Thesis 2.4 JTD - rwie pasek
Thesis 2.4 JTD - rwie pasek
Jako, że to dział techniczny to sprawdzimy jak tam z budową silnika u forumowiczów. Lancia Thesis 2,4 JTD 10V z 2003r przebieg km coś koło 200 tyś i jest problem z paskami bo pasek napędu osprzętu rwie się, strzępi i to coraz szybciej bo pierwszy raz stało się to po czterech-pięciu miesiącach, został zmieniony przez jakiś warsztat i również pożył krótko bo jakies trzy miesiące. Kolejna wymiana ale wtedy już zmieniona większość kół: tłumik drgań-koło pasowe, napinacz, rolka, sprzęgło alternatora wszystko nowe i pasek wytrzymał 10 dni. Kolejna wymiana dokładny osłuch i jedno co niepokojące to dziwny dzwiek po wciśnięciu sprzęgła. Decyzja wymiana sprzęgła i wszystko do poskładania a zapominałbym, że przestawia się też pasek rozrządu i również ale mniej strzępi się. Rozrząd ma około 40tyś. Jestem ciekawy czy ktoś wpadnie na właściwy trop problemu?
Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek
Ja miałem takie objawy co do paska osprzętu, pasek wytrzymywał 3 miesiące, i powolutku ścinał się z jednej strony. U mnie winien był napinacz, ale jak na tym przykładzie był wymieniony no to nie to :>
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek
To jest własnie ciekawostka praktycznie wszystkie kola nowe a pasek ciapie i do tego rozrząd też się niszczy.rain pisze:Ja miałem takie objawy co do paska osprzętu, pasek wytrzymywał 3 miesiące, i powolutku ścinał się z jednej strony. U mnie winien był napinacz, ale jak na tym przykładzie był wymieniony no to nie to :>
Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek
coś musi iść niewspółosiowo do reszty podzespołów, trudno gdybać, ale pozostaje dokładne pomierzenie , różnica tkwi w mm.
- Watazka
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 1525
- Rejestracja: 06 wrz 2007, 0:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek
Zwichrowane lub niedokręcone koło wału?
Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek
To jeśli chodzi o pasek wielorowkowy ale co z rozrządem?kecajgo pisze:coś musi iść niewspółosiowo do reszty podzespołów, trudno gdybać, ale pozostaje dokładne pomierzenie , różnica tkwi w mm.
Które? Koło paska rozrządu na centralną śrubę lewy gwint nigdy sie nie luzuje, koło pasowe-tłumik drgań nówka sztuka na starym było to samo, przykręcane na sześć śrub sprawdzone, pewne.Watazka pisze:Zwichrowane lub niedokręcone koło wału?
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek
Krzywy wał. Pewno auto miało małe puknięcie
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek
Co do krzywizny pomierzony idealny w obrocie dodam tylko, że na postoju nawet godzina pracy silnika na niskich, na wysokich obrotach i nic nawet deka skazy.Ramzes_II pisze:Krzywy wał. Pewno auto miało małe puknięcie
- Watazka
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 1525
- Rejestracja: 06 wrz 2007, 0:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek
Osłony bez śladów nadzwyczajnych?
Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek
Zgadza się.Watazka pisze:Osłony bez śladów nadzwyczajnych?
- Watazka
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 1525
- Rejestracja: 06 wrz 2007, 0:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek
Jeśli koło wielorowkowe jet kręcone do koła rozrządu to dalej obstawiam wadę bądz błąd w montażu tego drugiego.
To takie co by było gdyby babcia.......Nie znam tej jednostki bliżej.
To takie co by było gdyby babcia.......Nie znam tej jednostki bliżej.
- Michal198422
- Forumowicz/ka
- Posty: 173
- Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek
Pompa wspomagania u mnie (co kiedys Pan zresztą słyszał jak mniej ogarniałem swój wóz) była w rozsypce podobnie jak i jej łożysko, więc pasek szedł krzywo. Co do rozrządu brak pomysłu (jeszcze nie kombinowałem samemu i tds to nie jtd )
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2012, 21:32 przez Michal198422, łącznie zmieniany 1 raz.
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak
Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek
Różne pomysły przychodzą wam do głowy ale nikt chyba nie doczytał tego
a to własnie mnie naprowadziło plus słowa właściciela auta, że "dwa lata temu robił jakiś tam mały remont silnika"argenta67 pisze: jedno co niepokojące to dziwny dzwiek po wciśnięciu sprzęgła.
Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek
Wymienił część panewek na nowe a część zostawił starych? Wał nie idzie w osi? Czy cuś w tym stylu?
Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek
No coś bliżej wału sie własnie skierowałem bo w tym temacie jest możliwość wykonania "strzału w kolana". Cuś w tym stylu z dodatkiem sprzęgła i czasu.Alan pisze:Wymienił część panewek na nowe a część zostawił starych? Wał nie idzie w osi? Czy cuś w tym stylu?