Lybra - wymiana przednich sprężyn - czy coś Wam dała?

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Lybra - wymiana przednich sprężyn - czy coś Wam dała?

Post autor: Krzysiek82 » 11 sie 2012, 12:48

Jak w temacie. Czy osoby, które wymieniały przednie sprężyny w Lybrze 2.4 JTD (zwłaszcza na te z Autosklepu24.pl) mogą się wypowiedzieć na temat sztywności zawieszenia? Zmieniło się coś u Was po wymianie tych sprężyn? Usztywniło się zawieszenie? Przestało bujać? Jest różnica między oryginalnymi, które były w samochodzie jak kupiliście, a tymi zamiennikami?

Ja jestem po wymianie amortyzatorów. Samochód jest miękki i potrafi nim bujnąć przód-tył. Amortyzatory pracują poprawnie - naciskam w dół cały przód i po puszczeniu zaraz wraca do wyjściowej pozycji (nawet nie idzie do góry, od razu wraca do środkowej pozycji). Ale samochód jest miękki, buja nim przy hamowaniu (ugina się przód). Wcześniej tego nie było. Podejrzewam sprężyny, ale nie ma podstaw sądzić, że to one są na 100% winne. Na stacji diagnostycznej też zwrócili uwagę na to uginanie się przodu, ale czy to sprężyny też nie są pewni na 100%... Trochę mnie to drażni i szukam przyczyny.

Nitek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 30
Rejestracja: 18 wrz 2010, 22:02
Lokalizacja: Łańcut/Warszawa

Re: Lybra - wymiana przenich sprężyn - czy coś Wam dała?

Post autor: Nitek » 17 sie 2012, 22:40

Miałem wątpliwa przyjemność wymiany sprężyn z przodu w 2.4 jtd w związku z tym iż jedna raczyła pęknąć.
Trudno mi określić startowy punkt odniesienia gdyż jak się okazało przy wymianie dotychczasowe sprężyny nie pochodziły z jednego miotu.
Po wymianie różnicy nie wyczułem, jak nurkował tak nurkuje, na szerokich progach zwalniających nie ma co szarżować bo się przytrze przodem. Z drugiej strony nikt mi nigdy nie zwrócił uwagi że mam chorobliwe ugięcie.

Ja sprężyny kupowałem na fiat-alfa-lancia.pl z tym że nie przysłali o numerze eper podanym na stronie (dla 2.4 ostatnia cyfra 7) tylko dla wersji 1.9 z klima (numer o jeden niższy, ten co podany na autosklep24.pl).
Wg eper waga tych dwóch sprężyn jest taka sama (1.9 bez klimy jest lżejsza) wiec nie demontowałem sprężyn i walki ze sklepem nie podejmowałem
Lybra SW 2.4 JTD

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Re: Lybra - wymiana przenich sprężyn - czy coś Wam dała?

Post autor: Krzysiek82 » 18 sie 2012, 12:40

Dzięki za info. Wychodzi na to, że Lybra tak ma. Po prostu jeżdżąc ileś czasu z niesprawnymi amortyzatorami odzwyczaiłem się do poprawnej pracy jej zawieszenia. Jedynie trzeba gumy stabilizatora wymienić i wsio : yesyes :

PS. Bujanie przodu jest na naprawdę tragicznych drogach. Wiedziałem bardzo dobrze, że u mnie drogi w mieście są fatalne, ale chyba nie zdawałem sobie sprawy, że aż tak :x . Na trasie / autostradzie / innych miastach moja Lybra jedzie gładko, równo, bez żadnego efektu łódki. Bardzo ładnie wybiera tamtejsze mankamenty dróg. A jak wracam do siebie, to jest masakra - jak w starym pudle jakimś...

Awatar użytkownika
zajacyoo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 81
Rejestracja: 24 kwie 2012, 18:56
Skype: zajacyoo
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra - wymiana przenich sprężyn - czy coś Wam dała?

