Strona 1 z 1

Delta Integrale - tuleje zawieszenia

: 15 maja 2011, 11:31
autor: Cavallino
Czy ktoś zakładał tuleje zawieszenia z Olkusza do Delty Integrale?
http://polibusze.istore.pl/pl,product,3 ... zenia.html

Zakupiłem takowy komplet, ale mechanik pozakładał tylko te podkówkowe, z tymi okrągłymi ma problem, twierdzi że nie bardzo pasują, że są zbyt wąskie.

Ktoś wie z doświadczenia, że jest inaczej?
Do czego tak naprawdę są te okrągłe tuleje?

Re: Delta Integrale - tuleje zawieszenia

: 15 maja 2011, 20:10
autor: przemas81
na temat tych tuleji to cos mi sie przypomina że chyba Bandit zamontował je w swojej delcie ale w ośce i przod pasował a tył miał do sprzedania,no ale skoro sa to elementy dedykowane do danego modelu to powinny pasować :-?

Re: Delta Integrale - tuleje zawieszenia

: 16 maja 2011, 0:25
autor: Cavallino
Gdybym wiedział która jest do czego (albo jeszcze lepiej w którym miejscu w samochodzie powinna być zamocowana) to może byłbym w stanie zweryfikować słowa mechanika, albo zlecić to innemu.

Co gorsza producent też nie bardzo posiada takie informacje, moim zdaniem powinna być załączona jakaś karteluszka z zawartością chociaż.
Nie każdy ma pod ręką warsztat na codzień serwisujący akurat integrale.

Re: Delta Integrale - tuleje zawieszenia

: 16 maja 2011, 12:27
autor: delta81
Zobacz w eperze na rysunkach która gdzie jest.
http://eper.fiatforum.com/

Re: Delta Integrale - tuleje zawieszenia

: 16 maja 2011, 12:35
autor: Cavallino
Sprawdzałem w eperze, ale oryginalna tuleja wygląda inaczej, więc nic to nie wnosi.

Z kolei z fotek w necie:

http://www.shop-1st.co.uk/bargains/0-Re ... LLERY.html

nadal nie znam jej wymiarów, a mechanik twierdzi że to one się nie zgadzają z szerokością zwrotnicy.

Zwrotnica ma szerokość 39 mm, wewnątrzny (poliuretanowy) krąg tulei, ten który ma wejść do otworu w zwrotnicy ma 2*10,5 mm, więc prawie o połowę mniej.

Niemniej to o te tuleje chodzi - jeśli dobrze przetłumaczyłem to są to tuleje na tylny drążek reakcyjny wzdłużny (przód drążka 2 sztuki i tył drążka 2 sztuki).

Ktoś może potwierdzić że tak jest i że tuleje z TopDeuter da się jakoś (i jak) zamocować do Integrale 8v?

Re: Delta Integrale - tuleje zawieszenia

: 25 maja 2011, 0:36
autor: Cavallino
Odpowiedzi brak, wnioskuję że nikt nie zakładał.
Poczytałem w necie, popytałem, wychodzi że z tymi nowymi tulejami wszystko ok i tak ma być.

Ale mam inne pytanie - jak się wyciąga taką starą tuleję ze zwrotnicy, da się to zrobić na samochodzie, bez demontażu zwrotnicy?
Bo mechanik mi coś ściemnia że do tego celu potrzebuje zwrotnice z auta powyciągać i prasy użyć.
A to kupa roboty (a więc i kosztów też) jest.

Re: Delta Integrale - tuleje zawieszenia

: 28 maja 2011, 14:09
autor: evolution5
Wystarczy zrobić ściągacz w postaci tulei i podkładki skręcanej śrubą.Mało elokwentny ten Twój mech.

Re: Delta Integrale - tuleje zawieszenia

: 28 maja 2011, 23:24
autor: Cavallino
Jednak sobie poradzili, choć zeznają że zdjęcie 1 tuleji zajęło im 1,5 h.