Kappa - komp widzi -47 st C !
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Kappa - komp widzi -47 st C !
witam
przeszukiwałem forum ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie opowiedzi więc proszę o poradę
mam problem z kappą (1998 2.0 20v turbo) mianowicie komputer widzi temperaturę silnika -48 do -57 st C
(czujnik w termostacie - niebieski - wymieniony na nowy a wcześniej podmieniany na dwa inne raczej sprawne)
więc przy odpalaniu silnika zalewa go paliwem (czuć zapach duuużej dawki w wydechu)
co ciekawe jeśli uda się odpalić silnik to już po chwili (nawet 10 s) komputer zaczyna widzieć poprawną temperaturę (np +3 st C)
temperaturę podaję jaką wskazuje egzaminer
mechanicy (ASO fiata) po stwierdzeniu że to może brak połączenia na wtykach popsikali je kontaktem i tyle (na termostacie i kompie)
pomogło na jeden poranek - dojechałem do pracy, samochód ostygł (8 godzin) i znów było ciężko zapalić (prawie padł aku)
pomijam że taki już kupiłem - to znaczy od początku dłuugo kręcił zanim zapalił ale wcześniejsze warunki pogodowe jakoś pozwalały na uruchomienie mimo bogatej mieszanki
moje pytanie: jak "zasilany" jest czujnik ? plusem z centralki (pin 30 ) czyli + 5 czy + 12 V?
czy ten drugi kabel od czujnika biegnie bezpośrednio do centrali (pin 45) czy cośtam zahacza ?
bo takie wskazania temperatury moim zdaniem odpowiadają oporowi na czujnika na poziomie 50 kilo omów więc są podobne do oporu... przerwanego lub niełączącego kabla! jutro będę szukał po kablach i zastanawiam się czy nie dorobić nowego kabla pomiędzy kompem i czujnikiem
ewentualnie jakieś wskazówki ?
przeszukiwałem forum ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie opowiedzi więc proszę o poradę
mam problem z kappą (1998 2.0 20v turbo) mianowicie komputer widzi temperaturę silnika -48 do -57 st C
(czujnik w termostacie - niebieski - wymieniony na nowy a wcześniej podmieniany na dwa inne raczej sprawne)
więc przy odpalaniu silnika zalewa go paliwem (czuć zapach duuużej dawki w wydechu)
co ciekawe jeśli uda się odpalić silnik to już po chwili (nawet 10 s) komputer zaczyna widzieć poprawną temperaturę (np +3 st C)
temperaturę podaję jaką wskazuje egzaminer
mechanicy (ASO fiata) po stwierdzeniu że to może brak połączenia na wtykach popsikali je kontaktem i tyle (na termostacie i kompie)
pomogło na jeden poranek - dojechałem do pracy, samochód ostygł (8 godzin) i znów było ciężko zapalić (prawie padł aku)
pomijam że taki już kupiłem - to znaczy od początku dłuugo kręcił zanim zapalił ale wcześniejsze warunki pogodowe jakoś pozwalały na uruchomienie mimo bogatej mieszanki
moje pytanie: jak "zasilany" jest czujnik ? plusem z centralki (pin 30 ) czyli + 5 czy + 12 V?
czy ten drugi kabel od czujnika biegnie bezpośrednio do centrali (pin 45) czy cośtam zahacza ?
bo takie wskazania temperatury moim zdaniem odpowiadają oporowi na czujnika na poziomie 50 kilo omów więc są podobne do oporu... przerwanego lub niełączącego kabla! jutro będę szukał po kablach i zastanawiam się czy nie dorobić nowego kabla pomiędzy kompem i czujnikiem
ewentualnie jakieś wskazówki ?
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11986
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: kappa - komp widzi -47 st C !
Masz Autodate 2004 ? Tam są schematy elektryczne.
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Re: Kappa - komp widzi -47 st C !
od 17:30 do 21:00 stała kappa pod blokiem bez kompa (w domu pod lupą ścieżki od pinów oglądałem)
zszedłem na dół i najpierw sprawdziłem opór pomiędzy pinami 30 i 45 na wtyczce kompa - pokazało jakieś 4,8 kilooma
(czyli OK przy tych +2 st C) - przyłączyłem kompa i zapalił po 4 obrotach wałem...
czyli co? jest już OK? podejrzewam że i tak mi kappa jakiś numer wywinie - może jutro rano?
