Strona 1 z 2

Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

: 16 sie 2012, 23:21
autor: Rider Zeta 2.0 Ti
Witam

Ostatnio wpadła mi w oko ... kolejna Kappa :) .... wiem, wiem moja żona też mi mówi że mam już kilka Lancii , ale sami wiecie Kappa ma to coś w sobie ;) Wydaje mi się również, że zawsze lepiej mieć o jadną więcej ;)


Tak na poważnie. Kappa wygląda na zadbaną, tak jak moja ma 2.0 20V Turbo, Hamulce Brembo, do tego białe skóry, dobrze doinwestowana, ale..... ma aktywne zawieszenie z opcją włączenia utwardzenia zawieszenia Sport. Osobiście nieco mnie to zaskoczyło, ponieważ nie miałem pojęcia, że taka opcja istniała w Lancii K 8-O

Sprzedawca próbuje to auto sprzedać od kilku miesięcy, kilka razy obniżył już cenę. Myślę że można by ją kupić za +/- 8 tyś
Wsomniał również że trzeba zrobić coś z "drobnymi stukami w zawieszeniu" :?:

Sprzedający chętnie koresponduje mailowo, jednak moje pytanie o tą opcję Sport i ewentualne koszty naprawy takiego zawieszenia.... pozostały bez odpowiedzi z jego strony.

Chętnie widział bym takie cudeńko w garażu, ale... no właśnie, czy ktoś się orientuje ile mogą kosztować części do takiego modelu ? Chodzi mi oczywiście o elementy aktywnego zawieszenia .

Czy ktoś się z takim modelem spotkał ?

Odp: Kappa 2.0 20VT + Aktywne zawieszenie

: 17 sie 2012, 0:01
autor: dawidson
Takie zawieszenia Lancia oferowała już w latach '80. Nawet dla popularnej Delty II dało się je zamówić.

Aktywne zawieszenie to w zasadzie inne amortyzatory, centralka i panel z guzikami.
Problem to nie ceny części do tego zawieszenia, ale to czy da się je dostać. Według moich źródeł nie da się kupić nowych amortyzatorów i to jest największy problem. Pozostaje regeneracja - o ile ktoś się podejmie...
"... I guess it's just the way I'm wired."

Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

: 17 sie 2012, 5:40
autor: argenta67
Brak dostępności i spore ceny powodują, że często spotykam auta posiadające tylko wiszące kabelki po takim bajerku.

Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

: 17 sie 2012, 6:04
autor: Gros
W zeszłym roku były jeszcze dostępne, ale cena zwalała z nóg podobie jak za nivo .
Jeśli ma ktoś wywalić około 5 tys za tylne amorki to zakłada rzeźbę .
Taki zawieszenie miały również Themy :) miałem takowe w SW .

Odp: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

: 17 sie 2012, 7:13
autor: dawidson
Były dostępne w sensie ktoś je fizycznie miał czy może mogli je ściągnąć z Włoch?

"... I guess it's just the way I'm wired."

Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

: 17 sie 2012, 8:11
autor: Gros
Było dostepne przez Bielko Biała -do sciągnięcia z Włoch
Ktos pytał o takie a ja pytałem brata który pracował w magazynach Fiat

Odp: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

: 17 sie 2012, 8:16
autor: dawidson
Innymi słowy nie wiadomo czy było dostępne.

Niestety, spora część rzadkich części które są we Włoszech jest dostępna jedynie wirtualnie. Gdy dochodzi do zamówienia po kilku tygodniach okazuje się, że części jednak nie ma.

"... I guess it's just the way I'm wired."

Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

: 17 sie 2012, 10:41
autor: regaciarz
ja mam to zawieszenie i padnięty najprawdopodobniej akcelerometr albo kable do niego idące, czasami działa czasami nie. Jeśli nie działa to pracuje w trybie sport. Zmiany na prawdę czuć, na "Auto" jest to potwornie wygodne auto bardzo dobrze wybierające nierówności, nawet lekko bujające się na nierównościach, lecz w przy nagłych manewrach jakby się usztywniało bo znika uczucie miękkości układu. Na "Sport" jest wyraźnie twardszy, znika delikatne bujanie znane mi z jazdy po prostej.
Też się bałem tego zawieszenia, ale powiedziałem sobie- raz się żyje, najwyżej zwykłe założę ;)
Jakby co to niedawno znalazłem schemat, co prawda do Alfy 164, ale podobno układ jest taki sam.

Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

: 17 sie 2012, 19:05
autor: Rider Zeta 2.0 Ti
regaciarz pisze:ja mam to zawieszenie i padnięty najprawdopodobniej akcelerometr albo kable do niego idące, czasami działa czasami nie. Jeśli nie działa to pracuje w trybie sport. Zmiany na prawdę czuć, na "Auto" jest to potwornie wygodne auto bardzo dobrze wybierające nierówności, nawet lekko bujające się na nierównościach, lecz w przy nagłych manewrach jakby się usztywniało bo znika uczucie miękkości układu. Na "Sport" jest wyraźnie twardszy, znika delikatne bujanie znane mi z jazdy po prostej.
Też się bałem tego zawieszenia, ale powiedziałem sobie- raz się żyje, najwyżej zwykłe założę ;)
Jakby co to niedawno znalazłem schemat, co prawda do Alfy 164, ale podobno układ jest taki sam.

Dzięki wszystkim za odzew w tej sprawie. Czyli z tego co rozumiem, jeśli ten system padnie (czyt. zabiją go nasze drogi) to można amortyzatory zamienić na zwykłe ?

Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

: 17 sie 2012, 19:34
autor: regaciarz
tak, jedynie na desce będziesz miał piękny napis check. Chociaż może kiedyś najdzie mnie aby pomierzyć oporność moich jeszcze sprawnych aby w przyszłości dać jakiś opornik symulujący obecność amorków. I nie wiem jak kwestia poduszek amortyzatorów czy są takie same jak w zwykłych

Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

: 17 sie 2012, 20:34
autor: Rider Zeta 2.0 Ti
regaciarz pisze:tak, jedynie na desce będziesz miał piękny napis check. Chociaż może kiedyś najdzie mnie aby pomierzyć oporność moich jeszcze sprawnych aby w przyszłości dać jakiś opornik symulujący obecność amorków. I nie wiem jak kwestia poduszek amortyzatorów czy są takie same jak w zwykłych

....aaaa widzisz , to być może tam jest podobnie, ponieważ sprzedający ma fotki licznika i check się świeci i również nie mam odpowiedzi dlaczego , myślałem że zwyczajnie nie zamknął drzwi. Jednak pisze również, że amorki mają ok 70-80 % sprawności. Moja Kappa robi rocznie ok 10 tyś, jesli miałbym dwie to powiedzmy po 5 tyś , wystarczyło by mi na kilka lat jazdy ;)

Kurcze chyba się najarałem na to autko.... trzeba będzie wyskoczyć go "obmacać" na miejscu - tylko skąd ten czas :)

Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

: 17 sie 2012, 20:43
autor: regaciarz
infocenter prawdę Ci powie ;) Zawieszenie ma swój błąd- "suspension system failure" czy jakoś tak

Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

: 17 sie 2012, 22:27
autor: Przemek
A, że się wtrącę, to zawieszenie jest jednakowe z tym z Alfy 164? :)

Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

: 17 sie 2012, 23:02
autor: regaciarz
głowy nie dam, ale gdzieś kiedyś znalazłem, że schemat elektryczny jest taki sam, możliwe, ze amortyzatory mają inne mocowania.

Odp: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

: 17 sie 2012, 23:11
autor: dawidson
Zasada działania na pewno jest ta sama.

"... I guess it's just the way I'm wired."