy.
Zajrzyjna Fiat Klub Polska

elbarto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:25
Imię: Bartek
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: elbarto » 11 lip 2011, 12:50

poprawnie tzn czy się włącza? tak, jaknajbardziej. dmucha w na maksa.

wiesz, ja mam to samo co codee. byłem rok temu nabić, i ponabiciu efekt jak opisalem - moja wiedza, i rozeznanie tematu - total amatorskie - podpowiada mi że system pzy upale wykrywa zbyt wyskie cisnienie i wylacza sprezarke. i tak to chyba jest. teraz pytanie, czemu taki problem powstał? czy to uszkodzenia presostatu, czy co innego?:)
pozdrawiam, Bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002

elbarto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:25
Imię: Bartek
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: elbarto » 11 lip 2011, 12:51

mogę oczywiście zrobić to co lybry lubią co jakiś czas - rozpiąć złączke przy presostacie, i ją wyczyścić.;) ale czy to to?:)

na wiele problemow w naszych autkach taka procedura pomaga, ale nie sądzę by jakieś zabrudzenia dawały ewidentnie taki efekt.
pozdrawiam, Bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002

miloszkluba
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 22 lip 2013, 23:50
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: miloszkluba » 23 lip 2013, 0:12

Cześć! Dziś krótkie powitanie i gorące pytania (na kilka słów więcej o sobie przyjedzie jeszcze pora :))

0. Odgrzewam temat :)
1. Wiem, gdzie jest przekaźnik klimy, ale nie wiem, który to z tych w skrzyneczce tuż pod szybą. Może ktoś jakoś wskazać precyzyjniej? A najlepiej podać też nr, bo nie jestem pewien, czy wymieniane były poprzednio jak trzeba.
2. Gdzie dokładnie przyłożyć "plusa", żeby sprawdzić działanie sprężarki "na krótko"?

Dzięki!

Codee

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: Codee » 23 lip 2013, 14:37

Od klimy jest ten po prawej jak stoisz przodem do auta i ściągniesz ten dekielek i część z podszybia( na foto 2 1 )
Żeby sprawdzić czy działa sprzęgło ( kompresor ) na przewód idący do niego podajesz plus i słyszysz jak się przyciąga część ruchoma w kompresorze klimy.
Możesz też przez komputer, kabel i FES zrobić test tego elementu i też będzie poprawny.

pozdrawiam

miloszkluba
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 22 lip 2013, 23:50
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: miloszkluba » 24 lip 2013, 13:43

Dzięki Codee! Próbowałem przepiąć tam podobny przekaźnik z innego miejsca samochodu, ale to nie dało efektu. Napięcie na cewce przekaźnika cały czas jest ok. 10 V i nie ma większych zmian przy przełączaniu ECON (ale mierzyłem wpinając miernik zamiast przekaźnika) -czy tak powinno być?

Po podaniu plusa na sprzęgło sprężarki elektromagnes działa i dociąga tarczę do koła pasowego. Dziś podjadę dobić czynnik, bo na razie nie mam pojęcia, ile go jest i jakie jest ciśnienie w układzie.

Pytanie bonusowe: jak wypiąć wtyczkę z presostatu (słabo ją widać a nie chciałbym nic urwać) i jak ewentualnie spiąć "na krótko" czujnik, żeby sprawdzić czy to on szwankuje?

Codee

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: Codee » 24 lip 2013, 18:30

Bardzo przerąbane jest wypinać tego paścia bez demontażu czegokolwiek.
Jak staniesz przodem do auta po lewej stronie jest zatrzask.
Musisz podważać powoli i patrzeć czy wychodzi. Co do spięcia go na ostro to nie wiem bo nie spinałem.

U siebie jestem dziś po wymianie chłodnicy klimy na nową. Klima nabita odgrzybiona i chłodzi pięknie. Nabito mi 700gr czynnika, 1 gr kontrastu, 25gr oleju. Próżnia była 30 minut i trzymała równo.

Jednak po przejażdżce stwierdziłem że kompresor się włącza/wyłącza a nie pracuje, więc podjechałem na ściągnięcie ok 80 gr czynnika i teraz hula idealnie, mrozi masakrycznie. Czyli wyszło 620 gr czynnika żeby normalnie pracował układ. I bądź tu mądry.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
LuuukaszXXX
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 167
Rejestracja: 02 kwie 2010, 16:00
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Frysztak
Kontakt:

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: LuuukaszXXX » 02 maja 2014, 15:17

Witam, czy dobrze rozumiem że aby sprawdzić to sprzęgiełko trzeba zdjąc wtyczke i tam z akumulatora podać prąd do jednego wtyka i zmasować drugiego? To na właczonym sliniku czy nie?
Lancia Lybra 2.0 Comfotronic Berlina

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”