Post autor: zajacyoo » 18 sie 2012, 15:03

Ja sprężyny kupowałem na fiat-alfa-lancia.pl z tym że nie przysłali o numerze eper podanym na stronie (dla 2.4 ostatnia cyfra 7) tylko dla wersji 1.9 z klima (numer o jeden niższy, ten co podany na autosklep24.pl).
Wg eper waga tych dwóch sprężyn jest taka sama (1.9 bez klimy jest lżejsza) wiec nie demontowałem sprężyn i walki ze sklepem nie podejmowałem



Nie ma czegoś takiego jak Lybra bez kilmy, kto taki kit wciska ludziom:D

Poza tym 2.4 jest poprostu cięższa wiec na chłopski rozum sprężyny bedą inne, chociarz zawieszenie 1.9 JTD pochodzi z Fiata Multipla więc istnieje taka mozliwość że sprężyny będą takie same, lecz ze względu ze 1.9 jest te ok 100 kg lżejsza bedzie "siedziała" na nich wyżej.
Jest: Lancia Lybra SW 1.9 JTD 01'

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra - wymiana przenich sprężyn - czy coś Wam dała?

Post autor: Dudi » 18 sie 2012, 18:09

zajacyoo pisze:
Nie ma czegoś takiego jak Lybra bez kilmy, kto taki kit wciska ludziom:D
Owszem, jest :D

Co do sprężyn, to niestety Lybra buja jak kanapa i taki jej urok. Ja już wymieniałem 2 razy, za każdym razem na oryginały także jestem przyzwyczajony akurat do zachowania się na nowych. Oczywiście zachowanie na równych drogach, także w zakrętach jest super, nawet sam byłem zaskoczony. Buja najbardziej przy przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności, jak np. progi zwalniające.
Zawsze porównywałem to zachowanie do Alfy 156 i wychodzi tak, że Alfa po prostu przejeżdża i pracują tylko koła (nie czuć na karoserii), a Lancia zabuja po progu jeszcze ze dwa razy całym przodem :roll: ;)
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Kris
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1185
Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)

Re: Lybra - wymiana przenich sprężyn - czy coś Wam dała?

Post autor: Kris » 18 sie 2012, 21:17

ja również wymieniałem obie przednie sprężyny po pęknięciu jednej z nich. Silnik lżejszy bo 1.8. Jedynie co zauważyłem to to, że przód jest wyżej. Korekcję wysokości świateł miałem na 1, a teraz mam na 2. Zmniejszonego bujania również nie wyczułem.
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy

Nitek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 30
Rejestracja: 18 wrz 2010, 22:02
Lokalizacja: Łańcut/Warszawa

Re: Lybra - wymiana przenich sprężyn - czy coś Wam dała?

Post autor: Nitek » 20 sie 2012, 0:34

zajacyoo pisze:Ja sprężyny kupowałem na fiat-alfa-lancia.pl z tym że nie przysłali o numerze eper podanym na stronie (dla 2.4 ostatnia cyfra 7) tylko dla wersji 1.9 z klima (numer o jeden niższy, ten co podany na autosklep24.pl).
Wg eper waga tych dwóch sprężyn jest taka sama (1.9 bez klimy jest lżejsza) wiec nie demontowałem sprężyn i walki ze sklepem nie podejmowałem



Nie ma czegoś takiego jak Lybra bez kilmy, kto taki kit wciska ludziom:D

jest, i EPER rozróżnia coś takiego
dla 1.9 masz bodajże M1; M2; M3 (sprężyny z końcówka 5)
klima dla nich to dodanie E025 (sprężyny z końcówka 6)
a 2.4 bodajże M4; M5; M6 (sprężyny z końcówka 7)
masa sprężyn "5" to chyba 2360g, adla "6" i "7" 2510, na mój za przeproszeniem inżyniersko-kosztowy rozum to 6 i 7 to to samo po innym numerem
Lybra SW 2.4 JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”