Delta - 2.0 16V
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
2.0 16V
Tu się z tobą zgadzam całkowicie. Jeżeli jeszcze nie przeglądałeś wydechu to koniecznie zacznij od tego. Przypchany katalizator niesamowicie obniża moc, jest to odczuwalne szczególnie przy wysokich obrotach, silnik traci charakterystyczny ząb, szczególnie w 2,0 16V lanci wyraźnie powinno być czuć przyrost mocy powyżej 4 tysięcy, jeżeli charakterystyka jest spłaszczona to stawiam na wydech, katalizator lub coś z samymi tłumikami.
Ostatnio zmieniony 01 lip 2006, 12:40 przez prezesjm, łącznie zmieniany 1 raz.
2.0 16V
Sprawdz czujnik temperatury silnika -ogromny spadek mocy spalanie stukowe.
Jak masz możliwość podepnij sterownik od tipo 16v .
Lambda ,potencjometr przepustnicy sprawdz rezystancje .
Kat mało prawdopodobne aby był zapchany.
Pompa paliwa lub reduktor na powrocie za reduktorem 1,8- 3 atm -potrafi osłabić silnik.
Czujnik GIMP w rozdzielaczu może być nieustawiony .
Tak jak ktoś radził podłącz pod komp diagnostyczny naj Bosch
świetnie czyta Lancie-Fiaty.Tylko nie jakiś bzdet co nic nie pokazuje .
Musi pokazać :
temperature silnika
temperature powietrza w dolocie.
konty wyprzedzenia w pełnym zakresie obrotów
lambde
czasy otwarcia wtrysku w zakresie obrotów
analize spalin
Potem dane porównaj z fabrycznymi .
Miałem problem z 1,8 16v . Tipo miało zmieniąną mapę w niemczech
miało około 130KM . Wkręcało się jak szalone na obroty miło było słuchac ,mało nim jezdziłem było niskie i zimą nie nadawało się do jazdy.
Stało w garażu i wiosną przejechałem się i stwierdziłem ,że moc uciekła .Pojechałem na Boscha i wszystko OK
Nasprawdzałem się rezystancje rozebrałem listwę sprawdzałem wtryski czy mgiełke daja .
Okazało sie ,że leją jak z szczykawki . .Przyczyna pęknięty wężyk przy pompie paliwa za małe ciśnienie paliwa pod obciążeniem.
Jak masz możliwość podepnij sterownik od tipo 16v .
Lambda ,potencjometr przepustnicy sprawdz rezystancje .
Kat mało prawdopodobne aby był zapchany.
Pompa paliwa lub reduktor na powrocie za reduktorem 1,8- 3 atm -potrafi osłabić silnik.
Czujnik GIMP w rozdzielaczu może być nieustawiony .
Tak jak ktoś radził podłącz pod komp diagnostyczny naj Bosch
świetnie czyta Lancie-Fiaty.Tylko nie jakiś bzdet co nic nie pokazuje .
Musi pokazać :
temperature silnika
temperature powietrza w dolocie.
konty wyprzedzenia w pełnym zakresie obrotów
lambde
czasy otwarcia wtrysku w zakresie obrotów
analize spalin
Potem dane porównaj z fabrycznymi .
Miałem problem z 1,8 16v . Tipo miało zmieniąną mapę w niemczech
miało około 130KM . Wkręcało się jak szalone na obroty miło było słuchac ,mało nim jezdziłem było niskie i zimą nie nadawało się do jazdy.
Stało w garażu i wiosną przejechałem się i stwierdziłem ,że moc uciekła .Pojechałem na Boscha i wszystko OK
Nasprawdzałem się rezystancje rozebrałem listwę sprawdzałem wtryski czy mgiełke daja .
Okazało sie ,że leją jak z szczykawki . .Przyczyna pęknięty wężyk przy pompie paliwa za małe ciśnienie paliwa pod obciążeniem.
Jurek odszedł od nas na zawsze...
2.0 16V
Jakbyś miał 8v to nie problem( obciąć prowadnice zaworów powiększyć kanały i zmienić tłoki na te z 1600 )w 16v trzeba kombinować z kolektorem ssącym ,przepustnicą a najlepiej to wszystko co jest wywalić dorobić kryzę i założyć boczne gaźniki solex lub weber minimum 40, 45-ki stoczyć koło zamachowe lub też poszukać od 1600 już lżejsze i gotowe koszt operacji razem z wałkami około 10000 zł znajomy miał taki silnik w dużym fiacie i na rajdzie rafinerii Trzebinia dostał wylotkę po 2 odcinkach bo był lepszy od subaru o 2 sekundy
2.0 16V
Bryś -czy do silnika 2,0 8v można gażniki zapodać .
Było by super jak tak ,tylko jakie kolektory by podeszły i
jak do tego zamontować turbine.Co prawda instalacje mam już przełożoną od 2,0 8v .
Miało by to biegać w TIPO ze znaczkiem 1,4ie
Bo właśnie zabieram się za wymianę silnika i jeszcze jedno
czy to jest napęd od Delty w tym Tipo?
