Delta II - problem z odpaleniem

Awatar użytkownika
emil504
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:05
Imię: Emil
Lokalizacja: LUBLIN

Delta II - problem z odpaleniem

Post autor: emil504 » 05 mar 2012, 22:28

Witam wszystkich :) .
Przeczytałem wszystko co mogłem i gdzie mogłem i nic nie znalazłem.
Mój problem polega na tym , że auto od jakiegoś czasu rzuciło palenie, Lancia delta II 2,0 turbo 16v.
Tak wiem , że podstawą jest diagnostyka silnika - to dopiero była walka :-P ( nawet serwis nie wiedział gdzie znajduje się wtyczka 3 pinowa ). Zakupiony interfejs , troszkę szukania w internecie i odnaleziona : yesyes : .
Bo zdiagnozowaniu silnika i wykryciu kilku błędów przystąpiłem do kasowania. Udało się wykasować prawie wszystkie .
Pozostały dwa :
- brak synchronizacji czujnika położenia wały z czujnikiem położenia wałka;
- uszkodzony czujnik położenia wału.
Wymieniłem oba czujniki. I nic dalej samochód nie pali.
Rozrząd sprawdzony. Paliwo jest ( zalewa świece ) , iskra jest ( wydaje się słaba , ale może ten typ tak ma ).
Drugi ecu silnika ( zdjęte immo ).
Posprawdzałem przejścia między czujnikami a ecu ( tu nie jestem pewny , lepszy jestem z mechaniki niż z elektryki ).
Zanim Lucia przestała palić zapalała się marchewa ( check engine ) i auto traciło moc . Po utrzymywaniu obrotów na postoju w okolicach 2000 rpm marchewka znikała i auto jeździło normalnie, aż do momentu odpuszczenia gazu lub hamowania silnikiem. Po kilku tygodniach nawet trzymanie na 2000 rpm nie pomagało . Silnik przy tych obrotach pracował jakby gubił zapłon na jednym cylindrze.
Moje pytanie jest takie.
Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem?
Jeśli nie macie pomysłu co to może być proszę o pomoc w znalezieniu osoby ( zakładu ) , która znała by się na naprawie elektryki. Szukam zaufanej osoby , która wie co robi i robi za tyle ile jest to warte.
Pytałem kilka zakładów ale nie chcą się podjąć naprawy tego auta : gafa : , czemu???
Proszę o pomoc .
Będę wdzięczny za pomoc w uruchomieniu pojazdu. Wiosna idzie : yesyes : .
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta II - problem z odpaleniem

Post autor: Wilkin » 06 mar 2012, 20:52

emil504 pisze: - brak synchronizacji czujnika położenia wały z czujnikiem położenia wałka;
Sprawdź rozrząd.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
emil504
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:05
Imię: Emil
Lokalizacja: LUBLIN

Re: Delta II - problem z odpaleniem

Post autor: emil504 » 07 mar 2012, 18:40

Dzięki,
Tak zapomniałem napisać , że rozrząd sprawdzony pod kilkoma względami .
Jest ustawiony na znaki i klin z koła nie został wycięty.
Może ktoś jeszcze coś podpowie .
Czekam na propozycje lub dobrego elektryka w lublinie lub okolicach.
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II - problem z odpaleniem

Post autor: mac1us » 07 mar 2012, 20:07

Jak dla mnie to masz typowy problem z czujnikiem położenia wału i raczej na nim się powinieneś skupić. Bez czujnika położenia wałka rozrządu auto powinno Ci normalnie zapalić.
Jaką masz przerwę między czujnikiem położenia wału, a kołem, może jest za duża i nie ma sygnału przez to.
Manual do Fiata Coupe i posprawdzaj sobie przejścia na odpowiednich pinach przy wtyczce kompa.

Jak mechanik usłyszy, że to Lancia Delta Turbo to się przerazi, jeśli usłyszałby Fiat Coupe Turbo to podejrzewam, że miałby troszkę inne podejście, bo jest to niby bardziej pospolite auto i przez to łatwiejsze do naprawy :lol: :lol: . Spytaj się czy podjęliby się naprawy Fiata Coupe 16vt?

Awatar użytkownika
emil504
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:05
Imię: Emil
Lokalizacja: LUBLIN

Re: Delta II - problem z odpaleniem

Post autor: emil504 » 07 mar 2012, 20:43

Niby masz rację mac1us,że jak powie sie Fiat Coupe to inaczej gadają ,ale tylko przez chwilę. Dzięki za manuala popatrzę na przerwę . Sprawdzałem kilka razy i wydaje sie być dobra . Wymieniłem czujnik położenia wału na Magneti Marelli z ustawieniem przerwy na około 1 mm , ale nie było zmiany. Nie chce pisać ile powymieniałem rzeczy , ale wydaje mi sie ,że jest coś z instalacją elektryczną , możliwe że jest gdzieś zgnita . Wiele przewodów jest połączonych lutami i może gdzieś pod termokurczką jest jakis psikus.
Poczytam manuala.
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II - problem z odpaleniem

Post autor: mac1us » 07 mar 2012, 20:49

To kup wiązkę od Fiata Coupe 16vt i przełóż sobie, masz klimatyzację? Sprzedawałem koledze taką wiązkę jeśli byłbyś zainteresowany to mógłbym się go zapytać czy nie chce jej sprzedać, bo była bardzo ładna i pewna.

