Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

argenta67

Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

Post autor: argenta67 » 11 wrz 2012, 18:22

Jako, że to dział techniczny to sprawdzimy jak tam z budową silnika u forumowiczów. Lancia Thesis 2,4 JTD 10V z 2003r przebieg km coś koło 200 tyś i jest problem z paskami bo pasek napędu osprzętu rwie się, strzępi i to coraz szybciej bo pierwszy raz stało się to po czterech-pięciu miesiącach, został zmieniony przez jakiś warsztat i również pożył krótko bo jakies trzy miesiące. Kolejna wymiana ale wtedy już zmieniona większość kół: tłumik drgań-koło pasowe, napinacz, rolka, sprzęgło alternatora wszystko nowe i pasek wytrzymał 10 dni. Kolejna wymiana dokładny osłuch i jedno co niepokojące to dziwny dzwiek po wciśnięciu sprzęgła. Decyzja wymiana sprzęgła i wszystko do poskładania a zapominałbym, że przestawia się też pasek rozrządu i również ale mniej strzępi się. Rozrząd ma około 40tyś. Jestem ciekawy czy ktoś wpadnie na właściwy trop problemu?

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

Post autor: rain » 11 wrz 2012, 20:05

Ja miałem takie objawy co do paska osprzętu, pasek wytrzymywał 3 miesiące, i powolutku ścinał się z jednej strony. U mnie winien był napinacz, ale jak na tym przykładzie był wymieniony no to nie to :>
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

argenta67

Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

Post autor: argenta67 » 11 wrz 2012, 20:18

rain pisze:Ja miałem takie objawy co do paska osprzętu, pasek wytrzymywał 3 miesiące, i powolutku ścinał się z jednej strony. U mnie winien był napinacz, ale jak na tym przykładzie był wymieniony no to nie to :>
To jest własnie ciekawostka praktycznie wszystkie kola nowe a pasek ciapie i do tego rozrząd też się niszczy.

Awatar użytkownika
kecajgo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 643
Rejestracja: 28 gru 2009, 17:26
Lokalizacja: Brzeg

Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

Post autor: kecajgo » 11 wrz 2012, 20:19

coś musi iść niewspółosiowo do reszty podzespołów, trudno gdybać, ale pozostaje dokładne pomierzenie , różnica tkwi w mm.

Awatar użytkownika
Watazka
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1525
Rejestracja: 06 wrz 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

Post autor: Watazka » 11 wrz 2012, 20:23

Zwichrowane lub niedokręcone koło wału?

argenta67

Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

Post autor: argenta67 » 11 wrz 2012, 20:28

kecajgo pisze:coś musi iść niewspółosiowo do reszty podzespołów, trudno gdybać, ale pozostaje dokładne pomierzenie , różnica tkwi w mm.
To jeśli chodzi o pasek wielorowkowy ale co z rozrządem?
Watazka pisze:Zwichrowane lub niedokręcone koło wału?
Które? Koło paska rozrządu na centralną śrubę lewy gwint nigdy sie nie luzuje, koło pasowe-tłumik drgań nówka sztuka na starym było to samo, przykręcane na sześć śrub sprawdzone, pewne.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

Post autor: Ramzes_II » 11 wrz 2012, 20:37

Krzywy wał. Pewno auto miało małe puknięcie :)
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

argenta67

Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

Post autor: argenta67 » 11 wrz 2012, 20:44

Ramzes_II pisze:Krzywy wał. Pewno auto miało małe puknięcie :)
Co do krzywizny pomierzony idealny w obrocie dodam tylko, że na postoju nawet godzina pracy silnika na niskich, na wysokich obrotach i nic nawet deka skazy.

Awatar użytkownika
Watazka
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1525
Rejestracja: 06 wrz 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

Post autor: Watazka » 11 wrz 2012, 21:01

Osłony bez śladów nadzwyczajnych?

argenta67

Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

Post autor: argenta67 » 11 wrz 2012, 21:03

Watazka pisze:Osłony bez śladów nadzwyczajnych?
Zgadza się.

Awatar użytkownika
Watazka
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1525
Rejestracja: 06 wrz 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

Post autor: Watazka » 11 wrz 2012, 21:10

Jeśli koło wielorowkowe jet kręcone do koła rozrządu to dalej obstawiam wadę bądz błąd w montażu tego drugiego.

To takie co by było gdyby babcia.......Nie znam tej jednostki bliżej.

Awatar użytkownika
Michal198422
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

Post autor: Michal198422 » 11 wrz 2012, 21:13

Pompa wspomagania u mnie (co kiedys Pan zresztą słyszał jak mniej ogarniałem swój wóz) była w rozsypce podobnie jak i jej łożysko, więc pasek szedł krzywo. Co do rozrządu brak pomysłu (jeszcze nie kombinowałem samemu i tds to nie jtd :P )
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2012, 21:32 przez Michal198422, łącznie zmieniany 1 raz.
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak :|

argenta67

Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

Post autor: argenta67 » 11 wrz 2012, 21:31

Różne pomysły przychodzą wam do głowy ale nikt chyba nie doczytał tego
argenta67 pisze: jedno co niepokojące to dziwny dzwiek po wciśnięciu sprzęgła.
a to własnie mnie naprowadziło plus słowa właściciela auta, że "dwa lata temu robił jakiś tam mały remont silnika"

Alan

Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

Post autor: Alan » 11 wrz 2012, 21:32

Wymienił część panewek na nowe a część zostawił starych? Wał nie idzie w osi? Czy cuś w tym stylu?

argenta67

Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

Post autor: argenta67 » 11 wrz 2012, 21:36

Alan pisze:Wymienił część panewek na nowe a część zostawił starych? Wał nie idzie w osi? Czy cuś w tym stylu?
No coś bliżej wału sie własnie skierowałem bo w tym temacie jest możliwość wykonania "strzału w kolana". Cuś w tym stylu z dodatkiem sprzęgła i czasu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”