(profilaktycznie mam zamiar przyszykować kabel z wtyczką bezpośrednio od kompa do czujnika)
autodatę mam ale nie bangla na moim win 7 (co innego na starym kompie w garażu...)
zszedłem na dół i najpierw sprawdziłem opór pomiędzy pinami 30 i 45 na wtyczce kompa - pokazało jakieś 4,8 kilooma
(czyli OK przy tych +2 st C) - przyłączyłem kompa i zapalił po 4 obrotach wałem...
czyli co? jest już OK? podejrzewam że i tak mi kappa jakiś numer wywinie - może jutro rano?
(profilaktycznie mam zamiar przyszykować kabel z wtyczką bezpośrednio od kompa do czujnika)
autodatę mam ale nie bangla na moim win 7 (co innego na starym kompie w garażu...)
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Kappa - komp widzi -47 st C !
Witam
Pin 30 to masa, ta sama masa będzie na jednym pinie czujnika. Natomiast 45 do ECU.
Moze to pomoze
Pin 30 to masa, ta sama masa będzie na jednym pinie czujnika. Natomiast 45 do ECU.
Moze to pomoze
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
Re: Kappa - komp widzi -47 st C !
Jakbyś jeszcze czegoś potrzebował z VIVIDA (właściwie klon Autodaty) to pisz na PW akurat siedzę na L4 i mam przy sobie laptoka z programem.
Serdecznie pozdrawiam.
Serdecznie pozdrawiam.
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Re: Kappa - komp widzi -47 st C !
dzięki za pomoc
właśnie odczytałem ale i tak jestem już po dorobieniu nowego przewodu i kości do czujnika
(poprowadzonego bezpośrednio pod pin 45 i 30 ECU - posiłkowałem się manualem od fiata coupe 20V T )
na razie działa
(pomijając mój błąd i nadcięcie zasilania +5V dla innych czujników - za szybkie cążki.. - na szczęście w porę dostrzeżone i załatane)
przy okazji usunąłem z kappy założony po partacku przez italianca autoalarm (nie działający zresztą)
tak na ryja popodpinane przewody i poodkręcane centralki sterowania szybami i wszystko dookoła że dziwne że się nie popaliło
po prostu pousuwana izolacja i kable na okrętke bez lutowania i byle jak zaizolowane....
właśnie odczytałem ale i tak jestem już po dorobieniu nowego przewodu i kości do czujnika
(poprowadzonego bezpośrednio pod pin 45 i 30 ECU - posiłkowałem się manualem od fiata coupe 20V T )
na razie działa
(pomijając mój błąd i nadcięcie zasilania +5V dla innych czujników - za szybkie cążki.. - na szczęście w porę dostrzeżone i załatane)
przy okazji usunąłem z kappy założony po partacku przez italianca autoalarm (nie działający zresztą)
tak na ryja popodpinane przewody i poodkręcane centralki sterowania szybami i wszystko dookoła że dziwne że się nie popaliło
po prostu pousuwana izolacja i kable na okrętke bez lutowania i byle jak zaizolowane....
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
Re: Kappa - komp widzi -47 st C !
He, he jaki kraj tacy fachowcy Dlatego dobry polski elektronik, potrafi w Eurolandzie zarobić krocie, bo tam większość "rdzennych fachofcóf" to straszne chamy i jak taki raz zobaczył "boczne" na oczy, to już jakby miał habilitację
To dobrze, żeś uporał się z usterką
Serdecznie pozdrawiam.
To dobrze, żeś uporał się z usterką
Serdecznie pozdrawiam.