Było by super jak tak ,tylko jakie kolektory by podeszły i
jak do tego zamontować turbine.Co prawda instalacje mam już przełożoną od 2,0 8v .
Miało by to biegać w TIPO ze znaczkiem 1,4ie
Bo właśnie zabieram się za wymianę silnika i jeszcze jedno
czy to jest napęd od Delty w tym Tipo?
Jurek odszedł od nas na zawsze...
2.0 16V
Co do gaźników to pasują z ritmo 130 abarth ,turbo się do nich nie da założyć bo nie są uszczelnione łożyskowania przepustnic ale to można też przerobić ,jednak lepszy do turbo jest wtrysk (dokładniejsze dawkowanie paliwa ) silnik wolnossący też jest fajny jaczcze jak ma 2 podwójne gaźniki słychać ten dźwięk i kręci się po 9000, w włoskim autocrosie zamiast silników turbo w deltach integrale wkłada się 1600 na gaźnikach po pierwsze startujesz w klasie 1600 a nie 3500 a po drugie mocy ma to też około 180 koni i jest bezkonkurencyjne
napędy chyba od dedry ? na pewno nie delta
napędy chyba od dedry ? na pewno nie delta
2.0 16V
dzieki chlopaki !! wreszcie jakis odzew i troche informacji. Na wtorek jestem umowiony na usuniecie katalizatora (wstawiam podobnej wielkosci tlumik przelotowy - to troche loteria ale i tak lepsze niz sama rura).
Moze uda mi sie w tygodniu udac na porzadna diagnostyke silnka - na bajecznej naprzeciwko Polinaru maja odpowiednie urzadzenia???
Po uzytkowaniu Lanci bez walkow wyrownowazajacych dochodze jednak do wniosku ze to nie dla mnie - silnik jest strasznie glosny powyzej 4 000 RPM jest to dokuczliwe zwlaszcza na trasie pomimo tego ze zmienilem sobie na dluzsze przelozenie piatego biegu - od 140 km/h jest wyrazna roznica a powyzej 160 km/h jest to juz zbyt meczace. (granica akceptowalnego halasu - 4000 RPM) osiagi bez zauwazalnych zmian choc auto wydaje sie duzo bardziej dynamiczniejsze - lepiej reaguje na gaz.
Dedra 16V byla - opieram sie tu na danych z Autodaty - jeszcze nie siedze do konca w fiatach.
Gazniki w przypadku mojego auta odpadaja.
Jak ustawic rozdzielacz zaplonu we wlasnym zakresie??? Czy komputer jest z "autoadaptacja" w takiej Lanci??? czy sterownik od TIPO ma identyczna wtyczke i rozklad kabli????
pozdrawiam.
Moze uda mi sie w tygodniu udac na porzadna diagnostyke silnka - na bajecznej naprzeciwko Polinaru maja odpowiednie urzadzenia???
Po uzytkowaniu Lanci bez walkow wyrownowazajacych dochodze jednak do wniosku ze to nie dla mnie - silnik jest strasznie glosny powyzej 4 000 RPM jest to dokuczliwe zwlaszcza na trasie pomimo tego ze zmienilem sobie na dluzsze przelozenie piatego biegu - od 140 km/h jest wyrazna roznica a powyzej 160 km/h jest to juz zbyt meczace. (granica akceptowalnego halasu - 4000 RPM) osiagi bez zauwazalnych zmian choc auto wydaje sie duzo bardziej dynamiczniejsze - lepiej reaguje na gaz.
Dedra 16V byla - opieram sie tu na danych z Autodaty - jeszcze nie siedze do konca w fiatach.
Gazniki w przypadku mojego auta odpadaja.
Jak ustawic rozdzielacz zaplonu we wlasnym zakresie??? Czy komputer jest z "autoadaptacja" w takiej Lanci??? czy sterownik od TIPO ma identyczna wtyczke i rozklad kabli????
pozdrawiam.
2.0 16V
sorki - mialem na mysli 2.0 16V turbo (w Dedrze integrale)
2.0 16V
kolejne mody i kolejne hamowania:
zamiast katalizatora przelotowy tlumik, przeregulowany czujnik polozenia walka rozrzadu, sprawdzona wiekszosc osprzetu, ponowne badanie kompresji, rozrzad nowy dobrze ustawiony, odłączone walki wyrownywazajaca.
EFekt - na hamoweni 2 - 3 KM czyli ze 110 wzroslo do 112 - 113. Wniosek - usowanie katalizatora i odpinanie walkoa balansujacych nie ma sensu - tylko gdzie sa moje konie????
w tym tygodniu zagladne do walkow rozrzadu - moze sie starly i moze wreszcie uda mi sie zmierzyc cisnienie paliwa...
ktos ma jakies pomysly na moje brakujace konie????
Ps. hamownia pokazala wzrost o 2 - 3 KM czyli w granicach bledu pomiaru.
zamiast katalizatora przelotowy tlumik, przeregulowany czujnik polozenia walka rozrzadu, sprawdzona wiekszosc osprzetu, ponowne badanie kompresji, rozrzad nowy dobrze ustawiony, odłączone walki wyrownywazajaca.
