Strona 1 z 2

Lybra 2.0 - szarpie/gaśnie

: 27 maja 2011, 21:33
autor: lukasz22i
Witajcie

Dzisiaj pojeździłem Lybrą 2.0 kolegi i okazało się że:
- jedziemy, gaz dodechy i... przy wciśniętym pedale gazu do połowy/do końca auto przyśpiesza ale z lekkimi szarpnięciami, jest przumulone, momentami nei wchodzi na obroty
- jak pedał gazu naciśniemy delikatnie to auto idzie elegancko, wkręca się na obroty płynnie i bez problemów
- silnik kręci do ok 5tys.obr./min i to wszystko, prędkosć max to 170km/h bo na 5-tym biegu przy tej prędkości osiąga 5tys.obr/min i się dusi, wiecej nie pojedzie ale też i nie wkręci sie na wyższe obroty
- na biegu jałowym obroty spadają czasem do 450-500obr/min, dzisiaj dwa razy mi nawet zgasł

Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną takiego zachowania? Auto odpala idealnie, niby wszystko gra, ale nie jedzie jak trzeba (jest zamulony przy mocnym wciskaniu gazu, przy delikatnym jedzie ok), do tego nierówno pracuje na biegu jałowym.

Re: Lybra 2.0 - szarpie/gaśnie

: 28 maja 2011, 15:37
autor: lukasz22i
Wracajac do tematu...przepustnica wyczyszczona, silnik chodzi lepiej, obroty już nie spadają, generalnie utrzymują sie w zakrecie 650-750obr/min, wcześniej spadały poniżej 500obr/min, fakt że minimalnie falują na biegu jałowym ale i tak jest sporo lepiej jak wcześniej.

Byłem też u elektromechanika, zrobił diagnostyke, błędów żadnych nie znalazł, sprawdził też parametry sondy, wszystko niby jest ok...gość jest najlepszy w okolicy wiec śmiem mu uwierzyć że w ukł. ekek. wszystko gra. Podpowiedział mi żebym sprawdził katalizator (może jest zawalony) ew. filtr paliwa.

Ktoś ma pomysł co to może jeszcze być?

Re: Lybra 2.0 - szarpie/gaśnie

: 06 cze 2011, 20:33
autor: lukasz22i
Rozumiem że nikt nie miał problemu z Lybrą w benzynie, brakiem mocy, szarpaniem itp?

Re: Lybra 2.0 - szarpie/gaśnie

: 27 lip 2011, 20:52
autor: Olsztynianie
Nasza sztuka na obroty niby się wkręca, jedzie ładnie, nie ma problemu z prędkościami i obrotami, ale... przy ostrym depnięciu gazu (silnik oczywiście rozgrzany) na 1szym biegu, potrafi zadławić się na chwilę i dopiero po chwili się budzi. Ładnie mi adrenalina skoczyła jak chciałem w szczycie wyrwać z podporządkowanej a tu ZONK. : gafa : Po uszczelnieniu dolotu jakby się poprawiło, ale to chyba tylko takie odczucie :P Może po prostu uczę się nią jeździć :?:

Jak tylko uda mi się wreszcie auto zarejestrować sprawdzę kwestię czkawki rzetelnie.

Odnośnie posta poniżej: Wilgoć tylko przy kontaktach męsko-damskich jest mile widziana :P

Re: Lybra 2.0 - szarpie/gaśnie

: 27 lip 2011, 22:03
autor: laly2000
Ja mam podobnie. Na jedynce, *zwłaszcza* na zimnym/pod górkę/przy dużej wilgotności bardzo łatwo jest zamulić auto. Gazu za mało - nie daje rady, męczy się. Za dużo - dławi się.
Lekarstwo, to gaz mniej więcej do połowy i bardzo powolutku (na poczatku, nisko) puszczane sprzęgło. Jak się zacznie toczyć przy ok. 2k rpm, to już ładnie bierze dalej. Nie wiem, czemu tak jest, bo na płaskim spokojnie potrafi ruszyć nawet bez gazu.
Na wstecznym w podobnych warunkach też takie coś potrafi wystąpić, ale bardzo, bardzo rzadko.

