Delta - 2.0 16V

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

2.0 16V

Post autor: prezesjm » 30 cze 2006, 21:00

Tu się z tobą zgadzam całkowicie. Jeżeli jeszcze nie przeglądałeś wydechu to koniecznie zacznij od tego. Przypchany katalizator niesamowicie obniża moc, jest to odczuwalne szczególnie przy wysokich obrotach, silnik traci charakterystyczny ząb, szczególnie w 2,0 16V lanci wyraźnie powinno być czuć przyrost mocy powyżej 4 tysięcy, jeżeli charakterystyka jest spłaszczona to stawiam na wydech, katalizator lub coś z samymi tłumikami.
Ostatnio zmieniony 01 lip 2006, 12:40 przez prezesjm, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

2.0 16V

Post autor: sloneczna » 30 cze 2006, 23:01

Sprawdz czujnik temperatury silnika -ogromny spadek mocy spalanie stukowe.
Jak masz możliwość podepnij sterownik od tipo 16v .
Lambda ,potencjometr przepustnicy sprawdz rezystancje .
Kat mało prawdopodobne aby był zapchany.
Pompa paliwa lub reduktor na powrocie za reduktorem 1,8- 3 atm -potrafi osłabić silnik.
Czujnik GIMP w rozdzielaczu może być nieustawiony .
Tak jak ktoś radził podłącz pod komp diagnostyczny naj Bosch
świetnie czyta Lancie-Fiaty.Tylko nie jakiś bzdet co nic nie pokazuje .
Musi pokazać :
temperature silnika
temperature powietrza w dolocie.
konty wyprzedzenia w pełnym zakresie obrotów
lambde
czasy otwarcia wtrysku w zakresie obrotów
analize spalin
Potem dane porównaj z fabrycznymi .
Miałem problem z 1,8 16v . Tipo miało zmieniąną mapę w niemczech
miało około 130KM . Wkręcało się jak szalone na obroty miło było słuchac ,mało nim jezdziłem było niskie i zimą nie nadawało się do jazdy.
Stało w garażu i wiosną przejechałem się i stwierdziłem ,że moc uciekła .Pojechałem na Boscha i wszystko OK
Nasprawdzałem się rezystancje rozebrałem listwę sprawdzałem wtryski czy mgiełke daja .
Okazało sie ,że leją jak z szczykawki . .Przyczyna pęknięty wężyk przy pompie paliwa za małe ciśnienie paliwa pod obciążeniem.
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 683
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

2.0 16V

Post autor: bryś » 01 lip 2006, 8:47

Jakbyś miał 8v to nie problem( obciąć prowadnice zaworów powiększyć kanały i zmienić tłoki na te z 1600 )w 16v trzeba kombinować z kolektorem ssącym ,przepustnicą a najlepiej to wszystko co jest wywalić dorobić kryzę i założyć boczne gaźniki solex lub weber minimum 40, 45-ki stoczyć koło zamachowe lub też poszukać od 1600 już lżejsze i gotowe koszt operacji razem z wałkami około 10000 zł znajomy miał taki silnik w dużym fiacie i na rajdzie rafinerii Trzebinia dostał wylotkę po 2 odcinkach bo był lepszy od subaru o 2 sekundy

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

2.0 16V

Post autor: sloneczna » 01 lip 2006, 13:57

Bryś -czy do silnika 2,0 8v można gażniki zapodać .
Było by super jak tak ,tylko jakie kolektory by podeszły i
jak do tego zamontować turbine.Co prawda instalacje mam już przełożoną od 2,0 8v .
Miało by to biegać w TIPO ze znaczkiem 1,4ie
Bo właśnie zabieram się za wymianę silnika i jeszcze jedno
czy to jest napęd od Delty w tym Tipo?
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 683
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

2.0 16V

Post autor: bryś » 01 lip 2006, 16:38

Co do gaźników to pasują z ritmo 130 abarth ,turbo się do nich nie da założyć bo nie są uszczelnione łożyskowania przepustnic ale to można też przerobić ,jednak lepszy do turbo jest wtrysk (dokładniejsze dawkowanie paliwa ) silnik wolnossący też jest fajny jaczcze jak ma 2 podwójne gaźniki słychać ten dźwięk i kręci się po 9000, w włoskim autocrosie zamiast silników turbo w deltach integrale wkłada się 1600 na gaźnikach po pierwsze startujesz w klasie 1600 a nie 3500 a po drugie mocy ma to też około 180 koni i jest bezkonkurencyjne
napędy chyba od dedry ? na pewno nie delta

Anonymous

2.0 16V

Post autor: Anonymous » 02 lip 2006, 1:02

dzieki chlopaki !! wreszcie jakis odzew i troche informacji. Na wtorek jestem umowiony na usuniecie katalizatora (wstawiam podobnej wielkosci tlumik przelotowy - to troche loteria ale i tak lepsze niz sama rura).

Moze uda mi sie w tygodniu udac na porzadna diagnostyke silnka - na bajecznej naprzeciwko Polinaru maja odpowiednie urzadzenia???

Po uzytkowaniu Lanci bez walkow wyrownowazajacych dochodze jednak do wniosku ze to nie dla mnie - silnik jest strasznie glosny powyzej 4 000 RPM jest to dokuczliwe zwlaszcza na trasie pomimo tego ze zmienilem sobie na dluzsze przelozenie piatego biegu - od 140 km/h jest wyrazna roznica a powyzej 160 km/h jest to juz zbyt meczace. (granica akceptowalnego halasu - 4000 RPM) osiagi bez zauwazalnych zmian choc auto wydaje sie duzo bardziej dynamiczniejsze - lepiej reaguje na gaz.

