Fiat + Suzuki + Mazda + Volvo (współpraca)

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1085
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Fiat + Suzuki + Mazda + Volvo (współpraca)

Post autor: piterstilo » 14 wrz 2011, 18:54

Firma Suzuki powiązana kapitałowo z koncernem VW, podpisała umowę z Fiatem na dostawy silników diesla Mulijet 1.6 i 2.0. Rezygnując przy tym z oferty silników Tdi, spowodowała niezadowolenie VW.
Ciekawe co skłoniło producenta japońskiego do wyboru Multijeta zamiast Tdi ;)
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Matti1984DT
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 158
Rejestracja: 13 sty 2010, 13:14
Imię: Mateusz

Re: Suzuki kontra VW.

Post autor: Matti1984DT » 14 wrz 2011, 19:23

Jak to co lepsze silniki rzecz jasna a nie jakieś badziewie :)
Jest: Lancia Dedra 1.8 8v '94
Było: Ford Mondeo 1.6 16v '95, Lancia Dedra 1.8 8v '92

"Policjanci z drogówki są jak małe dzieci - przejeżdżając obok nich trzeba zwolnić, bo nigdy nie wiadomo, kiedy wybiegną na ulice"

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5391
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Suzuki kontra VW.

Post autor: Tomzik » 14 wrz 2011, 21:49

Też to czytałem.

Niby VW stwierdził, że daje Suzuki czas na poprawę. A najlepsze jest to, że mają niecałe 20% akcji a się sadzą...

Przeca od długiego czasu w SX4 siedzi JTD więc po kiego zmieniać teraz konstrukcję auta (niewiele bo niewiele, ale na masową skalę wyjdzie spora sumka). Silnik sprawdzony.

Może VW chce się pozbyć z magazynów tych tedeików, w których pękają głowice i nie dało się już ich montować do Pastuchów bo wyszło to na jaw ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Suzuki woli Fiata niż VW

Post autor: Dudi » 14 wrz 2011, 23:06

To jeszcze link:
:link:
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Suzuki woli Fiata niż VW

Post autor: Helios » 15 wrz 2011, 16:07

Ja też wole Fiata od VW ;P Silniki JTDm to bardzo dobra konstrukcja, za to TDi to jednak trochę bubel ;)

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Suzuki woli Fiata niż VW

Post autor: broker » 16 wrz 2011, 22:05

Marchione uważa Suzuki za interesującego partnera w Azji, gdzie Fiat i Chrysler mają słabą pozycję.

Ciekawe czy dojdzie do jakiegoś większego aliansu. Wydaje mi się, że Suzuki, żeby przetrwać musi się sprzymierzyć z którymś z wielkich graczy. Widać wyraźnie, że czas mniejszych, niezależnych producentów się kończy.


Fiat CEO Says Suzuki Is an Interesting Partner for Asia

:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Suzuki woli Fiata niż VW

Post autor: broker » 19 wrz 2011, 19:44

Szefostwo VW 'grozi' Suzuki wrogim przejęciem poprzez skup akcji. Analitycy twierdzą jednak, że przejęcie Suzuki przez VW wbrew woli Suzuki jest niemożliwe. Póki co VW ma 19,9% Suzuki.

-
VW takeover of Suzuki seen as unlikely

:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Suzuki woli Fiata niż VW

Post autor: broker » 30 lis 2011, 20:06

Marchionne podziwia Suzuki i proponuje współpracę.
Suzuki z kolei pozwało VW do sądu arbitrażowego, by zmusić VW do odsprzedaży 19.9% udziałów w Suzuki.

:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Suzuki woli Fiata niż VW

Post autor: brygadzista1 » 30 lis 2011, 23:45

Jezdzilem Vitarą z DDiSem czyli JTD i niewyobrazam sobie zeby tam bylo np 2.0TDI. Sa ludzie ktorzy nie maja problemow z tym TDI ale decyduje wiekszosc opini a ta jest przewaznie negatywna. Poczatki tego silnika to totalna klapa na miare 2.5TDI V6 dopiero z czasem udalo sie cos poprawic ale nie do konca. Fiat wygral tym ze 1.9JTD lub JTDM jest dobrym silnikiem po dzis dzien a 2.0JTD idzie w jego slady. TDI z dobrego silnika 1.9 zrobilo dno w postaci 2.0TDI na sile lansowanych i popularnych. VW mogl wprowadzic modyfikacje 1.9 do 150 - 160KM i montowac go w nowych Passkach. A tak mamy zbyt slaba wersje 105KM lub szajs 140KM...
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Suzuki woli Fiata niż VW

Post autor: broker » 04 gru 2011, 18:08

Suzuki rozpoczęło arbitraż z Volkswagenem


:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Suzuki woli Fiata niż VW

Post autor: broker » 19 gru 2011, 22:53

Alternatywny plan Volkswagena w obliczu ostrego konfliktu z Suzuki

:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Suzuki woli Fiata niż VW

Post autor: broker » 27 sty 2012, 21:59

Suzuki brata się z Fiatem wbrew Volkswagenowi

:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Suzuki woli Fiata niż VW

Post autor: Dudi » 27 sty 2012, 22:13

No i pięknie. Mam nadzieję, że Marchionne myśli o przejęciu Suzuki jako następnej marki :roll: :)
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Fiat + Chrysler + Suzuki + PSA ?

