Lybra 1.8 16v - problem z Vialle V gen

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
barsliw
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 496
Rejestracja: 06 lut 2012, 23:58
Imię: Bartek
Lokalizacja: Warszawa

Lybra 1.8 16v - problem z Vialle V gen

Post autor: barsliw » 02 kwie 2012, 19:13

Auto to Lybra 1.8 z 2002r z instalacją Vialle. I mi już powoli bokiem wychodzi to Vialle. Czasami myślę żeby to wywalic i wstawić zwykła sekwencje na stagu. Pompa po regeneracji, niby komputer od Vialle błędów nie pokazuje a przy 1/4 butli zaczyna się dlawic a przy wysprzeglaniu co jakiś czas telepie bo spada z obrotów.. To akurat bez względu na ilość gazu. Na benie problem nie występuje. FES pokazuje błąd zaworu wariatora , ale to bez związku raczej oraz błąd catalyst converter P0420 jeśli dobrze pamiętam. Czy to może mieć znaczenie skoro na benzynę wszystko działa okej?
Była: Lybra 1.8 LPG, Lybra 2.4jtd CF3 - 2000r
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7295
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Lybra 1.8 16v - problem z Vialle V gen

Post autor: faraon » 02 kwie 2012, 21:14

Niedługo, ale jeździłem z taka instalacją.
Takie objawy jak Ty miałem przy uszkodzonym emulatorze wtryskiwaczy benzynowych (symbol PD 21). A jak tam z filtrem gazowym ? Sadzę, że go wymieniłeś, ale jeśli była regenerowana pompa, to w zbiorniku został "syf" z rdzy .... No chyba, że oprócz regeneracji był czyszczony zbiornik gazowy. Taki filtr w zasadzie wymienia się co 30 tys. ale jeśli zbiornik jest zasyfiony - zatka się szybciej (jest z siatki metalowej).
Program do diagnostyki silnika benzynowego nie pokaże Ci błędów zasilania gazowego. Sam piszesz, że na benzynie chodzi OK (to dobrze) - jedź do fachowca od Vialle (jest ich niewielu), podepnie swojego kompa i będzie wszystko wiadomo.
Ja serwisowałem swoje auto w w Lublinie na ulicy Bursaki 6 :link: . Polecam.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
barsliw
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 496
Rejestracja: 06 lut 2012, 23:58
Imię: Bartek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 1.8 16v - problem z Vialle V gen

Post autor: barsliw » 02 kwie 2012, 22:07

Dzięki za odzew.
Filtr gazu podobno tylko się czyści w tych instalacjach i tegoż fachowiec dokonał. Zbiornik też podobno został wyczyszczony przy okazji wyjęcia pompy.
Jak napisałem komp od Vialle został podpięty i nie pokazał żadnych błędów Moje uwagi odnośnie FES to tylko tak pomocniczo. Czasami zdarza się,że usterka nie będąca problemem przy zasilaniu Pb jest sporą przeszkodą dla gazociągu.
Też miałeś to zrzucanie z obrotów czy dławienie przy mniejszej ilości gazu?
Tak na logikę to dławienie przy małej ilości gazu powinno wskazywać na pompę. Ma ona wszak podwajać ciśnienie gazu, przekazywanego do regulatora ciśnienia przed wtryskami. Jeśli pompa uwalona to samorozprężanie gazu przy małej jego ilości w butli nie pozwala mu "dotrzeć" do regulatora. Stąd dławienie.Tylko,że k..a pompa po regeneracji...Ile można wziąć za taką zdemontowaną Vialle??;)
Była: Lybra 1.8 LPG, Lybra 2.4jtd CF3 - 2000r
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7295
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Lybra 1.8 16v - problem z Vialle V gen

Post autor: faraon » 02 kwie 2012, 22:21

1. Filtr gazu NA PEWNO się wymienia - popatrz tutaj
2. Miałem dławienie - przyczyna było :) jednoczesne spalanie gazu i benzyny (za bogata mieszanka)
3. nie znam i nie interesuje mnie zasada działania pompy (ma podać gaz w fazie ciekłej i w odpowiednich parametrach)
4. Nikt Ci nie kupi zdemontowanej Vialle - nowa kosztuje ok 10 tys. (montują na zamówienie - chętnych zbyt wielu nie ma)
5. Poczytaj na temat Vialle na forum Volvo - tam jest o tym najwięcej.

