Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Rafako

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: Rafako » 23 paź 2012, 21:25

Jedrek pisze:Myślę, że teraz ktoś chce cię naciągnąć w drugą stronę i przesadził z wyliczeniami
W ASO Lancii w Kielcach koszt wymiany rozrządu (bez części) to 600 zł, a samo ustawienie wałków i założenie paska 150zł.
Uszczelniacze i pasek wielorowkowy bezwzględnie należało wymienić,to prawda.
Ale, raczej trudno obarczać mechanika że złym ustawieniem rozrządu uszkodził półoś czy poduszkę silnika. Jesli masz przeguby do roboty -koszt dobrej jakości przegubów to ok. 2 x 400 zł (mozna dostać tańsze)
W tych silnikach nie ma popychaczy zaworów. Skoro silnik miał kompresję i zapalał to znaczy ze nie było kolizji tłoków z zaworami, a zatem nie mógł uszkodzić zaworów a tym bardziej wałków rozrządu.
Miałem przypadek w takim silniku pękł pasek wielorowkowy (właśnie nie wymieniony przy wymianie rozrządu) jego strzępy dostały się pod pasek rozrządu i przestawiły go o kilka zębów. Oczywiście wtedy była pełna kolizja zaworów i silnik stracił kompresję na wszystkich tłokach. Nie miał prawa więcej zapalić, ale walki rozrządu nie ucierpiały. (...)
Zgadzam się, że koszty są o dobre 30-40% przesadzone ale jest to wycena z ASO, więc jak na warunki ASO, są to koszty do przyjęcia.
Jedrek pisze: Wymiana wszystkich zaworów, uszczelniaczy, planowanie głowic, kontrola geometrii wałków rozrządu oraz kontrola szczelności kosztowało mnie w specjalistyczej firmie 1200 zł (jesli dobrze pamiętam)
Chyba: źle pamiętasz albo te zawory były zrobione z "papiermarszczę" albo w Kielcach ludzie pracują za darmo (10 znanych mi tam osobiście warsztatów, przeczy jednak tej tezie).
Za 16 zaworów do Themy zapłaciłem rok temu 650 złotych, za planowanie głowicy, uszczelniacze, uszczelkę i inne pierdoły - kolejne 700 zł. Wszystkie części nowe, najlepszej jakości zamienniki, ceny z rabatem 30-55% od detalu (zależnie od referencji). Ceny niby warszawskie ale dla zwykłej 16-tki, więc Twoje wyliczenie dla dużej i mało typowej V-ki (Lancia :roll: ) to dla mnie jakieś science-fiction...

A wracając do meritum, kolego BCN, warto żebyś "zareklamował" nam tu na Forum tego "fachofca", który wymieniał rozrząd. Może dzięki Tobie jakiś posiadacz i Miłośnik Lancii, zaoszczędzi trochę grosza, unikając naprawy tam gdzie Tobie wykonano ją z takim "profesjonalizmem" :roll: :roll: :roll:
Sam jestem ciekaw, który z mistrzów się tak popisał i czy był to jakiś nasz Mazowiecki "lokals" czy robiłeś na "gościnnych występach" :|
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Jedrek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 07 lut 2007, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: Jedrek » 23 paź 2012, 22:17

Ok, ja to nazwę samoregulatory hydrauliczne, Ty mówisz popychacze.
Ciekaw jestem jaka nazwa jest w manualu, ale nie ma się o co spierać.
Co do poduszki i półosi- nie będę polemizował, wskazałem tylko ze trudno jednoznacznie wskazać ze te uszkodzenia powstały przy wymianie rozrządu. Mogły być już wcześniej. Pod maską jest dość ciasno, ale zmieniałem rozrząd bez większego trudu. W innych autach bywało ciaśniej.
Natomiast nie zgadzam się z końcem Twojej wypowiedzi.
Żeby nastąpiło uszkodzenie zaworów musi wystąpić kolizja rozrządu -czyli fizyczne zetknięcie zaworów z tłokami. To powoduje skrzywienie się trzonka zaworu (każdego który zdążył spotkać się z tłokiem). w efekcie zawór należy wymienić, często też gniazdo zaworowe a także regulator hydrauliczny (choć najczęściej wystarcza jego polerowanie). Jeśli ktoś ma wielkiego pecha taka kolizja moze uszkodzić tłoki czy spowodować uszkodzenie panewek.
Ale wówczas nie ma mowy o kompresji! Skrzywiony zawór -to brak kompresji na danym cylindrze.
Minimalnie źle ustawiony rozrząd będzie wpływał na złą i brzydką prace silnika ale nie wywoła mechanicznego uszkodzenia rozrządu. W takim przypadku wystarczy ponowna regulacja.
Oczywiście, długotrwała jazda z niesprawnym silnikiem (z wibracjami) może przyczynić się do powstawania innych uszkodzeń, ale przecież nikt tak nie będzie eksperymentował -jeśli jest źle -szukamy przyczyny i poprawiamy.
Nie jestem mechanikiem z zawodu -jedynie z zamiłowania, ale w życiu przejeździłem (nie zawodowo) około 1,5 miliona kilometrów i przeżyłem już kilka pękniętych pasków rozrządu w rożnych autach. (W Lancii Kappie 2,0t pękł nawet przy 30 tys km po wymianie)
Ale znów nie o to wszystko chodzi
Chodziło mi o to, ze jeden fachowiec popsuł chłopakowi auto, a drugi autoryzowany cche mu złupić skórę a równiez nie ma gwarancji ze zrobi to dobrze
Taki przypadek:
Syn odprowadził Alfe 166 3,0 (silnik identyczny) do ASO w celu ustawienia rozrządu (ponieważ nie mielismy własnych blokad wałków) -po remoncie silnika który sam wykonał (stąd znam ceny ASO) .
Po 4 godzinach prób powiedziano mu ze silnik jest źle złożony i nie da się ustawić rozrządu. W tym samym dniu kupilismy blokady i po 15 minutach pasek był na miejscu. Po złożeniu całości autko żywo odpaliło i jeździ szczęśliwie do dziś.

