Lybra 2.4 JTD - brak ładowania, dziwny objaw
Lybra 2.4 JTD - brak ładowania, dziwny objaw
Hej hej
zginęło mi ładownie, objaw rozpoczął się od tego, że silnik na biegu jałowym miał 1000 obr./min.
sprawdziłem miernikiem..... alternator nie daje ładowania,
napiecie mierzone - po uruchomieniu silnika 10,7 V
i mam pytanie, gdzie szukać przyczyny? czy gdzieś może uciekła masa? bo jeździłem dużo po dziurawych
drogach ostatnio? nadminie tylko że alternator był regenorowany jakies 4 miesiące temu, i po sprawdzeniu
dawał napięcie ładowania 14,2 V.
A najdziwniejsze jest to że dioda od ładowania w ogóle się nie świeci. ani podczas uruchamiania samochodu, ani po uruchomieniu.
pomóżcie proszę bo mam ograniczony dostęp do internetu
jestem na wakacjach, daleko od cywilizacji.
pozdrowionka
zginęło mi ładownie, objaw rozpoczął się od tego, że silnik na biegu jałowym miał 1000 obr./min.
sprawdziłem miernikiem..... alternator nie daje ładowania,
napiecie mierzone - po uruchomieniu silnika 10,7 V
i mam pytanie, gdzie szukać przyczyny? czy gdzieś może uciekła masa? bo jeździłem dużo po dziurawych
drogach ostatnio? nadminie tylko że alternator był regenorowany jakies 4 miesiące temu, i po sprawdzeniu
dawał napięcie ładowania 14,2 V.
A najdziwniejsze jest to że dioda od ładowania w ogóle się nie świeci. ani podczas uruchamiania samochodu, ani po uruchomieniu.
pomóżcie proszę bo mam ograniczony dostęp do internetu
jestem na wakacjach, daleko od cywilizacji.
pozdrowionka
-------------------------
Re: Lybra 2.4 JTD - brak ładowania, dziwny objaw
Nie ma żadnych mas po prostu uszkodzony alternator.zbebus pisze:Hej hej
zginęło mi ładownie, objaw rozpoczął się od tego, że silnik na biegu jałowym miał 1000 obr./min.
sprawdziłem miernikiem..... alternator nie daje ładowania,
napiecie mierzone - po uruchomieniu silnika 10,7 V
i mam pytanie, gdzie szukać przyczyny? czy gdzieś może uciekła masa? bo jeździłem dużo po dziurawych
drogach ostatnio? nadminie tylko że alternator był regenorowany jakies 4 miesiące temu, i po sprawdzeniu
dawał napięcie ładowania 14,2 V.
A najdziwniejsze jest to że dioda od ładowania w ogóle się nie świeci. ani podczas uruchamiania samochodu, ani po uruchomieniu.
pomóżcie proszę bo mam ograniczony dostęp do internetu
jestem na wakacjach, daleko od cywilizacji.
pozdrowionka
Re: Lybra 2.4 JTD - brak ładowania, dziwny objaw
dzięki
no to ładnie,
w takim razie nie oplaca sie regenerowac alternatora,
to biore się za szukanie mechanika w okolicach śliwic. koło tucholi.
w śliwicach jest mechanik, może ktoś ma jakieś opinie na jego temat?
pozdrawiam
no to ładnie,
w takim razie nie oplaca sie regenerowac alternatora,
to biore się za szukanie mechanika w okolicach śliwic. koło tucholi.
w śliwicach jest mechanik, może ktoś ma jakieś opinie na jego temat?
pozdrawiam
-------------------------
Re: Lybra 2.4 JTD - brak ładowania, dziwny objaw
Może to być tylko regulator napięcia. Nie świecąca kontrolka by na to wskazywała.
Lancia Delta III 1.6 M-jet
Fiat Croma 2.4 M-jet
Fiat Croma 2.4 M-jet
Re: Lybra 2.4 JTD - brak ładowania, dziwny objaw
z tą równicą, że nic to nie zmienia jeśli chodzi o naprawę do pełnej sprawności bo trzeba go wymontować a ten de/montaż jest lekko przejeroni660 pisze:Może to być tylko regulator napięcia. Nie świecąca kontrolka by na to wskazywała.