Nie pomogłem wiele, ale ja bym pojechał w inne miejsce celem diagnozy - nic bym nie mówił za wyjątkiem objawów. A dobra Vialle jest naprawdę rewelacyjna. Auto jest "mocniejsze" subiektywnie niż na benzynie. Swoje auto sprzedałem koledze, którego znam od 35 lat. Nie narzeka.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
barsliw
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 496
Rejestracja: 06 lut 2012, 23:58
Imię: Bartek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 1.8 16v - problem z Vialle V gen

Post autor: barsliw » 02 kwie 2012, 22:37

faraon pisze: 2. Miałem dławienie - przyczyna było :) jednoczesne spalanie gazu i benzyny (za bogata mieszanka)
Ale dławienie powiązane z ilością gazu w zbiorniku?
Przepraszam,że ciągnę za język,ale spać mi to nie daje.
Była: Lybra 1.8 LPG, Lybra 2.4jtd CF3 - 2000r
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7295
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Lybra 1.8 16v - problem z Vialle V gen

Post autor: faraon » 02 kwie 2012, 22:40

barsliw pisze:
faraon pisze: 2. Miałem dławienie - przyczyna było :) jednoczesne spalanie gazu i benzyny (za bogata mieszanka)
Ale dławienie powiązane z ilością gazu w zbiorniku?
Przepraszam,że ciągnę za język,ale spać mi to nie daje.
Nie. Uszkodzeniem emulatora PD 21.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 1.8 16v - problem z Vialle V gen

Post autor: bassman » 03 kwie 2012, 19:35

Witam!
Tak na początek, to jeśli skreślasz tą instalację i chcesz wsadzić inną - to jestem bardzo mocno nią zainteresowany.

Jednak może byś się nie zniechęcał i spróbował ją uruchomić.
Dławienie silnika, może być spowodowane wieloma czynnikami.
W tej instalacji może to być pompa, wtryskiwacze, emulator, regulator ciśnienia, komputer...
Co zostało dokładnie zrobione przy "naprawie" pompy - napisz mi wszystko co wiesz.
Czy może wiesz jakim programem podpiął się gazman do komputera Vialle? - chodzi o nazwę.
Czy przy pracy silnika na gazie słychać pracującą pompę?

Napisz dokładne odpowiedzi, ja Ci napiszę co możesz zrobić we własnym zakresie, a co będzie trzeba zrobić rękami gazmana kirowanymi Twoimi poleceniami.
Instalacja powinna ruszyć i chodzić.

PS.
Kiedy dokładnie zaczął się problem, czy auto (jak i do kiedy) jeździło poprawnie na gazie.
Czy możesz połączyć anomalie gazowe z jakimś faktem dotyczącym samochodu (wymiana, naprawa, awaria czegokolwiek w aucie)?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
barsliw
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 496
Rejestracja: 06 lut 2012, 23:58
Imię: Bartek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 1.8 16v - problem z Vialle V gen

Post autor: barsliw » 03 kwie 2012, 20:49

No to zaczynamy.
Gaziarz powiedział,ze regeneracja pompy polegala na: wyczyszczeniu filtra, wymianie łożysk, naprwaie zaworu zwrotnego i wlaniu oleju.
Nie mam podstaw mu nie wierzyć,ale tez nie bede bezkrytycznie patrzyl na jego robote.
Przyznam,ze zaplacilem za to 750 co na tle innych wydawalo sie tanio. Oby nie okazalo sie,ze chytry dwa razy traci.
Ale do rzeczy.
Zatankowalem zbiornik do pełna...za jakies 110zł po 2,90L to wychodzi jakies 38L i po przejechaniu 210km auto zaczyna sie dławić tak jakby brakowalo gazu.Ale to niemozliwe zeby palil 18L skoro przed naprawa pompy palil max.14.
A w trasie to wogole palil jak malolitrazowka.
Nazwy programu nie znam. Generalnie podpinałem u innego gaziarza i powiedzial mi 1000 za regeneracje,wiec znalazlem innego ktory zrobil za 750. Zdaje sie, ze efekty widac.
Pompe słychać podczas pracy na gazie. Taki jakby miarowy szum. Ciszej-glośniej.
Generalnie instalacja zaraz po kupnie chodzila okej. Wkurzalo mnie tylko przygasanie przy wysprzęgleniu i towarzyszacy temu zapach gazu. Tak jakby nie spalal calego gazu i czesc idzie w wydech. Pewnie sonda do wymiany, bo dzis na benzynie tez zaobserwowalem taki objaw.
Aha, i jeszcze wskaźnik poziomu gazu przestal dzialać. Pokazuje cały czas 4 zielone diody...
Do tego dochodzi fakt,ze na butle skonczyla sie legalizacja,bo nie mozna jej przedluzyc na kolejne 10 lat...
Przez to wszystko rozwazam troche wywalenie tej instalacji i zalozenie IV gen.
Jednak jak mniemam wartosc tej instali nie jest zbyt duza...
Wiem,ze troche chaotycznie tlumacze,ale w..rw juz mam na to wszystko...a auto takie fajne;)
Była: Lybra 1.8 LPG, Lybra 2.4jtd CF3 - 2000r
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 1.8 16v - problem z Vialle V gen

