Thesis - jaki silnik wybrać
Moderator: stabraf
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 maja 2010, 12:42
- Lokalizacja: Poznań
Thesis - jaki silnik wybrać
Witam Wszystkich
Mam pytanie związane z THESIS`EM...
Jestem szczęśliwym posiadaczem Lybry 1.9 Jtd 2000r i powoli zaczynam myśleć o zmianie samochodu...I tu pytanie ponieważ zdecydowanie pozostaje przy Naszej marce chce kupić THESISa i proszę o pomoc w wyborze rodzaju silnika nie ma dla mnie znaczenia czy diesel czy benzyna chodzi o godny polecenia
Samochód w moim przypadku jest normalnie użytkowany czyli praca-dom-praca, weekendowe wypady, no i w okresie letnim wypad nad morze lub góry
Z góry dziękuję za pomoc....jeśli będzie
Pozdrawiam eswu74
Mam pytanie związane z THESIS`EM...
Jestem szczęśliwym posiadaczem Lybry 1.9 Jtd 2000r i powoli zaczynam myśleć o zmianie samochodu...I tu pytanie ponieważ zdecydowanie pozostaje przy Naszej marce chce kupić THESISa i proszę o pomoc w wyborze rodzaju silnika nie ma dla mnie znaczenia czy diesel czy benzyna chodzi o godny polecenia
Samochód w moim przypadku jest normalnie użytkowany czyli praca-dom-praca, weekendowe wypady, no i w okresie letnim wypad nad morze lub góry
Z góry dziękuję za pomoc....jeśli będzie
Pozdrawiam eswu74
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2012, 18:35 przez Dudi, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Prosze umieszczać temat w odpowiednim dziale i tytułować zgodnie z regulaminem /Polej/
Powód: Prosze umieszczać temat w odpowiednim dziale i tytułować zgodnie z regulaminem /Polej/
Re: Thesis-jaki silnik wybrać
Moje krótkie zdanie na ten temat (jestem mam nadzieję na zakończeniu poszukiwań Thesisa): zainteresuj się 2.4jtd - to są bardzo dobre, sprawdzone fiatowskie silniki.
Re: Thesis - jaki silnik wybrać
Nie ma opcji wyboru bo ten dobry ten zły wybór to tylko kwestia co kto chce i na ile go stać 2.0T agresywny i szybki ale i apetyt na Pb też nie mały, 2,4 5C spokojny, delikatny i nie przesadza z apetytem na paliwo, 2,4 JTD 10V oszczędny ale najsłabszy i ON więc jednak kultura pracy ON, 2,4 JTD 20V trochę większe spalanie niż 10V ale moc większa lecz to również ON więc trzeba polubić pracę takiego silnika, 3,0 24V szybki, dynamiczny, cichy lecz 6 cylindrów trzeba nakarmić, 3,2 24V monstrum mocy i wiadomo potrafi wchłonąć ile mu sie wleje. Tak więc co komu pasuje to sobie wybiera, wszystkie jeżdżą i wszystkie tak samo sie psują nie ma na to reguły.
- pawel1234
- Forumowicz/ka
- Posty: 378
- Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy
Re: Thesis - jaki silnik wybrać
A powiedzćcie mi jak wygląda z wymianą rozrządu w którym silniku jest najmniej problematyczne ??
Mam teraz Lybre 2.0 20v i mój mechanik stęka jak musi wymienić rozrząd,ale robi to bez wyjmowania silnika już z 3 raz
Mam teraz Lybre 2.0 20v i mój mechanik stęka jak musi wymienić rozrząd,ale robi to bez wyjmowania silnika już z 3 raz
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 675
- Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
- Imię: Damian
- Lokalizacja: okolice Konina
Re: Thesis - jaki silnik wybrać
Sam ustawiałem rozrząd w swojej lancii.
Z lektury forum mogę powiedzieć, ze silniki 3,0 i 3,2 wymagają wyjmowania silnika i blokad dedykowanych do thesisa, a jeśli się zastosuje inne blokady, nie dedykowane, to rozrząd zostanie źle ustawiony.
2,0 Turbo nie wymaga wyjmowania silnika, podobno tez panewki zostały wzmocnione, żeby wyeliminować problemy jakie podobny silnik miał w kappie. Osobiście jechałem Thesisem z tym silnikiem i wrażenia z jazdy były całkiem pozytywne.
2,4 benzyna nie wymaga wyjmowania silnika do wymiany rozrządu.
Osobiście jestem fanem silników diesla Fiata. Uważam, że to naprawdż udane konstrukcje, dlatego polecam diesla 150km 175 km lub 185 km.
W wersjach z automatem trzeba uważac na automat, dlatego ja polecam manual z 150 km dieslem, którego z chęcią kupie, jak już będzie mnie stać.
