Strona 1 z 1

Lancia Delta 2.0 HF Turbo

: 20 sie 2012, 13:11
autor: kondzior
Za nie długo będę miał prawo jazdy, więc będę młodym kierowcą. Aktualnie jestem zainteresowany Lancia Delta 2.0 HF Turbo. Chciałbym się dowiedzieć jaka jest awaryjność tego silnika, czy siadają turbiny, jakie są najczęstsze usterki w tych silnikach, podstawowy przegląd samochodu (olej, klocki,tarcze itd) jaki koszt, jak jest z częściami, trudno dostępne w Polsce, jakie spalanie i czy to auto dla mnie dla kierowcy bez doświadczenia, co myślicie? Na co patrzeć szczególnie przy kupnie tego samochodu?
Ile trzeba zapłacić za ten samochód w dobrym stanie ? +/-

Re: Lancia 2.0 HF Turbo

: 20 sie 2012, 13:56
autor: vanisch
1x-letnie turbo na bank będzie wymagało inwestycji. W 16vt najczęściej wymiany wymagają wałki rozrządu, lubi się obrócić panewka, turbo pewnie będzie do regeneracji. Blacha też już może być problemem.

Z częściami nie powinno być problemów. Za ładną trzeba zapłacić z 9-10tys. Na pierwsze auto średnio się to nadaje.

Re: Lancia 2.0 HF Turbo

: 20 sie 2012, 14:05
autor: schab
kondzior pisze:Za nie długo będę miał prawo jazdy, więc będę młodym kierowcą. Aktualnie jestem zainteresowany Lancia Delta 2.0 HF Turbo. Chciałbym się dowiedzieć jaka jest awaryjność tego silnika, czy siadają turbiny, jakie są najczęstsze usterki w tych silnikach, podstawowy przegląd samochodu (olej, klocki,tarcze itd) jaki koszt, jak jest z częściami, trudno dostępne w Polsce, jakie spalanie i czy to auto dla mnie dla kierowcy bez doświadczenia, co myślicie? Na co patrzeć szczególnie przy kupnie tego samochodu?
Ile trzeba zapłacić za ten samochód w dobrym stanie ? +/-
Zacznij od wizyty na Allegro , Ottomoto , czy inne Mobile.de . Szybko stwierdzisz , że podaż tych aut jest bardzo mała . Po drugie - w większości przypadków ich cena będzie odzwierciedlała stan . Jeżeli liczysz , że za mniej niż 10 tys kupisz auto w naprawdę dobrym stanie - to możesz się mocno przeliczyć . Poza tym produkcję tych aut zakończono klikanaście lat temu , a z racji swojej specyfiki na pewno nie jeździł nimi niemiecki emeryt do kościoła - więc egzemplarzy bezwypadkowych po prostu nie ma ! Pal sześć , jak to były tylko obcierki , ale szansa na auto po dzwonie jest proporcjonalnie większa niż przy innych słabszych autach .
Awaryjność i koszty eksploatacji też są proporcjonalnie większe , a spalanie niżej 10l / 100 nie jest możliwe ( za to sięgajace 20 - bardzo )
Na pytanie - czy jest to auto dla świeżo upieczonego kierowcy - odpowiedź brzmi : zdecydowanie nie !

Re: Lancia 2.0 HF Turbo

: 20 sie 2012, 20:52
autor: mac1us
Jak moja Delta jeździła to paliła dużo, ale nie udało mi się przekroczyć 30 litrów, ale nigdy nie zejdziesz z 10 litrów mi zazwyczaj paliła w okolicach 20 litrów, ale to jest auto do zabawy, nigdy nie starałem się by spaliła jak najmniej. Co di silników to największym problemem są poprzedni właściciele którzy źle eksploatują i serwisują auta, jak auto ma 200 tys przelotu to też nie ma się czemu dziwić. Sam mam 22 lata, jeżdżę dużo, różnymi autami, ale Delta 16vt nie jest autem łatwym w prowadzeniu i utrzymaniu, jako jedyne auto do jazdy codziennie raczej bym odpuścił.

Odp: Lancia 2.0 HF Turbo

: 20 sie 2012, 21:15
autor: dawidson
Na trasie bez problemu schodzi się do 8,5-8,7 litra. Po miejscu spala mi 15-16. Średnie spalanie z ostatnich 8 miesięcy mieści się z zakresie 12-13 litrów.

Moim zdaniem tragedii nie ma jak na samochód tak stary konstrukcyjnie.

"... I guess it's just the way I'm wired."

Re: Odp: Lancia 2.0 HF Turbo

: 20 sie 2012, 21:50
autor: Wilkin
dawidson pisze: Moim zdaniem tragedii nie ma jak na samochód tak stary konstrukcyjnie.
8-O 8-O 8-O 8-O
no taaa - a przy nim fiat 125p to co najmniej dinozaur :P
dla mnie najpierw się naucz jeździc - a potem myśl o dosiadaniu 200KM
Bez urazy - ale Ja chcę życ. Twój los mam gdzieś.

Odp: Lancia 2.0 HF Turbo

: 20 sie 2012, 22:40
autor: dawidson
Wilkin pisze:
dawidson pisze: Moim zdaniem tragedii nie ma jak na samochód tak stary konstrukcyjnie.
8-O 8-O 8-O 8-O
no taaa - a przy nim fiat 125p to co najmniej dinozaur :P
dla mnie najpierw się naucz jeździc - a potem myśl o dosiadaniu 200KM
Bez urazy - ale Ja chcę życ. Twój los mam gdzieś.
Owszem, dinozaur będący na rynku od 25 lat. Współczesne silnik turbobenzynowe są lżejsze, oszczędniejsze a przy okazji rozwijają większą moc.

Jeździć uczę się stale,, dziękuję za radę...

"... I guess it's just the way I'm wired."

Re: Odp: Lancia 2.0 HF Turbo

: 21 sie 2012, 9:49
autor: Wilkin
dawidson pisze: Jeździć uczę się stale,, dziękuję za radę...
I prawidłowo ;)
tylko że o jazdę, to piłem do kolegi który założył temat ;)

a co do fiacika itp - to nie długo będziemy mówic "stary konstrukcyjnie" - na silniki które były nowością miesiąc temu ;)