Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Właśnie z z bagażnikiem jest inaczej. Przed liftem podobno był wyzwalany minusem i jak się zapłon włączyło to bagażnika nie szło otworzyć przyciskiem. Po 98r. po lifcie, bagażnik można otworzyć jak zapłon jest włączony, tylko samochód musi stać. Jak jedzie to przycisk nie działa, bo powiązane jest to z prędkościomierzem. Dodatkowo przycisk wyzwala +. Nie jestem pewien czy przedlift faktycznie był minusem, ale sporo opinii na forum się na tym opiera. Alan pisałem o schemacie centralnego zamka, do schematu otwierania bagażnika nie zaglądałem. Jakbyście chcieli jednak robić otwieranie bagażnika, to najlepiej przez przekaźnik z wykorzystaniem oryginalnego sygnału- najbezpieczniej(ja tak mam). Jeśli komuś nie przeszkadza ryzyko otwarcia klapy w czasie jazdy to można podać +sygnał na przewód idący od przycisku.
Borek nie wiem czy rozwiązanie się sprawdzi, bo czasem nieużywany pstryczek może się zapiec(zespawać) i nie odłączy. Możesz spróbować przez przekaźnik, który wytrzyma taki prąd, ale też musiałby być olbrzymi. Pod maską tak bo w kabinie takiego pstryczka nie polecam, jeśli tak to tylko przez przekaźnik, bo ciągnąć kabel WN do kabiny to proszenie się o pożar... Im krótszy przewód tym lepszy. Długi przy rozruchu będzie dawał duży opór i w efekcie będzie mocno się grzał. Myślę,że jest więcej niż 200A przy rozruchu i ta chwila wystarczy do wysłania włącznika w kosmos Chyba bezpieczniej zdjąć klemę
Borek nie wiem czy rozwiązanie się sprawdzi, bo czasem nieużywany pstryczek może się zapiec(zespawać) i nie odłączy. Możesz spróbować przez przekaźnik, który wytrzyma taki prąd, ale też musiałby być olbrzymi. Pod maską tak bo w kabinie takiego pstryczka nie polecam, jeśli tak to tylko przez przekaźnik, bo ciągnąć kabel WN do kabiny to proszenie się o pożar... Im krótszy przewód tym lepszy. Długi przy rozruchu będzie dawał duży opór i w efekcie będzie mocno się grzał. Myślę,że jest więcej niż 200A przy rozruchu i ta chwila wystarczy do wysłania włącznika w kosmos Chyba bezpieczniej zdjąć klemę
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Nie no, instalacja byłaby całkowicie pod maską, z przekaźnikiem nawet bym nie próbował - szkoda kasy na wypadek, gdyby się miał kiedyś zespawać. Takie pstryczki trzymające nawet 300A i więcej też są, ale one tym bardziej wyglądają jak detonator z kreskówek. Można w sumie takie coś zamontować i potem straszyć mechaników, żeby tego nie dotykali bo samochód wybuchnie - wstępna selekcja kumatych od niekumatych.
W kabinie to tym bardziej nie - jeszcze noga trącę podczas jazdy i nie będzie fajnie. Zapewniam, że nie jest fajnie, jak nagle gaśnie silnik, siada wspomaganie kiery i jeszcze hamulce są nie teges.
W kabinie to tym bardziej nie - jeszcze noga trącę podczas jazdy i nie będzie fajnie. Zapewniam, że nie jest fajnie, jak nagle gaśnie silnik, siada wspomaganie kiery i jeszcze hamulce są nie teges.
A tam WN, tylko 12V. Prąd tu jest duży, nie napięcie.kabel WN
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
grzesiekj23 pisze:Właśnie z z bagażnikiem jest inaczej. Przed liftem podobno był wyzwalany minusem i jak się zapłon włączyło to bagażnika nie szło otworzyć przyciskiem. Po 98r. po lifcie, bagażnik można otworzyć jak zapłon jest włączony, tylko samochód musi stać. Jak jedzie to przycisk nie działa, bo powiązane jest to z prędkościomierzem. Dodatkowo przycisk wyzwala +. Nie jestem pewien czy przedlift faktycznie był minusem, ale sporo opinii na forum się na tym opiera. Alan pisałem o schemacie centralnego zamka, do schematu otwierania bagażnika nie zaglądałem. Jakbyście chcieli jednak robić otwieranie bagażnika, to najlepiej przez przekaźnik z wykorzystaniem oryginalnego sygnału- najbezpieczniej(ja tak mam). Jeśli komuś nie przeszkadza ryzyko otwarcia klapy w czasie jazdy to można podać +sygnał na przewód idący od przycisku.
