Opel Omega 2.0 16V+ LPG - cięzkie odpalanie

Awatar użytkownika
Jarek_Jarecki
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
Kontakt:

Opel Omega 2.0 16V+ LPG - cięzkie odpalanie

Post autor: Jarek_Jarecki » 24 paź 2011, 21:23

Mam do Was szanowni koledzy i koleżanki pytanie.

Problem dotyczy jak w temacie - jak silnik jest zimny, omega ma problem z odpaleniem, niejednokrotnie aż do rozładowania aku.

może bardziej opiszę, jak to wygląda.

Po nocy, jak przekręcam zapłon - auto odpala "na dotyk" i zaraz gaśnie. I tu właśnie zaczyna sie kręcenie aż w końcu załapie albo rozładuje aku.

Wygląda, jak by paliwo sie cofało albo coś? Ale nawet jak by sie cofało, to przecież zaraz powinien odpalić po kilku zakręceniach...a tu czasami nie da rady :(

Z rzeczy, które podejrzewałem, wymieniłem:

świece
pompę paliwa
filtr paliwa
sprawdziłem wtryski - OK
AKU - nie pierwszej nowości ale też nie stary (niecałe 1,5 roku) - 65Ah

I już brakuje mi pomysłów, co to może być.

Jak auto się nieco rozgrzeje - powiedzmy po odpaleniu pochodzi na biegu jałowym jakieś 5 minut - odpala za każdym razem po zgaszeniu od dotyku....


Jak sądzicie, co może być przyczyną?
Tel: 518 018 100
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Opel Omega 2.0 16V+ LPG - cięzkie odpalanie

Post autor: FXX » 24 paź 2011, 21:50

Na początek przed zgaszeniem przełącz go na benzynę, niech chwilę pochodzi i dopiero zgaś i zobacz co rano będzie. Ew. przy odpalaniu wduś mu pedał gazu do oporu.
Ponadto sprawdź czujnik temp. i taką podstawową rzecz - poziom paliwa, dolej z 10-15l i sprawdź rezultat.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
p_r_z_e_m_k_o
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 09 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Kościan / WLKP

Re: Opel Omega 2.0 16V+ LPG - cięzkie odpalanie

Post autor: p_r_z_e_m_k_o » 24 paź 2011, 21:57

Podobnie jak FXX, spróbuj przed zgaszeniem przełączyć go na PB i daj mu pochodzić chwilkę, następnie sprawdź jak Ci odpala. U mnie w Alfie jest podobnie, z tym że jak nie odpali za pierwszym razem (tzn. załapie a następnie gaśnie), to za drugim razem zaskoczy praktycznie od razu. No i mam taką teorię, że być może, że w dolocie zostaje trochę gazu po jeździe i gdy chcę odpalić ponownie, to ta nadmierna ilość paliwa powoduje że załapuje i gaśnie. Dopiero ponowna próba powoduje, że odpala poprawnie. Taka moja teoria ;)
Alfa Romeo 155 2.0 8v TS - była
Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - była
Alfa Romeo 164 3.0 V6 - jest
Lancia Delta III 1.8t - jest

Awatar użytkownika
Jarek_Jarecki
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
Kontakt:

Re: Opel Omega 2.0 16V+ LPG - cięzkie odpalanie

Post autor: Jarek_Jarecki » 25 paź 2011, 8:17

FXX pisze:Na początek przed zgaszeniem przełącz go na benzynę, niech chwilę pochodzi i dopiero zgaś i zobacz co rano będzie. Ew. przy odpalaniu wduś mu pedał gazu do oporu.
Ponadto sprawdź czujnik temp. i taką podstawową rzecz - poziom paliwa, dolej z 10-15l i sprawdź rezultat.
Paliwo jest - nie ma co do tego wątpliwości :)

Ale spróbuje jak mówicie
Tel: 518 018 100
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Opel Omega 2.0 16V+ LPG - cięzkie odpalanie

Post autor: FXX » 25 paź 2011, 15:26

Na pewno wystarczający poziom? Takim objawem jest nie raz zbyt mały poziom paliwa, po prostu pompa nie może dać odpowiedniego ciśnienia. W którym miejscu masz filtr paliwa? Odkręć go, przytkaj wężyk palcem (z tej strony z której pompa podaje paliwo) i niech ktoś włączy zapłon - tak w prosty sposób sprawdzisz ciśnienie. Ew. zrób taki numer tuż przy samej pompie. Będziesz wiedział czy masz dobre ciśnienie i czy szukać dalej.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Jarek_Jarecki
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
Kontakt:

Re: Opel Omega 2.0 16V+ LPG - cięzkie odpalanie

Post autor: Jarek_Jarecki » 25 paź 2011, 15:36

Jeśli chodzi o poziom paliwa, to zazwyczaj jest połowa baku - tym razem na pewno, ponieważ w niedziele tankowałem auto - jakieś 15-20 litrów.

Co do pompy - to raczej też jest dobra - jak pisałem wcześniej, zmieniałem niedawno - i zastosowałempompę z omegi B po liftingu z silnika 2.2 ecotec. Jest ona "mocniejsza" niż oryginalna, którą miałem.

Filtr paliwa mam pod bakiem - przy tylnej osi. Jakieś 2 tyg. temu wymieniany - więc chyba sie nie zapaskudziłe jeszcze.....:/


Pompa w omedze nie działa na zapłon :/ - musze kręcić rozrusznikiem....
Sprawdzę wg Twoich wskazań :)
Tel: 518 018 100
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Opel Omega 2.0 16V+ LPG - cięzkie odpalanie

Post autor: FXX » 25 paź 2011, 17:37

Powinna chodzić również na zapłon (po dłuższym postoju ciśnienie w przewodach spada, więc powinna je wyrównać do prawidłowego).
Tylko czy ta pompa ma taką samą długość jak ta poprzednia?
Poza tym ja się już przekonałem, że nowa nie zawsze znaczy sprawna niestety. Dlatego warto te elementy po kolei sprawdzić - czy jest ciśnienie bezpośrednio za pompą, za filtrem oraz przy silniku. Jeśli jest w porządku - trzeba szukać innej przyczyny.
Ponadto sprawdź czujnik temp. silnika. Jeśli jest uszkodzony i podaje zbyt małą rezystancję to na zimnym silniku dostaje zbyt małą dawkę paliwa i również mogą być problemy. Najprościej - miernik w dłoń i pomierzyć na zimnym silniku, następnie odszukać prawidłowe parametry i porównać.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”