Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego
: 11 kwie 2012, 20:47
Witam Wszystkich
W niniejszym poście zamieszczam krótki tutorial jak wymienić tłumik końcowy. Tłumik, który przedstawiony jest na zdjęciu został zakupiony na allegro u użytkownika IPACOSKLEP za kwotę 210zł z przesyłką. Jest to zamiennik , posiada 2 lata gwarancji i jest o prawie 400zł tańszy od tłumika oryginalnego. Idealnie pasuje w miejsca montażowe i moim zdaniem nie ma sensu płacić 3 krotnie więcej za kawałek pofałdowanej blachy.
Przechodząc do sedna. Do wymiany potrzebny jest klucz 12 (najlepiej nasadkowy z grzechotką) i tak jak to było u mnie: młotek, majzel (przecinak) i brzeszczot.
Na początku kilka zdjęć starego tłumika:
Pierwszą rzeczą jest zdjęcie obejmy. W tym celu odkręcamy śrubę i przesuwamy obejmę w górę (może być potrzebny do tego młotek).
Następnie w miejscach nacięć, staramy się rozszerzyć stary tłumik i wybić go do góry. U mnie się to nie powiodło, dlatego przeciąłem brzeszczotem rurę (na prostym odcinku, ok 10 cm od puszki tłumika) i w taki sposób go zdjąłem.
Tłumik zawieszony jest na trzech uchwytach. Pokazane są na zdjęciach poniżej:
Tylni uchwyt po stronie lewego tylnego koła.
Uchwyt z tyłu, bliżej środka samochodu
Przedni uchwyt po stronie lewego tylnego koła
Teraz porównanie starego i nowego tłumika
Tłumik montujemy w banalny sposób. Wieszamy go na uchwytach, wkładamy na rurę tłumika środkowego i skręcamy obejmą.
To tyle Całość zajęła mi 1,5 godz, gdyż stary tłumik był zapieczony i miałem problem z jego rozłączaniem.
Tak jak zwykle, w razie czego służę pomocą.
Pozdrawiam Wszystkich i niech cisza będzie z nami
W niniejszym poście zamieszczam krótki tutorial jak wymienić tłumik końcowy. Tłumik, który przedstawiony jest na zdjęciu został zakupiony na allegro u użytkownika IPACOSKLEP za kwotę 210zł z przesyłką. Jest to zamiennik , posiada 2 lata gwarancji i jest o prawie 400zł tańszy od tłumika oryginalnego. Idealnie pasuje w miejsca montażowe i moim zdaniem nie ma sensu płacić 3 krotnie więcej za kawałek pofałdowanej blachy.
Przechodząc do sedna. Do wymiany potrzebny jest klucz 12 (najlepiej nasadkowy z grzechotką) i tak jak to było u mnie: młotek, majzel (przecinak) i brzeszczot.
Na początku kilka zdjęć starego tłumika:
Pierwszą rzeczą jest zdjęcie obejmy. W tym celu odkręcamy śrubę i przesuwamy obejmę w górę (może być potrzebny do tego młotek).
Następnie w miejscach nacięć, staramy się rozszerzyć stary tłumik i wybić go do góry. U mnie się to nie powiodło, dlatego przeciąłem brzeszczotem rurę (na prostym odcinku, ok 10 cm od puszki tłumika) i w taki sposób go zdjąłem.
Tłumik zawieszony jest na trzech uchwytach. Pokazane są na zdjęciach poniżej:
Tylni uchwyt po stronie lewego tylnego koła.
Uchwyt z tyłu, bliżej środka samochodu
Przedni uchwyt po stronie lewego tylnego koła
Teraz porównanie starego i nowego tłumika
Tłumik montujemy w banalny sposób. Wieszamy go na uchwytach, wkładamy na rurę tłumika środkowego i skręcamy obejmą.
To tyle Całość zajęła mi 1,5 godz, gdyż stary tłumik był zapieczony i miałem problem z jego rozłączaniem.
Tak jak zwykle, w razie czego służę pomocą.
Pozdrawiam Wszystkich i niech cisza będzie z nami