Jako nowy mam parę pytań:)

Moderator: stabraf

Kafarmkp
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 19 kwie 2011, 21:03
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Jako nowy mam parę pytań:)

Post autor: Kafarmkp » 01 maja 2011, 15:08

Czołem:)

Dopiero co się zarejestrowałem:)

Po przygodzie z 5 Fordami postanowiłem zmienić markę samochodu:) żeby nie popaść w rutynę:)

Jednym z szukanych przeze mnie autek jest Lancia Lybra.

Raczej będę poszukiwał autka w benzynie i chciał je zagazować. Ostatnie dwa Fordy Mondeo (2.0 i 2.5) miałem zagazowane i mile wspominam takie zasilanie autka :D

W związku z tym mam masę pytań o to autko:)
Na chwilę obecną chciałem zadać takie najważniejsze dla mnie aby upewnić się czy Lybra to będzie dobry wybór:)
Interesuje mnie na 99% tylko wersja SW

1. Czy silniki 1.8 lub 2.0 dobrze znoszą instalację gazową?
2. Jak wygląda ogólnie eksploatacja Lybry, wyczytałem że zawieszenie jest dość drogie a przy tym mało trwałe.
3.Czy są jakieś charakterystyczne elementy, które zużywają się "za szybko" typu skrzynia biegów, jakieś łożyska, rolki, alternatory itp.
4. Jak wygląda zabaezpieczenie antykorozyjne samochodu? Patrząc na ulicach na nieliczne Lyberki na żadnej nie widziałem grama rdzy:)
5. Jak wygląda jakośc wnętrza? Zaglądając przez szybę plastiki nie wydawały się "najwyższych lotów".
6.Czy to fajne auto?:)
Ostatnio zmieniony 01 maja 2011, 19:58 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę zakładać posty w odpowiednich działach/Przeniosłem

Awatar użytkownika
dj_tygrys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 250
Rejestracja: 11 mar 2010, 13:09
Imię: Grzechu
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Jako nowy mam aprę pytań:)

Post autor: dj_tygrys » 01 maja 2011, 15:15

Opcja SZUKAJ rozwieje wszystkie Twoje wątpliwości

a od siebie dodam tylko to:
1. Czy silniki 1.8 lub 2.0 dobrze znoszą instalację gazową?
Nie ma silników źle znoszących gaz, zależy jaka instalacja jak ogarnięty mechanik zakłąda z wyższej półki to niema ch**a we wsi żeby nie działało

2. Jak wygląda ogólnie eksploatacja Lybry, wyczytałem że zawieszenie jest dość drogie a przy tym mało trwałe.
Tak jak każdy inny samochód, nie spotkałem się z małą trwałością zawieszenia a wręcz przeciwnie.

3.Czy są jakieś charakterystyczne elementy, które zużywają się "za szybko" typu skrzynia biegów, jakieś łożyska, rolki, alternatory itp.
Jeżeli wszystko serwisowane na czas i dokładnie to nie ma szans się nic zepsuć

4. Jak wygląda zabaezpieczenie antykorozyjne samochodu? Patrząc na ulicach na nieliczne Lyberki na żadnej nie widziałem grama rdzy:)
Lancie wszystkie mają dość dobre zabezpieczenie przeciwko rdzy

5. Jak wygląda jakośc wnętrza? Zaglądając przez szybę plastiki nie wydawały się "najwyższych lotów".
Segment D więc nie będzie tu komponentów z najwyższej półki, lepiej jest w kappie i thesis bo to wyższy segment.

6.Czy to fajne auto?:)
Kwestia gustu ja osobiście wolę np. Thesis z wyglądu i prestiżu.
Lancia Kappa 2.4 Benz. LX 2000 rok

Awatar użytkownika
Art92
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1905
Rejestracja: 25 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Sierakowice/Słupsk

Re: Jako nowy mam aprę pytań:)