Trochę czasu mi to zajęło, ale po przestudiowaniu wiązki między innymi od 16vt stwierdzam, że jest dość prymitywna i łatwa do ogarnięcia.

Awatar użytkownika
emil504
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:05
Imię: Emil
Lokalizacja: LUBLIN

Re: Delta II - problem z odpaleniem

Post autor: emil504 » 08 mar 2012, 8:00

Jeśli posiadasz taka wiązkę to chętnie pogadam z Tobą na ten temat. Zapytaj kolegi i daj znać to zadzwonie do Ciebie i ustalimy resztę szczegółów. Ja tym czasem puszczę nowe przewody między czujnikiem a ecu i sprawdzę czujnik stukowy silnika.
Tak mam klimatyzację i właśnie w kostkę 3 pin klimatyzacji wszyscy psełdo mechanicy ( nawet serwis fiata ) wpinali swoje komputerki : czerwona : . Czekam na info. Dzięki jeszcze raz za zainteresowanie .
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II - problem z odpaleniem

Post autor: bassman » 13 mar 2012, 23:27

Czy jesteś pewien klinów kół/wałków rozrządu i klina/koła wału silnika?
Czy jesteś pewien, że immo nie psoci?
Tam jest przepływomierz powietrza, jeśli tak to sprawdź go.
Waha dochodzi i wtryskiwacze plują?
EGR tam jest, jeśli tak to czy zachowuje się prawidłowo - zaślep go.
Katalizatora nie masz zapchanego - odpal silnika z wykręconą jedną świecą (to nie jest żart), jeśli będzie chodził to masz kata zapchanego na amen.

Odezwij się jak to posprawdzasz w należyty sposób.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
emil504
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:05
Imię: Emil
Lokalizacja: LUBLIN

Re: Delta II - problem z odpaleniem

Post autor: emil504 » 15 mar 2012, 18:39

Wacha dochodzi - zalewa świece ( wtryski wyczyszczone płynem i ultradźwiękowo )
Przepływki nie ma - jest za to czujnik temperatury powietrza zasysanego ( wymieniany )
EGR? chyba w dieslach
Kliny na kołach na miejscu.
Iskra też jest na świecach.
Kat wycięty i wspawany tłumik przelotowy.
Napięcie na przewodach do CPW 0,5 V - tak ma być?|
W sobotę zaczynam akcję wyjęcia silnika i wiązki przewodów.
Zostanie wszystko sprawdzone centymetr po centymetrze.
Udusić włochów za instalacje elektryczną i milion podciśnień.
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II - problem z odpaleniem

Post autor: mac1us » 15 mar 2012, 22:28

Jutro sprawdzę jakie ma być napięcie na czujniku położenia wału, bo tego nie wiem, a zapomniałem to zrobić w ciągu dnia.
Instalacja jest właśnie zajebiaszcza, bo jest osobna dla silnik i osobna dla reszty, a to, że diagnoza jest prymitywna no cóż 16vt w Delcie 2 były od 93 roku także i w VW z tego roku nie ma co marzyć o takim luksusie.

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II - problem z odpaleniem

Post autor: bassman » 15 mar 2012, 23:09

Jeśli nie masz przepływomierza to musisz mieć czujnik podciśnienia. Szukaj plastikowego ustrojstwa gdzie wchodzi wtyczka z (najczęściej) trzema przewodami i jednym wężykiem podciśnienia z kolektora ssącego - jemu się przyjrzyj.

Egr był nie tylko w dieslach.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II - problem z odpaleniem

Post autor: mac1us » 15 mar 2012, 23:14

To się zwie map-sensor, jest na podszybiu pod plastikiem.

Egr był, ale raczej nie występował zbyt często. W 16vt jest tylko odsysanie par paliwa, które ja chyba przy najbliższej okazji w ogóle usunę, bo ma w cholerę wężyków, brzydko wygląda no i nie potrzebnie waży :).

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II - problem z odpaleniem

Post autor: bassman » 16 mar 2012, 1:05

Usuń usuń, a zobaczysz jak benzyna wybucha...

Awatar użytkownika
emil504
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:05
Imię: Emil
Lokalizacja: LUBLIN

Re: Delta II - problem z odpaleniem

Post autor: emil504 » 16 mar 2012, 10:29

Map sensor również wymieniany i podmieniany i pomierzony.
Czekam na instalacje elektryczna silnika.
A może mają w serwisie nową?
Ciekawe ile kosztuje?
Przekręcę do serwisu i zdam relację czy mają takie coś.
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta II - problem z odpaleniem

Post autor: Wilkin » 17 mar 2012, 0:45

emil504 pisze:Wacha dochodzi - zalewa świece
Iskra też jest na świecach.
Rozumiem że dolotu nie zatkałeś jakąs szmatą ,czyli weź w rączkę miernik ciśnienia - i sprawdź je w cylindrach.
Rozumiem że czujniki i podciśnienia są ważne - ale fizykę ciężko jest oszukac - więc jak masz powietrze,paliwo i iskrę -a jednocześnie ma to gdzie uciekac, to zostaje ci tylko to.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”