EFekt - na hamoweni 2 - 3 KM czyli ze 110 wzroslo do 112 - 113. Wniosek - usowanie katalizatora i odpinanie walkoa balansujacych nie ma sensu - tylko gdzie sa moje konie????
w tym tygodniu zagladne do walkow rozrzadu - moze sie starly i moze wreszcie uda mi sie zmierzyc cisnienie paliwa...
ktos ma jakies pomysly na moje brakujace konie????
Ps. hamownia pokazala wzrost o 2 - 3 KM czyli w granicach bledu pomiaru.
2.0 16V
Pisalem juz bys sprawdzil kolektor (w alfie 156 byl juz tak zapchany sadza ,ze porting dal jakies 12km)"ww296" pisze:kolejne mody i kolejne hamowania:
zamiast katalizatora przelotowy tlumik, przeregulowany czujnik polozenia walka rozrzadu, sprawdzona wiekszosc osprzetu, ponowne badanie kompresji, rozrzad nowy dobrze ustawiony, odłączone walki wyrownywazajaca.
EFekt - na hamoweni 2 - 3 KM czyli ze 110 wzroslo do 112 - 113. Wniosek - usowanie katalizatora i odpinanie walkoa balansujacych nie ma sensu - tylko gdzie sa moje konie????
w tym tygodniu zagladne do walkow rozrzadu - moze sie starly i moze wreszcie uda mi sie zmierzyc cisnienie paliwa...
ktos ma jakies pomysly na moje brakujace konie????
Ps. hamownia pokazala wzrost o 2 - 3 KM czyli w granicach bledu pomiaru.
2.0 16V
niestety mocy wciaz brak
postanowilem zaczac szukac glebiej - zdjolem pokrywe zaworow bo myslalem ze moze walki przytarte albo cos nie tak z nimi...
niestety albo na szczesci okazalo sie ze walki w super stanie, napewno z tego modelu ogolnie super dobrze - niestety mocy wciaz brak :(:(:(:(:( moze w przyszlym tyg sprawdze dokladnie wszelkie czujniki itp - to chyba jednak problem "elektryczny: niestety koncza mi sie pomyly gdzie szukac...
postanowilem zaczac szukac glebiej - zdjolem pokrywe zaworow bo myslalem ze moze walki przytarte albo cos nie tak z nimi...
niestety albo na szczesci okazalo sie ze walki w super stanie, napewno z tego modelu ogolnie super dobrze - niestety mocy wciaz brak :(:(:(:(:( moze w przyszlym tyg sprawdze dokladnie wszelkie czujniki itp - to chyba jednak problem "elektryczny: niestety koncza mi sie pomyly gdzie szukac...
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Lokalizacja: ????-???
2.0 16V
sikora - mam wersje wolnossaca...
A hamowni nie ma co zmieniac - zapominasz ze troche sie scigam i wizyta na hamowni wyniknęła wlasnie z tego powodu ze jade rowno z autami o mocy w okolicach 110 KM i porownywalnej masie. Oczywiscie w ustawianym wyscigu powtarzanym wielokrotnie z kierowca z "praktyka" bo "na ulicy" nie ma bata - to nie porownanie ;)
A hamowni nie ma co zmieniac - zapominasz ze troche sie scigam i wizyta na hamowni wyniknęła wlasnie z tego powodu ze jade rowno z autami o mocy w okolicach 110 KM i porownywalnej masie. Oczywiscie w ustawianym wyscigu powtarzanym wielokrotnie z kierowca z "praktyka" bo "na ulicy" nie ma bata - to nie porownanie ;)
2.0 16V
a co to za wyścigi? słabe cc w DSMP mają po 110 koni sądzę że pucharówka picanto najwolniejsze co jest do jazdy by ci tyłek przetrzepała, dłub bardziej efektywnie i nie słuchaj pana Goduli odwiedź lepiej Swiątka bo ich bravo z tym co ty masz silnikiem w lanci ma dużo ponad 200 koni na też gotowe wałki kolektory ,głowice i nie jest aż tak drogi !!!
2.0 16V
Wszystko fajnie- tylko jaki koszt takich zmian w aucie wolnossącym???"bryś" pisze:a co to za wyścigi? słabe cc w DSMP mają po 110 koni sądzę że pucharówka picanto najwolniejsze co jest do jazdy by ci tyłek przetrzepała, dłub bardziej efektywnie i nie słuchaj pana Goduli odwiedź lepiej Swiątka bo ich bravo z tym co ty masz silnikiem w lanci ma dużo ponad 200 koni na też gotowe wałki kolektory ,głowice i nie jest aż tak drogi !!!
Pozdrawiam, Radicz.
2.0 16V
I na ile auto z ostrymi wałkami rozrządu od Świątka nadaje się do codziennej jazdy przy wolnych ( ? ) obrotach 3-3,5 tys ? I apetycie na paliwo powyżej 40 l / 100 km"Radicz" pisze:Wszystko fajnie- tylko jaki koszt takich zmian w aucie wolnossącym???
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4