Bravo JTD CF3 - niskie ciśnienie doładowania
- martin87
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 kwie 2012, 10:15
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Wrocław
Bravo JTD CF3 - niskie ciśnienie doładowania
Witam, mam problem ze zbyt niskim cisnieniem doładowania ze strony turbo od kilku miesięcy.
Czynności, które zrobiłem:
- dokładne czyszczenie EGR, również całkowite zaślepienie ( bez zmian)
- czyszczenie mapsensora oraz kolektora ssącego i klapy gaszącej
- wymiana przepływomierza na oryginał Boscha
- sprawdzenie czy nie ma dziur w dolocie, jedynie przy turbo coś się tam węże pocą, planuję wymianę opasek na skręcane
Efekt - brak zmian
Jeszcze mam prośbę - załaczam obrazy z epera oraz ze swojego autka, jak u mnie wygląda zawór sterowania zmienną geo turbiny, mam jakąs dziwną wersję której nikt nie zna, ciekaw jestem czy da się ją czyścić ?
Czynności, które zrobiłem:
- dokładne czyszczenie EGR, również całkowite zaślepienie ( bez zmian)
- czyszczenie mapsensora oraz kolektora ssącego i klapy gaszącej
- wymiana przepływomierza na oryginał Boscha
- sprawdzenie czy nie ma dziur w dolocie, jedynie przy turbo coś się tam węże pocą, planuję wymianę opasek na skręcane
Efekt - brak zmian
Jeszcze mam prośbę - załaczam obrazy z epera oraz ze swojego autka, jak u mnie wygląda zawór sterowania zmienną geo turbiny, mam jakąs dziwną wersję której nikt nie zna, ciekaw jestem czy da się ją czyścić ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Fiat Bravo JTD 100 CF3 2000r.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 76
- Rejestracja: 01 lis 2011, 21:19
- Imię: rysiu
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Bravo JTD CF3 - niskie cisnienie doładowania
Wszystko gra ,rysunki z e pera są tylko poglądowe. Uciebie jest turbinka bez zmiennej geometri lecz z zaworem obejściowym sterowanym elektrycznie przez ECU.Przy cf3 i 100kM takie rozwiązanie było stosowane,sprawdz jeszcze czy zawór w turbinie dokładnie zamyka kanał obejściowy gazów wylotowych silnika.
- martin87
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 kwie 2012, 10:15
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Bravo JTD CF3 - niskie cisnienie doładowania
Problem rozwiązany - zapchany katalizator, został on wymoczony w płynie do mycia silników i autko nareszcie wróciło do formy, reszta osprzętu jak nowe
Fiat Bravo JTD 100 CF3 2000r.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 76
- Rejestracja: 01 lis 2011, 21:19
- Imię: rysiu
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Bravo JTD CF3 - niskie ciśnienie doładowania
To masz problem chwilowo rozwiązany,a co jest przyczyną zatkania katalizatora?
- martin87
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 kwie 2012, 10:15
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Bravo JTD CF3 - niskie ciśnienie doładowania
Hmmm, myślałem że po 220 tys. km ma prawo być już zatkany, czyżbym się mylił ? Jeżeli problem się powtórzy to niestety ale będę go musiał wymienić lub co niestety bardziej prawdopodobne usunąć.
Fiat Bravo JTD 100 CF3 2000r.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Bravo JTD CF3 - niskie ciśnienie doładowania
Ciachnąć gada, albo lepiej - wypróźnić puchę jak dasz radę. Wówczas nikt Ci nie zarzuci na przeglądzie ze czegos takiego jak katalizator brakuje.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
- martin87
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 kwie 2012, 10:15
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Bravo JTD CF3 - niskie ciśnienie doładowania
Właśnie taką opcję proponował mi znajomy, który to czyścił. Stwierdził, że jeśli czyszczenie nie da rady to rurkę wspawa zamiast wkładu
Fiat Bravo JTD 100 CF3 2000r.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 76
- Rejestracja: 01 lis 2011, 21:19
- Imię: rysiu
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Bravo JTD CF3 - niskie ciśnienie doładowania
Nic nie ciachaj,tylko niech ktoś dobry w te klocki znajdzie problem.Jak "ramzesa"będzie bolała noga to też ją "ciachnie".