Borek nie wiem czy rozwiązanie się sprawdzi, bo czasem nieużywany pstryczek może się zapiec(zespawać) i nie odłączy. Możesz spróbować przez przekaźnik, który wytrzyma taki prąd, ale też musiałby być olbrzymi. Pod maską tak bo w kabinie takiego pstryczka nie polecam, jeśli tak to tylko przez przekaźnik, bo ciągnąć kabel WN do kabiny to proszenie się o pożar... Im krótszy przewód tym lepszy. Długi przy rozruchu będzie dawał duży opór i w efekcie będzie mocno się grzał. Myślę,że jest więcej niż 200A przy rozruchu i ta chwila wystarczy do wysłania włącznika w kosmos Chyba bezpieczniej zdjąć klemę
Sterowanie jest plusem - tylko masa sterowania jest podpięta pod czujnik ciśnienia oleju. W efekcie jak samochód jest odpalony (brak masy na czujniku) nie da się otworzyć bagażnika. wystarczy jeden kabel uciąć w bagażniku i podłączyć do budy - wtedy działa kiedy trzeba
(ja mam tak przerobione)
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Ja mogę otwierać przy włączonym silniku, a instalację od strony budy mam niezmienianą. Sprawdzę czy mogę otworzyć bagażnik gdy wóz się toczy - myślałem kiedyś nad tym, że zamiast uzależniać otwieranie klapy od włączonego zapłonu lepiej by było uzależnic od prędkości. A tu widzę pogłoski, że Włosi wpadli na to już 14 lat temu.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Panowie a ktoś ogarnia temat schematu przekaźnika rozrusznika?
Btw.u mnie na zapalonym da sie otworzyć bagażnik.
Btw.u mnie na zapalonym da sie otworzyć bagażnik.
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Niestety u mnie jest podpięta pod coś związane z prędkością, a nie pod ciśnienie oleju, bo jak silnik chodzi to mogę otworzyć bagażnik, ale jak ruszę i samochód się tylko toczy na luzie to nidyrydy. Ale teraz też wiemy, że przed liftem i po przycisk powinien wyzwalać +.Michor pisze: Sterowanie jest plusem - tylko masa sterowania jest podpięta pod czujnik ciśnienia oleju. W efekcie jak samochód jest odpalony (brak masy na czujniku) nie da się otworzyć bagażnika. wystarczy jeden kabel uciąć w bagażniku i podłączyć do budy - wtedy działa kiedy trzeba
(ja mam tak przerobione)
Borek chodziło mi o przewody wysokiego natężenia WN
Co do prądu rozruchowego: To jest prąd przy zapłonie czy się mylę?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
343 to przekaźnik, 15 to rozrusznik.Alan pisze:Panowie a ktoś ogarnia temat schematu przekaźnika rozrusznika?
Btw.u mnie na zapalonym da sie otworzyć bagażnik.
Borek, tak się zastanawiałem jak się Tobie to stało, że wszystko siadło. Ja miałem kiedyś tak, że pojechałem do Gdańska do Zoo. Po zwiedzaniu, w samochód, odpaliłem, klima na full i jak wentyl wszedł na maks obroty to pyk i rozłączyło(tylko klimę). Wkurzyłem się bo myślałem, że zrobił zwarcie, zwłaszcza że Voltomierz poszedł w dół, wyłączyłem klimę i było spoko. Pojechaliśmy do Sopotu, po wycieczce powrót do auta i zonk. Brak prądu. Okazało się, że klema + się poluzowała- mimo że mocno siedziała to nie łączyła. Zdjąłem, przeczyściłem i do dziś śmiga. Dlatego dziwiłem się, że u Ciebie wszystko padło.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
I tak się nie znam Ale w dziale technicznym się przyda. Interesowała nas zasada działania obwodu zmiany polaryzacji na przewodzie idącym do rozrusznika,a będącym jednocześnie masą dla różnych urządzeń w samochodzie.
