Thesis - kalibracja kąta skrętu
Thesis - kalibracja kąta skrętu
Musiałem odłączyć akku i po przyłączeniu niemiła niespodzianka. Musze skalibrowac kąt skrętu. Mam multiskana ale nie umiem sobie z tym poradzić. Mam komunikat że wykonano lecz warunki niewłaściwe. Co jest nie tak? Czym to zrobić? Jeśli ktoś już to robił to proszę o poradę.
Re: thesis - kalibracja kąta skrętu
Witaj,
Powinno wystarczyć przejechanie zaledwie kilku metrów przekraczając prędkość 10, 20 km. Można wykonać również ostry skręt w prawo i w lewo ale to wszystko podczas jazdy. Komunikat sam zgaśnie.
Powinno wystarczyć przejechanie zaledwie kilku metrów przekraczając prędkość 10, 20 km. Można wykonać również ostry skręt w prawo i w lewo ale to wszystko podczas jazdy. Komunikat sam zgaśnie.
Re: thesis - kalibracja kąta skrętu
Ha! Przyjechałem już ponad 200km i nic! Faktem jest że nie rzucalem kierownicą max lewo i max prawo. W instrukcji fes/multiecuscan jest napisane by ustawić koła na wprost, następnie skręcić kołem kierownicy w lewo o 90' potem znowu na wprost i w prawo o 90'. Powrót do kół na wprost i wcisnąć Y. I tak robię lecz nie widzę o ile stopni skrecam kołami. Byćmoże to ma znaczenie. Robię to na czuja trochę .
Re: thesis - kalibracja kąta skrętu
Nie to nie powinno mieć znaczenia.
Odłącz i podłącz ponowie akumulator i zrób tak jak pisałem. Nie podłączaj testera.
U mnie wystarcz jak na odcinku 5 m wykonam na maxa skręt w prawo potem w lewo. Potem niestety z reguły jestem zmuszony jechać do tyłu by wyjechać z bramy. Wyjeżdżając skręcam ponownie na max w prawo i potem w lewo by wyprostować auto. Na koniec jadę na wprost i już po przejechaniu 300m błąd znika.
Odłącz i podłącz ponowie akumulator i zrób tak jak pisałem. Nie podłączaj testera.
U mnie wystarcz jak na odcinku 5 m wykonam na maxa skręt w prawo potem w lewo. Potem niestety z reguły jestem zmuszony jechać do tyłu by wyjechać z bramy. Wyjeżdżając skręcam ponownie na max w prawo i potem w lewo by wyprostować auto. Na koniec jadę na wprost i już po przejechaniu 300m błąd znika.
Re: thesis - kalibracja kąta skrętu
Ok. No to zaraz sprawdze co w trawie piszczy.
Re: thesis - kalibracja kąta skrętu
Sprawny układ ma samo-adopcje parametrów jeśli tego nie robi to żadne kręcenie kierownicą nie pomoże.
Re: thesis - kalibracja kąta skrętu
Odłączyłem akku i chyba dopiero sobie narobiłem bigosu. Teraz mam trzy ikonki na "choince": ASR, EBD, ABS. I żeby było ciekawiej, dwa ostatnie są wyświetlane jako uszkodzone (i oczywiście zakaz dalszej jazdy), a ASR jest jako "nicht verfugbar" czyli niedostępny. W multiecuscan przy diagnostyce ABS wykazuje błąd braku połączenia z NIT i zmienioną konfigurację. Nic nie grzebałem, nic nie odłączałem. Pali się też kontrolka przy wyłączniku ASR przy dźwigni zmiany biegów.
Nie ma EOL Error, jest wskazanie temperatury, zamiast czasu jest wskazanie 0:00 (dopóki się nie uaktywni NIT i nie wykryje włączenia zapłonu, co się dzieje dość często po zmianach, ale nie jest regułą). Przedtem nie miałem wskazania temp, nie miałem wskazania czasu, ale tez nie miałem błędów. Coś za coś? Buuu!
A! No i przy diagnostyce kąta skrętu, przy ruszaniu kierownicą, wszystkie wskazania są rejestrowane (wychylenia kierownicy) i tu jest ok. Chyba
Nie ma EOL Error, jest wskazanie temperatury, zamiast czasu jest wskazanie 0:00 (dopóki się nie uaktywni NIT i nie wykryje włączenia zapłonu, co się dzieje dość często po zmianach, ale nie jest regułą). Przedtem nie miałem wskazania temp, nie miałem wskazania czasu, ale tez nie miałem błędów. Coś za coś? Buuu!
