Dedra- FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: dexus » 14 maja 2006, 13:58

Wiem. Narazie w trasie latam na gazie ( :wink: ) a jak wpadam w miasto to benzynka. Jutro jade do gaziarzy (regulacja i tak mnie już czekała).
A odnośnie kolanka to ja założyłem 90stopni i też weszło.
Obrazek
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi. (Jean Cocteau)

Dedra 2,0 8v 1992 - była
Kappa Kombi 2,4jtd 99r - była
i Lybra 2,4jtd SW po "znajomości"
Laguna II 3,0 V6 24v - była
Chrysler Pacifica 4.0 - jest

Awatar użytkownika
Tofik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 383
Rejestracja: 23 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Kielce

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: Tofik » 14 maja 2006, 16:56

w mojej Dedrze 1,9TdS tez to zda egzamin?? ten stożek, poprawią się osiągi, czy w dieslach to niedziała??

Anonymous

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: Anonymous » 14 maja 2006, 17:05

Napisze inaczej, w dedrach mamy problem z LPG, który niestety strzela i przy okazji rozwala obudowę filtra, więc najsęsowniejsze jest właśnie założenie takiego filterka, czy daje jakąś dodatkową moc, nie wiem, nie byłem na hamowni, ani przed, ani po założeniu, ale jest fajny plusik tego, fajnie mruczy pod maską, co do diesla, niestety Ci nie pomogę, ale wątpie że zda jaki kolwiek egzamin :wink:

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: dexus » 15 maja 2006, 21:53

No i po regulacji, autko śmiga ładnie, jednak gościu przy regulacji ostrzegał mnie że prawdopodobnie wzrośnie spalanie(po założeniu stożka), co o tym sądzicie bo w dotychczasowych wypowiedzich raczej nikt takim efektem się nie chwalił?
Obrazek
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi. (Jean Cocteau)

Dedra 2,0 8v 1992 - była
Kappa Kombi 2,4jtd 99r - była
i Lybra 2,4jtd SW po "znajomości"
Laguna II 3,0 V6 24v - była
Chrysler Pacifica 4.0 - jest

Anonymous

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: Anonymous » 15 maja 2006, 22:17

A ile Ci paliła przed w mieście, moja nawet 15 potrafi spalać, ale teraz takie czasy, gaz i hamulec :twisted:

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: dexus » 15 maja 2006, 23:11

Przy ostrej jeździe w mieście brał do 15 max, normalna jazda 13,5
a po wystrzale przy rozwalonej obudowie filtra (minus, brak wolnych obrotów i silnik gasł) 11,5l jednak sam zbytnio w to nie mogę uwierzyć 8O , a na trasie zszedłem do 8,5 8O 8O 8O
Dyć to nie normalne było
Obrazek
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi. (Jean Cocteau)

Dedra 2,0 8v 1992 - była
Kappa Kombi 2,4jtd 99r - była
i Lybra 2,4jtd SW po "znajomości"
Laguna II 3,0 V6 24v - była
Chrysler Pacifica 4.0 - jest

Anonymous

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: Anonymous » 16 maja 2006, 20:12

Moja skromnie w trasie przy ostatnim zlocie spaliła 10 LPG, ale wiesz jak to w trasie, tzw. autostradzie nr 1 :wink:

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: dexus » 20 maja 2006, 22:22

No i pierwsze 400km pękło od regulacji. Spalanie w normie a nawet minimalnie mniejsze :o
Obrazek
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi. (Jean Cocteau)

Dedra 2,0 8v 1992 - była
Kappa Kombi 2,4jtd 99r - była
i Lybra 2,4jtd SW po "znajomości"
Laguna II 3,0 V6 24v - była
Chrysler Pacifica 4.0 - jest

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Odp: FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: schab » 31 maja 2006, 10:10