Post autor: broker » 28 sty 2012, 6:45

Fiat najpóźniej w 2014 będzie jedną firmą z Chryslerem.
Rozszerza się współpraca z Suzuki.
Obecny kryzys i dominacja VAG w Europie, który przejął Audi, Skodę, Seata, Porsche, mocna pozycja GM, Toyoty, Hyundai/Kia itd nakręca kolejne rozmowy o aliansach i fuzjach.
W necie jest masa spekulacji o połączeniu Fiat/Chrysler z PSA (Peugeot/Citroen).


:link:

W Detroit aż huczy, że planuje pan połączenie Fiata/Chryslera z PSA Pugeotem Citroenem. Czy to prawda?

Marchionne:
W ostatni wtorek wieczorem byłem na kolacji z Philippe Varinem, prezesem PSA i rozmawialiśmy o wszystkim, tylko nie o tym. Nie zmienia to faktu, że jest potrzebna kolejna runda światowej konsolidacji w branży, ze szczególnym naciskiem na Europę. W naszej branży musi powstać ekonomia skali, wystarczająca do osiągnięcia stabilnych zysków. W przypadku Fiata wiem, że gdyby nie pojawiła się okazja przejęcia Chryslera, dzisiaj bylibyśmy zmarginalizowaną firemką, która się nie liczy na rynku, a nasze finanse wisiałyby na włosku i byłyby uzależnione od wszystkich wahań koniunktury. Dzisiaj mogę z pełną odpowiedzialnością powiedzieć ? finansowo dajemy sobie radę.

Co dał panu sojusz z Chryslerem?

Ekonomię skali i obniżenie kosztów. W Europie zażarta konkurencja wymusza obniżenie cen. Dzięki sojuszowi z Chryslerem mogliśmy stworzyć ofertę w której wiele elementów jest wspólnych, więc koszty spadają. Dodge Dart, którego pokazaliśmy w Detroit to dowód, na co nas stać. Podstawą do produkcji Darta jest Alfa Giulietta. Takie samo auto będzie produkowane w Chinach i zamierzamy je wprowadzić na rynek jeszcze w tym roku. Mamy również wspólną globalną dystrybucję. To wszystko nie byłoby to możliwe bez aliansu z Chryslerem.

Najlepszym przykładem celowości takiej strategii jest Volkswagen, co by o nim nie mówić. Rozmawiałem przed chwilą z Alanem Mullaly, prezesem Forda, który ma niebywałe sukcesy w budowaniu marki. Też postawił na efekt skali. Podobnie z GM i strategią Dana Akersona. Dzisiaj mały, lokalny producent oferujący nawet zróżnicowane i estetyczne pojazdy nie znaczy nic. Jeśli ktoś wybierze taką właśnie strategię, pozostanie mały, być może przestanie w ogóle istnieć. Trzeba dobrze rozumieć jakich wyborów musimy dokonać, a potem ponosić konsekwencje tych wyborów.


:link:
Peugeot skazany na sojusz z Fiatem
reuters, p.r. 27-01-2012, ostatnia aktualizacja 27-01-2012 09:22

PSA Peugeot Citroen długo odpierał umizgi Fiata, ale może uznać, że sojusz z nim to jedyna droga zmniejszenia dystansu do Volkswagena i zapewnienia własnej przyszłości

Potęga inwestowania i zasięg geograficzny niemieckiej grupy, lidera rynkowego w Europie, oznacza, że słabszym graczom grozi pozostanie jeszcze bardziej w tyle, jeśli nie będą razem ograniczać nadmiaru mocy produkcyjnych, zwiększać sprzedaży i dzielić kosztów projektowania nowych samochodów. ? Peugeot zdecydowanie wymaga zmiany zakresu. Opierali się od dawna pomysłowi sojuszu, ale doszli chyba do kresu ? uważa londyński analityk banku UBS, Philippe Houchois.

Volskwagen już wyprzedził swych romańskich kuzynów, w planach ma zainwestowanie 62 mld euro w nowe modele w latach 2011-16. To duży kontrast z 3,7 mld euro, jakie średnio przeznaczała grupa PSA na inwestycje, prace badawczo-rozwojowe w latach 2008-11, czy z 26 mld euro przewidzianymi w latach 2012-14 przez Fiata i Chryslera, partnerów od 2009 r., gdy Włosi uratowali koncern z USA.

Tendencje rynkowe nie były dla nich przychylne, bo popyt w Europie Zachodniej zmaleje zapewne o 6 proc. w tym roku, co tylko zaostrzy konkurencję cenową, a trwa walka o wejście na najważniejsze rynki: Chiny, Indie, Rosję i Brazylię.