Dedra 16V byla - opieram sie tu na danych z Autodaty - jeszcze nie siedze do konca w fiatach. ;)

Gazniki w przypadku mojego auta odpadaja.

Jak ustawic rozdzielacz zaplonu we wlasnym zakresie??? Czy komputer jest z "autoadaptacja" w takiej Lanci??? czy sterownik od TIPO ma identyczna wtyczke i rozklad kabli????

pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

2.0 16V

Post autor: Luckyy » 02 lip 2006, 15:07

sorki - mialem na mysli 2.0 16V turbo (w Dedrze integrale)
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Anonymous

2.0 16V

Post autor: Anonymous » 15 lip 2006, 19:22

kolejne mody i kolejne hamowania:

zamiast katalizatora przelotowy tlumik, przeregulowany czujnik polozenia walka rozrzadu, sprawdzona wiekszosc osprzetu, ponowne badanie kompresji, rozrzad nowy dobrze ustawiony, odłączone walki wyrownywazajaca.
EFekt - na hamoweni 2 - 3 KM czyli ze 110 wzroslo do 112 - 113. Wniosek - usowanie katalizatora i odpinanie walkoa balansujacych nie ma sensu - tylko gdzie sa moje konie????
w tym tygodniu zagladne do walkow rozrzadu - moze sie starly i moze wreszcie uda mi sie zmierzyc cisnienie paliwa...
ktos ma jakies pomysly na moje brakujace konie????

Ps. hamownia pokazala wzrost o 2 - 3 KM czyli w granicach bledu pomiaru.

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

2.0 16V

Post autor: DeviLL » 15 lip 2006, 23:48

"ww296" pisze:kolejne mody i kolejne hamowania:

zamiast katalizatora przelotowy tlumik, przeregulowany czujnik polozenia walka rozrzadu, sprawdzona wiekszosc osprzetu, ponowne badanie kompresji, rozrzad nowy dobrze ustawiony, odłączone walki wyrownywazajaca.
EFekt - na hamoweni 2 - 3 KM czyli ze 110 wzroslo do 112 - 113. Wniosek - usowanie katalizatora i odpinanie walkoa balansujacych nie ma sensu - tylko gdzie sa moje konie????
w tym tygodniu zagladne do walkow rozrzadu - moze sie starly i moze wreszcie uda mi sie zmierzyc cisnienie paliwa...
ktos ma jakies pomysly na moje brakujace konie????

Ps. hamownia pokazala wzrost o 2 - 3 KM czyli w granicach bledu pomiaru.
Pisalem juz bys sprawdzil kolektor (w alfie 156 byl juz tak zapchany sadza ,ze porting dal jakies 12km)

Anonymous

2.0 16V

Post autor: Anonymous » 01 wrz 2006, 21:34

niestety mocy wciaz brak :(
postanowilem zaczac szukac glebiej - zdjolem pokrywe zaworow bo myslalem ze moze walki przytarte albo cos nie tak z nimi...
niestety albo na szczesci :) okazalo sie ze walki w super stanie, napewno z tego modelu ogolnie super dobrze - niestety mocy wciaz brak :(:(:(:(:(:( moze w przyszlym tyg sprawdze dokladnie wszelkie czujniki itp - to chyba jednak problem "elektryczny: niestety koncza mi sie pomyly gdzie szukac...

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

2.0 16V

Post autor: lancia1969 » 02 wrz 2006, 21:58

Wojtek , a moze poprostu zmień hamownie? :lol:
Grzegorz

GG 13364997

Anonymous

2.0 16V

Post autor: Anonymous » 03 wrz 2006, 16:14

sikora - mam wersje wolnossaca...
A hamowni nie ma co zmieniac - zapominasz ze troche sie scigam i wizyta na hamowni wyniknęła wlasnie z tego powodu ze jade rowno z autami o mocy w okolicach 110 KM i porownywalnej masie. Oczywiscie w ustawianym wyscigu powtarzanym wielokrotnie z kierowca z "praktyka" bo "na ulicy" nie ma bata - to nie porownanie ;);)

Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 683
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

2.0 16V

Post autor: bryś » 03 wrz 2006, 16:33

a co to za wyścigi? słabe cc w DSMP mają po 110 koni :lol: sądzę że pucharówka picanto najwolniejsze co jest do jazdy by ci tyłek przetrzepała, dłub bardziej efektywnie i nie słuchaj pana Goduli odwiedź lepiej Swiątka bo ich bravo z tym co ty masz silnikiem w lanci ma dużo ponad 200 koni na też gotowe wałki kolektory ,głowice i nie jest aż tak drogi !!!

Awatar użytkownika
Radicz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1604
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

2.0 16V

Post autor: Radicz » 03 wrz 2006, 21:00

"bryś" pisze:a co to za wyścigi? słabe cc w DSMP mają po 110 koni :lol: sądzę że pucharówka picanto najwolniejsze co jest do jazdy by ci tyłek przetrzepała, dłub bardziej efektywnie i nie słuchaj pana Goduli odwiedź lepiej Swiątka bo ich bravo z tym co ty masz silnikiem w lanci ma dużo ponad 200 koni na też gotowe wałki kolektory ,głowice i nie jest aż tak drogi !!!
Wszystko fajnie- tylko jaki koszt takich zmian w aucie wolnossącym??? :roll: :roll: :roll:

Pozdrawiam, Radicz.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

2.0 16V

Post autor: schab » 03 wrz 2006, 21:41

"Radicz" pisze:Wszystko fajnie- tylko jaki koszt takich zmian w aucie wolnossącym???
I na ile auto z ostrymi wałkami rozrządu od Świątka nadaje się do codziennej jazdy przy wolnych ( ? ) obrotach 3-3,5 tys ? I apetycie na paliwo powyżej 40 l / 100 km
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”