Kappa - poprawa skuteczności hamowania
Kappa - poprawa skuteczności hamowania
Witajcie,
zastanawiam się czy jest jakaś metoda poprawy skuteczności hamulców w Kappie 2.0?
Czy ktokolwiek ma wiedzę jak to zrobić? Myślę o jakiejś niskobudżetowej modyfikacji hamulców (przez niskobudżetowość mam na myśli pozostawienie starych 15" felg, pompy hamulcowej i takich tam...)
Czy jakaś zmiana tarcz i klocków przyniesie widoczną poprwę???
Taki pomysł mnie naszedł, gdyż niedługo przyjdzie czas na nowe tarcze i klocki...
zastanawiam się czy jest jakaś metoda poprawy skuteczności hamulców w Kappie 2.0?
Czy ktokolwiek ma wiedzę jak to zrobić? Myślę o jakiejś niskobudżetowej modyfikacji hamulców (przez niskobudżetowość mam na myśli pozostawienie starych 15" felg, pompy hamulcowej i takich tam...)
Czy jakaś zmiana tarcz i klocków przyniesie widoczną poprwę???
Taki pomysł mnie naszedł, gdyż niedługo przyjdzie czas na nowe tarcze i klocki...
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Re: Kappa - poprawa skuteczności hamowania
Tak, tak Bogdan dobrze radzi...BogdanA pisze:zestaw brembo
...jak i pozostali na Forum, którzy nie wiedzą kto produkuje klocki dla Brembo...
Tarcze Brembo - 3 x tak ale klocki sobie daruj...
Serdecznie pozdrawiam.
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Kappa - poprawa skuteczności hamowania
Olek czy to kąśliwość z Twej strony ?
Ostatnio zmieniony 02 maja 2012, 21:05 przez Gros, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Kappa - poprawa skuteczności hamowania
Gdzież bym śmiał Bogdan, do Ciebie Zresztą ja zębów nie mam, to i kąsam słaboBogdanA pisze:Olek czy to kąśliwość z Twej strony ?
A z klockami to zupełnie poważnie napisałem.
Serdecznie pozdrawiam.
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa - poprawa skuteczności hamowania
brembo Ci nie podejdzie pod 15"
co do poprawienia skuteczności bez swapa z 20VT to hm???
jak ci naprawdę źle hamuje to napraw korektor i prowadnice. A jeśli dobrze hamuje - a tobie za mało.
Zmień auto na nowsze
co do poprawienia skuteczności bez swapa z 20VT to hm???
jak ci naprawdę źle hamuje to napraw korektor i prowadnice. A jeśli dobrze hamuje - a tobie za mało.
Zmień auto na nowsze
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Kappa - poprawa skuteczności hamowania
Ok, dzięki za uwagi, ale teraz potrzebuję trochę konkretów:
BogdanA, masz na myśli hamulce z 20VT czy produkty Brembo? Jeżeli 20VT, to odpada...
Rafako, masz na myśli tarcze Brembo? Jeżeli tak to które? Jakieś specjalne full wypas? A klocki do kompletu jakie?
Wilkin, wydaje mi się że jest ok z moimi hamulcami, a chciałbym nieco wydajniejsze, a zmieniać auta na razie nie planuję...
BogdanA, masz na myśli hamulce z 20VT czy produkty Brembo? Jeżeli 20VT, to odpada...
Rafako, masz na myśli tarcze Brembo? Jeżeli tak to które? Jakieś specjalne full wypas? A klocki do kompletu jakie?
Wilkin, wydaje mi się że jest ok z moimi hamulcami, a chciałbym nieco wydajniejsze, a zmieniać auta na razie nie planuję...
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Re: Kappa - poprawa skuteczności hamowania
Kappą dawno nie jezdziłem ale z tego co pamiętam hamulce miały dobrą skuteczność nawet przy standardowych hamulcach.
Hamulce oparte na zaciskach Brembo są bardziej skuteczne ale są z nimi problemy.
Felga minimum 16", gnące się tarcze hamulcowe , piszczenie przy hamowaniu.
Zestawy Brembo (tarcze+klocki) są ostatnio dosyć popularne i sporo tego sprzedajemy - na razie brak negatywnych opinii.
Ciekawa opcja to zestaw TRW.
Jeśli chcesz coś dobrego zainwestuj w zestaw ATE - bardzo dobry produkt.
Hamulce oparte na zaciskach Brembo są bardziej skuteczne ale są z nimi problemy.
Felga minimum 16", gnące się tarcze hamulcowe , piszczenie przy hamowaniu.
