Kappa - dokuczliwe brzęczenie
: 10 cze 2006, 21:56
Parę razy pojawiał się problem dotyczący dziwnych hałasów z okolic deski rozdzielczej przed pasażerem. Źródłem owych hałasów jest nie najlepiej dopracowane mocowanie airbagu pasażera. Aby pozbyć się dokuczliwego hałasu należy wykonać następujące czynności:
1. Odkręcamy klapkę schowka (potrzebny wkrętak krzyżowy , dość krótki, 4 wkręty)
2. Odkręcamy 3 wkręty na dole i 4(5 ) wkrętów u góry. Wyjmujemy schowek. Można jeszcze odłączyć klapkę z przyciskiem od otwierania bagażnika i oświetlenia schowka. Ułatwi to następne czynności.
3. Odkręcamy 2 śruby na klucz 10, mocują one cały zespół Airbag pasażera.
4. Wyjmujemy Airbag lekko podważając od dołu .
5. Możemy dla wygody pracy odłączyć żółtą wtyczkę ale wtedy niech Was ręka boska broni przed włączeniem stacyjki, błąd poduszki murowany, do skasowania tylko w serwisie(warsztacie który ma komp.)
6. Każdy zobaczy w czym problem, ale dla mniej rozgarniętych należy najlepiej zaopatrzyć się w cienką gąbkę samoprzylepną ( do nabycia w sklepach motoryzacyjnych) która to najlepiej nam się tu przyda. Potrzeba naprawdę niewiele, arkusik 100x200 mm będzie aż nadto, przyklejamy go na poziomą listwę metalową airbagu ze wskazaniem na haki które mocują z góry airbag. Oryginalnie jest gąbka tylko na hakach ale po paru latach dochodzi do kontaktu pomiędzy listwami poziomymi to jest powodem przykrych halasów.
7. Składamy wszystko w kolejności odwrotnej.
Może opis wygląda na nieczytelny, ale jeśli ktoś zacznie rozbierać to wszystko mu sie wyjaśni w momencie jak to zobaczy.
Muszę wspomnieć że należy dochować wszelkiej staranności w wypadku pracy a Airbagiem gdyż tam jest zainstalowany ładunek wybuchowy, wszelkie prace należy wykonywać przy wyłączonej stacyjce a najlepiej przy odłączonym akumulatorze. Zadziałanie Airbagu podczas manipulacji z nim może spowodować śmierć lub poważne kalectwo dlatego wszystkie działania tu opisanie wykonujecie na własne ryzyko i odpowiedzialność.
Na pohybel Panzerwagenom. Niech Wam Kapcia służy.
1. Odkręcamy klapkę schowka (potrzebny wkrętak krzyżowy , dość krótki, 4 wkręty)
2. Odkręcamy 3 wkręty na dole i 4(5 ) wkrętów u góry. Wyjmujemy schowek. Można jeszcze odłączyć klapkę z przyciskiem od otwierania bagażnika i oświetlenia schowka. Ułatwi to następne czynności.
3. Odkręcamy 2 śruby na klucz 10, mocują one cały zespół Airbag pasażera.
4. Wyjmujemy Airbag lekko podważając od dołu .
5. Możemy dla wygody pracy odłączyć żółtą wtyczkę ale wtedy niech Was ręka boska broni przed włączeniem stacyjki, błąd poduszki murowany, do skasowania tylko w serwisie(warsztacie który ma komp.)
6. Każdy zobaczy w czym problem, ale dla mniej rozgarniętych należy najlepiej zaopatrzyć się w cienką gąbkę samoprzylepną ( do nabycia w sklepach motoryzacyjnych) która to najlepiej nam się tu przyda. Potrzeba naprawdę niewiele, arkusik 100x200 mm będzie aż nadto, przyklejamy go na poziomą listwę metalową airbagu ze wskazaniem na haki które mocują z góry airbag. Oryginalnie jest gąbka tylko na hakach ale po paru latach dochodzi do kontaktu pomiędzy listwami poziomymi to jest powodem przykrych halasów.
7. Składamy wszystko w kolejności odwrotnej.
Może opis wygląda na nieczytelny, ale jeśli ktoś zacznie rozbierać to wszystko mu sie wyjaśni w momencie jak to zobaczy.
Muszę wspomnieć że należy dochować wszelkiej staranności w wypadku pracy a Airbagiem gdyż tam jest zainstalowany ładunek wybuchowy, wszelkie prace należy wykonywać przy wyłączonej stacyjce a najlepiej przy odłączonym akumulatorze. Zadziałanie Airbagu podczas manipulacji z nim może spowodować śmierć lub poważne kalectwo dlatego wszystkie działania tu opisanie wykonujecie na własne ryzyko i odpowiedzialność.
Na pohybel Panzerwagenom. Niech Wam Kapcia służy.