LPG

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: marceli » 12 lut 2012, 8:18

thomas85pl pisze:eżeli chodzi o dodawanie Pb do LPG, - powiem do czego to służy - ktoś np ma samochód 150-200 itp KM nie ważne, ma reduktor który jest przystosowany do tej mocy ale przy wyższych obrotach silnika, kiedy silnik potrzebuje więcej paliwa, reduktor nie nadąża odparowywać gaz i w takim przypadku silnik poprostu nie ciągnie, zamula się itp, dodajemy troszkę Pb i jest ok. Można też dodawać Pb nawet z mocnym reduktorem, mieszanka robi się bardziej bogatsza i silnik wykorzystuje swoją moc w pełni.
Hmm,no cóż nasze zdania się tutaj różnią,ja uważam ,że instalacja i komponenty powinny być tak dobrane żeby chodziło jak należy na samym LPG.W końcu o to wszystkim chodzi,przy montażach instalacji,bynajmniej powinno.

Tym,też kierowałem się zakładając gaz do Kappy, ma być jak na benzynie, w końcu to sekwencja.
Jeśli jest taka sytuacja jak opisujesz powyżej ,że silnik nie ma mocy itp niestety dla mnie to zły montaż,komponenty.
Ale,Twoja sprawa, chcesz dodawaj Pb.
thomas85pl pisze:Co do Valteków - wiem jakie są ale sobie je wstawiłem do samochodu i nawet dobrze się sprawują, nie czuję różnicy Pb czy LPG, bo sterownik jest ustawiony prawidłowo z odpowiednim czasem wtrysku. Nie wiem ile wytrzymają... podobno 40 tyś km, zobaczymy. Później wstawię Hana lub AEB. Wstawiłem aby przetestować.
Valtek to przestarzała konstrukcja i nic tego nie zmieni.Dla swojego przekonania sprawdź je po 10-15tys km.Zobacz jak dawkują.
A najlepiej, wstaw Hana i miej spokój.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Żółtek87
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 158
Rejestracja: 04 sty 2011, 15:39
Imię: Jarek
Lokalizacja: Bujały k/Sokołowa Podlaskiego

Re: LPG

Post autor: Żółtek87 » 12 lut 2012, 11:02

Ja mam valteki i przejechałem na nich do tej pory 21tys.km i nie narzekam. Ale jak się rozlecą to zmienie na hana.
Nissan Almera N15 1.6 16V '99r.-był
Lancia Kappa 2.0 20V '00r.-była
Opel Astra G 1.6 16V '05r.-był
Ford Focus mkII 2.0 tdci '06r.-był
Ford Transit 2.0 tddi '06r.-był
Renault Trafic 2.0 dci '07r.-jest
Mercedes W124 E300DT "94r.-jest

Cyklinowanie i układanie parkietów oraz deski podłogowej 512122146.

thomas85pl
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 53
Rejestracja: 06 lut 2012, 14:59
Imię: Tomek
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: thomas85pl » 12 lut 2012, 18:48

Ja wstawiłem Valteki tak jak mówiłem - na próbę. Muszę przetestować. Wymienię za rok, nawet jak będą dobre, ale będę przynajmniej wiedział na własnym przykładzie czy są dobre czy nie a nie - mówią ludzie że...

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: LPG

Post autor: bassman » 10 mar 2012, 22:38

Witam!
Dorzucę się do tematu.
Czy doradcy kolegi thomas85pl wiedzą co nieco o instalacji Vialle LPi?
Mam kilka pytań natury technicznej - nie, eksploatacyjnej - i potrzebuję jakiś kontakt (mail, nr. telefonu), do osoby kompetentnej w tym temacie i chcącej porozmawiać, a nie bełkotliwie owijać w bawełnę robiąc ze swojej wiedzy czarną magię.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: marceli » 12 mar 2012, 10:43

Zapytaj może u tego człowieka.Chyba jako jeden konkretnie zna temat:
Vialle LPi
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: LPG

Post autor: bassman » 13 mar 2012, 23:15

To jeden z wspomnianych "czarodziei" co magią się zajmują i każdemu o niej mówią...

