Strona 4 z 8

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

: 04 paź 2012, 21:30
autor: grzesiekj23
taaa.... Może uchwyt na kubek z żyroskopem? :lol:

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

: 05 paź 2012, 0:19
autor: Dawid
Ten żyroskop w tym temacie to zajebioza...chwała temu za to co coś takiego wymyśli.:)wszak to zwiększanie funkcjonalności i komfort:)

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

: 08 paź 2012, 7:49
autor: grzesiekj23
Jedna rzecz mnie trochę drażni, mianowicie ostatni przebieg wycieraczek po ich wyłączeniu. Nieraz zapomnę je wyłączyć, rano wsiadam, przekręcam kluczyk i jadą po suchej szybie- szybko wyłączam, a one sobie drugą rundkę strzelają i to wolniej i jeszcze dłużej szorują szybę. Muszę rozpracować włącznik i wykluczyć to jakoś.

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

: 08 paź 2012, 8:02
autor: Alan
A zestaw do połowu tuńczyka? Da radę? :)

Grzesiu a znasz dokładną rozpiskę przekaźnika centralnego zamka?

Mam centralkę która wyzwala masą,mam ją w....drzwiach kierowcy.Przeniósłbym do tunelu,i zyskałbym otwieranie bagażnika z pilota.Twój opis dotyczący sterowania lustrami pokazuje które przewody są plusowe(jeśli dobrze zrozumiałem).

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

: 08 paź 2012, 8:30
autor: Borek
Ta druga rundka wycieraczek jest chyba jednak wymuszona budową sprzęgła w mechanizmie i jest związana z chowaniem wycieraczek pod szybę (bo "pod maskę" nie da się powiedzieć). Jak wycieraczki pracują normalnie, to silnik kręci się zawsze w jedną stronę, a jak się mają "chować" to silnik robi pół obrotu w przód (wycieraczki do góry) i pół wstecz - wtedy sprzęgło na tych swoich zapadkach wchodzi w jakiś inny tryb pracy i pozwala schować ramiona niżej. Obawiam się, że to by trzeba dokładnie rozgryźć od strony mechanicznej tego sprzęgła, chyba że komuś nie przeszkadza jak mu wycieraczki w spoczynku trochę wystają. ;)

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

: 08 paź 2012, 9:01
autor: kecajgo
kupic thesis i po problemach...zaczną się inne :-P a tak już poważnie to cieszy fakt, że coś się cały czas dzieje przy tych samochodach, modyfikacje wg mnie są potrzebne aczkolwiek nie ukrywam że i bez nich jakoś da się żyć, gratuluje pomysłów i z chęcią zobacze ich efekty tu na forum na jakimś filmie pokazowym lub w przyszłości na jakimś zlocie :-)

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

: 08 paź 2012, 9:10
autor: Alan
Kupić thesis zaczną się problemy. :lol:

Wierz mi że, wolę dylematy nad tym czy mam pić z butelki lub kubka.Od tych czy zawieszenie zrobi się twarde,lub eol wyskoczy plus cała gama bliżej nieokreślonych błędów Thesisa. Kappa to auto proste ale wygodne,thesis jest piękny,wygodny ale kapryśny jak moja teściowa. Wydając ponad 25tysia na nienowe auto chciałbym żeby chociaż nie zaskakiwało.No ale ma nawi i uchwyt na kubek.

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

: 08 paź 2012, 9:16
autor: grzesiekj23
Ta druga rundka wycieraczek jest chyba jednak wymuszona budową sprzęgła w mechanizmie i jest związana z chowaniem wycieraczek pod szybę...
O tym nie pomyślałem, ale jeśli tak jest i trzeba ingerować w sprzęgiełko to chyba przestało mi to już przeszkadzać :D W sumie aż tak te wycieraczki nie wchodzą na szybę, więc żeby pominąć sprzęgiełko i odciąć impuls ostatniego przebiegu pewnie trzeba tylko rozgryźć elektrykę. Chodzi mi głównie o zimę, bo nieraz może ostro poszarpać pióra, lub uszkodzić mechanizm. Ewentualnie jeść mniej masła i będzie ok! :P
A zestaw do połowu tuńczyka? Da radę? :)
Ale trzeba to podpiąć pod kalendarz, żeby uwzględnić okres ochronny ;P
Grzesiu a znasz dokładną rozpiskę przekaźnika centralnego zamka?