LUKI82

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: LUKI82 » 23 paź 2012, 22:28

W manualu jest tak jak ja napisałem "popychacze hydrauliczne" , a tym bardzie jak ASO nazywa to popychaczem to ja uważam że wie co mówi czy pisze bo nie może sobie pozwolić by było wyśmiane że nie zna własnych silników.
Nadal do tej kompresji...przecież jak silnik przed rozebraniem był ok to kompresja była. po złym ustawieniu rozrządu i odpaleniu właśnie następuje to nie miłe dla każdego spotkanie ;)
Popychacze odpowiadają za cichą pracę silnika więc jak zostały uszkodzone przez to spartolenie to mamy tak jak na filmiku BcN-a. Chłopak chyba wie co miał przed wstawieniem do owego mechanika więc nie staraj się mu wmówić że się myli i chcą go naciągnąć, bo jeśli by tak uważał to by dalej jeździł tak zrobionym samochodem a nie wstawiał do ASO.
A co do blokad rozrządu to nie wiem czy już sobie poradziłeś ze swoim bo nawet nie raczyłeś mi odpisać to wiedz że Thesis ma inne blokady niż Alfa. Alfa ma silniki GT a Lancia Thesis nie. Acha i jeśli wiesz o których blokadach piszę.

Awatar użytkownika
Jedrek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 07 lut 2007, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: Jedrek » 23 paź 2012, 22:44

Luki -silnik palił przecież po robocie - chłopak na początku zapodał filmiki, a nawet jak się rozgrzał to praca mu sie wyrównywała (drugi film) nie było więc kolizji

Blokady są dokładnie te same - użyłem ich wówczas i od tego czasu przejeździłem ponad 20 tys km

Ps.
skąd tyle złośliwości pomiędzy wierszami...?
Jesli ja ją wywołuje -to juz milczę

LUKI82

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: LUKI82 » 24 paź 2012, 7:18

Jedrek blokady wg. manuala są inne niż w Alfie, a różnica wychodzi w wałkach rozrządu. Jak już pisałem Alfa ma silniki GT i mimo oznaczenia 3,2 która jest dla obu taka sama to moc ich jest różna ,spowodowana właśnie tymi walkami. Użycie blokad z Alfy do silnika w Thesis spowoduje przestawienie rozrządu. Może nie znacznie ale właśnie taka różnica i jazda w nieświadomości spowoduje nieodwracalne skutki.

Myślę że biegły rzeczoznawca też wie co pisze a tym bardziej że ma możliwość zasięgnięcia tajemnej wiedzy Koncernu Fiata. ;)
A tym bardziej nikt znas nie wie jak pierwotnie został ustawiony rozrządu przez tego mechanika, a do tego z jak ustawionym rozrządem i odpalony.

