Kappa 2.4TDS - zegar ładowania akumulatora

dawidostrowiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 69
Rejestracja: 20 paź 2009, 18:43
Lokalizacja: Ostrowiec

Kappa 2.4TDS - zegar ładowania akumulatora

Post autor: dawidostrowiec » 17 cze 2011, 19:18

Od dłuższego czasu po zapaleniu silnika wskazówka zegara ładowania akumulatora jest za połową. Po krótkim czasie wraca na połowę, a czasami jest lekko przed połową. Kontrolka od ładowania się nie świeci. Najczęściej dzieje się to przy włączonych światłach i nawiewu, a przy włączonej klimatyzacji wskazówka jest w dużym stopniu na minusie - gdzieś w połowie zegara.

Czy może gdzieś nie być masy od ładowania? Z baterią problemu nie mam.
Proszę o odpowiedź.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2014, 9:49 przez Dudi, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami - poprawiłem.

Awatar użytkownika
mikaeltdi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 13 lut 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce

Re: Kappa 2.4TDS- zegar ładowania akumulatora.

Post autor: mikaeltdi » 17 cze 2011, 21:39

Hej .Temat ten jak i podobne jemu już były ale żeby zaoszczędzić koledze czasu ;) przy właczonej klimatyzacji co jakiś czas załaczają sie wentylatory(chłodzenie)a że pobór prądu na nich jest duży to i wskazówka ładowania spada objaw prawidłowy(nie powinno tego być lub minimalnie przy obrotach 1800- przy niższych może spadać ,to że zmniejsza się napięcie przy właczonych światłach to trochę dziwne
-może akku słaby (stary)...ale piszesz że jest ok :roll:
-może ładowanie siada(sprawdż jaki masz prąd ładowania Voltomierzem-albo podjedz do jakiego kolwiek elektryka)
Nawiew też ciągnie prąd i na max jest tego sporo
Jeżeli objawy są na biegu jałowym to raczej normalne ,jeżeli masz więcej niż 1500 i nadal wskazówka spada -sprawdż ładowanie ...generalnie wydaje mi się że jest OK ...
Pozdrawiam .
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm

dawidostrowiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 69
Rejestracja: 20 paź 2009, 18:43
Lokalizacja: Ostrowiec

Re: Kappa 2.4TDS- zegar ładowania akumulatora.

Post autor: dawidostrowiec » 18 cze 2011, 14:10

może jest i ok. ale niepokoi mnie to, że po zapaleniu silnika wskazówka zegara od ładowania wskazuje dobrze za połową za zegara. natomiast jak się przejedzie ok. 200m to przechodzi na środkową część zegara. czy tak powinno być?

Awatar użytkownika
Aroniaa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 205
Rejestracja: 17 lut 2008, 0:00
Imię: Arkadiusz
Lokalizacja: Olkusz

Re: Kappa 2.4TDS- zegar ładowania akumulatora.

Post autor: Aroniaa » 18 cze 2011, 14:40

ja mam co prawda benzynę. ale wskazówka ładowania na wolnych obrotach bez świateł klimy.. znajduje sie na pierwszej kreskę za połowa gdy załączona jest klima światła radio..
wskazówka znajduje sie dokładnie na środku. a jak w miedzy czasie załączy się jeszcze wentylator chłodnicy wtedy kreska delikatnie parę milimetrów opuszcza się jeszcze niżej.
tak to działa u mnie.

lecz miałem bardzo podobny przypadek do ciebie przy załączonym silniku bez żadnego obciążenia wskazówka stała na środku a kiedy pozałączałem wszystko wskazówka znacznie opadała na dół. wiozłem woltomierz sprawdziłem ładowanie na akumulatorze i faktycznie było tam trochę mało bo jakoś 13.05.
lecz sprawdziłem ładowanie na alternatorze tam było dobrze.. odkręciłem dwa przewody które dochodzą do alternatora. papierek ścierny przeczyściłem styki, śruby posmarowałem smarem miedzianym zakręciłem i objawy ustąpiły.
sprawdź sobie tez masę na akumulatorze. dobrze jest też podpiąć drugi przewód masowy.. tak dla pewności.
pozdrawiam.

marktds
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 105
Rejestracja: 30 kwie 2011, 23:56
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Kappa 2.4TDS- zegar ładowania akumulatora.

Post autor: marktds » 25 sie 2011, 21:01

A ja właśnie czytałem instrukcję i podobnież po włączeniu zapłonu voltomierz powinien pokazywać środek skali, u mnie ledwo ponad 9 się wychyla, po odpaleniu dopiero na środek wędruje, i tak jakby wolno kręci rozrusznikiem , i boje się że aku (sprawny) słabo w tym aucie trzyma, często rano ledwo kręci, a ładowanie ponad 14V ma....
>>> KAPPA 2.4 T.DS <<<

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Kappa 2.4TDS- zegar ładowania akumulatora.