Zestawy Brembo (tarcze+klocki) są ostatnio dosyć popularne i sporo tego sprzedajemy - na razie brak negatywnych opinii.
Ciekawa opcja to zestaw TRW.
Jeśli chcesz coś dobrego zainwestuj w zestaw ATE - bardzo dobry produkt.
Re: Kappa - poprawa skuteczności hamowania
Tarcze możesz śmiało wziąć zwykłe, byle dobrej firmy (Brembo, Ate, Bosch itp.) a najlepiej posiadającej własną fabrykę i odlewnię tarcz (np. Brembo, Bosch)...fotisk pisze:Ok, dzięki za uwagi, ale teraz potrzebuję trochę konkretów:
BogdanA, masz na myśli hamulce z 20VT czy produkty Brembo? Jeżeli 20VT, to odpada...
Rafako, masz na myśli tarcze Brembo? Jeżeli tak to które? Jakieś specjalne full wypas? A klocki do kompletu jakie?
Wilkin, wydaje mi się że jest ok z moimi hamulcami, a chciałbym nieco wydajniejsze, a zmieniać auta na razie nie planuję...
Klocki, albo jak radzi Damian Ate albo możesz spróbować EBC (zielone optymalnie, czerwone, jak chcesz zaszaleć, tylko nie wiem czy do czerwonych nie trzeba już tarcz nacinanych). EBC mają bardzo dobre opinie jeśli chodzi o skuteczność hamowania ale tanie nie są
Serdecznie pozdrawiam.
Re: Kappa - poprawa skuteczności hamowania
ATE wprowadziło ostatnio rewelacyjny produkt w postaci klocków ceramicznych.
Bardzo trwałe , bardzo skuteczne , w mniejszym stopniu zużywają tarcze, nie pylą!
Są niestety droższe i dostępne do wąskiej grupy aut.
Na razie mamy te klocki do AR 156/147/GT , czekamy na dostawę do AR 159. Po weekendzie sprawdzę czy mają w ogóle w ofercie Kappę i ewentualnie za ile.
Ciekawym produktem do Kappy są klocki Valeo i Magneti Marelli. Są to oczywiscie standardowe klocki.
Bardzo trwałe , bardzo skuteczne , w mniejszym stopniu zużywają tarcze, nie pylą!
Są niestety droższe i dostępne do wąskiej grupy aut.
Na razie mamy te klocki do AR 156/147/GT , czekamy na dostawę do AR 159. Po weekendzie sprawdzę czy mają w ogóle w ofercie Kappę i ewentualnie za ile.
Ciekawym produktem do Kappy są klocki Valeo i Magneti Marelli. Są to oczywiscie standardowe klocki.
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Kappa - poprawa skuteczności hamowania
Swojego czasu kupiłem u Damiana tarcze Ate i założyłem do tego klocki Ferodo serii premier( jak dobrze pamiętam to FBD 994 i FBD 995). Zestaw spisuje się bardzo dobrze, klocki troszku pylą ale do przyjęcia. Hamulce na tym zestawie są doskonałe jak na zwykłą wersję, nie odstają zbytnio od dzisiejszych konstrukcji. W kappach po modernizacji ( po zmianie układu hamulcowego w 1998 r) znaczny wpływ na hamowanie ma także tył więc tam też nie warto oszczędzać.
Odp: Kappa - poprawa skuteczności hamowania
Nigdy nie miałem K, ale po rozmiarze kół (15") wnioskuję, że musi tam być zestaw 284mm lub podobny. Ostatnio kupowałem takie hamulce do mojej Delty. Mechanika poprosiłem o coś ze średniej półki i dostałem tarcze Bosch + klocki Ferodo Premier i już żałuję. Moim zdaniem zbyt szybko się grzeją. Skuteczność też jest niższa niż oczekiwałem. Niby do codziennej dość szybkiej jazdy jest ok, ale nic ponadto.
Moim zdaniem jedyna sensowna droga to duże Brembo. Żałuję, że wydałem prawie 500 zł zamiast dołożyć i kupić tarcze 300 mm.
A wracając do właściwego tematu. Radzę wymienić przewody hamulcowe i płyn - to naprawdę pomaga, szczególnie przy 2-3 hamowaniu z rzędu
viva la macchina!
Moim zdaniem jedyna sensowna droga to duże Brembo. Żałuję, że wydałem prawie 500 zł zamiast dołożyć i kupić tarcze 300 mm.