Rafako

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: Rafako » 24 paź 2012, 8:04

To jeszcze dwa slowa ode mnie. Fakty są takie:
- koledze BCN ktoś zepsuł samochod, niefachowo ustawiając rozrząd.
- ilość i typ usterek, jakie wynikły z tego błędu, winien ocenić rzeczoznawca motoryzacyjny (najlepiej, z uprawnieniami biegłego) a nie mechanik w ASO Fiata, jeśli taka ocena ma być w jakikolwiek sposob przydatna dla ewentualnej sprawy z powodztwa cywilnego.
- jeśli BCN odstawił samochod do ASO i w ASO mu to spartaczyli, wowczas może domagać się naprawy po kosztach i w jakości ASO. Jeśli zaś robil u jakiegoś warsztatowca albo co gorsza przydomowego "parówy-majsterkowicza" to trudno oczekiwać, że jakikolwiek sąd zasądzi na jego korzyść koszt poprawiania fuszerki w ASO :roll: :roll: :roll:
- jeśli ów "partacz" miał ubezpieczenie OC z tytułu prowadzonej dzialalności gospodarczej i na usługę została wystawiona FV (lub rachunek lub paragon), można probować zwrócić się z problemem do jego ubezpieczyciela...

...jeśli zaś kolega BCN robił bez FV u jakiegoś nieubezpieczonego frajera, nie prowadzącego legalnej dzialalności (lub póllegalną, czyli mam firmę ale nie mam przychodów), wówczas mogę tylko wspolczuć :roll: :roll: :roll: , bo jak typ się na niego wypnie, to jedyne co może zrobić w ramach rekompensaty swojej krzywdy, to nasłać na gościa US, "ekologicznych", nadzór budowlany, UDT (jeśli jest choć jeden podnośnik) i kilka innych podmiotów, skutecznie uprzykrzających życie ;)
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: MICHU » 24 paź 2012, 8:39

Rafako pisze:To jeszcze dwa slowa ode mnie. Fakty są takie:
- koledze BCN ktoś zepsuł samochod, niefachowo ustawiając rozrząd.
- ilość i typ usterek, jakie wynikły z tego błędu, winien ocenić rzeczoznawca motoryzacyjny (najlepiej, z uprawnieniami biegłego) a nie mechanik w ASO Fiata, jeśli taka ocena ma być w jakikolwiek sposob przydatna dla ewentualnej sprawy z powodztwa cywilnego.
- jeśli BCN odstawił samochod do ASO i w ASO mu to spartaczyli, wowczas może domagać się naprawy po kosztach i w jakości ASO. Jeśli zaś robil u jakiegoś warsztatowca albo co gorsza przydomowego "parówy-majsterkowicza" to trudno oczekiwać, że jakikolwiek sąd zasądzi na jego korzyść koszt poprawiania fuszerki w ASO :roll: :roll: :roll:
- jeśli ów "partacz" miał ubezpieczenie OC z tytułu prowadzonej dzialalności gospodarczej i na usługę została wystawiona FV (lub rachunek lub paragon), można probować zwrócić się z problemem do jego ubezpieczyciela...

...jeśli zaś kolega BCN robił bez FV u jakiegoś nieubezpieczonego frajera, nie prowadzącego legalnej dzialalności (lub póllegalną, czyli mam firmę ale nie mam przychodów), wówczas mogę tylko wspolczuć :roll: :roll: :roll: , bo jak typ się na niego wypnie, to jedyne co może zrobić w ramach rekompensaty swojej krzywdy, to nasłać na gościa US, "ekologicznych", nadzór budowlany, UDT (jeśli jest choć jeden podnośnik) i kilka innych podmiotów, skutecznie uprzykrzających życie ;)
Serdecznie pozdrawiam.
w tym drugim opisanym przez Ciebie przypadku, przypuszczam, że facet spulta się i będzie chciał załatwić sprawę polubownie...;)

Awatar użytkownika
BcN
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 210
Rejestracja: 02 maja 2012, 21:40
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: BcN » 25 paź 2012, 19:11

W chwili obecnej jestem w trakcie rozmów z osobą, która mi to robiła. Wydaje mi się, że do ugody nie dojdzie. Koszty naprawy w ASO nie są małe, ale nie mogę sobie już pozwolić na oddanie samochodu w ręce kolejnego "fachowca" który tylko mówi, że umie i się zna, a to co zrobił z moim autem wykazało faktyczny stan jego wiedzy, umiejętności i kompetencji w tym zakresie. Aktualnie wolę już zapłacić więcej w ASO i opłacić dobrego prawnika niż po raz kolejny pchać się do pseudofachowców za niższe ceny.

Tak to jest kiedy człowiek próbuje nieco zaoszczędzić, a przez takich "fachowców" ponosi olbrzymie straty, które zniechęcają do tej marki...
Lancia Thesis 3.2

Awatar użytkownika
kielon
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 329
Rejestracja: 28 wrz 2009, 20:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: kielon » 25 paź 2012, 20:10

napisz przynajmniej jaki to fachura? adres itp. Pozdrawiam
Lancia Delta II 1.6ie 8V 95r.