Post autor: Polej » 25 sie 2011, 21:08

marktds pisze:A ja właśnie czytałem instrukcję i podobnież po włączeniu zapłonu voltomierz powinien pokazywać środek skali, u mnie ledwo ponad 9 się wychyla, po odpaleniu dopiero na środek wędruje, i tak jakby wolno kręci rozrusznikiem , i boje się że aku (sprawny) słabo w tym aucie trzyma, często rano ledwo kręci, a ładowanie ponad 14V ma....
Być może słaby akumulator, aczkolwiek np. w moim przypadku na nowym (słownie:nowym) akumulatorze po przekręceniu zapłonu przy wyłączonych światłach, radiach, nawiewach, itd. jest około 9V na woltomierzu, stąd nie ufam do końca temu punktowi instrukcji, zwłaszcza, że ładowanie i wskazania woltomierza w trakcie jazdy są prawidłowe. Dodam, że jeszcze nie widziałem kappy, która by miała 12V na przekręconym zapłonie na wskaźniku , być może inni widzieli:)
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

marktds
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 105
Rejestracja: 30 kwie 2011, 23:56
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Kappa 2.4TDS- zegar ładowania akumulatora.

Post autor: marktds » 25 sie 2011, 21:14

aku mam dobry wyjąłem z drugiego auta, a poczas jazdy ile Ci pokazuje?
>>> KAPPA 2.4 T.DS <<<

Alan

Re: Kappa 2.4TDS- zegar ładowania akumulatora.

Post autor: Alan » 25 sie 2011, 21:18

Jak Ci wolno kręci rozrusznikiem,a aku masz naładowany.Tom sprawdź jak wyglądają sróby przy elektromagnesie rozrusznika.Możesz mieć wygrzane i nie przewodzą prawidłowo prądu.Miałem tak w dwóch tds'ach

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Kappa 2.4TDS- zegar ładowania akumulatora.

Post autor: Polej » 25 sie 2011, 21:23

marktds pisze:aku mam dobry wyjąłem z drugiego auta, a poczas jazdy ile Ci pokazuje?
U mnie (ale to benzyna 2.0) od 14V do 11 przy pełnym (klima,światła,radio itd.) obciążeniu. Dodam, że stary akumulator mimo, że naładowany i trzymał w miarę dobrze to nie miał wystarczającego prądu rozruchowego i kręcił znacznie (wyczuwalnie) wolniej.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

marktds
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 105
Rejestracja: 30 kwie 2011, 23:56
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Kappa 2.4TDS- zegar ładowania akumulatora.

Post autor: marktds » 25 sie 2011, 21:25

wiesz ja swoją K kupiłem z rozwalonym silnikiem i powiem Ci że jak założyłem ,,nowy" silnik to musiałem dać stary rozrusznik i dymiło się ze złącza kabla masy przy nim, ale rozruszałem i dobrze skręciłem ten kabel i nie dymi już
>>> KAPPA 2.4 T.DS <<<

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4011
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4TDS- zegar ładowania akumulatora.

Post autor: volf » 25 sie 2011, 21:45

marktds pisze:A ja właśnie czytałem instrukcję i podobnież po włączeniu zapłonu voltomierz powinien pokazywać środek skali, u mnie ledwo ponad 9 się wychyla, po odpaleniu dopiero na środek wędruje, i tak jakby wolno kręci rozrusznikiem , i boje się że aku (sprawny) słabo w tym aucie trzyma, często rano ledwo kręci, a ładowanie ponad 14V ma....

To, że po włączeniu zapłonu jest ledwo ponad 9 volt to norma w tds-e, przecież grzeją świece żarowe, a one sporo prądu potrzebują. Zresztą ten voltomierz na desce rozdzielczej to jedynie wskaźnik, jeśli chcesz dokładne dane to musisz podłączyć multimetr.
Co do wolnego kręcenia rozrusznika to trzeba sprawdzić stopień naładowania akumulatora oraz ewentualnie czy ma odpowiednią pojemność (min 72 Ah), ewentualnie sam rozrusznik oraz połączenia masy...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
annubis17
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1231
Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
Imię: Damian
Lokalizacja: Koszalin

Re: Kappa 2.4TDS- zegar ładowania akumulatora.