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Re: Kappa - komp widzi -47 st C !
wersja od specjalisty z nowego salonu Lancii w Lublinie
( młody facet ale chyba z doświadczeniem - servis fiata - niestety Lenartowicz nastawiony na nowe modele i nawet egzaminera na auta z przed 2002 nie mają...)
twierdzi że wskazanie -47 st C jest NORMALNE w momencie tuż przed odpaleniem auta, a ECU bierze namiary na skład mieszanki w pierwszej kolejności z przepływomierza i z czujnika temperatury zasysanego powietrza, później jest lambda a na końcu czujnik temp. płynu chłodzącego...
więc jego zdaniem w takiej kolejności należy szukać usterek
podpowiedział że przepływomierz na wolnych obrotach powinien dawać sygnał odczytywany przez ECU (widoczny na egzaminerze) jako 12,5 do 14 (kg/h ?)
wskazanie na poziomie np 20 powoduje że ECU daje dawkę paliwa 1,5 raza większą od potrzebnej (stąd np smród paliwa - u mnie się zgadza...)
( młody facet ale chyba z doświadczeniem - servis fiata - niestety Lenartowicz nastawiony na nowe modele i nawet egzaminera na auta z przed 2002 nie mają...)
twierdzi że wskazanie -47 st C jest NORMALNE w momencie tuż przed odpaleniem auta, a ECU bierze namiary na skład mieszanki w pierwszej kolejności z przepływomierza i z czujnika temperatury zasysanego powietrza, później jest lambda a na końcu czujnik temp. płynu chłodzącego...
więc jego zdaniem w takiej kolejności należy szukać usterek
podpowiedział że przepływomierz na wolnych obrotach powinien dawać sygnał odczytywany przez ECU (widoczny na egzaminerze) jako 12,5 do 14 (kg/h ?)
wskazanie na poziomie np 20 powoduje że ECU daje dawkę paliwa 1,5 raza większą od potrzebnej (stąd np smród paliwa - u mnie się zgadza...)
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11986
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - komp widzi -47 st C !
A twój przepływomierz ile pokazuje?
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Re: Kappa - komp widzi -47 st C !
czujnik temperatury powietrza sprawia wrażenie sprawnego
(jakieś 3do4 kilooma przy około 10 st C i poniżej 1 kilooma przy owianiu ciepłym powietrzem z kaloryfera )
śruba od położenia przepustnicy chyba oryginalnie zaślepiona (czyli nikt nie podnosił)
żeby dalej nie gdybać i nie bawić się miernikiem a móc sprawdzić wskazania przepływki i innych elementów zamówię dziś kabel do interfejsa
(bo za każdym razem bulić 60pln za podłączenie... a sprawdzanie woltażu wg autodaty troszkę kłopotliwe)
dostałem jeszcze wersję aby sprawdzić układ odpowietrzania baku (może opary wzbogacają mieszankę jeśli jest uszkodzony zawór...)
(jakieś 3do4 kilooma przy około 10 st C i poniżej 1 kilooma przy owianiu ciepłym powietrzem z kaloryfera )
śruba od położenia przepustnicy chyba oryginalnie zaślepiona (czyli nikt nie podnosił)
żeby dalej nie gdybać i nie bawić się miernikiem a móc sprawdzić wskazania przepływki i innych elementów zamówię dziś kabel do interfejsa
(bo za każdym razem bulić 60pln za podłączenie... a sprawdzanie woltażu wg autodaty troszkę kłopotliwe)
dostałem jeszcze wersję aby sprawdzić układ odpowietrzania baku (może opary wzbogacają mieszankę jeśli jest uszkodzony zawór...)
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Re: Kappa - komp widzi -47 st C !
jak na razie jest troszkę lepiej ale to dalej nie to - pali ale nie przy pierwszym kręceniu - zazwyczaj przy drugim, czasem trzecim
a jeśli trzecie kręcenie to tradycyjnie śmierdzi niespalonym paliwem
zrobione, wymienione:
- nowy komplet świec
- nowy filtr powietrza
- nowy czujnik położenia wału
- nowy czujnik temperatury płynu + nowe okablowanie (pod piny 30 i 45)
- wyczyszczony dolot od turbo po przepustnicę
- wyczyszczony krokowy
- zaślepiony przewód par paliwa
- skasowane błędy w ECU : parametr samodopasowawczy FRA, błąd czujnika temp (nie pokazuje się po wymianie), integrator sondy (był raz)
- nienaruszona plomba regulacji przepustnicy
- uszczelniona pokrywa rozrządu (był olej na 4 i 5 świecy)
- czasy wtryskiwaczy na wolnych obrotach około 2,3 do 2,5 ms
- przy obrotach 720 rpm wskazania: ( sam sprawdzam kabelkiem i FiatEcuScanem 2,5 )
* przepływomierz 13,5 kg/h , napięcie 0.69V
* temp powietrza 26stC
* wyprzedzenie zapł 6 do 8 st
ale przy włączonym zapłonie i niepracującym silniku pokazuje:
* przepływomierz 38,3 kg/h , napięcie 0.18V
* wyprzedzenie zapł 78 stopni !
