Kappa - pedał gazu, potencjometr, szarpanie samochodem
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 02 sty 2012, 19:32
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Kappa - pedał gazu, potencjometr, szarpanie samochodem
Witam.Mam nadzieję że to dobry dział bo z mechanika to ma niewiele wspólnego.Mianowicie podczas jazdy w zakresie od 1000 do 2000 czasem troche ponad 2000 obrotów auto szarpie tak jak bym gwałtownie zdjął nogę z gazu a tymczasem noga lezy tak samo bez zmian a obroty gwałtownie spadną nie o wiele ale to czuć bardzo bo jest to gwałtowne rzucenie silnikiem.Nie dzieje sie to regularnie silnik jest w dobrej kondycji tylko ma takie odbicia od czegoś nie wiem co to. Aha noi najczęśceij tak mu odbija jak jadę po dziurach. Nie jest to pompa wtryskowa ani filtr paliwa wszystko jest okej z mechaniki przewody paliwowe filtr itp.Pytanie co z tym zrobić jak to zlikwidowac, jak dostac sie do potencjometru przy pedale gazu, gdzie można znaleźć kostki elektryczne zasilające to ustrojstwo.Moja kappa to 2.4 TDS z 1996r.Liczę na pomoc w tym problemie bo staje się to strasznie uciążliwe
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 87
- Rejestracja: 06 gru 2009, 12:37
- Skype: doginson1984
- Imię: Robert
- Lokalizacja: trojmiasto
- Kontakt:
Re: Kappa - pedał gazu, potencjometr, szarpanie samochodem
mam 2.4 jtd po lifcie więc nie wiem czy u CIebie jest podobnie, ale wydaje mi się, że tak samo.
Kostka potencjometru gazu jest pod nogami kierowcy. Duża biała kwadratowa. Odkręcasz obudowę tą pod nogami i ją zobaczysz. Ja lutowałem, ale jest to ciężka robota bo mało miejsca. Proponuje użyć kostki elektrycznej, potem tylko zaizolować taśmą.
Co do szarpania, ja mam 2 kappy z tym problemem, poruszałem już tematy na tym forum z tym związane. Koledzy dawali mi rady, wydawało się, że szarpanie ustało, ale mimo wszystko jak wskazówka dojdzie do 90 stopni to zaczyna poszarpywać i tylko gdy dosłownie delikatnie dotykam pedał gazu. Jak szarpie wystarczy przygazować i przestaje.
Tobie dam takie rady po których mi trochę pomogło. Zaślep EGR. Wiele o tym piszą na forum alfoholików.
Daj dwie zaślepki. Jedną przy kolektorze wydechowym, drugą przy dolotowym. Komputer będzie miał błąd, ale nie wpłynie on na pracę silnika. Sprawdź a jeżeli są jeszcze fabryczne opaski w dolocie wymień i dobrze dokręć.
Sprawdź szczelność w całym dolocie. Często jest dziura w harmonijce przy turbinie.
Wykręć czujnik ciśnienia doładowania i zobacz czy w jego środku zobaczysz małą dziurkę. Jak jej nie ma to znaczy,
że zapchany. Ja czyściłem spirytusem.
No i na koniec koniecznie komputer, żeby sprawdzić jakie ma błędy. Zapisz sobie na kartce, wykasuj. Pojeździj i zobacz co się ponownie pojawi. Kabelek dostaniesz za 50 zł na allegro, Fiat Ecu Scan tym programem sprawdzisz błędy. Pozdrawiam.
Kostka potencjometru gazu jest pod nogami kierowcy. Duża biała kwadratowa. Odkręcasz obudowę tą pod nogami i ją zobaczysz. Ja lutowałem, ale jest to ciężka robota bo mało miejsca. Proponuje użyć kostki elektrycznej, potem tylko zaizolować taśmą.