Post autor: annubis17 » 25 sie 2011, 23:54

Polej pisze:
marktds pisze:A ja właśnie czytałem instrukcję i podobnież po włączeniu zapłonu voltomierz powinien pokazywać środek skali, u mnie ledwo ponad 9 się wychyla, po odpaleniu dopiero na środek wędruje, i tak jakby wolno kręci rozrusznikiem , i boje się że aku (sprawny) słabo w tym aucie trzyma, często rano ledwo kręci, a ładowanie ponad 14V ma....
Być może słaby akumulator, aczkolwiek np. w moim przypadku na nowym (słownie:nowym) akumulatorze po przekręceniu zapłonu przy wyłączonych światłach, radiach, nawiewach, itd. jest około 9V na woltomierzu, stąd nie ufam do końca temu punktowi instrukcji, zwłaszcza, że ładowanie i wskazania woltomierza w trakcie jazdy są prawidłowe. Dodam, że jeszcze nie widziałem kappy, która by miała 12V na przekręconym zapłonie na wskaźniku , być może inni widzieli:)
Moja w benzynce ma 12V na wskaźniku po przekręceniu kluczyka ;)
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5041
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.4TDS- zegar ładowania akumulatora.

Post autor: Bichoń » 27 sie 2011, 12:20

Nie wiem, jak to jest w diesielkach kappy, ale w benzynce skala na desce nie odpowiada rzeczywistemu napięciu. "Zegar" ma oznaczenia 9 i 15V na skrajnych podziałkach, co by wskazywało, że na środku jest 12V. Jednak wskazówka zegara jest na środku skali (niby 12V), gdy ładowanie jest w normie, czyli nieco ponad 14V na zaciskach akumulatora. Czyli cała skala przesunięta jest o ok. 2V. Stąd, gdy silnik nie działa, na zegarze wskazanie jest niższe o 2V od środka skali.
Gdyby napięcie akumulatora było naprawdę niższe niż 10V, to elektronika mogła by już zacząć szaleć...

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3302
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa 2.4TDS- zegar ładowania akumulatora.

Post autor: adamM20 » 28 mar 2014, 19:47

Polej pisze:
marktds pisze:A ja właśnie czytałem instrukcję i podobnież po włączeniu zapłonu voltomierz powinien pokazywać środek skali, u mnie ledwo ponad 9 się wychyla, po odpaleniu dopiero na środek wędruje, i tak jakby wolno kręci rozrusznikiem , i boje się że aku (sprawny) słabo w tym aucie trzyma, często rano ledwo kręci, a ładowanie ponad 14V ma....
Być może słaby akumulator, aczkolwiek np. w moim przypadku na nowym (słownie:nowym) akumulatorze po przekręceniu zapłonu przy wyłączonych światłach, radiach, nawiewach, itd. jest około 9V na woltomierzu, stąd nie ufam do końca temu punktowi instrukcji, zwłaszcza, że ładowanie i wskazania woltomierza w trakcie jazdy są prawidłowe. Dodam, że jeszcze nie widziałem kappy, która by miała 12V na przekręconym zapłonie na wskaźniku , być może inni widzieli:)
... no właśnie. U mnie jest tak jak na zdjęciach czyli:
- woltomierz Kappy przy włączonym silniku (bieg jałowy) oraz niewielkim obciążeniu (światła postojowe) pokazuje napięcie 12 V, przy czym faktyczne napięcie na akumulatorze to 13,85 V
- woltomierz Kappy (wyjęty z "używki") przy akumulatorze w warunkach jak wyżej pokazuje 12,75 V
- woltomierz/używka przy wyłączonym silniku pokazuje napięcie 11,50 V przy napięciu na akumulatorze 12,60 V
Jak widać na podstawie woltomierza/używki jego błąd wskazań jest stały i wynosi 1,10 V, na szczęście : ok2 : :!: bo jak widać woltomierz lub "elektronika zegarów" wymaga skalowania.Tutaj pojawia się jednak pytanie jak to przeprowadzić, może ktoś już w tym temacie coś "wygrzebał"?
W najgorszym wypadku pozostaje próba dobrania przy pomocy opornicy dekadowej innego rezystora na płytce woltomierza ale nie bardzo chce mi się wierzyć, że to jedyna możliwość. W wolnej chwili "wrzucę na akumulator" zegary/używkę i spróbuję rozpracować jakoś elektronikę ale czy coś uda się w ten sposób osiągnąć tego nie wiem.
Ma ktoś jakieś pomysły?
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4011
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4TDS- zegar ładowania akumulatora.

Post autor: volf » 28 mar 2014, 22:51

Adam-po prostu przełóż/przestaw wskazówkę, ona nie ma ściśle określonego miejsca względem osi wskaźnika i można ją przestawiać.
KAPPA TDS & JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”