Poza tym jednym mankamentem można robić cuda i silnik grzecznie reaguje, sprzęgło też wchodzi dużo lepiej. Może po prostu Lybra jest wyczulona ;)

Re: Lybra 2.0 - szarpie/gaśnie

: 27 lip 2011, 22:10
autor: LybraSW
Panowie

Wasze objawy mogą sugerować że coś jest nie tak z układem zasilania w paliwo. Wolnossaki potrzebują do szczczęścia 3 rzeczy : Powietrza, iskry i paliwa. Jeśli dolot i przepustnica jest OK a świece dają iskrę to przyczyna leży w paliwówce. Moja sugestia jest taka, aby zrobić test przelewowy wtrysków aby wykluczyć te elemty i sprawdzić wydajność pompy. Możliwych jest kilka opcji : zawalona pompa w baku, zawalony filtr ( jeśli wystepuje ) , zabrudzenie lub nieszczelniść układu paliwowego ( jeśli ciągnie lewe powietrze to mocy nie ma i nie będzie ). Nie jestem specem od benzyny, ale moze moje rady coś pomogą,

Pozdro

Re: Lybra 2.0 - szarpie/gaśnie

: 27 lip 2011, 22:15
autor: Gros
LybraSW pisze:Panowie

Wasze objawy mogą sugerować że coś jest nie tak z układem zasilania w paliwo. Wolnossaki potrzebują do szczczęścia 3 rzeczy : Powietrza, iskry i paliwa. Jeśli dolot i przepustnica jest OK a świece dają iskrę to przyczyna leży w paliwówce. Moja sugestia jest taka, aby zrobić test przelewowy wtrysków aby wykluczyć te elemty i sprawdzić wydajność pompy. Możliwych jest kilka opcji : zawalona pompa w baku, zawalony filtr ( jeśli wystepuje ) , zabrudzenie lub nieszczelniść układu paliwowego ( jeśli ciągnie lewe powietrze to mocy nie ma i nie będzie ). Nie jestem specem od benzyny, ale moze moje rady coś pomogą,

Pozdro
chyba nie pomogą to nie ten trop

Re: Lybra 2.0 - szarpie/gaśnie

: 28 lip 2011, 8:12
autor: laly2000
To mi nie wygląda na 'coś nie tak' a raczej na 'ten typ tak ma'. Po prostu trzeba w pewnych konkretnych okolicznościach wykazać więcej wyczucia.

Re: Lybra 2.0 - szarpie/gaśnie

: 28 lip 2011, 9:31
autor: Seth
to albo wszyscy mamy ten sam problem z samochodem, albo faktycznie to usterka typu TTTM - u mnie jest podobnie, choć w zasadzie to dość rzadko zauważam już

Re: Lybra 2.0 - szarpie/gaśnie

: 29 lip 2011, 2:14
autor: herakles
mam dokładnie tak samo.. wymieniłem dzisiaj przepływkę bo niechcący sobie zepsułem starą przy czyszczeniu (nie komentujcie) i mam tak samo, jest słabszy, nierówno przyspiesza, nie działa turbo i do tego po zatrzymaniu się albo przy dojeżdżaniu do np. ronda, jak się puści na bieg jałowy to obroty spadają do 500 i mniej obrotów albo całkiem silnik gaśnie..
ta przepływka to zamiennik z allegro ale nowy - bosch kosztuje 850 pln i więcej .. :/
nie wiem co mam teraz zrobić? może coś z komputerem jest nie tak?
mój silnik to 2.0 16V Turbo w Kappie

Re: Lybra 2.0 - szarpie/gaśnie

: 09 paź 2011, 20:28
autor: artur2424
bosch kosztuje 300-400 zl przeplywomierz powietrza moze byc walnięty jesli chodzi o te przyszpieszenie
musisz lekko wciskac pedal gazu by auto sie zbieralo bo inaczej to nie ma szans by z piskiem ruszyc :P
a co do jalowych to moze cos jak krokowy ????

Re: Lybra 2.0 - szarpie/gaśnie

: 23 paź 2011, 22:08
autor: cooley
Pytanie: Jaka skrzynia biegów? Bo ja mam automat. Opisuje co się działo i co zrobiłem.

