Thema - wałki balansowe
Thema - wałki balansowe
witam
temat wałków i paska był juz wielokrotnie poruszany, ale wciąż nie ma jednoznacznej odpowiedzi na temat sposobu osadzenia wałków; tzn czy wszystkie trzy punkty podparcia to panewki czy też częściowo łożyska. Któryś z Panów robił niedawno remoncik, czy zachaczył o ten temat gdy silnik był na zewnątrz? ten świst wałków lub też paska (u mnie contitech) doprowadza mnie na krawędź wytrzymałości psychicznej, a i ten komfort (psychiczny; "kiedy go szlag trafi" ) nie jest najlepszy. dlatego przymierzam się na długi weekend do rozbiórki silnika na części pierwsze.
pozdrawiam, maciej, dębno
temat wałków i paska był juz wielokrotnie poruszany, ale wciąż nie ma jednoznacznej odpowiedzi na temat sposobu osadzenia wałków; tzn czy wszystkie trzy punkty podparcia to panewki czy też częściowo łożyska. Któryś z Panów robił niedawno remoncik, czy zachaczył o ten temat gdy silnik był na zewnątrz? ten świst wałków lub też paska (u mnie contitech) doprowadza mnie na krawędź wytrzymałości psychicznej, a i ten komfort (psychiczny; "kiedy go szlag trafi" ) nie jest najlepszy. dlatego przymierzam się na długi weekend do rozbiórki silnika na części pierwsze.
pozdrawiam, maciej, dębno
Thema - wałki balansowe
Witam,
Wałek balansowy podparty jest łożyskami na końcach i tuleją w środku, ale nie znam rozmiarów. Wałki obracają się 2x szybciej niż silnik - w 2.0 16v do prawie 15000rpm. A świst paska? To już było wałkowane - w mojej byłej, po założeniu pask Dayco absolutnie nie słychać żadnego świstu.
Pozdrawiam
PS
Contitech to dobry pasek, może zbytnio napięty? Zresztą, jak rozbierzesz rozrząd to i tak pasek pójdzie do wymiany.
Wałek balansowy podparty jest łożyskami na końcach i tuleją w środku, ale nie znam rozmiarów. Wałki obracają się 2x szybciej niż silnik - w 2.0 16v do prawie 15000rpm. A świst paska? To już było wałkowane - w mojej byłej, po założeniu pask Dayco absolutnie nie słychać żadnego świstu.
Pozdrawiam
PS
Contitech to dobry pasek, może zbytnio napięty? Zresztą, jak rozbierzesz rozrząd to i tak pasek pójdzie do wymiany.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2006, 22:01 przez wujek, łącznie zmieniany 1 raz.
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Thema - wałki balansowe
W starych 8V turbo wałki były na trzech panewkach, w nowszych 8v , 16V łożyska na końcach i panewka w środku. Pasek Dayco lub oryginał i świszczenie duuuużo mniejsze. Jak już tak bardzo świst dokucza to wywal pasek wałków , wiem było na forum ale da się tak zrobić , wałki nie są w 100% kolizyjne.
Ps. Po co zakładasz nowy temat , trzeba było pociągnąć w poprzednim.
Ps. Po co zakładasz nowy temat , trzeba było pociągnąć w poprzednim.
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema - wałki balansowe
Bylo, wszystko bylo...
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Odp: Thema - wałki balansowe
witam,mam rozebrny silnik theme 2.0 16v i chciałbym powymieniać 4 łożyska wałków balansowych i koszt nowych skf to 240zł za kpl, wiec zamówiłem niemieckie fag za 120zł kpl i są w miare dobre,i tu moje pytanie te oryginały z skf mają jedna strone odsłoniętą od wewnątrz silnika,a z drugiej strony zasłonięte a te co mi przyszły niemieckie są odsłonięte z obu stron.czy jak założe takie łożyska to nie bedzie mi cieknąć z zaślepek?bo te zaślepki to ciasno nie wchodzą tylko lekko i nie wiem czy ich na silikonie nie złożyć.może ktoś przerabiał już ten temat?
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Odp: Thema - wałki balansowe
Olej na zaślepkę tak czy tak się dostanie więc koniecznie trzeba wkleić zaślepki. Warto kupić nowe, nie powinny kosztować wiele. Do jednej jest dostęp ale do drugiej po skręceniu ze skrzynią nie dojdziesz w razie czego. Bardzo często leje się z tych zaślepek. Dziwi mnie ta cena za łożyska, podaj numer bo tam są zwykłe małe kulki i ta cena to coś duża. Lepszy od silikonu będzie preparat specjalny do uszczelnień np. Loctite lub tańsza podróba jakiś CX czy inny.
Odp: Thema - wałki balansowe
kupie ten loctite do uszczelnieni nowe zaslepki,co do łożysk to mogę założyć te fag z odsłonietymi dwoma stronami?
oznaczenie ł.oryginalnego skf: 6204 ETN9/C3H
Fag: 6204 TVH-C3
gość mnie chyba w *** zrobił bo oznaczenia się nie zgadzają
zapomniałem dodać ze te łożyska skf i fag mają tekstolitowy koszyczek i z tąd ta cena (Tak mi powiedział sprzedawca)
oznaczenie ł.oryginalnego skf: 6204 ETN9/C3H
Fag: 6204 TVH-C3
gość mnie chyba w *** zrobił bo oznaczenia się nie zgadzają
zapomniałem dodać ze te łożyska skf i fag mają tekstolitowy koszyczek i z tąd ta cena (Tak mi powiedział sprzedawca)
Odp: Thema - wałki balansowe
Były dwa rodzaje smarowanie tylnych łożysk,w starszym typie jak olej ma ciężko przepływać przez łożysko(w zimie)to wysadza te zaślepki.
Trzeba kupić nowe najlepiej pozmianowe.
Wałki były zawsze podparte na łóżyskach i panewce w środku.
Trzeba kupić nowe najlepiej pozmianowe.
Wałki były zawsze podparte na łóżyskach i panewce w środku.
Odp: Thema - wałki balansowe
tzn. że moge założyć te łożyska faga?
Odp: Thema - wałki balansowe
Możesz założyć ale jeśli mają osłonki to je zdejmij, olej będzie miał lżej smarować.henek155 pisze:tzn. że moge założyć te łożyska faga?
Odp: Thema - wałki balansowe
właśnie że one nie mają wogóle osłonek
Odp: Thema - wałki balansowe
No to dobrzehenek155 pisze:właśnie że one nie mają wogóle osłonek
Odp: Thema - wałki balansowe
to dobrze,wiec zakładam te z fag
Odp: Thema - wałki balansowe
wszystko ładnie pięknie ale te wałki wchodzą w łożysko za luźno,czy to sie składa na kleju ANAREOBOWYM ? czy na czymś innym?
Odp: Thema - wałki balansowe
pewnie stare łożysko stało i wyrobiło sobie powierzchnie pod wałkiem...henek155 pisze:wszystko ładnie pięknie ale te wałki wchodzą w łożysko za luźno,czy to sie składa na kleju ANAREOBOWYM ? czy na czymś innym?
Ale ja nie wiem,albo nie zakładam paska ,albo dorabiam sobie tulejki zamiast łozysk.
Wiec nie mam takich problemów.