Z lektury forum mogę powiedzieć, ze silniki 3,0 i 3,2 wymagają wyjmowania silnika i blokad dedykowanych do thesisa, a jeśli się zastosuje inne blokady, nie dedykowane, to rozrząd zostanie źle ustawiony.
2,0 Turbo nie wymaga wyjmowania silnika, podobno tez panewki zostały wzmocnione, żeby wyeliminować problemy jakie podobny silnik miał w kappie. Osobiście jechałem Thesisem z tym silnikiem i wrażenia z jazdy były całkiem pozytywne.
2,4 benzyna nie wymaga wyjmowania silnika do wymiany rozrządu.
Osobiście jestem fanem silników diesla Fiata. Uważam, że to naprawdż udane konstrukcje, dlatego polecam diesla 150km 175 km lub 185 km.
W wersjach z automatem trzeba uważac na automat, dlatego ja polecam manual z 150 km dieslem, którego z chęcią kupie, jak już będzie mnie stać.
- pawel1234
- Forumowicz/ka
- Posty: 378
- Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy
Re: Thesis - jaki silnik wybrać
A jak z dieselkiem 2.4 ciężko zrobić rozrząd u niego ??
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.
Re: Thesis - jaki silnik wybrać
Bzdura jeśli chodzi o V6-fabryczna instrukcja naprawy nie przewiduje wyjmowania silnika do wymiany rozrządu i fizycznie takiej potrzeby nie ma.carincton pisze:Sam ustawiałem rozrząd w swojej lancii.
Z lektury forum mogę powiedzieć, ze silniki 3,0 i 3,2 wymagają wyjmowania silnika i blokad dedykowanych do thesisa, a jeśli się zastosuje inne blokady, nie dedykowane, to rozrząd zostanie źle ustawiony.
2,0 Turbo nie wymaga wyjmowania silnika, podobno tez panewki zostały wzmocnione, żeby wyeliminować problemy jakie podobny silnik miał w kappie. Osobiście jechałem Thesisem z tym silnikiem i wrażenia z jazdy były całkiem pozytywne.
2,4 benzyna nie wymaga wyjmowania silnika do wymiany rozrządu.
Osobiście jestem fanem silników diesla Fiata. Uważam, że to naprawdż udane konstrukcje, dlatego polecam diesla 150km 175 km lub 185 km.
W wersjach z automatem trzeba uważac na automat, dlatego ja polecam manual z 150 km dieslem, którego z chęcią kupie, jak już będzie mnie stać.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 675
- Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
- Imię: Damian
- Lokalizacja: okolice Konina
Re: Thesis - jaki silnik wybrać
Ustawiałem rozrząd w dieslu w kappie, a nie w Thesisie, ale silnik 150 km ma 10 zaworów, zatem powinno być podobnie, nie wiem jak z dostępem w thesisie, ale w kappie jest to bardzo łatwy rozrząd, można się obejść bez specjalnych blokad, ale akurat w moim tds-ie trzeba kąt wtrysku sprawdzić po wymianie rozrządu i ewentualnie skorygować, co też uczyniłem.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 675
- Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
- Imię: Damian
- Lokalizacja: okolice Konina
Re: Thesis - jaki silnik wybrać
Pisałem, że piszę na podstawie lektury forum, a na forum takie informacje znalazłem, że przy tym silniku trrzeba wyjmować motor do wymiany rozrządu.SIWY155 pisze:Bzdura jeśli chodzi o V6-fabryczna instrukcja naprawy nie przewiduje wyjmowania silnika do wymiany rozrządu i fizycznie takiej potrzeby nie ma.carincton pisze:Sam ustawiałem rozrząd w swojej lancii.
Z lektury forum mogę powiedzieć, ze silniki 3,0 i 3,2 wymagają wyjmowania silnika i blokad dedykowanych do thesisa, a jeśli się zastosuje inne blokady, nie dedykowane, to rozrząd zostanie źle ustawiony.
2,0 Turbo nie wymaga wyjmowania silnika, podobno tez panewki zostały wzmocnione, żeby wyeliminować problemy jakie podobny silnik miał w kappie. Osobiście jechałem Thesisem z tym silnikiem i wrażenia z jazdy były całkiem pozytywne.
2,4 benzyna nie wymaga wyjmowania silnika do wymiany rozrządu.
Osobiście jestem fanem silników diesla Fiata. Uważam, że to naprawdż udane konstrukcje, dlatego polecam diesla 150km 175 km lub 185 km.
W wersjach z automatem trzeba uważac na automat, dlatego ja polecam manual z 150 km dieslem, którego z chęcią kupie, jak już będzie mnie stać.