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Panie kochany jak taki mądry jesteś - bo mi ręce opadywują:P
Szukam Plusa po zapłonie pod maską:)
Poratuj
?? zmiana polaryzacji?
przecież (i to wynika ze schematu) rozrusznik ma 2 plusy - jeden z alternatora drugi z aku, i do tego sygnał aktywujący stycznik (solenoid) robiący zwarcie na w/w plusach.
Masę rozrusznik bierze z bloku silnika.
EDIT:
Aaaa. Te dane dot. rozrusznika w czerwonej tabelce to dane "startowe" - ile ciągnie przy ruszeniu. Potem jak już rozrusznik ruszy silnik to interesują nas dane "operating test":)
Szukam Plusa po zapłonie pod maską:)
Poratuj
Alan pisze:I tak się nie znam Ale w dziale technicznym się przyda. Interesowała nas zasada działania obwodu zmiany polaryzacji na przewodzie idącym do rozrusznika,a będącym jednocześnie masą dla różnych urządzeń w samochodzie.
?? zmiana polaryzacji?
przecież (i to wynika ze schematu) rozrusznik ma 2 plusy - jeden z alternatora drugi z aku, i do tego sygnał aktywujący stycznik (solenoid) robiący zwarcie na w/w plusach.
Masę rozrusznik bierze z bloku silnika.
EDIT:
Aaaa. Te dane dot. rozrusznika w czerwonej tabelce to dane "startowe" - ile ciągnie przy ruszeniu. Potem jak już rozrusznik ruszy silnik to interesują nas dane "operating test":)
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Engagement to jest ten pierwszy kop, żeby zakręcić silnik. Jak już chechła to jest operating, a free running to jest... no, bez obciążenia, goły silnik. Tak czy owak na wszelki wypadek daruję sobie ten wyłącznik. Co prawda są i takie na 1000A w wielkości tych na 300A, a te 100/200/300A to są do ciężarówek, ale jakoś wolę nie ryzykować spawania pod maską.
Grzesiek, u mnie były cyrki na klemie (bo stara i skorodowana), ale też przewód źle w niej siedział i nie wiem, czy sam nie był w środku uszkodzony, skoro izolacja miała czarne plamy. Nie, żaden płyn mi pod maską nie chlapie . Po wymianie klemy z kabelkiem gra gitara.
Grzesiek, u mnie były cyrki na klemie (bo stara i skorodowana), ale też przewód źle w niej siedział i nie wiem, czy sam nie był w środku uszkodzony, skoro izolacja miała czarne plamy. Nie, żaden płyn mi pod maską nie chlapie . Po wymianie klemy z kabelkiem gra gitara.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Panie kochany, przewód z sygnałem aktywującym (+) na cewkę,w czasie innym niż rozruch silnika jest masą dla wentylatora,wycieraczek,szyberdachu i cholera wie czego tam jeszcze.Michor pisze:
?? zmiana polaryzacji?
przecież (i to wynika ze schematu) rozrusznik ma 2 plusy - jeden z alternatora drugi z aku, i do tego sygnał aktywujący stycznik (solenoid) robiący zwarcie na w/w plusach.
Masę rozrusznik bierze z bloku silnika.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 188
- Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:52
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Najszybciej się wpiąc w plus wtryskiwaczy, w 99% aut działa( wersje benzynowe)Michor pisze:Panie kochany jak taki mądry jesteś - bo mi ręce opadywują:P
Szukam Plusa po zapłonie pod maską:)
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
I się nic nie spsuje?
potrzebuję taki plus żeby przekaźnik przełączyć i tyle - czyli jakieś 200mA.
potrzebuję taki plus żeby przekaźnik przełączyć i tyle - czyli jakieś 200mA.
BMW E39 Touring - 4,4 V8
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Dlategóż też te odbiorniki przy kręceniu się wyłączająAlan pisze:Panie kochany, przewód z sygnałem aktywującym (+) na cewkę,w czasie innym niż rozruch silnika jest masą dla wentylatora,wycieraczek,szyberdachu i cholera wie czego tam jeszcze.Michor pisze:
?? zmiana polaryzacji?
przecież (i to wynika ze schematu) rozrusznik ma 2 plusy - jeden z alternatora drugi z aku, i do tego sygnał aktywujący stycznik (solenoid) robiący zwarcie na w/w plusach.
Masę rozrusznik bierze z bloku silnika.
A bez kręcenia jest już masa, bo przepływa przez uzwojenie wirnika tegóż rozrusznika
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Dlatego bracik pytałem na czym polega to odwrócenie polaryzacji