Delta II - spalony emulator Landi Renzo i następstwa zwarcia

Skellen
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 16 cze 2009, 1:51
Lokalizacja: Kraków

Delta II - spalony emulator Landi Renzo i następstwa zwarcia

Post autor: Skellen » 17 sty 2012, 21:56

Witam.

Sprawa wyglada nastepujaco:

Pewien Pan podjął się podłączenia wszystkich przewodów do silnika, który był wymieniany, mnie nie było (wyjazd za granice i nie moglem tego dogladac). Niestety ów Pan nie miał żadnego pojećia i połączył ze sobą 8 (osiem) końcówek wychodzących z emulatora (końcówki między, które trzeba było kolejno wpiąć wtryskiwacze) 8-O Samochód przejechał nawet jakieś 20 KM (ten Pan nim tyle zrobił) ale stanął w miejscu i nie odpalił więcej (podobno spalił jak smok duuuzo paliwa, czemu sie nie dziwie bo palil benzyne razem z gazem). nastąpiło zwarcie i większość elementów w emulatorze uległo spaleniu... samochód po całkowitym odłączeniu instalacji gazowej nie odpala, zalewa świece, czasem coś wybuchnie do kolektora i tak w kółko...

Co się stało ? jaki element za to odpowiada i co muszę wymienić. Nie chcę wydawać 150PLN za podłączenie u jakiegoś dzidka komputera.

Pozdrawiam i liczę na pomoc.

EDIT:

Podłączenie komputera z takiej samej delty bez klimatyzacji nie daje zadnych efektow.

Skellen
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 16 cze 2009, 1:51
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - spalony emulator Landi Renzo i następstwa zwa

Post autor: Skellen » 20 sty 2012, 22:57

moze jednak ktos pomoze ?

Instalacja LANDI RENZO A1 -V05,
nr komputera/sterownika: IAW8F .52040T-GG.

Czy w jakiś sposób jestem w stanie odczytać kody błędów bez podłączania komputera w tym aucie ? W Themie można, w fiatach także za pomocą zwierania pinów, jak to ma się w tym modelu ?

P.s. Gdyby ktoś miał schemat podłączenia przewodów podciśniena w tym silniku byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II - spalony emulator Landi Renzo i następstwa zwa

Post autor: bassman » 21 sty 2012, 22:09

Zostały uszkodzone wzmacniacze na wyjściu wtryskiwaczy paliwowych w ECU silnika.
Naprawa możliwa, lecz nieopłacalna - polecam włożenie używanego sprawnego ECU i emulatora wtrysków - może być STAG, oczywiście po uprzednim 100% upewnieniu się, że wszystkie przewody są właściwie spięte i połączone.
Swoją drogą to nie rozumiem co za trudność jest w przepięciu instalacji pod drugi silnik.

Pozdrawiam.

Skellen
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 16 cze 2009, 1:51
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - spalony emulator Landi Renzo i następstwa zwa

Post autor: Skellen » 22 sty 2012, 1:46

Dziękuję bardzo za odpowiedź.

Jeżeli zmiana map sensora i tej kostki na 10 pin nic nie da to pewnie będzie to.
Może znajdę te wzmacniacze i zalutuję sprawne, ew. może znajdę gdzieś jakiś tani ecu.

Ja też nie rozumiem co za problem popatrzeć na końcówki i trochę pomyśleć gdzie mogły być...

tak w sumie te wzmacniacze są w formie tranzystorów, czy jest to jakiś inny element ?
Jakby co, jakiego ecu szukać ? bo na allegro nie widzę nic z moim numerem

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II - spalony emulator Landi Renzo i następstwa zwa

Post autor: bassman » 22 sty 2012, 20:45

Dokładny rocznik, marka, model, wersja silnikowa auta?
Jak otworzysz ECU, to zobaczysz co tam siedzi - ja dokładnie Ci nie podam bo na pamięć nie znam co gdzie wkładali, jeśli masz obeznanie w elektronice to powinieneś sobie poradzić.
Mapsensor możesz sprawdzić podłączając woltomierz i na włączonym zapłonie zasysać powietrze ustami przez wężyk - 5V to zasilanie - powinno być stałe, dwie pozostałe wartości powinny się zmieniać w zależności od podciśnienia jakie wytwarzasz - nie przesadź z zasysaniem ;-)

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”