Co do szarpania, ja mam 2 kappy z tym problemem, poruszałem już tematy na tym forum z tym związane. Koledzy dawali mi rady, wydawało się, że szarpanie ustało, ale mimo wszystko jak wskazówka dojdzie do 90 stopni to zaczyna poszarpywać i tylko gdy dosłownie delikatnie dotykam pedał gazu. Jak szarpie wystarczy przygazować i przestaje.
Tobie dam takie rady po których mi trochę pomogło. Zaślep EGR. Wiele o tym piszą na forum alfoholików.
Daj dwie zaślepki. Jedną przy kolektorze wydechowym, drugą przy dolotowym. Komputer będzie miał błąd, ale nie wpłynie on na pracę silnika. Sprawdź a jeżeli są jeszcze fabryczne opaski w dolocie wymień i dobrze dokręć.
Sprawdź szczelność w całym dolocie. Często jest dziura w harmonijce przy turbinie.
Wykręć czujnik ciśnienia doładowania i zobacz czy w jego środku zobaczysz małą dziurkę. Jak jej nie ma to znaczy,
że zapchany. Ja czyściłem spirytusem.
No i na koniec koniecznie komputer, żeby sprawdzić jakie ma błędy. Zapisz sobie na kartce, wykasuj. Pojeździj i zobacz co się ponownie pojawi. Kabelek dostaniesz za 50 zł na allegro, Fiat Ecu Scan tym programem sprawdzisz błędy. Pozdrawiam.
SuperRob Autonaprawa Mobilny Mechanik
facebook: SuperRob
trójmiasto
2xLancia kappa 2000 rok 2.4jtd
516-876-322
facebook: SuperRob
trójmiasto
2xLancia kappa 2000 rok 2.4jtd
516-876-322
Re: Kappa - pedał gazu, potencjometr, szarpanie samochodem
Witam,
odświeżam temat, ponieważ stałem się nowym posiadaczem w/w kappy.
Auto często wcale nie reaguje na pedał gazu.
Sprawa jest o tyle dziwna, że po kilkukrotnym puszczeniu i wciśnięciu pedału gazu jedzie normalnie.
Niestety gaz musi być wciśnięty do oporu.
Może jakieś sugestie co sprawdzić ?
Potencjometr gazu był podobno już 2 razy wymieniany.
Gdzie idą przewody od potencjometru ? Do pompy paliwa i ??
Pozdrawiam:
Cossi86
odświeżam temat, ponieważ stałem się nowym posiadaczem w/w kappy.
Auto często wcale nie reaguje na pedał gazu.
Sprawa jest o tyle dziwna, że po kilkukrotnym puszczeniu i wciśnięciu pedału gazu jedzie normalnie.
Niestety gaz musi być wciśnięty do oporu.
Może jakieś sugestie co sprawdzić ?
Potencjometr gazu był podobno już 2 razy wymieniany.
Gdzie idą przewody od potencjometru ? Do pompy paliwa i ??
Pozdrawiam:
Cossi86
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa - pedał gazu, potencjometr, szarpanie samochodem
Do STEROWNIKA SILNIKA a nie do pompy paliwa Co by przy pompie miał pedał gazu regulować ? wydatek ?Cossi86 pisze: ....ciach....
Gdzie idą przewody od potencjometru ? Do pompy paliwa i ??
Pozdrawiam:
Cossi86
Potencjometr ma numer na schemacie 364. Podłączony jest do złacza 72A - złącza sterownika silnika.
Spoiler:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Kappa - pedał gazu, potencjometr, szarpanie samochodem
Ramzes_II, ale ten schemat jest od tds czy jtd? Chyba jednak jtd, bo pompy wtryskowej nie widać...
Cossi86 nie wiem, czy diagnostyka komputerowa by coś naświetliła Jeśli potencjometr jest ok to należałoby sprawdzić połączenie potencjometru Z ECU oraz ECU z pompą wtryskową i samą pompę...
Cossi86 nie wiem, czy diagnostyka komputerowa by coś naświetliła Jeśli potencjometr jest ok to należałoby sprawdzić połączenie potencjometru Z ECU oraz ECU z pompą wtryskową i samą pompę...