Post autor: Art92 » 01 maja 2011, 17:27

Co się psuje najczęściej. Pierdoły w zawieszeniu, nie są drogie. W silniku 1.8 wariator. Podnośniki szyb.
Co do jakości wykończenia. Lybra to klasa D Premium. W moim odczuciu jakość jest o wiele lepsza niż w Mondeo MK3 które posiadamy, 100razy lepsza. Lepsza niż w seacie toledo II, 150razy lepsza, lepsza niż w Oplu Vectra B po liftingu, 100 razy lepsza, lepsza niż w Passacie B5, 100razy lepsza. Lepsza niż w Mercedesie klasy C, ten starszy z lat 1993-2000. Lepsza niż w pierwszym Audi A4. Ogólnie jakościowo wnętrze jest na poziomie BMW 3 tego z lat 1998-2005, Audi A4 z lat 2000-2007 czy Volvo S60. Wszystko mięciutkie, w Kappie nie siedziałem ale z wyglądu materiałów to w Lybrze wykończenie wygląda lepiej. Klubowicz Nat posiada Lybrę i Passata B6 i z tego co pamiętam to uznał ze Passat dopiero w modelu B6 dogonił Lybrę w kwestii jakości materiałów.
VW Sweter 1.9 TDi. Od czasu do czasu ujeżdżam Chevrolet Cruze 1.6

Kafarmkp
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 19 kwie 2011, 21:03
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Jako nowy mam aprę pytań:)

Post autor: Kafarmkp » 01 maja 2011, 19:31

Będę musiał się przejść do jakiegoś komisu i posiedzieć w tym autku, ewentualnie przejechać.

Awatar użytkownika
Art92
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1905
Rejestracja: 25 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Sierakowice/Słupsk

Re: Jako nowy mam aprę pytań:)

Post autor: Art92 » 01 maja 2011, 19:35

Jakiego Mondziaka miałeś? MK2? MK3? Mamy Mondeo Mk3 Ghia(czyli i tak z lepszymi materiałami) a i tak brakuje mu duuuuużżżżżooooo do Lybry. Lancia to jednak poziom Audi, Jaguara, BMW. W kwestii wyciszenia Lybra także bije na głowę Mondziaka. Za to w Mondeo jest o wiele wiecej miejsca w środku i o wiele lepsze prowadzenie. A w Lybrze jest dużo lepsze tłumienie nierówności. Wniosek? Lybra to samochód z segemntu aut premium czyli luksusowych i to czuć w porównaniu ze zwykłymi autami(VW, Ford, SEAT).
VW Sweter 1.9 TDi. Od czasu do czasu ujeżdżam Chevrolet Cruze 1.6

Kafarmkp
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 19 kwie 2011, 21:03
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Jako nowy mam parę pytań:)

Post autor: Kafarmkp » 01 maja 2011, 20:47

Miałem kolejno Fiestę MK3 1.3, Fiestę MK3 XR2i z silnikiem 2.o z Mondolota:), Mondeo MKI 1.8TD, Potem MKI 2.0 i MKII 2.5V6.

Mondoloty prowadziły się genialnie. Spodziewam się że Lancia będzie sporo mniejsza nawet od MKI/II ale to mi raczej nie przeszkadza bo 2 osoby będą jeździć.
Materiały użyte na deskę w MKI i II byłe ekstra, takie miękkie, gorzej z elementami plastikowymi...

Awatar użytkownika
Art92
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1905
Rejestracja: 25 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Sierakowice/Słupsk

Re: Jako nowy mam parę pytań:)

Post autor: Art92 » 01 maja 2011, 20:48

Zapewniam Cię że materiały w Lybrze a w Mondeo to niebo a ziemia.
VW Sweter 1.9 TDi. Od czasu do czasu ujeżdżam Chevrolet Cruze 1.6

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jako nowy mam aprę pytań:)

Post autor: grzole » 01 maja 2011, 21:46

Art92 pisze:Wszystko mięciutkie, w Kappie nie siedziałem ale z wyglądu materiałów to w Lybrze wykończenie wygląda lepiej.
Nie zgodzę się. Kappa ma równe lub lepsze materiały we wnętrzu porównując do Lybry. Deska rozdzielcza jest wykonana z materiału z wyższej półki niż w Lybrze.
Art92 pisze:Klubowicz Nat posiada Lybrę i Passata B6 i z tego co pamiętam to uznał ze Passat dopiero w modelu B6 dogonił Lybrę w kwestii jakości materiałów.
Prawda. Sprawdziłem kilkukrotnie "świeże" Passaty B6 a dziś siedziałem w BMW 320d z '99 (z fabrycznymi xenonami, automatyczną klimą i elektryczną roletą tylnej szyby czyli nie w jakimś golasie po taxi). Passat dorównał już jakością Lyberce zaś bawarska równolatka Lybry ma wnętrze niczym moje byłe Punto II z 2000 rocznika czyli analogicznie sztywne tworzywa i tapicerka z prawie identycznego materiału zaś silnik "telepał się" jak w Fabii 1,2 HTP! W aktualnych modelach serii 3 już jest poprawa w tym względzie (ale miałem styk tylko z benzyniakami).
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
Art92
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1905
Rejestracja: 25 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Sierakowice/Słupsk

