Bravo JTD CF3 - niskie ciśnienie doładowania

Awatar użytkownika
martin87
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 21 kwie 2012, 10:15
Imię: Marcin
Lokalizacja: Wrocław

Bravo JTD CF3 - niskie ciśnienie doładowania

Post autor: martin87 » 21 kwie 2012, 11:38

Witam, mam problem ze zbyt niskim cisnieniem doładowania ze strony turbo od kilku miesięcy.

Czynności, które zrobiłem:
- dokładne czyszczenie EGR, również całkowite zaślepienie ( bez zmian)
- czyszczenie mapsensora oraz kolektora ssącego i klapy gaszącej
- wymiana przepływomierza na oryginał Boscha
- sprawdzenie czy nie ma dziur w dolocie, jedynie przy turbo coś się tam węże pocą, planuję wymianę opasek na skręcane

Efekt - brak zmian

Jeszcze mam prośbę - załaczam obrazy z epera oraz ze swojego autka, jak u mnie wygląda zawór sterowania zmienną geo turbiny, mam jakąs dziwną wersję której nikt nie zna, ciekaw jestem czy da się ją czyścić ?
turbo.jpg
20111015124.jpg
20111015125.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Fiat Bravo JTD 100 CF3 2000r.

rysiuwalus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 01 lis 2011, 21:19
Imię: rysiu
Lokalizacja: wielkopolska

Re: Bravo JTD CF3 - niskie cisnienie doładowania

Post autor: rysiuwalus » 29 kwie 2012, 23:53

Wszystko gra ,rysunki z e pera są tylko poglądowe. Uciebie jest turbinka bez zmiennej geometri lecz z zaworem obejściowym sterowanym elektrycznie przez ECU.Przy cf3 i 100kM takie rozwiązanie było stosowane,sprawdz jeszcze czy zawór w turbinie dokładnie zamyka kanał obejściowy gazów wylotowych silnika.

Awatar użytkownika
martin87
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 21 kwie 2012, 10:15
Imię: Marcin
Lokalizacja: Wrocław

Re: Bravo JTD CF3 - niskie cisnienie doładowania

Post autor: martin87 » 07 maja 2012, 19:46

Problem rozwiązany - zapchany katalizator, został on wymoczony w płynie do mycia silników i autko nareszcie wróciło do formy, reszta osprzętu jak nowe :)
Fiat Bravo JTD 100 CF3 2000r.

rysiuwalus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 01 lis 2011, 21:19
Imię: rysiu
Lokalizacja: wielkopolska

Re: Bravo JTD CF3 - niskie ciśnienie doładowania

Post autor: rysiuwalus » 07 maja 2012, 21:03

To masz problem chwilowo rozwiązany,a co jest przyczyną zatkania katalizatora?

Awatar użytkownika
martin87
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 21 kwie 2012, 10:15
Imię: Marcin
Lokalizacja: Wrocław

Re: Bravo JTD CF3 - niskie ciśnienie doładowania

Post autor: martin87 » 07 maja 2012, 21:33

Hmmm, myślałem że po 220 tys. km ma prawo być już zatkany, czyżbym się mylił ? : gafa : Jeżeli problem się powtórzy to niestety ale będę go musiał wymienić lub co niestety bardziej prawdopodobne usunąć. : yesyes :
Fiat Bravo JTD 100 CF3 2000r.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Bravo JTD CF3 - niskie ciśnienie doładowania

Post autor: Ramzes_II » 07 maja 2012, 22:42

Ciachnąć gada, albo lepiej - wypróźnić puchę jak dasz radę. Wówczas nikt Ci nie zarzuci na przeglądzie ze czegos takiego jak katalizator brakuje.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
martin87
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 21 kwie 2012, 10:15
Imię: Marcin
Lokalizacja: Wrocław

Re: Bravo JTD CF3 - niskie ciśnienie doładowania

Post autor: martin87 » 08 maja 2012, 8:42

Właśnie taką opcję proponował mi znajomy, który to czyścił. Stwierdził, że jeśli czyszczenie nie da rady to rurkę wspawa zamiast wkładu :)
Fiat Bravo JTD 100 CF3 2000r.

rysiuwalus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 01 lis 2011, 21:19
Imię: rysiu
Lokalizacja: wielkopolska

Re: Bravo JTD CF3 - niskie ciśnienie doładowania

Post autor: rysiuwalus » 09 maja 2012, 21:09

Nic nie ciachaj,tylko niech ktoś dobry w te klocki znajdzie problem.Jak "ramzesa"będzie bolała noga to też ją "ciachnie".

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”