Witam,
przymierzam sie do wymiany drzwi tylnych prawych, znalazłem w kolorze takim jak potrzebuję ale "gołe" i teraz muszę wszystkie graty poprzekładać z moich, łącznie z szybą
proszę o jakieś rady i wskazówki
Dzięki i pozdrawiam.
Kappa - rozebranie tapicerki drzwi tylnych i ich wymiana
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 84
- Rejestracja: 04 gru 2011, 22:56
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Dzierżoniów
Kappa - rozebranie tapicerki drzwi tylnych i ich wymiana
Ostatnio zmieniony 15 sie 2012, 19:14 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: poprawiłem tytuł
Powód: poprawiłem tytuł
Re: Kappa - Rozebranie tapicerki drzwi tylnich i ich wymiana
Tutaj nie ma co radzić- tylko rozbierać i składać w odwrotnej kolejności.
Zaczynasz od zdjęcia boczka drzwi- śruby są dookoła (oprócz górnej płaszczyzny), te, które widać na wierzchu+ jedna imbusowa pod kapslem-logiem Lancii + jedna pod odblaskiem czerwonym (odblask jest wciskany) + jedna imbusowa pod rączką do zamykania drzwi (pod kapslem). Boczek zdejmujesz do góry, odchylając go i wysuwając z górnej listwy wsuwanej. Nie zapomnij o odpięciu wtyczki z oświetlenia drzwi.
Zdejmujesz drzwi z zawiasów (2 śruby + wtyczka elektryki)- dalsze operacje polecam robić "w poziomie" .
Przekładasz wszystko do nowych drzwi- zdejmujesz wygłuszenie, odkręcasz zamek i cięgna do zamykania drzwi od środka, potem wykręcasz dolną szynę na szybę ( tą poziomą), oczywiście szyba przy tej operacji jest "na dole", więc możesz przystąpić do zdjęcia gumowej uszelki dookoła szyby (nie zdejmuj chromowanych listewek!) oraz tą listewkę w rogu szyby, wyjmujesz w kolejności uszelkę, listewkę, małą szybkę i następnie wysuwasz dużą szybę, potem odkręcasz i wyjmujesz prowadnice, dopiero na końcu cały mechanizm podnoszenia szyby wraz z silniczkiem.
Wszystko przekładasz do nowych drzwi w odwrotnej kolejności, nie powinno być z tym żadnych problemów, wszystkie otwory muszą pasować. Uważaj, żeby nie uszkodzić i nie pourywać uszczelek i potem starannie załóż je na swoje miejsce, tak, żeby wszystkie załamania (kąty) uszczelek były na swoich miejscach. Dopiero po złożeniu wszystkiego, przyklejeniu wygłuszenia, zmontowaniu cięgien i zamka załóż drzwi na zawiasy i odpowiednio wyreguluj żeby dobrze wchodziły w rygiel i trzymały "linię" z drzwiami przednimi i błotnikiem.
Tyle mi się nasuwa na teraz.
Wg mnie jedyne, co Cię może trochę zniechęcić, to ponowny montaż boczka drzwi- są problemy z jego włożeniem na swoje miejsce (chodzi o górną szynę, w którą ciężko włożyć boczek)- tu troszkę się pewnie pomęczysz, ale przynajmniej wyrobisz sobie technikę:)
Mi operacja wymiany drzwi na "gołe" zajęła w całości około 30-40minut, ale już rozbierałem drzwi w Kappie kilkanaście razy;)
Najważniejsze, to myśleć i zapamiętywać, co skąd się wykręca, jak to jest zamontowane i jak działa - nie będziesz miał problemów z ponownym montażem.
Jakbyś miał jakieś pytania- pisz, postaram się pomóc.
Zaczynasz od zdjęcia boczka drzwi- śruby są dookoła (oprócz górnej płaszczyzny), te, które widać na wierzchu+ jedna imbusowa pod kapslem-logiem Lancii + jedna pod odblaskiem czerwonym (odblask jest wciskany) + jedna imbusowa pod rączką do zamykania drzwi (pod kapslem). Boczek zdejmujesz do góry, odchylając go i wysuwając z górnej listwy wsuwanej. Nie zapomnij o odpięciu wtyczki z oświetlenia drzwi.
Zdejmujesz drzwi z zawiasów (2 śruby + wtyczka elektryki)- dalsze operacje polecam robić "w poziomie" .
Przekładasz wszystko do nowych drzwi- zdejmujesz wygłuszenie, odkręcasz zamek i cięgna do zamykania drzwi od środka, potem wykręcasz dolną szynę na szybę ( tą poziomą), oczywiście szyba przy tej operacji jest "na dole", więc możesz przystąpić do zdjęcia gumowej uszelki dookoła szyby (nie zdejmuj chromowanych listewek!) oraz tą listewkę w rogu szyby, wyjmujesz w kolejności uszelkę, listewkę, małą szybkę i następnie wysuwasz dużą szybę, potem odkręcasz i wyjmujesz prowadnice, dopiero na końcu cały mechanizm podnoszenia szyby wraz z silniczkiem.
Wszystko przekładasz do nowych drzwi w odwrotnej kolejności, nie powinno być z tym żadnych problemów, wszystkie otwory muszą pasować. Uważaj, żeby nie uszkodzić i nie pourywać uszczelek i potem starannie załóż je na swoje miejsce, tak, żeby wszystkie załamania (kąty) uszczelek były na swoich miejscach. Dopiero po złożeniu wszystkiego, przyklejeniu wygłuszenia, zmontowaniu cięgien i zamka załóż drzwi na zawiasy i odpowiednio wyreguluj żeby dobrze wchodziły w rygiel i trzymały "linię" z drzwiami przednimi i błotnikiem.
Tyle mi się nasuwa na teraz.
Wg mnie jedyne, co Cię może trochę zniechęcić, to ponowny montaż boczka drzwi- są problemy z jego włożeniem na swoje miejsce (chodzi o górną szynę, w którą ciężko włożyć boczek)- tu troszkę się pewnie pomęczysz, ale przynajmniej wyrobisz sobie technikę:)
Mi operacja wymiany drzwi na "gołe" zajęła w całości około 30-40minut, ale już rozbierałem drzwi w Kappie kilkanaście razy;)
Najważniejsze, to myśleć i zapamiętywać, co skąd się wykręca, jak to jest zamontowane i jak działa - nie będziesz miał problemów z ponownym montażem.
Jakbyś miał jakieś pytania- pisz, postaram się pomóc.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 84
- Rejestracja: 04 gru 2011, 22:56
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Dzierżoniów
Re: Kappa - rozebranie tapicerki drzwi tylnych i ich wymiana
hej dzięki za pomoc, drzwi już mam w garażu, jutro rano zacznę z tym sie bawi i zobaczymy:)
wymieniałem już siłowniki przednich szyb także mniej więcej coś tam sie orientuje
pozdro
wymieniałem już siłowniki przednich szyb także mniej więcej coś tam sie orientuje
pozdro
Re: Kappa - rozebranie tapicerki drzwi tylnych i ich wymiana
Marcin żeby łatwiej było zdjąć i założyć boczek to opuśc sobie szybę - nie jest jakoś super łatwo, ale łatwiej zaczepić na listwę.
PS.
byłem kiedyś w Dzierżoniowie w zakładach HARRIS CALORIFIC INTERNATIONAL
PS.
byłem kiedyś w Dzierżoniowie w zakładach HARRIS CALORIFIC INTERNATIONAL