Re: Jako nowy mam parę pytań:)

Post autor: Art92 » 01 maja 2011, 21:53

Grzole, pisałem, że nie siedziałem nigdy w Kappie, widziałem tylko przez szybę i sama kolorystyka materiałów mi się nie podoba. Ty miałeś styczność z Kappa więc Ci wierzę :) Kappa to klasa E wiec to żadna ujma dla Lybry.
VW Sweter 1.9 TDi. Od czasu do czasu ujeżdżam Chevrolet Cruze 1.6

Kafarmkp
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 19 kwie 2011, 21:03
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Jako nowy mam parę pytań:)

Post autor: Kafarmkp » 03 maja 2011, 7:12

Narobiliście mi smaka :) Muszę ją oglądnąć na żywca:)

Alan

Re: Jako nowy mam parę pytań:)

Post autor: Alan » 03 maja 2011, 7:36

Lybra to piękne i nietuzinkowe auto ale jest kilka ale... takich z mojego zainteresowania

jakość elementów wnętrza jest marna,ścierające się przyciski,prześwitujące "podkłady" w miejscu zarysowań plastikowych elementów.Nie wiem jak to nazwać ale tam gdzie Lybra ma jasne wnętrze i pojawi się na plastiku rysa zaraz jest czarny podkład na wierzchu.Co wygląda ohydnie.Pocieszenie,choć marne że w AR 166 taka sama tandeta

Lybra...dla mnie tylko i wyłącznie SW sedan jest .... nie sedana nie ma :P

Art92 z całym szacunkiem nie zgodzę się z tobą,kappa owszem nie ma tak nowoczesnego i zbajerowanego wnętrza jak Lybra (w końcu to konstrukcja z 94roku) ale jakość materiałów i wykonania jest dużo lepsza.

a....Tak Lybra to fajny samochód :)

Jesli chcesz zakochać się w tym samochodzie,nie szukaj go w komisach u pana Heńka bo się zrazisz i kupisz Passata b3 :P przeglądaj forum,zapewne znajdziesz kogoś w twojej okolicy kto ma Lybre ze powiedzmy 90% zawartością Lybry w Lybrze a nie gniota z niemieckiego czy włoskiego złomowiska

Nigdy nie szukaj w okazjach za 6tyś srebrników z mennicy 4RP bo jesli kupisz,masz 99,99% szans trafić do grona nieudaczników które kupiły gófno na kołach i teraz płacz bo włoskie to do duszy

Awatar użytkownika
Gawlick
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 02 maja 2007, 0:00
Imię: Barney
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jako nowy mam parę pytań:)

Post autor: Gawlick » 03 maja 2011, 9:27

Dla mnie największą wada wnętrza są właśnie prześwitujące podkłady w dolnej części deski wspomniane przez Alana. Na wierzchu beż ( u mnie), pod spodem czerń i kole w oczy to trochę. W Kappie nie ma tego problemu, ale tez inaczej jest to rozwiązane wszystko :)

Awatar użytkownika
Art92
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1905
Rejestracja: 25 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Sierakowice/Słupsk

Re: Jako nowy mam parę pytań:)

Post autor: Art92 » 03 maja 2011, 12:22

Te sam problem jest w Golfie IV/Borze, w bogatszych wersjach gdzie dół deski jest jasny lakier kauczukowy sie sciera i od razu widać czarny podkład. No przyciski się scierają. W Golfie, Passacie siciera sie farba z przycisków sterowania szybami, łuszczy lakier z klamek. Jeśli chodzi o ogólną jakość to w Lybrze jest bardzo wysoka np. górna część deski rodzielczej- bardzo miękka, podsufitka także fajnie wykończona, miły w dotyku materiał w schowku, obicia dzwi. Jak już wspominałem mam porównanie do Forda Mondeo mk3 Ghia, Seata Toledo II, Vectry B po fl, audi a4 starszego, Bory, Passata B5 i przy nich wykończenie Lybry jest na bardzo wysokim poziomie. Alan, pisałem ze w Kappie nie siedziałem, wierzę Ci na słowo :) Lybra poprostu jest o klasę niżej niż Kappa. Ale przy Audi A4, BMW 3 czy Jaguarze X-type to Lybra nie ma czego się wstydzić.
VW Sweter 1.9 TDi. Od czasu do czasu ujeżdżam Chevrolet Cruze 1.6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lybra/Lybra SW”