Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Awatar użytkownika
BcN
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 210
Rejestracja: 02 maja 2012, 21:40
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk

Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: BcN » 27 lip 2012, 8:26

Może ktoś z Was miał podobny przypadek:

Wymieniałem ostatnio gumy kolektora powietrza,świece zapłonowe, pasek rozrządu, napinacz rozrządu, rolki prowadzące rozrządu, łożysko kola lewy przód, filtr powietrza, olej i filtr oleju w silniku i po tej wymianie silnik zaczął pracować jak diesel (terkotać).

Początkowo trwało to kilka sekund zanim silnik się nagrzał i ustępowało. Aktualnie po tygodniu trwa to długo i czuć wibracje we wnętrzu samochodu.

Terkoczący silnik nagrałem

Może ktoś z Was zetknął się z tym przypadkiem i może mi coś podpowiedzieć.
Lancia Thesis 3.2

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: stabraf » 27 lip 2012, 10:01

Biorąc pod uwagę listę wymienionych elementów...zawory + tłoki ? :hmmm:

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: Michor » 27 lip 2012, 10:13

Ja bym spojrzał jeszcze raz na rozrząd jednak...

nie znam się na V6 więc trochę strzelam- napinacz paska jest hydrauliczny?
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
facio
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: facio » 27 lip 2012, 16:11

A kto ustawiał rozrząd i jak to robił :nono:
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898

Rafako

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: Rafako » 27 lip 2012, 17:17

O k... : cenzura : Całkiem jak moja 30 letnia beczka 200D :D :-P : gafa : : gafa : : gafa :
Nie wiem u kogo robiłeś ten ostatni przegląd/naprawę ale gratuluję i życzę, żeby nie powiedział Ci tak jak 80% mechaników, że to przecież nie jego wina, że się zesr : cenzura : ło tylko Twojego samochodu :roll: :D
Serdecznie pozdrawiam.

przedszkolak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 346
Rejestracja: 02 maja 2011, 21:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: przedszkolak » 27 lip 2012, 19:59

Też myślę, że to rozrząd.

Awatar użytkownika
BcN
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 210
Rejestracja: 02 maja 2012, 21:40
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: BcN » 27 lip 2012, 21:13

A tak pracuje po 20 minutach od uruchomienia

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ul3DhsiV ... ture=g-upl[/youtube]
Lancia Thesis 3.2

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: matias21 » 27 lip 2012, 22:53

ja bym zaczął od ponownej wymiany oleju...jaki tam wlałeś ?

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: fazi » 30 lip 2012, 15:03

Tak to własnie wygląda , miałem tak w kappie jak był niższy stan i zalałem syntetykiem terkotał , któryś samoregulator a czym to skutkuje wiadomo, zalej półsyntetykiem stan na max jak nie będzie lepiej to jest inna kwestia :-? Chyba , że Pan mechanik sie znał i wymienił rozrząd żle : gafa :
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3248
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: Marcin_D » 31 lip 2012, 12:14

ja bym stawiał na źle poskładany rozrząd, tylko dziwne że jeszcze nic nie *** -chociaż może być tylko troszkę źle ustawiony.

Samoregulator to raczej tak podzwiękuje, a nie terkocze aż tak.
Przecież ten silnik chodzi jak diesel.

Awatar użytkownika
BcN
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 210
Rejestracja: 02 maja 2012, 21:40
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: BcN » 23 paź 2012, 19:26

Po dłuższej przerwie wracam do wątku - już wiem co w trawie piszczało. Piszę to ku przestrodze wszystkich forumowiczów. Tak się kończą wycieczki do "fachowców".

Terkoczący samochód wrócił do wcześniejszego mechanika, który ustawiał rozrząd i po powrocie przestał już terkotać, ale zaszły nieodwracalne zmiany: samochód stracił moc i nadal nieregularnie pracował.

W związku z tym wstawiłem samochód do ASO i oto co stwierdzono:

1. przestawiony rozrząd - koszt poprawnego ustawienia 1500 zł. Co ciekawsze nie zostały wymienione uszczelki na nowe podczas ingerencji w silnik jak nakazuje sztuka wymiany rozrządu w tym silniku, i dlatego sączył się olej. Dodatkowo okazało się, ze należy wymienić pasek alternatora i pompę które są w kiepskim stanie. Koszt z ustawieniem rozrządu to około 2600 zł.
2. Błąd przy wymianie rozrządu spowodował zniszczenia silnika - w tym popychaczy zaworów i wałków rozrządu - Komplet zaworów - 2000 zł + wałki 4700 zł (4 sztuki) + robocizna.