Obie grupy PSA i Fiat mają dość gotówki, aby przetrwać spadek w 2012 r. i później, ale w dłuższym czasie mogą mieć problemy z inwestowaniem, co osłabiłoby ich w wyścigu o technologie potrzebne do zachowania konkurencyjności. ? Nikt nie chce bardziej angażować się w Europie, ale jeśli już się w niej jest, to trzeba odpowiednio oszczędzać ? uważa Houchois.

PSA i Fiat to firmy samochodowe najbardziej zależne od rynku europejskiego, w 2011 r. sprzedały na nim 58 i 45 proc. swej produkcji ? wynika z danych ACEA. Zanotowały spadek sprzedaży o 9 i 12 proc., podczas gdy cały rynek zmalał o 1,4 proc. a grupa VW zwiększyła swą sprzedaż o 8 proc.

Rosnąca izolacja

Prezes Fiata i Chryslera, Sergio Marchionne nawiązał 11 stycznia podczas salonu w Detroit do pomysłu sojuszu firm z Sochaux i Turynu. Powiedział, że Europa potrzebuje nowego giganta, mogącego konkurować z Volkswagenem i jego udziałem 23,3 proc. w rynku. Dodał, że ?jeśli pojawi się kwestia zbliżenia z PSA, to z pewnością przyjrzy się jej". Zaprzeczył przy tym, by trwały jakiekolwiek rozmowy.

Renault już związał się z Nissanem i prowadzi wspólne programy z Daimlerem, więc PSA jest jedynym samotnym dużym producentem, który pasowałby do Fiata; Francuzi mają 12,4 proc. rynku w Europie, Włosi 7 proc. Na giełdzie obie grupy wypadły najgorzej w ostatnich 12 miesiącach we wskaźniku sektorowym Stoxx 600.

Od czasu utworzenia PSA w 1976 r., po przejęciu Citroena przez Peugeota nowa grupa zawarła kilka umów partnerskich w zakresie technologii czy różnych modeli, ale nic poza tym. Jej współpraca z Fiatem o długiej tradycji rozluźniła się, gdy Włosi ogłosili, że nie przedłużą głównej umowy partnerskiej w produkcji furgonetek. Próba zbliżenia się do Mitsubishi zakończyła się fiaskiem w 2010 r.

Przeszkody przed sojuszem

Gdyby miało dojść do odrodzenia się tandemu, to łatwiej o tym mówić niż zrobić. Nowy szef marek PSA, Frédérick Saint-Geours nie wykluczył niedawno sojuszu, ale pod warunkiem znalezienia dobrego partnera i zachowania niezależności grupy.

- Marchionne lubi rzucać pomysłami, ale nie jestem pewien, czy ten padł na żyzny grunt ? ocenia Stephen Reitman z Société Générale. Przedstawiciel PSA uznał nawet taki projekt za ?katastrofę społeczno-przemysłową", bo wiele produktów obu firm dubluje się.

Fiat cierpi na nadmiar mocy produkcyjnych, produkcja PSA jest rozsiana po zakładach we Francji, zbyt małych i kosztownych, by były rentowne w razie wojny cenowej. Firmy w Europie wsparte w czasie kryzysu rządowymi programami dopłat za złomowanie mają teraz do czynienia z kolejną falą trudności, bez takiej pomocy, ale trudniejsza sytuacja daje im większą swobodę w przebudowie swej działalności i załóg.

PSA miała 30 czerwca 1,65 mld euro długu netto, 15 lutego ogłosi roczny bilans i duże straty działu samochodowego, bo wcześniej obniżała swe ambicje, Fiat także obniży plany na ten rok.

Korzyści dla obu grup

Mimo wszystko, obie grupy mogą skorzystać w dłuższym czasie na połączeniu swych najlepszych wyrobów. Peugeot 308 i Citroen C4 mogłyby wzmocnić słaby punkt Fiata w autach kompaktowych, a z kolei słynna Panda uzupełniłaby ofertę Francuzów w segmencie małych aut miejskich ? ocenia Thierry Huon z Exane BNP Paribas.

- Mogą robić wiele rzeczy razem, ale najpierw muszą posprzątać każdy u siebie ? dodaje.

Sergio Marchionne jest zainteresowany płytami podłogowymi aut miejskich (segment A) i limuzyn wielofunkcyjnych (segment B), co pozwoliłoby mu zaoszczędzić kilka miliardów euro na ich zaprojektowaniu. Punto i Corsa powstają na na płycie B opracowanej przez GM, z możliwością korzystania z niej przez 7 lat. Płytę A Pandy trzeba będzie zmienić wcześniej.

Fiat i PSA rozmawiały w końcu 2008 r. o bliższej współpracy, gdy Fiat szukał partnera, nic z tego nie wyszło, Włosi związali się z Chryslerem. Od tamtej pory nie wznowiono nawet wstępnych rozmów. ? W Europie jest po prostu za dużo producentów samochodów ? uważa Gregory Moore zarządzający funduszem Montsegur France. ? Tak czy inaczej, musi dojść do fuzji.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Fiat + Chrysler + Suzuki + PSA ?

Post autor: broker » 01 lut 2012, 4:50

Fiat i PSA kontra VW ?

:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”