Strona 1 z 2

Kappa TDS a JTD

: 17 gru 2011, 13:01
autor: Zbynek
Jakie są różnice w codziennym użytkowaniu między tymi silnikami? Chodzi o dynamikę, szczególnie przy wyprzedzaniu, spalanie, ogólne zachowanie samochodu. Te 12KM robi dużą różnicę?Teorię znam, chodzi mi o praktykę :) Teraz ujeżdżam TDS-a i zastanawiam się czy po przesiadce na JTD byłoby dużo lepiej czy tylko troszkę : ok2 :

Re: Kappa TDS a JTD

: 17 gru 2011, 13:30
autor: Ramzes_II
Różnic zasadniczo nie ma. JTD nieznacznie lepiej "zbiera się z dołu" obr.
Różnica robi się dopiero jak JTD zawirusujemy :) wówczas TDS wymięka, a możliwości chipu TDS-a są bardzo ograniczone.
Tak naprawdę JTD zaczyna jezdzić dopiero po chipie. Wczesniej to czy TDS, czy JTD - jeden muł :)

Re: Kappa TDS a JTD

: 17 gru 2011, 13:51
autor: Alan
Mi się wydaję że JTD w serii jest bardziej mułowaty od tds...przynajmniej takie są odczucia.Tds ma to pierdzielnięcie po turbo dziurze,w JTD nic się nie dzieje..ot jedzie. JTD jest o niebo cichszy.

Re: Kappa TDS a JTD

: 17 gru 2011, 15:19
autor: maciej_ignys
A w mojej opinii przepaść - kultura pracy - różnica spora, zużycie paliwa - 2-3 litry na korzyść JTD, awaryjność - ogromna przewaga jtd, a osiągi + 20 na korzyść JTD. Ogólnie polecam zdecydowanie JTD

Re: Kappa TDS a JTD

: 17 gru 2011, 16:23
autor: Dawid
JTD in Plus

Re: Kappa TDS a JTD

: 17 gru 2011, 18:32
autor: Alan
No z tą oszczędnością paliwa toś poleciał.. mi TDS pali w trasie od 7,5 - 8l ,miasto 8-9l słucham ile pali oszczędna Kappa jtd? 5 w trasie 6-7 w mieście? Awaryjność JTD na plus? Przestań, tds jest mniej kulturalny ale nie bardziej awaryjny.Powiedziałbym że ze wszystkich silników montowanych w Kappie tds jest najmniej usterkowym.

Re: Kappa TDS a JTD

: 17 gru 2011, 19:22
autor: Zbynek
maciej_ignys pisze:A w mojej opinii przepaść - kultura pracy - różnica spora, zużycie paliwa - 2-3 litry na korzyść JTD, awaryjność - ogromna przewaga jtd, a osiągi + 20 na korzyść JTD. Ogólnie polecam zdecydowanie JTD
Odnośnie osiągów to się nie wypowiem, bo nie jeździłem JTD, awaryjność myślę że jest podobna - i tu i tu jest turbo, dwumas, w JTD układ paliwowy raczej nie sprawia problemów i jest odporny na różną jakość paliwa (wiadomo że na stacjach z jakością paliwa jest loteria). Moim TDS-em na trasie regularnie mam spalanie 6,6-6,7l/100 km (prędkość 100-110, autostrady i ekspresówki 120-130km/h, jazda płynna, spokojna, częste hamowanie silnikiem), myślę że w JTD gorzej by nie było przy tym stylu jazdy : ok2 :

Re: Kappa TDS a JTD

: 17 gru 2011, 19:27
autor: Zbynek
Alan pisze:Mi się wydaję że JTD w serii jest bardziej mułowaty od tds...przynajmniej takie są odczucia.Tds ma to pierdzielnięcie po turbo dziurze,w JTD nic się nie dzieje..ot jedzie. JTD jest o niebo cichszy.
To podobnie jak z TDI 90KM, sprawia wrażenie dużo mocniejszego niż jest w rzeczywistości, zwłaszcza w mieście.

Re: Kappa TDS a JTD

: 17 gru 2011, 19:29
autor: Zbynek
Ramzes_II pisze:Różnic zasadniczo nie ma. JTD nieznacznie lepiej "zbiera się z dołu" obr.
Różnica robi się dopiero jak JTD zawirusujemy :) wówczas TDS wymięka, a możliwości chipu TDS-a są bardzo ograniczone.
Tak naprawdę JTD zaczyna jezdzić dopiero po chipie. Wczesniej to czy TDS, czy JTD - jeden muł :)
A jak sprawa wygląda przy box-ie na jakieś 160KM/360Nm?