Dodatkowo:
- Pęknięta poduszka pod silnikiem i klejona nie wiadomo czym - koszt wymiany 600 zł.
- Uszkodzona m.in. półoś prawa i pośrednia - koszt naprawy około 2400 zł.

Tyle mnie będą kosztowały naprawy po nieprawidłowym ustawieniu rozrządu przez mechanika...

Jeżeli nie uda mi się załatwić sprawy polubownie - pewnie wszystko skończy się w Sądzie.
Lancia Thesis 3.2

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: stabraf » 23 paź 2012, 19:43

Czyli moja diagnoza okazała się niestety słuszna...Ehhh te Fahoffce...

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: Polej » 23 paź 2012, 20:14

BcN pisze: Tyle mnie będą kosztowały naprawy po nieprawidłowym ustawieniu rozrządu przez mechanika...

Jeżeli nie uda mi się załatwić sprawy polubownie - pewnie wszystko skończy się w Sądzie.
Zdradź jakieś namiary na ten warsztat, ku przestrodze dla innych..
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Awatar użytkownika
Jedrek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 07 lut 2007, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: Jedrek » 23 paź 2012, 20:18

Myślę, że teraz ktoś chce cię naciągnąć w drugą stronę i przesadził z wyliczeniami
W ASO Lancii w Kielcach koszt wymiany rozrządu (bez części) to 600 zł, a samo ustawienie wałków i założenie paska 150zł.
Uszczelniacze i pasek wielorowkowy bezwzględnie należało wymienić,to prawda.
Ale, raczej trudno obarczać mechanika że złym ustawieniem rozrządu uszkodził półoś czy poduszkę silnika. Jesli masz przeguby do roboty -koszt dobrej jakości przegubów to ok. 2 x 400 zł (mozna dostać tańsze)
W tych silnikach nie ma popychaczy zaworów. Skoro silnik miał kompresję i zapalał to znaczy ze nie było kolizji tłoków z zaworami, a zatem nie mógł uszkodzić zaworów a tym bardziej wałków rozrządu.
Miałem przypadek w takim silniku pękł pasek wielorowkowy (właśnie nie wymieniony przy wymianie rozrządu) jego strzępy dostały się pod pasek rozrządu i przestawiły go o kilka zębów. Oczywiście wtedy była pełna kolizja zaworów i silnik stracił kompresję na wszystkich tłokach. Nie miał prawa więcej zapalić, ale walki rozrządu nie ucierpiały. Wymiana wszystkich zaworów, uszczelniaczy, planowanie głowic, kontrola geometrii wałków rozrządu oraz kontrola szczelności kosztowało mnie w specjalistyczej firmie 1200 zł (jesli dobrze pamiętam)
Robocizny przy rozbieraniu i składaniu silnika Ci nie wycenię bo wszystko robiliśmy sami z synem. Wczesniej zainwestowaliśmy w blokady do ustawiania rozrządu -koszt 300 zł

LUKI82

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: LUKI82 » 23 paź 2012, 21:20

Jedrek to chyba nie znasz jednak dokładnie budowy tego silnika. Popychacze zaworów są !!! i są to popychacze hydrauliczne.
Poduszkę jest bardzo łatwo uszkodzić jak ktoś się szarpie z silnikiem i bez znaczenia czy go wyciąga czy tylko podnosi.
W mojej Thesis jak unosiłem silnik to niestety tylną poduszkę ciężko trzeba było ustawiać by się nie blokowała a za tym nie wyrwała. Jeśli u BcN-a ten partacz wykonał taki zabieg i zbyt szybko opuścił silnik to po prostu urwał poduchę a jak ją urwał to silnik siedział na belce a półoś nie pracowała w linii a bujanie się silnika może raz dwa uszkodzić kielichy lub kamienie lub wygiąć część półosi wychodzącej ze skrzyni.
Co do odpalenia silnika na źle ustawionym rozrządzie to znowu nie masz aż takiej racji. Kompresja jest zawsze do puki nie pęknie pęknie popychacz lub tłok więc przekręcenie kluczyka przy źle ustawionym rozrządzie spowoduje bałagan i dewastację w silniku. Jedynie silniki o bezkolizyjnym rozrządzie mogą się przed tym ustrzec.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”