jakieś sugestie? (kiepskie ciśnienie sprężania od Topcia już dostałem)
ewentualnie potrzebuję wiadomości (tabela?) wartości nominalnych o możliwie maksymalnej liczbie parametrów silnika
na wolnych obrotach i zaraz przed uruchomieniem
(wszystko co może wyświetlić np: FiatEcuScan)
a jeśli trzecie kręcenie to tradycyjnie śmierdzi niespalonym paliwem
zrobione, wymienione:
- nowy komplet świec
- nowy filtr powietrza
- nowy czujnik położenia wału
- nowy czujnik temperatury płynu + nowe okablowanie (pod piny 30 i 45)
- wyczyszczony dolot od turbo po przepustnicę
- wyczyszczony krokowy
- zaślepiony przewód par paliwa
- skasowane błędy w ECU : parametr samodopasowawczy FRA, błąd czujnika temp (nie pokazuje się po wymianie), integrator sondy (był raz)
- nienaruszona plomba regulacji przepustnicy
- uszczelniona pokrywa rozrządu (był olej na 4 i 5 świecy)
- czasy wtryskiwaczy na wolnych obrotach około 2,3 do 2,5 ms
- przy obrotach 720 rpm wskazania: ( sam sprawdzam kabelkiem i FiatEcuScanem 2,5 )
* przepływomierz 13,5 kg/h , napięcie 0.69V
* temp powietrza 26stC
* wyprzedzenie zapł 6 do 8 st
ale przy włączonym zapłonie i niepracującym silniku pokazuje:
* przepływomierz 38,3 kg/h , napięcie 0.18V
* wyprzedzenie zapł 78 stopni !
jakieś sugestie? (kiepskie ciśnienie sprężania od Topcia już dostałem)
ewentualnie potrzebuję wiadomości (tabela?) wartości nominalnych o możliwie maksymalnej liczbie parametrów silnika
na wolnych obrotach i zaraz przed uruchomieniem
(wszystko co może wyświetlić np: FiatEcuScan)
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
Re: Kappa - komp widzi -47 st C !
Witam
Jeśli ktoś ma podobny problem z samochodem i nie rozwiązał go, to u mnie w samochodzie (poprzednio u Piszczyka) winny złemu odpalaniu auta okazał się przepływomierz. Po zmianie tego nieszczęsnego urządzenia auto zawsze odpala po 3 obrotach rozrusznika czyli tak jak powinno od zawsze.
Pozdrawiam
Kuba
Jeśli ktoś ma podobny problem z samochodem i nie rozwiązał go, to u mnie w samochodzie (poprzednio u Piszczyka) winny złemu odpalaniu auta okazał się przepływomierz. Po zmianie tego nieszczęsnego urządzenia auto zawsze odpala po 3 obrotach rozrusznika czyli tak jak powinno od zawsze.
Pozdrawiam
Kuba
Jest:
Lancia Kappa 5.20 turbo viewtopic.php?f=24&t=49874
Było:
Audi A6 C4 2.6
Toyota 4runner II 3.0 V6
Lancia Kappa 5.20 turbo viewtopic.php?f=24&t=49874
Było:
Audi A6 C4 2.6
Toyota 4runner II 3.0 V6
Re: Kappa - komp widzi -47 st C !
Niestety to nie przepływka problem dalej powrócił...
Jest:
Lancia Kappa 5.20 turbo viewtopic.php?f=24&t=49874
Było:
Audi A6 C4 2.6
Toyota 4runner II 3.0 V6
Lancia Kappa 5.20 turbo viewtopic.php?f=24&t=49874
Było:
Audi A6 C4 2.6
Toyota 4runner II 3.0 V6