Re: Kappa TDS a JTD

: 17 gru 2011, 19:54
autor: Alan
Ramzes...możliwości chipu Tds'a są raczej....nie zbadane :)

poniżej 7l w tds? dobry wynik :)

Re: Kappa TDS a JTD

: 17 gru 2011, 20:07
autor: Zbynek
Alan pisze:Ramzes...możliwości chipu Tds'a są raczej....nie zbadane :)

poniżej 7l w tds? dobry wynik :)

http://www.maxpower.cz/chiptuning-ceny/ ... detail-713
Tutaj oferują 156KM dla TDS-a. Co do spalania to jak kupiłem samochód to zawsze wychodziło mi 7,5l/100km. Jak skończyły się opony (jakieś Dunlopy) i kupiłem Barumy to spalanie ostro poszło w dół, aż myślałem że wskaźnik paliwa się zawiesił bo tak wolno opadał : yesyes : A teraz kilka razy zdarzyło mi się że przejechać 1000km do zaświecenia rezerwy, czyli na całym zbiorniku jakieś 1070-1080km : ok2 : Oczywiście spokojna jazda w trasie : ok2 :

Re: Kappa TDS a JTD

: 17 gru 2011, 23:17
autor: Ramzes_II
Zbynek pisze:
Ramzes_II pisze:Różnic zasadniczo nie ma. JTD nieznacznie lepiej "zbiera się z dołu" obr.
Różnica robi się dopiero jak JTD zawirusujemy :) wówczas TDS wymięka, a możliwości chipu TDS-a są bardzo ograniczone.
Tak naprawdę JTD zaczyna jezdzić dopiero po chipie. Wczesniej to czy TDS, czy JTD - jeden muł :)
A jak sprawa wygląda przy box-ie na jakieś 160KM/360Nm?
Nie wiem jak sprawa wyglada przy boxie, nigdy nie montowałem, ani nie testowałem tego cudaka.
Wolę sobie w sterowniku pogrzebać :) przynajmniej mam nad tym kontrolę co zmieniam i ile, oraz co chcę osiągnąć :)

Re: Kappa TDS a JTD

: 18 gru 2011, 0:01
autor: brygadzista1
A TDS jest sterowany kompem? Sory ale moze sam sie dowiem czegos nowego o tym silniku :D Jest na wtrysku posrednim czy bezposrednim? Jak dla mnie 2.4JTD powala pod wzgledem kultury pracy - jest rewelacyjnie. Jedyne co moze przeszkadzac to bardziej "benzynowy" charakter mianowicie moc jest rozwijana bardzo subtelnie i spokojnie a ja lubie jak Diesel przy 1500obr/min wciska w fotel tak jak 1.9JTD w wersji 115KM. 2.4JTD bralbym tylko ze wzgledu na mozliwosc poprawy dolu poprzez lepszy wsad.

Re: Kappa TDS a JTD

: 18 gru 2011, 4:24
autor: Ramzes_II
brygadzista1 pisze:A TDS jest sterowany kompem? Sory ale moze sam sie dowiem czegos nowego o tym silniku :D Jest na wtrysku posrednim czy bezposrednim? Jak dla mnie 2.4JTD powala pod wzgledem kultury pracy - jest rewelacyjnie. Jedyne co moze przeszkadzac to bardziej "benzynowy" charakter mianowicie moc jest rozwijana bardzo subtelnie i spokojnie a ja lubie jak Diesel przy 1500obr/min wciska w fotel tak jak 1.9JTD w wersji 115KM. 2.4JTD bralbym tylko ze wzgledu na mozliwosc poprawy dolu poprzez lepszy wsad.
Tak, 2.4 TDS ma sterownik. Prosty jak L-jetronic w benzynie, ale ma. Kłopot z nim jest taki ze chipować się przez OBD nie da. Tylko wylut pamięci i programator i ponowny wlut, co jest kłopotliwe jeśli działamy np w warunkach polowych - typu zlot, spot, etc. .
2.4 JTD kup sobie (lybra lub kappa) a ja już Ci przygotuję moda : yesyes : który wciskał będzie odpowiednio :)

Re: Kappa TDS a JTD

: 18 gru 2011, 17:32
autor: maciej_ignys
Alan pisze:No z tą oszczędnością paliwa toś poleciał.. mi TDS pali w trasie od 7,5 - 8l ,miasto 8-9l słucham ile pali oszczędna Kappa jtd? 5 w trasie 6-7 w mieście? Awaryjność JTD na plus? Przestań, tds jest mniej kulturalny ale nie bardziej awaryjny.Powiedziałbym że ze wszystkich silników montowanych w Kappie tds jest najmniej usterkowym.
Leciałem trasę z Northampton do Leszna Kapciem JTD. Ostatni raz zatankowałem na granicy belgijsko-framcuskiej i ukulałem bodajże 1200 km bez karmienia. Wyszło niewiele ponad 5 litrów (120-130 na autobahnie). Też byłem w szoku :D