A! No i przy diagnostyce kąta skrętu, przy ruszaniu kierownicą, wszystkie wskazania są rejestrowane (wychylenia kierownicy) i tu jest ok. Chyba
Re: thesis - kalibracja kąta skrętu
Czasami bywają dobre rady na szczęście nie ode mnie.jjash pisze:Odłączyłem akku i chyba dopiero sobie narobiłem bigosu. Teraz mam trzy ikonki na "choince": ASR, EBD, ABS. I żeby było ciekawiej, dwa ostatnie są wyświetlane jako uszkodzone (i oczywiście zakaz dalszej jazdy), a ASR jest jako "nicht verfugbar" czyli niedostępny. W multiecuscan przy diagnostyce ABS wykazuje błąd braku połączenia z NIT i zmienioną konfigurację. Nic nie grzebałem, nic nie odłączałem. Pali się też kontrolka przy wyłączniku ASR przy dźwigni zmiany biegów.
Nie ma EOL Error, jest wskazanie temperatury, zamiast czasu jest wskazanie 0:00 (dopóki się nie uaktywni NIT i nie wykryje włączenia zapłonu, co się dzieje dość często po zmianach, ale nie jest regułą). Przedtem nie miałem wskazania temp, nie miałem wskazania czasu, ale tez nie miałem błędów. Coś za coś? Buuu!
A! No i przy diagnostyce kąta skrętu, przy ruszaniu kierownicą, wszystkie wskazania są rejestrowane (wychylenia kierownicy) i tu jest ok. Chyba
Re: thesis - kalibracja kąta skrętu
Jak mówi moja córka: "błagam!". Jeśli z tego posta tez zrobi się taki jak z connectem to zamknijmy go w pierony.
Pobawię się w temacie pod koniec tygodnia. Na spokojnie. Dag!
Pobawię się w temacie pod koniec tygodnia. Na spokojnie. Dag!
Re: Thesis - kalibracja kąta skrętu
No sorry chciałem pomóc. Ja już kilkanaście razy odpinałem akumulator i takich bajerów nie miałem. Zawsze odpinam pierwszą kleme minusową i dopiero plusową jak muszę. Sprawdź napięcie akumulatora te błędy mogą być spowodowane niskim napięciem, a druga rzecz to Twój program diag. nie jest oryg. examinerem fiata. Jak podpinam fiat ecu scana to różne cuda pokazuje gdy examiner ze wszystkim się łączy bez problemu.
Re: Thesis - kalibracja kąta skrętu
u mnie asr świeci zawsze po odłączeniu akumulatora do czasu aż kawałek przejadę, jak miałem jakąś przerwą na czujniku kąta skrętu to dodatkowo powyżej 120kmh pojawiał się błąd skyhook
Re: Thesis - kalibracja kąta skrętu
Nie czaje tego błędu za bardzo i zaczynam się zastanawiać czy przypadkiem moja Teresa nie jest jakaś lewa.
U mnie po odłączeniu akumalatora faktycznie świeciły się kontrolki ABS/ASR ale przejechałem się do sklepu i jest luz od tej pory. - Powinienem jakoś extra coś skalibrować jeszcze czy zostawić tak jak jest ?
A skyhook to mi wyskakuje zawsze po wjechaniu w kilka dziur
U mnie po odłączeniu akumalatora faktycznie świeciły się kontrolki ABS/ASR ale przejechałem się do sklepu i jest luz od tej pory. - Powinienem jakoś extra coś skalibrować jeszcze czy zostawić tak jak jest ?
A skyhook to mi wyskakuje zawsze po wjechaniu w kilka dziur
Były: Lancia Delta II 2.0 '94, Lancia Delta GT i.e '92, Fiat Bravo 1.6 '97
Jest: Thesis 3.2 Emblema '03 oraz Astra II 1.8 kombi '00
Jest: Thesis 3.2 Emblema '03 oraz Astra II 1.8 kombi '00
Re: Thesis - kalibracja kąta skrętu
Nie, Ty masz sprawną Teresę. TO moja coś niedomogła. Do tej pory miałem tak, że jak odpiąłem Akku to tak jak napisali przepiszący - samo się kalibrowało. Ale nigdy nie paliły mi się ABS z czymś tam. Samo ASR, ale znikało. A teraz nie znika. No, ale węzeł NIT?NCV znikł. Może to ma związek. Hm, skoro nie daje rady osiowanie proxi za pomocą FES/MES to czy da EXAMINER? Muszę jakoś dodać ten węzeł, ale nie wiem jak. Buuu!