KAPPA TDS & JTD
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa - pedał gazu, potencjometr, szarpanie samochodem
To jest JTD. O takim chyba jest mowa z tego co pisze kolega...volf pisze:Ramzes_II, ale ten schemat jest od tds czy jtd? Chyba jednak jtd, bo pompy wtryskowej nie widać...
Cossi86 nie wiem, czy diagnostyka komputerowa by coś naświetliła Jeśli potencjometr jest ok to należałoby sprawdzić połączenie potencjometru Z ECU oraz ECU z pompą wtryskową i samą pompę...
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Kappa - pedał gazu, potencjometr, szarpanie samochodem
Raczej chodzi o TDS , w pierwszym poście:Ramzes_II pisze: To jest JTD. O takim chyba jest mowa z tego co pisze kolega...
Moja kappa to 2.4 TDS z 1996r.Liczę na pomoc w tym problemie bo staje się to strasznie uciążliwe
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - pedał gazu, potencjometr, szarpanie samochodem
Owszem mowa o TDS.
Tak więc przewody idą na 100% do ECU, a następnie do pompy wtryskowej ?
Tak więc przewody idą na 100% do ECU, a następnie do pompy wtryskowej ?
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa - pedał gazu, potencjometr, szarpanie samochodem
Kurde. Post Cossi86 nie odnosi się do postu doginson ?Cossi86 pisze:Witam,odświeżam temat, ponieważ stałem się nowym posiadaczem w/w kappy.
No to wybaczcie.
Zaraz będziecie mieć schemat TDS-a:
364 - jak zwykle potencjometr pedału przyspieszenia.
Potencjometr wpiety jest w sterownik.
Spoiler:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Kappa - pedał gazu, potencjometr, szarpanie samochodem
Witam,
dzięki za schemat z tego co zauważyłem 3 przewody idą do CENTRALKI STERUJĄCĄ POMPĄ PALIWA, natomiast 1 do PRZEWODÓW WTRYSKU ELEKTRONICZNEGO ?
Gdzie mogę znaleźć centralkę i wtrysk elektroniczny ?
dzięki za schemat z tego co zauważyłem 3 przewody idą do CENTRALKI STERUJĄCĄ POMPĄ PALIWA, natomiast 1 do PRZEWODÓW WTRYSKU ELEKTRONICZNEGO ?
Gdzie mogę znaleźć centralkę i wtrysk elektroniczny ?
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa - pedał gazu, potencjometr, szarpanie samochodem
Centralka to Sterownik. Masz go nad nogami pasażera.Cossi86 pisze:Witam,
dzięki za schemat z tego co zauważyłem 3 przewody idą do CENTRALKI STERUJĄCĄ POMPĄ PALIWA, natomiast 1 do PRZEWODÓW WTRYSKU ELEKTRONICZNEGO ?
Gdzie mogę znaleźć centralkę i wtrysk elektroniczny ?
Jeden przewód oznaczony kolorem H idzie do MASY urządzeń elektronicznych.
Pozostałe trzy przewody idą do złącza 72A - czyli centralki*/sterownika*/komputera* wtrysku.
* niepotrzebne skreślić.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Kappa - pedał gazu, potencjometr, szarpanie samochodem
Ja bym jednak zainwestował w diagnostykę, byłoby chociaż wiadomo czy jest problem z potencjometrem od gazu czy z nie. Jakie są dokładnie objawy niesprawności?. Może pasują to tego:
http://www.autoexpert.pl/artykul_479.html
http://www.autoexpert.pl/artykul_479.html
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - pedał gazu, potencjometr, szarpanie samochodem
Ciężko dokładnie stwierdzić czy to potencjometr, czy pompa, czy może elektronika.
Objaw jest taki że gdy wciskam pedał gazu obroty wchodzą np. na 3000 obr/min i trzymam pedał w tej samej pozycji, a po chwili obroty spadają do 900 tak jak bym puścił pedał.