Ale dzięki za chęci.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: marceli » 14 mar 2012, 9:54

Bo Vialle u nas to jeszcze taka trochę magia....niestety...i to za duże pieniądze...
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: LPG

Post autor: bassman » 14 mar 2012, 23:01

Uwierz mi, że wtrysk gazu w fazie ciekłej, jest najprostszą instalacją lpg w każdym aspekcie (działania, budowy, montażu). Wiedza tajemna sprowadza się tylko do pewnych drobnych zagadnień i dostępności części - gdzie zamienniki w ogóle nie są "opublikowane" ze względu na wspomnianą magię.

Jestem bliski rozkminienia jej, potrzebuję tylko rzetelnej odpowiedzi (potwierdzonej uzasadnieniem, a nie domysłami) na kilka krótkich pytań.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: marceli » 15 mar 2012, 19:32

Budowa i zasada działania może i prosta ale koszt części i komponentów jakie są potrzebne do montażu ot cała zagwostka chyba.
Późniejsze serwisowanie pompy wysokiego ciśnienia,gdzie to zrobisz....sam?

Nie zagłębiałem się w temat na poważnie to nie wchodzę w polemikę.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: LPG

Post autor: bassman » 15 mar 2012, 23:22

Owszem, zrobię sam, pompa to najprostsze urządzenie z tej całej zgrai. Najprostszy trójfazowy silnik klatkowy z mimośrodem. Wysokie ciśnienie - w zależności od obrotów zadanych przez sterownik to 15 do 20 barów.
Nie chcę, aby to zostało odebrane jako jakaś propaganda, ale lęk większości ludzi do tej instalacji jest podparty niewiedzą, która ową czarną magią jest chroniona - takie koło zamknięte...

Przepraszam za powyższe OT, w każdym razie, nadal szukam jakiegoś kompetentnego człowieka umiejącego odpowiedzieć mi na kilka prostych pytań dotyczących wtrysku gazu w fazie ciekłej.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
tomas
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: tomas » 27 lip 2012, 18:55

Podepnę się do tematu LPI Vialle.

Sam jestem użytkownikiem tej instalacji. Dla waszej ciekawości dodam że moja została zamontowana fabrycznie. Auto ma przejechane 500tys km na Lpg i wciąż jeździ.
Auto kupiłem z niesprawna pompą Lpg, ktoś ją po prostu zaniedbał.
Kilka lat temu o LPI nie wiedziano nic. Uczyłem się tej instalacji sam bo nie było wyjścia.
Dziś nie ma ona przede mną żadnych tajemnic. Sam ją serwisuje. Generalnie nie ma się tu co zepsuć. Pompa jest w całości do zregenerowania, dalej to przewody, regulator ciśnienia i wtryski.
Żadnych parowników, grzania wodą, strojenia, wgrywania map itp.
Zasada działania taka jak wtrysku benzyny tyle że to gaz podany w wazie ciekłej.
Rozprężenie i odparowanie gazu następuje w cylindrze dodatkowo go chłodząc co wpływa na jego napełnianie, dlatego silniki na LPI mają lepsze parametry (moc, moment) niż na Pb.
Elektryka gazu sterowana centralka benzynową, sygnał z wtryskiwaczy Pb jest wydłużony i podany na Lpg. Żadnych problemów z Check i itp., po prostu silnik w dalszym ciągu ?myśli? że jedzie na Pb.
W chwili obecnej Vialle ma już instalację gazu do wtrysku bezpośredniego benzyny jak i do Diesel-a, realizowaną przez te same przewody zasilające. Jest to firma która nadaję kierunek rozwijania się instalacji Lpg z tym że innych daleko zostawiła w tyle. Ciekły wtrysk mieli już w 95r., a Kappa była jedną z pierwszych w których ją zainstalowali.

Pozdrawiam

P.S.
Dla tych co mają jakieś problemy z Lpi Vialle, chętnie pomogę.
Jest:
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km - Obrazek
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego Obrazek

Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km Obrazek
07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta Obrazek
97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia Obrazek
87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”