A wracając do właściwego tematu. Radzę wymienić przewody hamulcowe i płyn - to naprawdę pomaga, szczególnie przy 2-3 hamowaniu z rzędu
viva la macchina!
Re: Odp: Kappa - poprawa skuteczności hamowania
A ja raczej żałuję, że posłuchałeś kogoś i kupiłeś klocki Ferodo Premier myśląc, że będą dobre. Mechanik zresztą naiwnie też tak myślał, bo kilkanaście lat temu było głośno o tym, jakie to rajdowe produkty Ferodo są dobre...dawidson pisze:Nigdy nie miałem K, ale po rozmiarze kół (15") wnioskuję, że musi tam być zestaw 284mm lub podobny. Ostatnio kupowałem takie hamulce do mojej Delty. Mechanika poprosiłem o coś ze średniej półki i dostałem tarcze Bosch + klocki Ferodo Premier i już żałuję. Moim zdaniem zbyt szybko się grzeją. Skuteczność też jest niższa niż oczekiwałem. Niby do codziennej dość szybkiej jazdy jest ok, ale nic ponadto.
Moim zdaniem jedyna sensowna droga to duże Brembo. Żałuję, że wydałem prawie 500 zł zamiast dołożyć i kupić tarcze 300 mm.
A wracając do właściwego tematu. Radzę wymienić przewody hamulcowe i płyn - to naprawdę pomaga, szczególnie przy 2-3 hamowaniu z rzędu
viva la macchina!
...niestety linia Ferodo Premier nie ma z tym absolutnie nic wspólnego, są to zwykle klocki hamulcowe i jakościowo odpowiadają średniej-niskiej półce, ba w niektórych referencjach są jakościowo porównywalne z "chińczykiem"...
Jednakże świadomość marki udało się u nas głęboko zakorzenić, więc ludzie łykają ten szajs jak pelikany, myśląc "taki rajdowy klocek, to będzie hamował tak, jakbym kotwicę na latarnię rzucał". Nic bardziej mylnego.
Serdecznie pozdrawiam.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11975
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - poprawa skuteczności hamowania
W codziennej eksploatacji nie ma zasadniczej różnicy między QP z Brembo a Fordem, ale jak pojechałem QP do Poznania i z powrotem a w poniedziałek wsiadłem do Forda to przeżyłem szok - on nie chciał się zatrzymać . Jednym słowem szukaj felg 16 i zestawu Brembo .
Odp: Kappa - poprawa skuteczności hamowania
Nie oczekiwałem cudów. Prosiłem o średnią półkę za rozsądną cenę. Albo więc moje oczekiwania są wygórowane albo ten zestaw naprawdę nie daje rady.Rafako pisze:A ja raczej żałuję, że posłuchałeś kogoś i kupiłeś klocki Ferodo Premier myśląc, że będą dobre. Mechanik zresztą naiwnie też tak myślał, bo kilkanaście lat temu było głośno o tym, jakie to rajdowe produkty Ferodo są dobre...dawidson pisze:Nigdy nie miałem K, ale po rozmiarze kół (15") wnioskuję, że musi tam być zestaw 284mm lub podobny. Ostatnio kupowałem takie hamulce do mojej Delty. Mechanika poprosiłem o coś ze średniej półki i dostałem tarcze Bosch + klocki Ferodo Premier i już żałuję. Moim zdaniem zbyt szybko się grzeją. Skuteczność też jest niższa niż oczekiwałem. Niby do codziennej dość szybkiej jazdy jest ok, ale nic ponadto.
Moim zdaniem jedyna sensowna droga to duże Brembo. Żałuję, że wydałem prawie 500 zł zamiast dołożyć i kupić tarcze 300 mm.
A wracając do właściwego tematu. Radzę wymienić przewody hamulcowe i płyn - to naprawdę pomaga, szczególnie przy 2-3 hamowaniu z rzędu
viva la macchina!
...niestety linia Ferodo Premier nie ma z tym absolutnie nic wspólnego, są to zwykle klocki hamulcowe i jakościowo odpowiadają średniej-niskiej półce, ba w niektórych referencjach są jakościowo porównywalne z "chińczykiem"...
Jednakże świadomość marki udało się u nas głęboko zakorzenić, więc ludzie łykają ten szajs jak pelikany, myśląc "taki rajdowy klocek, to będzie hamował tak, jakbym kotwicę na latarnię rzucał". Nic bardziej mylnego.
Serdecznie pozdrawiam.
Będę musiał jak najszybciej skończyć renowację kół 16" i zwyczajnie iść w Brembo. Może wtedy nie zabraknie mi hamulca
viva la macchina!