Delta I 1.6HF - pompa oleju
Delta I 1.6HF - pompa oleju
Podejrzewam niedomaganie pompy oleju w deltonie- jakie powinny być wskazania ciśnienia na zimnym/ciepłym? Przy okazji- da się dokupić wkład do pompy, czy pasuje od czegoś ze znaku fiat/alfa/lancia?
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ
- brynol69
- Forumowicz/ka
- Posty: 71
- Rejestracja: 08 kwie 2010, 10:28
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Mysłowice
Re: Delta I 1.6HF - pompa oleju
Na zimnym oleju po odpaleniu 4-5b, po zagrzaniu silnika ok 2b przy 2k rpm i około 1b na wolnych obrotach( w praktyce nawet 0,6b jest ok). Podczas pałowania ( oczywiście na zagrzanym silniku) znowu ma być 4-5b. Czy są reperaturki? Nie wiem.
Fiat Tipo 1600 Turbo
- nerolancia2
- Klubowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Kozienice
Re: Delta I 1.6HF - pompa oleju
producent podaje w parametrach technicznych : przy temp, oleju 60stC oraz ok 70-90 pł. chłodzącego ciśnienie minimalne 0.8bara , w praktyce wygląda to następująco : jak jest silnik rozgrzany i oczywiście po naprawie lub w dobrym stanie technicznym to przy ok. 80-90st.C oleju i ok 90 pł. chłodzącego ok. 1.5-2.5bara w chwili zawahania obrotów gdy odpuszczam pedał gazu i czasami obroty spadają do ok. 600/min to wtedy mam odczyty 1-1.2bara, w sytuacji gdy silnik jest mocno wyeksploatowany to przy spadaniu do tych 600 czasami może się nawet zapalić kontrolka ciśnienia oleju. górna granica ciśnienia zależy raczej o siły sprężyny zawora upustowego na pompie i tutaj jest różnie w starszych modelach jak integrale dochodziła do czasami 8bar a w nowszych jak fiat coupe była ograniczona upustem przy 4barach.
pompy nie mają reperaturek trzeba kupić nową, tutaj powstaje problem bo pompa z 1.6hf turbo ma dokładnie te same elementy tłoczące co seryjna integrale lub 2.0t , lecz obudowa jest inna i bardziej rzadka ... raczej serwis lub dobra używka...
pompy nie mają reperaturek trzeba kupić nową, tutaj powstaje problem bo pompa z 1.6hf turbo ma dokładnie te same elementy tłoczące co seryjna integrale lub 2.0t , lecz obudowa jest inna i bardziej rzadka ... raczej serwis lub dobra używka...
Re: Delta I 1.6HF - pompa oleju
Nero jak tam z terminami u ciebie na silnik?
Rok czasu mija jak pytałem...bo ciągle zawalony byłeś.
Rok czasu mija jak pytałem...bo ciągle zawalony byłeś.
- nerolancia2
- Klubowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Kozienice
Re: Delta I 1.6HF - pompa oleju
w sumie w dobrym momencie się odezwałeś ... kończę budowę silnika do 4wd , zostało jeszcze wykadmować niektóre elementy i poskładać osprzęt . napisz na priva jak Ty to widzisz od strony organizacyjnej oraz technicznej- co trzeba zrobić...pozdrawiam