Kto ma LPG w Kappie 2.4 20v?

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Kto ma LPG w kappie 2.4 20v?

Post autor: bassman » 25 maja 2012, 23:28

Nadal tak samo lekko auto się toczy (geometria, hamulce, ciśnienie w oponach)?
W jakim stanie jest układ zapłonowy i wydechowy (katalizator, nieszczelności, egr, sonda lambda)?
Czy silnik ma prawidłową temperaturę, dobrze działa silnik/zawór biegu jałowego, jak jest z filtrami?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kto ma LPG w kappie 2.4 20v?

Post autor: marceli » 31 maja 2012, 8:16

Przy silniku nie było robione nic poza wymianą świec i czyszczeniem krokowca bo lekko wachlował obrotami.
Było to robione po montażu LPG.
Reszta bez zmian.W zimę trzyma temp w granicach 80st(na wskaźniku) teraz bliżej środka skali czyli 90st.
Za wiele sam nie mogę zmieniać w LPG gdyż jest gwarancja.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Kto ma LPG w kappie 2.4 20v?

Post autor: Gros » 31 maja 2012, 12:22

marceli pisze:Podepnę się pod temat.

Ostatnio Kappa zaczęła dużo palić,tzn wg mnie więcej niż powinna.Jako że instalacja na gwarancji, więc gazownik zerknął co się tam dzieje.
No i dziwna sprawa, mianowicie czasy wtrysków Pb na wolnych obr.(tak benzyny) są wyższe niż takie jakie były przy montażu, bo powinny być ok 3,2-3,3ms a mam 3,6-3,7ms.
Z tego co wiem normalnie ten silnik pracuje właśnie na czasach 3,2-3,3ms, więc skąd ta zmiana??

Wszystkie odbiorniki wyłączone,podczas sprawdzania.
Jedź może na sprawdzenie map czy się nie rozbiegły .
Miałem dwa razy podobny problem
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kto ma LPG w Kappie 2.4 20v?

Post autor: marceli » 31 maja 2012, 15:09

Właśnie byłem i wyszło to co opisałem.
Czasy wtrysku benzyny na biegu jałowym się nieco zwiększyły.
Zebrana została ponownie mapa benzynowa i do niej gazowa.

Zastanawiam się tylko czemu te czasy się zwiększyły skoro normalnie są ok.3,2ms.
Jak pojeżdzę trochę podepnę i zobaczę czy nadal takie są,jak podczas regulacji.

Sam mogę tylko podejrzeć, a do gazownika który montował mam ok100km.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Adisz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 364
Rejestracja: 20 wrz 2007, 0:00
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kto ma LPG w Kappie 2.4 20v?

Post autor: Adisz » 10 cze 2012, 16:21

U mnie pojawił się teraz taki problem: Co jakiś czas samochód zaczyna kiepsko pracować na wolnych obrotach. Po podłączeniu kabelka od staga wychodzi, że ciśnienie w kolektorze wynosi 0,5 a nawet 0,6 - czasy wtrysków na wolnych rosną wtedy do 5ms. Chwile pochodził odłączyłem kabelek i zaraz zaczął chodzić normalnie. Podłączyłem się z powrotem - ciśnienie 0.31 i czasy wtrysków 3,4 (na benzynie). Jak jest źle to tak samo kiepsko chodzi na benzynie i gazie. Odłączanie klem nic nie daje. Wychodzi, że zwiększa czasy wtrysków sądząc, że ma lewe powietrze i dlatego chodzi kiepawo. Sprawdzałem dolot 10 razy wszystko jest ok.

Mam czujnik Ps-01. Pewnie go zamówię, ale zazwyczaj objawami jego niesprawności są 0 wskazania. Tak samo ciśnienie gazu pokazuje mi czasem 0,5 a za chwilę 1 bar :/

U mnie jest oznaczenie 67R-01 4360.1 - a wszędzie sprzedają po prostu 67R-01 4360...to to samo?

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kto ma LPG w Kappie 2.4 20v?

Post autor: marceli » 10 cze 2012, 17:11

Zadzwoń,miałbyś blisko : PS-01 Sprzedam
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Adisz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 364
Rejestracja: 20 wrz 2007, 0:00
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kto ma LPG w Kappie 2.4 20v?

Post autor: Adisz » 10 cze 2012, 18:14

Ooo dzięki zaraz spróbuje się skontaktować :)

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Kto ma LPG w Kappie 2.4 20v?

Post autor: bassman » 11 cze 2012, 9:59

Wymień wężyki i opaski (koszt niewielki, a daje pewność w dalszym działaniu), sprawdź czy nie masz obluzowanego któregoś króćca w kolektorze.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Adisz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 364
Rejestracja: 20 wrz 2007, 0:00
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kto ma LPG w Kappie 2.4 20v?

Post autor: Adisz » 13 cze 2012, 13:20

Węże i opaski niedawno wymieniałem. Tu było trochę dobrze, trochę źle. Wymieniłem czujnik i na razie jest ok.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kto ma LPG w Kappie 2.4 20v?

Post autor: marceli » 12 sie 2012, 21:35

Witajcie,
sprawa jest taka,że potrzebuję zrzutu ustawień przełączania w programie Stag z Pb na LPG,tam jest taka zakładka w której jest m.in "czas przełączania cylindrów" i takie tam inne ustawienia.
Już piszę po co mi to.Nie wiem czy Wy też tak macie lub ktoś może ma ale po odpaleniu Kappa jak już ma temp. w okolicy 30st(zależnie od ustawień w stagu) ale u mnie tak jest przełącza chyba po 3sek na LPG.
Problem jest w tym ,że w momencie przełączenia obroty lekko się wahną-opadną w zasadzie i silnik lekko zatelepie.
Nie jest to nic tragicznego ale pewnie da się to ustawić w programie tak ,żeby było niezauważalnie.

Dodam ,że przełączanie guzikiem jak już Kappa chodzi jest załączane ok,bez różnicy.
Jak wiecie Kappa po odpaleniu(Pb) ma lekko dłuższe czasy wtrysku które po chwili się zmieniają na te normalne, jest to zauważalne gdyż w momencie tym lekko podnosi obroty,po czym już stabilizują się.
I właśnie tych"startowych" ustawień ze Staga potrzebuję ,żeby ustawić jej to przełączanie w momencie kiedy ma jeszcze dłuższe czasy.
Nie mam jak sam testować gdyż mam instalację na gwarancji a tak to jak podjadę do chłopaków to wklepią mi i po sprawie.
Będę może tam na dniach więc może ktoś się tym podzieli.

Nie wiem czy to w miarę jasno wyjaśniłem ale starałem się :)

Aha instalacja chodzi ok i proszę nie szukać przyczyn w regulacjach mapkach itp tu jest wszystko ok.
Potrzebuję tylko to co opisałem.

EDIT: Nikt nie chce mnie pomóc?? :)
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”