Post autor: bassman » 04 kwie 2012, 17:14

Witam!

Auto jest dobre i nie wiń je za problemy z instalacją lpg.
Jeśli pompa została poprawnie zregenerowana to będzie co innego winne - zaufamy gazmanowi, najwyżej później to wyjdzie...
Nie słuchałem tego silnika, ale z opisu to masz albo zbyt bogatą mieszankę, lub zbyt ubogą. Postaramy się to zdiagnozować.
Najpierw proponuję sprawdzić sondę lambda, czy działa, a jeśli działa to czy poprawnie.
Jeśli to silnik z dwiema sondami, to interesuje nas ta podpięta do komputera vialle, najczęściej jest to pierwsza sonda (przed katalizatorem).
Na początek weź miernik (multimetr, woltomierz) podłącz się pod przewody sygnałowe sondy i odczytaj wskazania na benzynie przy pracy na biegu jałowym. Porównaj ze wskazaniami przy pracy na lpg. Jeśli odczyty będą się zawierać między 0,00V a 1,00V, to sonda działa.
Możesz jeszcze sprawdzić czy wtryskiwacze lpg sztywno są zamocowane w aluminiowych tulejkach i czy tulejki są sztywne w kolektorze - zrób to "z czuciem" i rozwagą.
Nie wyjmuj wtryskiwaczy, ani wężyków.
Na Twoim miejscu zrobiłbym porządek z tym wariatorem. To że samochód pracuje na benzynie, według Twojej subiektywnej opinie "prawidłowo", a według komputera może być zupełnie inaczej.

Czekam na odpowiedź.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
barsliw
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 496
Rejestracja: 06 lut 2012, 23:58
Imię: Bartek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 1.8 16v - problem z Vialle V gen

Post autor: barsliw » 04 kwie 2012, 18:35

Wg.FES obie sondy pracują na gazie w zakresie o którym piszesz.. Jest jeszcze trzecia sonda za katalizatorem. Ona pokazuje stałe napięcie. Czasami ma lekki odchyl. Sam wariatora jest naprawiony. To zawór pokazuje błąd. Jednak bardziej martwić mnie dlawienie na gazie, gdy w zbiorniku jest jeszcze 1/4 gazu. Czy uszkodzony pływak może mieć z tym jakiś związek? Wskaźnik pokazuje cały czas pełny zbiornik. Podobno przy wyjmowane pompy te pływaki się uszkadzaja i stąd błąd.
Była: Lybra 1.8 LPG, Lybra 2.4jtd CF3 - 2000r
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 1.8 16v - problem z Vialle V gen

Post autor: bassman » 04 kwie 2012, 21:48

Mowa "że pływaki się uszkadzają przy wyjęciu pompy", to bajka. Jeśli ktoś nieumiejętnie to wyjął to tak może się stać.
Jaką butlę posiadasz? Toroidalną (w koło), czy walcową (na stelażu na podłodze bagażnika)?
Jeśli walcową, to przy nieprawidłowym montażu pompy pływak i smok mogą niepoprawnie działać.
I jeszcze jedno - wcześniej tego nie napisałem - prawidłowo zregenerowana pompa jest bezszelestna.
Pływak raczej działa tylko po to aby Ciebie informować ile gazu jeszcze jest w butli. W niektórych vialle była elektronika, która po zejściu pływaka poniżej ustawionego progu przełączała na benzynę zasilanie silnika - żeby pompa na sucho nie pracowała.
Rozumiem, że dławienie silnika jest tylko przy tym niskim stanie gazu w zbiorniku?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
barsliw
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 496
Rejestracja: 06 lut 2012, 23:58
Imię: Bartek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 1.8 16v - problem z Vialle V gen