Rocznik 2000. Od zakupu miałem problem mianowicie taki, iż przy dojeździe np. do skrzyżowania (ogólnie hamowanie) od czasu do czasu samochód gasł. Zaznaczam, że objawem zewnętrznym poza gaśnięciem były skoki obrotów do ok 1500 zawsze w korkach, pojawiał się błąd silnika i skrzyni biegów (skrzynia przegrzana - wyłączenie silnika i odpalenie ponowne eliminowało błędy na jakieś 5 min w korkach, przy jeździe ciągłej wszystko ok). Diagnostyka examinerem powiedziała: walnięty przepływomierz, błąd rozrządu, brak błędów skrzyni biegów (o dziwo :). No to wziąłem się do roboty.Przepływomierz (walnięty) wymieniłem, filtr powietrza wymieniłem (profilaktycznie - zresztą był bardzo zanieczyszczony). Samochodzik po wymianie przepływomierza przez jakieś 150 km w trybie miejskim szalał z obrotami (rosły, malały, gasł - podobno nastąpiła adaptacja silnika) po czym sytuacja się ustabilizowała, przy czym teraz obroty zaczęły maleć (spadać do ok 700 i rosnąć do ok 850, w korkach brak błędów i dobra praca silnika). Wahania obrotów mogły być spowodowane niesprawną sprężarką klimy (przynajmniej tak mi się zdawało bo przy okazji nabijania na UV widać było nieszczelności na pompie w szczególności na sprzęgle). Teraz przyszedł czas na rozrząd. Wymiana pociągnęła za sobą również wymianę wałka na kolektorze ssącym (krzywek nie było - obraz nędzy i rozpaczy) oraz popychaczy (jeszcze gorszy stan - popalone). Dodam, że wcześniejsza wymiana uszczelki pod deklem ukazała silnik w stanie tragicznym - olej chyba w ogóle był nie wymieniany (jak znajdę foto to umieszczę dla potomności :) - stąd brak smarowania doprowadził do zużycia wałka i popychaczy - teść mechanik dziwił się że ten samochód w ogóle nie miał objawów tak zniszczonego silnika). Przy okazji zregenerowałem pompę klimatyzacji, doszczelniłem przewody. Po całej operacji sytuacja jest taka, iż obroty są stabilne (jeśli się jeździ w trybie econ brak jakichkolwiek skoków - po włączeniu klimy w auto dopóki się nie rozgrzeje są nieznaczne wahania obrotów później sytuacja jest stabilna) ale samochód dalej gaśnie przy spadku obrotów (czyli jak się hamuje).

Reasumując: silnik mam prawie nowy :), wyczyszczony i wyremontowany. Ale gaśnie dalej (choć rzadziej).

Co do skrzyni jest tak. Z lekka szarpie (niekiedy), na wysokich obrotach (ok. 3000) "ślizga się" przed zmianą z 3 na 4 w automacie (tzn. oborty rosną do ok 3500 - 4000 po czyn następuje spadek do ok 2000 - 2500 i zmiana biegu na 4 bez szarpnięć czy stuków) w trybie półautomatycznym po wrzuceniu 4 powyżej 120 km/h i obrotach ok 3000 też "ślizga się" po czym spadają obroty do 2500 i tak jakby wrzucał "5 bieg" (takie jest odczucie bo skrzynia 4 stopniowa przecież - dodam że przy ślizganiu nie szarpie - może redukuje?). Olej w skrzyni oczywiście wymieniłem. Teraz to co mnie zastanawia. Jadąc w trybie tiptronic na 1 po pewnym czasie jest uczucie spadku mocy (tzn. obroty spadają, silnik się tak jakby mulił) przez jakieś 1 -2 km, po czym praca silnika jest normalna i dzieje się to teraz (tzn. po wymianie rozrządu itd.). Skrzynia po podłączeniu do examinera nie wskazuje żadnych błędów.

Konkludując: Po Waszych wpisach pozostaje mi do wyczyszczenia (ewentualnie wymiany) przepustnica, może krokowy. Wyczytałem, że objawy w skrzyni to może być problem adaptacji elektroniki skrzyni biegów więc mam zamiar jechać do jakiegoś fachowca od automatów (jeśli ktoś mi może polecić takiego w Warszawie będę zobowiązany) choć jeśli nie trzeba to proszę o radę.

Na koniec przepraszam za długość posta, ale walczę tym problemem już 2 rok i nie wygrałem (choć się nie poddaję)

Re: Lybra 2.0 - szarpie/gaśnie

: 23 paź 2011, 22:56
autor: Przemek555
w 2.0 nie ma krokowego także chyba zostaje czyszczenie przepustnicy i ewentualnie sprawdzenie nieszczelności w dolocie.

herakles jak zepsułeś ta przepływkę?

Re: Lybra 2.0 - szarpie/gaśnie

: 23 paź 2011, 22:58
autor: Polej
Przemek555 pisze:w 2.0 nie ma krokowego także chyba zostaje czyszczenie przepustnicy i ewentualnie sprawdzenie nieszczelności w dolocie.
:?: :?: Który lifting silnika wyrzucił z niego krokowy 8-O

Re: Lybra 2.0 - szarpie/gaśnie

: 23 paź 2011, 23:06
autor: Przemek555
o jakim krokowym piszesz? bo ja pisząc korokowy mam na myśli bypass który jest otwierany niezależnie od przepustnicy - tzw ssanie automatyczne, a 2.0 go nie ma ponieważ przepustnica jest drive by wire i komp może nią sterować niezależnie od pedału przyspieszenia.