Dedra- FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
Wiem. Narazie w trasie latam na gazie ( ) a jak wpadam w miasto to benzynka. Jutro jade do gaziarzy (regulacja i tak mnie już czekała).
A odnośnie kolanka to ja założyłem 90stopni i też weszło.
A odnośnie kolanka to ja założyłem 90stopni i też weszło.
FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
w mojej Dedrze 1,9TdS tez to zda egzamin?? ten stożek, poprawią się osiągi, czy w dieslach to niedziała??
FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
Napisze inaczej, w dedrach mamy problem z LPG, który niestety strzela i przy okazji rozwala obudowę filtra, więc najsęsowniejsze jest właśnie założenie takiego filterka, czy daje jakąś dodatkową moc, nie wiem, nie byłem na hamowni, ani przed, ani po założeniu, ale jest fajny plusik tego, fajnie mruczy pod maską, co do diesla, niestety Ci nie pomogę, ale wątpie że zda jaki kolwiek egzamin
FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
No i po regulacji, autko śmiga ładnie, jednak gościu przy regulacji ostrzegał mnie że prawdopodobnie wzrośnie spalanie(po założeniu stożka), co o tym sądzicie bo w dotychczasowych wypowiedzich raczej nikt takim efektem się nie chwalił?
FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
A ile Ci paliła przed w mieście, moja nawet 15 potrafi spalać, ale teraz takie czasy, gaz i hamulec
FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
Przy ostrej jeździe w mieście brał do 15 max, normalna jazda 13,5
a po wystrzale przy rozwalonej obudowie filtra (minus, brak wolnych obrotów i silnik gasł) 11,5l jednak sam zbytnio w to nie mogę uwierzyć , a na trasie zszedłem do 8,5
Dyć to nie normalne było
a po wystrzale przy rozwalonej obudowie filtra (minus, brak wolnych obrotów i silnik gasł) 11,5l jednak sam zbytnio w to nie mogę uwierzyć , a na trasie zszedłem do 8,5
Dyć to nie normalne było
FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
Moja skromnie w trasie przy ostatnim zlocie spaliła 10 LPG, ale wiesz jak to w trasie, tzw. autostradzie nr 1
FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
No i pierwsze 400km pękło od regulacji. Spalanie w normie a nawet minimalnie mniejsze
Odp: FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
Mam propozycję dla kogoś , kto chciałby przeprowadzić podobną operację :"Patryklancia" pisze:Z racji chwili wolnego czasu stwierdziłem że zrobię w końcu coś z dolotem w swojej Lancii , zdecydowałem sie na zmianę filtra na stożek
Otóż miły Niemiec od którego kupiłem swoje auto - był łaskaw zainstalować stożek . Chyba niedługo przed sprzedażą , bo jeszcze nie widać śladów zabrudzeń , albo powietrze w Reichu jest czystsze ... W każdym razie wyjął całą obudowę filtra i wszelki słuch po niej zaginął .
Ja chciałbym teraz całą operację odwrócić . Po uzgodnieniu finansów chętnie zamienię kompletną obudowę na zbyteczny mi w tym momencie stożek .
A moje wytłumaczenie jest takie : oryginalny wlot powietrza znajduje się nad chłodnicą , co daje taki efekt , że przy bardzo szybkiej jeździe powstaje w nim niewielkie ( ale jednak ) nadciśnienie . Po usunięciu zwężek na wężach dodaje jednak kilka KM . Takie rozwiązanie jest powszechnie stosowane w sportowych motocyklach i znane jako pasywne doładowanie ( nazywane zresztą różnie ). Skuteczności takiego wynalazku nie da się sprawdzić na hamowni ( chyba , że ktoś ma własny tunel aerodynamiczny ) , stąd jego mała popularność wśród "tuningowców" , bo nie da się epatować kolegów wykresami mocy i momentu .
Ja testowałem to na "żywym organiźmie" - w swoim Ritmie z przeszczepionym silnikiem Delty 1,6 o nominalnej mocy 90KM . Przy oryginalnym dolocie auto dochodziło o własnych siłach do 180km / h . Po zastosowaniu tylko chwytu powietrza z przed chłodnicy i bez żadnych innych przeróbek doszedł na tym samym "odcinku testowym" do prawie 200 . Co prawda ze strachem , bo wskazówka obrotomierza stała na czerwonym polu przy 6600 , ale fakt pozostaje faktem , że to działa .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
Nie bardzo czaje o jakie zwezki ci na wezach chodzi ? o te takie pasy zaciskowe ? bo ja u siebie innych zwezek nie mam na wezach ?
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie
FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
Poza zdjęciami silników , jakie umieszczone są na forum Lancii trudno mi mówić o tym , jak to wygląda w Dedrze - bo mam tylko założony stożek na samych wężach . Przez analogię znów podpieram się przykładem układu zasilania Delty 1,6 na jednopunktowym wtrysku , bo taki silnik "testowałem" . Tam oryginalna obudowa filtra zasysa powietrze przez zwężający się ku końcowi "lejek" , który w najwęższym miejscu ma nie wiecej niż 30mm , po czym znów się rozszerza . Komu i czemu to służy - nie wiem , ja w każdym razie wyciąłem ."Jaqob" pisze:Nie bardzo czaje o jakie zwezki ci na wezach chodzi ? o te takie pasy zaciskowe ? bo ja u siebie innych zwezek nie mam na wezach ?
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
W dolocie Dedry (1.8 ie 8v) nie ma lejka, albo innych elementów przewężających kanał powietrza. Oryginalnie jest wlot z nad chłodnicy, z kierunku jazdy, jednak przy instalacji LPG na typowym mikserze trzeba z takiego rozwiązania zrezygnować, w przeciwnym razie silnik będzie gasł.
FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
Lub się śmiga do gazowników i prosi o regulacje, podetną trochę dostęp powietrza i juz działa pięknie LPG
FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
Chodzi o gaśnięcie silnika na biegu jałowym przy rozpędzonym aucie, np 100km/h , wrzucasz luz i noga z gazu, silnik zgaśnie bo ciśnienie powietrza uniemożliwi zassanie gazu, dlatego "gazownicy" wykręcają dolot przeciwnie do kierunku jazdy. Żeby się przekonać wystarczy dmuchnąć w rurę na postoju.
Ale jest BLOS, i nic nie gaśnie.
Ale jest BLOS, i nic nie gaśnie.
FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
A moja nawet przy 140 nie gaśnie, może mam coś o czym nie wiem, pozdrawiam