Post autor: barsliw » 04 kwie 2012, 22:19

Mam butle toroidalna. Pompę słychać, zwłaszcza przy przekreceniu zapłonu. Szumi naprawdę głośno, potem w zasadzie jej nie słyszę. Chyba, że przyloze ucho.
Tak, dlawienie jest przy niskim stanie gazu.
Jutro jadę do tego całego gazownika, więc jeśli możesz to poradz jak z nim gadać. Najwyżej wyrwe mu te siedem stów z gardła!
A i jeszcze jedno. Wiem, że w tej instalacji zawór nie odbija tak jak przy wlochach, ale ten zdaje się nie odbijac w ogóle. Aż na stacjach zwracają uwagę, że nie wiadomo do którego momentu tankowac.
Była: Lybra 1.8 LPG, Lybra 2.4jtd CF3 - 2000r
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 1.8 16v - problem z Vialle V gen

Post autor: bassman » 04 kwie 2012, 22:31

Może nie pal mostów za sobą od razu. Jeśli jest to gazman, który łapy macza w lpi, to znaczy że coś potrafi, lub przynajmniej udaje.
Ja bym mu zasugerował powtórne sprawdzenie poprawności montażu pompy w kołnierzu. Może ją niechcący obrócił i po montażu jej w zbiorniku (pasuje tylko w jednym położeniu) pływak oparł się o ściankę butli i nie ma zakresu pomiarowego.
Miejmy tylko nadzieję, że podczas skręcania wszystkiego do kupy nic się nie powyginało.
Możesz mieć też taki objaw (dławienia silnika) bo już gazu w butli nie ma, a sugerujesz się błędnym wskazaniem pływaka i usilnie chcesz jechać na gazie którego już tam nie ma - grozi to szybkim zużyciem pompy.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7295
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Lybra 1.8 16v - problem z Vialle V gen

Post autor: faraon » 04 kwie 2012, 22:47

Jako nie fachowiec, ale kilka uwag z moich doświadczeń z Vialle:

1. Włączanie pompy gazu słyszałem jako "metaliczne" tyknięcie, pompa włączała się od czasu do czasu (cyklicznie choć nieregularnie), wydaje mi się, że wtedy gdy ciśnienie spadało poniżej pewnej wartości. Pracę pompy słyszałem tylko wtedy, gdy przyłożyłem ucho do zbiornika (lekki szum) - zbiornik walcowy.
2. Jak gaz się kończył, rzeczywiście silnik się dławił (tracił moc) - w mojej instalacji nie było samoczynnego przełączania się na benzynę i z tego co wiem, to wtedy (1999 rok) takiej możliwości w tym systemie zasilania gazowego nie było. Automatycznie z benzyny na gaz (lub ręcznie tylko na benzynę) - tak.
3. Zawór "nie odbija tak jak włoch" - rzeczywiście, odgłos był inny, cichszy - tak jakby głębsze sapnięcie, ale zawór ODBIJAŁ - zawsze wiedziałem, że jest koniec tankowania.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
barsliw
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 496
Rejestracja: 06 lut 2012, 23:58
Imię: Bartek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 1.8 16v - problem z Vialle V gen

Post autor: barsliw » 04 kwie 2012, 22:58

bassman pisze:
Możesz mieć też taki objaw (dławienia silnika) bo już gazu w butli nie ma, a sugerujesz się błędnym wskazaniem pływaka i usilnie chcesz jechać na gazie którego już tam nie ma - grozi to szybkim zużyciem pompy.
Wiem co masz na myśli, ale wcześniej przed naprawa robiłem conajmniej 300km po mieście. Teraz ledwo 220. Nie sugeruje się wskazaniem plywaka, bo non stop pokazuje i tak full.
Jutro jadę i zobaczymy ile naprawdę zostało gazu w momencie gdy zaczyna się dlawic.
Była: Lybra 1.8 LPG, Lybra 2.4jtd CF3 - 2000r
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”