Kingusia
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 13 lip 2012, 21:08
Imię: Kinga
Lokalizacja: Wawa

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: Kingusia » 05 lis 2012, 11:42

Jeśli nie dostałeś FV czy rachunku - powinieneś tym zainteresować Prokuraturę (jeśli mechanik nie chciał Ci wystawić FV, mógł mieć części samochodowe pochodzące z nielegalnych źródeł, np. pochodzące z kradzieży, nieleglnych rozbiórek samochodów, itp.) Jest to traktowane jako Paserstwo i jest ścigane z urzędu - więc samo zawiadomienie Prokuratury wystarczy - oni sami sprawę dalej pociągną i sprawdzą. Części samochodowe to zawsze jest dla nich interesująca sprawa :)
Dalej zgłoś sprawę do Urzędu Kontroli Skarbowej - że zakład Ci nie wysawił FV, ani rachunku. Zakład dostanie kilka tysięcy złotych kary za brak udokumentowanej usługi i odprowadzenia za to podatku - jest to oszustwo skarbowe. To do zakładu należy obowiązek odprowadzania podatku za usługę. Poza tym będą badać czy byłeś jedyny któremu nie wystawiono FV - bo pewnie takich przypadków może być więcej.
Dalej zgłoś sprawę do Urzędu Dozoru Technicznego - żeby zbadali warunki warszatowe zakładu - czy mają pozwolenia i prawidłowo urządzony warsztat samochodowy (urządzenia w warsztatach samochodowych podlegają dozorowi technicznemu). W dalszej kolejności zgłoś sprawę do Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska - bo jak zakład miał części pochodzące z nielegalnych źródeł to będą badać czy nie z rozbieranych samochodów - jeśli okaże się że tak - kwota kary może być bardzo dotkliwa dla zakładu. Urzędnicy od Ochrony Środowiska są bardziej bezwzględni niż Prokuratura:)
No i załóż sprawę sądową z powództwa cywilnego - bo jest to rażące niedbalstwo ze strony zakładu i znieszczenie mienia o większej wartości.
I tym samym zakład nie dość, że będzie miał Prokuraturę, Urząd Skarbowy, UDT oraz WIOŚ na głowie to jeszcze sprawę z powództwa cywilnego.
Jak głosi sentencja łacińska "IGNORANTIA IURIS NOCET" - nieznajomość prawa szkodzi i pewnie właściciel zakładu przekona się o tym prędzej czy później. Powodzenia.
PS. Po wszystkim napisz który zakład Cię tak urządził.

LUKI82

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: LUKI82 » 05 lis 2012, 20:25

Po takiej instrukcji dla BcN-a i według niej postępowaniu na miejscu tego mechaniora bym załatwiał sprawę polubownie i to jak najszybciej bo przy poinformowaniu wszystkich wymienionych wyżej instytucji zakończy się jego biznesik ponieważ będą mu deptać po piętach przez kolejne lata jego żywota i sen z powiek zniknie i jak nie był siwy to szybko będzie biały jak śnieg ;)

Awatar użytkownika
Rutuś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2497
Rejestracja: 17 mar 2011, 22:44
Imię: Leszek
Lokalizacja: Warszawa-WJ

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: Rutuś » 14 lut 2013, 21:43

Przeczytałem cały tekst ale nadal nie wiadomo którego naprawiacza należy unikać i jak się ten temat zakończył.
jest Lancia Delta 1.6 2010 Alfa Romeo Mito 1.4 16V 2010 Alfa Romeo Giulietta 1.4 2011

była Lancia Lybra SW 1.9JTD 2003 Fiat Grande Punto 1.4 2005

Awatar użytkownika
Alley
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 502
Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt:

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: Alley » 21 lut 2013, 0:40

A ja mam pytanie odnośnie blokad rozrząu alfa lancia i tak dalej. Czy konieczna jest blokada do ustawienia rozrządu?

Awatar użytkownika
facio
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: facio » 22 lut 2013, 6:35

Blokady musisz mieć koła rozrządu są bez klinowe -stożkowe ,dopiero po napięciu paska dokręcasz koła.
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898

LUKI82

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: LUKI82 » 22 lut 2013, 8:48

Alley pisze:A ja mam pytanie odnośnie blokad rozrząu alfa lancia i tak dalej. Czy konieczna jest blokada do ustawienia rozrządu?

Alley tak jak pisałem i mówiłem do ustawienia rozrządu w v6 nie tylko są potrzebne blokady kół zębatych ale i również wałków rozrządu. Jak pominie się blokadę wałków łatwo jest popełnić błąd i pozamiatane, ani mocy ani cichej pracy silnika co niesie za sobą dalsze uszkodzenia. Sprawdź w e-Learn-ie, tam masz nr blokad i takie należy zdobyć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”