Mam centralkę która wyzwala masą,mam ją w....drzwiach kierowcy.Przeniósłbym do tunelu,i zyskałbym otwieranie bagażnika z pilota.Twój opis dotyczący sterowania lustrami pokazuje które przewody są plusowe(jeśli dobrze zrozumiałem).
Alan mam cały schemat centralnego jakby Ciebie interesował. Rozumiem, że oryginalny przekaźnik masz wyciągnięty i tylko dodatkowa centralka steruje zamkiem? Sprawa wygląda tak, że przy oryginalnym przekaźniku są dwa przewody sterujące: biało-żółty i niebiesko-żółty. Podanie masy na jeden z nich spowoduje zamknięcie/otwarcie zamka. Przewody te działają w parze, tzn. jeśli w jednym jest masa to w drugim jest +12V stałe, po zamknięciu/otwarciu jest na odwrót. Jest przewód różowy, doprowadzający +12V stałe do przekaźnika. Czarny to masa, a przewody opisane(żółto-czarny i siwo-zielony) to przewody na których pojawia się 1s +12V do silniczków zamka w drzwiach. Podobnie jak sterujące mają zmienną polaryzację, raz są masą, raz napięciem(o ile dobrze pamiętam).

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

: 08 paź 2012, 9:19
autor: Alan
Nie,mam oryginalna centralkę zamka.Mam tez dołożony sterownik wyzwalający otwarcie i zamknięcie masą. Sterownik wpięty w instalację zamka drzwi kierowcy.

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

: 08 paź 2012, 9:31
autor: grzesiekj23
Aha... No to bez najmniejszego problemu sobie to zrobisz. Powpinaj się tylko w przewody od przekaźnika, zgodnie z ich przeznaczeniem jak opisałem i będzie ok. Tylko może gorzej łapać sygnał z pilota bo tam jak wiesz jest ciasno i masa przewodów. Chociaż jak masz dobry teraz to dużo gorzej nie powinno być. Ja sobie dołożyłem moduł 4 przekaźników na pilota(4 kanały) bo mi alarm łapie aż z 70cm i podłączyłem pod to otwieranie klapy bagażnika, centralny i zapalanie halogenów. Przekaźniki te niestety(może stety) działają na on/off. Raz ciśniesz przycisk-załącza, drugi raz wyłącza. Trochę wnerwiające przy centralnym, parę razy zdarzyło się, że były 2 kanały na raz włączone od centralnego, ale mimo to i tak działał. Przy halogenach za to działa wyśmienicie. Też zamontowałem to w tunelu i bałem się o zasięg, jednak z tego co sprawdzałem to moduł działa z 250m 8-O i przeciwmgłowe załącza jak i inne funkcje.

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

: 08 paź 2012, 9:37
autor: Alan
Powiedz mi jeszcze,przycisk bagażnika wyzwala masę czy plus?

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

: 08 paź 2012, 9:51
autor: grzesiekj23
Ja mam kappę z 98r. i u mnie wyzwala +. Jednak dla bezpieczeństwa posprawdzaj sobie czy przewody które opisałem, jak i sterowanie bagażnika działają jak u mnie. Nie chciałbym, żebyś coś sobie zepsuł bo np. u mnie jest coś namieszane i działa inaczej.

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

: 08 paź 2012, 10:20
autor: Alan
No jak masz schemat to pewno dotyczy całego okresu produkcji :)


Dla pewności sprawdzę multimetrem :)

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

: 08 paź 2012, 11:28
autor: Borek
Przycisk bagażnika to chyba przekaźnikiem idzie tak w ogóle? ;)

Po ostatnich resetach kompa przyszła mi do głowy prosta myśl - wyłącznik aku mocowany na przewodzie dodatnim przy klemie (albo na masie jak ktoś woli, ja zawsze najpierw odpinam plus :P). Rzecz banalna do zrobienia, tylko jakoś nie mogę znaleźć nigdzie ładnego pstryczka wytrzymującego jakieś większe prądy. Jaki maksymalny prąd (czyli pewnie rozruchowy) idzie od baterii do tego rozdzielacza przy grodzi? 200A powinno chyba wystarczyć, ale odpowiednie wyłączniki to niestety tylko takie heble jak do kombajnu - już widzę taki czerwony kran pod maską... : yesyes :

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

: 08 paź 2012, 11:41
autor: Michor
oj chyba i więcej może pójść.... ale to przez chwilę tylko w sumie...