Re: Thesis - jaki silnik wybrać
Zatem sprostowałem i warto tę informację potraktować jako wersję ostatecznącarincton pisze:Pisałem, że piszę na podstawie lektury forum, a na forum takie informacje znalazłem, że przy tym silniku trrzeba wyjmować motor do wymiany rozrządu.SIWY155 pisze:Bzdura jeśli chodzi o V6-fabryczna instrukcja naprawy nie przewiduje wyjmowania silnika do wymiany rozrządu i fizycznie takiej potrzeby nie ma.carincton pisze:Sam ustawiałem rozrząd w swojej lancii.
Z lektury forum mogę powiedzieć, ze silniki 3,0 i 3,2 wymagają wyjmowania silnika i blokad dedykowanych do thesisa, a jeśli się zastosuje inne blokady, nie dedykowane, to rozrząd zostanie źle ustawiony.
2,0 Turbo nie wymaga wyjmowania silnika, podobno tez panewki zostały wzmocnione, żeby wyeliminować problemy jakie podobny silnik miał w kappie. Osobiście jechałem Thesisem z tym silnikiem i wrażenia z jazdy były całkiem pozytywne.
2,4 benzyna nie wymaga wyjmowania silnika do wymiany rozrządu.
Osobiście jestem fanem silników diesla Fiata. Uważam, że to naprawdż udane konstrukcje, dlatego polecam diesla 150km 175 km lub 185 km.
W wersjach z automatem trzeba uważac na automat, dlatego ja polecam manual z 150 km dieslem, którego z chęcią kupie, jak już będzie mnie stać.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Re: Thesis - jaki silnik wybrać
Ja mam jtd 2.4 10v 150KM i jestem zadowolony,choć musiałem i tak zrobić co nie copawel1234 pisze:A jak z dieselkiem 2.4 ciężko zrobić rozrząd u niego ??
Co do rozrządu to w przyszłości będzie instrukcja na forum z wymiany także jeżeli się odważysz to sam sobie wymienisz(na pewno lżej się wymienia niż w 2.0,bo osobiście widziałem rozrząd i bez oryginalnych blokad jak się okazuje nie jest to łatwe,mówię o dokładnym ustawieniu)
Spotkałem się z twierdzeniem mechanika że woli wymienić rozrząd w jtd-ku 15 razy,niż świece żarowe(ze strachu przed zerwaniem?)
Co do kopa,to na przykład od 2.0 niewiele różni się moment obrotowym(zapraszam na jazdę próbną)
Ogólnie wszystko sprowadza się do stanu faktycznego jednostki
Koledzy z forum jeżdżą różnymi jednostkami i sobie chwalą
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis - jaki silnik wybrać
Mam alfę 166 2,4 jtd 10v i wymiana jest bezproblemowa, raz sam robiłem raz mój mechanik...zero problemów. W Thesis mojej 2,4 jtd 20v mechanik powiedział, że również łatwo jest to zrobić chociaż trochę ciaśniej niż w alfie ale źle nie jest. Za każdym razem wymiana była bez użycia blokad także uważam, że te diesle naprawdę są udaną konstrukcją
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
- pawel1234
- Forumowicz/ka
- Posty: 378
- Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy
Re: Thesis - jaki silnik wybrać
Powiedzcie mi jaką prędkość autostradową mają te silnik diesla przy np: 2tys obr/min. ?
Czy automat i ręczna skrzynia mają podobne prędkości ?
Czy automat i ręczna skrzynia mają podobne prędkości ?
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 02 gru 2022, 22:18
- Imię: Rafał
Re: Thesis - jaki silnik wybrać
Pozwólcie, że odświeżę temat bo dotychczasowe maile nie odpowiadają na moje pytanie.
Szukam Thesis z automatem i mam dylemat: JTD 2.4 czy V6
Załóżmy, że koszty eksploatacji nie odgrywają roli.
Aktualnie V6 jest prawie nie do znalezienia, a jeśli nawet, to za miliony euro.
Czy JTD jest do zaakceptowania w takiej wypasionej furze? Czy auto jest na tyle wygłuszone, że nie będę słyszał klekotu?
Czy ma wystarczającą moc żeby nie było wrażenia, że to jakiś muł? (na papierze trochę słabo to wygląda)
Szukam Thesis z automatem i mam dylemat: JTD 2.4 czy V6
Załóżmy, że koszty eksploatacji nie odgrywają roli.
Aktualnie V6 jest prawie nie do znalezienia, a jeśli nawet, to za miliony euro.
Czy JTD jest do zaakceptowania w takiej wypasionej furze? Czy auto jest na tyle wygłuszone, że nie będę słyszał klekotu?
Czy ma wystarczającą moc żeby nie było wrażenia, że to jakiś muł? (na papierze trochę słabo to wygląda)