"Patryklancia" pisze:Z racji chwili wolnego czasu stwierdziłem że zrobię w końcu coś z dolotem w swojej Lancii , zdecydowałem sie na zmianę filtra na stożek
Mam propozycję dla kogoś , kto chciałby przeprowadzić podobną operację :
Otóż miły Niemiec od którego kupiłem swoje auto - był łaskaw zainstalować stożek . Chyba niedługo przed sprzedażą , bo jeszcze nie widać śladów zabrudzeń , albo powietrze w Reichu jest czystsze ... W każdym razie wyjął całą obudowę filtra i wszelki słuch po niej zaginął .
Ja chciałbym teraz całą operację odwrócić . Po uzgodnieniu finansów chętnie zamienię kompletną obudowę na zbyteczny mi w tym momencie stożek .
A moje wytłumaczenie jest takie : oryginalny wlot powietrza znajduje się nad chłodnicą , co daje taki efekt , że przy bardzo szybkiej jeździe powstaje w nim niewielkie ( ale jednak ) nadciśnienie . Po usunięciu zwężek na wężach dodaje jednak kilka KM . Takie rozwiązanie jest powszechnie stosowane w sportowych motocyklach i znane jako pasywne doładowanie ( nazywane zresztą różnie ). Skuteczności takiego wynalazku nie da się sprawdzić na hamowni ( chyba , że ktoś ma własny tunel aerodynamiczny ) , stąd jego mała popularność wśród "tuningowców" , bo nie da się epatować kolegów wykresami mocy i momentu .
Ja testowałem to na "żywym organiźmie" - w swoim Ritmie z przeszczepionym silnikiem Delty 1,6 o nominalnej mocy 90KM . Przy oryginalnym dolocie auto dochodziło o własnych siłach do 180km / h . Po zastosowaniu tylko chwytu powietrza z przed chłodnicy i bez żadnych innych przeróbek doszedł na tym samym "odcinku testowym" do prawie 200 . Co prawda ze strachem , bo wskazówka obrotomierza stała na czerwonym polu przy 6600 , ale fakt pozostaje faktem , że to działa .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: Kubek » 31 maja 2006, 14:44

Nie bardzo czaje :roll: o jakie zwezki ci na wezach chodzi ? o te takie pasy zaciskowe ? bo ja u siebie innych zwezek nie mam na wezach ?
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: schab » 31 maja 2006, 15:02

"Jaqob" pisze:Nie bardzo czaje :roll: o jakie zwezki ci na wezach chodzi ? o te takie pasy zaciskowe ? bo ja u siebie innych zwezek nie mam na wezach ?
Poza zdjęciami silników , jakie umieszczone są na forum Lancii trudno mi mówić o tym , jak to wygląda w Dedrze - bo mam tylko założony stożek na samych wężach . Przez analogię znów podpieram się przykładem układu zasilania Delty 1,6 na jednopunktowym wtrysku , bo taki silnik "testowałem" . Tam oryginalna obudowa filtra zasysa powietrze przez zwężający się ku końcowi "lejek" , który w najwęższym miejscu ma nie wiecej niż 30mm , po czym znów się rozszerza . Komu i czemu to służy - nie wiem , ja w każdym razie wyciąłem .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: makek » 31 maja 2006, 18:15

W dolocie Dedry (1.8 ie 8v) nie ma lejka, albo innych elementów przewężających kanał powietrza. Oryginalnie jest wlot z nad chłodnicy, z kierunku jazdy, jednak przy instalacji LPG na typowym mikserze trzeba z takiego rozwiązania zrezygnować, w przeciwnym razie silnik będzie gasł.

Anonymous

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: Anonymous » 31 maja 2006, 19:26

Lub się śmiga do gazowników i prosi o regulacje, podetną trochę dostęp powietrza i juz działa pięknie LPG :wink:

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: makek » 31 maja 2006, 21:25

Chodzi o gaśnięcie silnika na biegu jałowym przy rozpędzonym aucie, np 100km/h , wrzucasz luz i noga z gazu, silnik zgaśnie bo ciśnienie powietrza uniemożliwi zassanie gazu, dlatego "gazownicy" wykręcają dolot przeciwnie do kierunku jazdy. Żeby się przekonać wystarczy dmuchnąć w rurę na postoju.

Ale jest BLOS, i nic nie gaśnie.

Anonymous

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: Anonymous » 01 cze 2006, 13:43

A moja nawet przy 140 nie gaśnie, może mam coś o czym nie wiem, pozdrawiam : yesyes :

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”