Re: Lybra 2.4 JTD - brak ładowania, dziwny objaw
w eperze alternator wystepuje razem z regulatorem, regulator nie występuje jako cześć oddzielnie.
nie będę się chyba męczył i od razu zamówię alternator......
a pytanie do kolegi argenta.
czy masz możliwość załatweinia alternatora do 2.4 jtd, jutro bym dał znać
vin na priv wysle
bo nie wiem gdzie tu znaleźć porząny sklep:)
pozdrawiam
nie będę się chyba męczył i od razu zamówię alternator......
a pytanie do kolegi argenta.
czy masz możliwość załatweinia alternatora do 2.4 jtd, jutro bym dał znać
vin na priv wysle
bo nie wiem gdzie tu znaleźć porząny sklep:)
pozdrawiam
-------------------------
Re: Lybra 2.4 JTD - brak ładowania, dziwny objaw
Mam tylko takie miejsce co regenerują z dnia na dzień i oddają praktycznie nówkę, robiłem u forumowicza baster możesz się go zapytać.zbebus pisze:w eperze alternator wystepuje razem z regulatorem, regulator nie występuje jako cześć oddzielnie.
nie będę się chyba męczył i od razu zamówię alternator......
a pytanie do kolegi argenta.
czy masz możliwość załatweinia alternatora do 2.4 jtd, jutro bym dał znać
vin na priv wysle
bo nie wiem gdzie tu znaleźć porząny sklep:)
pozdrawiam
Re: Lybra 2.4 JTD - brak ładowania, dziwny objaw
tylko moj byl regenorowany dokladnie w listopadzie poprzedniego roku.
wymienione były lozyska, szczotki itp.
regulator chyba nie byl wymieniany, bo sprawdzony ze dobry; i zalozony spowrotem
pozdrawiam
wymienione były lozyska, szczotki itp.
regulator chyba nie byl wymieniany, bo sprawdzony ze dobry; i zalozony spowrotem
pozdrawiam
-------------------------
Re: Lybra 2.4 JTD - brak ładowania, dziwny objaw
Ten mój dostawca/warsztat daje rok gwarancji więc może zapukaj do tego co to robił.zbebus pisze:tylko moj byl regenorowany dokladnie w listopadzie poprzedniego roku.
wymienione były lozyska, szczotki itp.
regulator chyba nie byl wymieniany, bo sprawdzony ze dobry; i zalozony spowrotem
pozdrawiam
Re: Lybra 2.4 JTD - brak ładowania, dziwny objaw
dzięki za odpowiedzi.
autko naprawione, okazało się że alternator nie został całkowicie zregenerowany,
na starym wymieniony jest tylko regulator napięcia. więc.....zostałem lekko oszukany,
dziś mam zamiar podjechać porozmawiać..... bo zaplaciłem za regenerację a nie za wymiane regulatora.
Stary alternator nie był nawet rozkręcony....
gdzie naprawiałem powiem później.
Ale z całym sercem mogę polecić warsztat AUTO_MOTO_TREIDER w Śliwicach, koło Tucholi.
naprawdę profesjonalna obsługa, nawet już gratisowo skalibrowali mi czujnik położenia kierownicy,
co nie zostało zrobione po ustawieniu zbieżności (czasami zapala się lampka od ESP, ale gaśnie po następnym uruchomieniu).
pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy.
autko naprawione, okazało się że alternator nie został całkowicie zregenerowany,
na starym wymieniony jest tylko regulator napięcia. więc.....zostałem lekko oszukany,
dziś mam zamiar podjechać porozmawiać..... bo zaplaciłem za regenerację a nie za wymiane regulatora.
Stary alternator nie był nawet rozkręcony....
gdzie naprawiałem powiem później.
Ale z całym sercem mogę polecić warsztat AUTO_MOTO_TREIDER w Śliwicach, koło Tucholi.
naprawdę profesjonalna obsługa, nawet już gratisowo skalibrowali mi czujnik położenia kierownicy,
co nie zostało zrobione po ustawieniu zbieżności (czasami zapala się lampka od ESP, ale gaśnie po następnym uruchomieniu).
pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy.
-------------------------