Pomaga całkowite zdjęcie nogi z gazu i ponowne wciśnięcie. Niestety po chwili to samo.
W czasie jazdy trzeba albo zdjąć nogę z gazu i wcisnąć ponownie, albo kilkukrotnie wcisnąć gaz do oporu.
Jak już załapie to auto bardzo ładnie wkręca się na obroty i turbina pracuje.
Czy jeśli mam kabel vag-kkl i dokupię do niego przejściówkę 3 pin to będę mógł sczytać błędy ?
Chodzi o to http://allegro.pl/przejsciowka-adapter- ... 08126.html
Jeśli nie to jaki interfejs by się przydał ?
Będę wdzięczny za wszelkie informacje
Objaw jest taki że gdy wciskam pedał gazu obroty wchodzą np. na 3000 obr/min i trzymam pedał w tej samej pozycji, a po chwili obroty spadają do 900 tak jak bym puścił pedał.
Pomaga całkowite zdjęcie nogi z gazu i ponowne wciśnięcie. Niestety po chwili to samo.
W czasie jazdy trzeba albo zdjąć nogę z gazu i wcisnąć ponownie, albo kilkukrotnie wcisnąć gaz do oporu.
Jak już załapie to auto bardzo ładnie wkręca się na obroty i turbina pracuje.
Czy jeśli mam kabel vag-kkl i dokupię do niego przejściówkę 3 pin to będę mógł sczytać błędy ?
Chodzi o to http://allegro.pl/przejsciowka-adapter- ... 08126.html
Jeśli nie to jaki interfejs by się przydał ?
Będę wdzięczny za wszelkie informacje
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa - pedał gazu, potencjometr, szarpanie samochodem
Tak, powinien się połączyć.Cossi86 pisze:Ciężko dokładnie stwierdzić czy to potencjometr, czy pompa, czy może elektronika.
Objaw jest taki że gdy wciskam pedał gazu obroty wchodzą np. na 3000 obr/min i trzymam pedał w tej samej pozycji, a po chwili obroty spadają do 900 tak jak bym puścił pedał.
Pomaga całkowite zdjęcie nogi z gazu i ponowne wciśnięcie. Niestety po chwili to samo.
W czasie jazdy trzeba albo zdjąć nogę z gazu i wcisnąć ponownie, albo kilkukrotnie wcisnąć gaz do oporu.
Jak już załapie to auto bardzo ładnie wkręca się na obroty i turbina pracuje.
Czy jeśli mam kabel vag-kkl i dokupię do niego przejściówkę 3 pin to będę mógł sczytać błędy ?
Chodzi o to http://allegro.pl/przejsciowka-adapter- ... 08126.html
Jeśli nie to jaki interfejs by się przydał ?
Będę wdzięczny za wszelkie informacje
Do tego Fiat Ecu Scan i gotowe.
W FES jest w Parametrach pozycja pedału przyspieszenia oraz pozycja pozycja pedału przyspieszenia (przetwornik). Pierwsza w czasie rzeczywistym pokazuje wciśnięcie w %, a druga (przetwornik) w mV.
Tym na postoju (wyłączony silnik) dokładnie obejrzysz co sie dzieje z potencjometrem. Najlepiej jeszcze wykres włączyć i zlogować z 5 min.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Kappa - pedał gazu, potencjometr, szarpanie samochodem
Ramzes_II diagnozowałeś może kappę tds (silnik) tym interfejsem, bo słyszałem, że takimi na usb nie da rady
Cossi86 trudno przypuszczać, aby 3 pedały gazu były uszkodzone...(bo podobno podmieniano 2 razy). Można na początek pomierzyć omomierzem, popatrz na fotki
Cossi86 trudno przypuszczać, aby 3 pedały gazu były uszkodzone...(bo podobno podmieniano 2 razy). Można na początek pomierzyć omomierzem, popatrz na fotki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
KAPPA TDS & JTD